Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 19.08.2019 14:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 18.05.2012 16:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Btw, mul on väike selline stoori, seoses progeaju seadistamisega.

Oli üks viiesilindrilise turbomootoriga Audi, millel üsna suur turbo peal, progeaju, rõhku ka 1.9 bari piirajani, aga vot sõitis ta 12.8-t ja 12.9-t kogu aeg.
Kui ma küsisin omaniku käest, et kas autol on midagi viga - sain vastuse, et mehaaniliselt on kõik tip top. Pärisin siis, et kas siis äkki häälestusel on midagi viga.
Vähese pinnimise peale omanik tunnistas, et ta ise suurem asi seadistaja ei ole ja süütekaart on kopeeritud ühe teise auto pealt. Vaatasin siis süütekaarti ning see oli sellise mootori kohta väga mööda. Kuna mul juhtumisi olid ka detoklapid kaasas, siis tegime kaks tõmmet.
Enne esimest tõmmet keerasin süüte peast selliseks, nagu peaks antud turbo kombinatsiooniga ta olema (kogemus), tegime tõmbe ning kuulasin klappidega detonatsiooni.
Siis keerasin veel kolm kraadi juurde ning tegime veel ühe tõmbe, peale mida 1 kraad tagasi.

Peale seda, see sama auto, selle sama juhiga, sellel samal dragstripil, sellel samal päeval sõitis 12.3-e.

Ehk siis - minu point on see, et kui sa ise ei seadista, oleneb aju valik ainult ja ainult sellest, mida sinu seadistaja sellele autole õigeks arvab.
Kui seadistaja saab originaalaju seadistada ning mingeid erilisi piiranguid ei ole, teed originaalajuga, kui on mingisugused piirangud, siis valid progeaju, millega sinu seadistaja kõige rohkem kursis on. Nagunii ei seadista sa ise seda ning kõige olulisem on ikkagi tulemus.

Kui seadistad ise, mida teeb imeväike % (aga väga vokaalne), siis valid ise aju.

_________________
Bosch Motronic, MSA, EDC custom seadistamine


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.05.2012 8:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2241
Asukoht: Tartu
prj kirjutas:
Mis tarkusesse puutub - üle saja masina olen seadistanud. Suure osa neist üle 400hp ning mitte ühtegi mootorit pole laiali lasknud.
Saad sama öelda?



Sellise jutu peale polegi midagi muud öelda, kui et lase enda seest nüüd veidi õhku välja ja mine õue, naudi ilusat ilma vms.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.05.2012 16:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Raceboy kirjutas:
Sellise jutu peale polegi midagi muud öelda, kui et lase enda seest nüüd veidi õhku välja ja mine õue, naudi ilusat ilma vms.

Kui selline isiklikuks minemine oli justkui mingitmoodi vihje sellele, et see number ei peaks tõele vastama, siis ma tean üsna täpselt mitu autot ma seadistanud olen, kuna hoian iga auto pealt lõpptulemuse alles erinevas kataloogis ning neid on üle saja.
Loomulikult ei ole kõik Eestis.

Sul teemasse on ka midagi öelda?

_________________
Bosch Motronic, MSA, EDC custom seadistamine


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.05.2012 8:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 647
Asukoht: tallinn
Njaa hinnangu andmiseks, peaks osapooltele auto seadistamiseks tooma, kõik teevad oma parima ja kellel kõige paremini välja tuli, sellele makstakse tema töö eest. :) Ja ongi pilt selge kes kui kõva mees on.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.05.2012 14:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2810
Asukoht: tartu
Ja mille järgi siis hindad seda "kõvadust" kes suuremad numbrid võtab? Kelle seade all auto kauem elab? Kes kiirmini oma seade valmis saab ja seejuures vähem resursse raiskab? Kelle seade ökonoomsem on? Kelle seade moori puhtana hoiab või kelle seade ülevaatuse heitgasitestis väiksemaid numbreid näitab?

Suht mõttetu teema vaielda. Selge on see, et kui ma miskit autot ehitan siis otsustan ise kas progetava või originaalaju kasuks (Oma eelistusi siin välja tooma hakata oleks vale) Kui otsustan originaali kasuks lähen kindlasti just prj jutule ja kui teema läheb progetava suunas siis enamus abi olen saanud Raceboylt.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.05.2012 20:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 647
Asukoht: tallinn
jeff01 kirjutas:
Ja mille järgi siis hindad seda "kõvadust" kes suuremad numbrid võtab? Kelle seade all auto kauem elab? Kes kiirmini oma seade valmis saab ja seejuures vähem resursse raiskab? Kelle seade ökonoomsem on? Kelle seade moori puhtana hoiab või kelle seade ülevaatuse heitgasitestis väiksemaid numbreid näitab?

Suht mõttetu teema vaielda.

Vot ise lugesidki kõik asjad ette. Sa ei palu ju lambi antsu autole seadet teha vaid endale. Kui ise ei tea ka mida tahad siis on ju anyway poohui mis seade tuleb või kes teeb.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
Ma isiklikult tean praktilisest seadistamisest jms vähe, aga selles osas peab kodanik prj-ga nõustuma, et elektroonika ja üleüldise ülesehituse poolest on levinud "progetavad ajud" (jabur termin, kõik ajud on progetavad) tehnoloogia üleeilne päev. Nagu wtf, selle paljukiidetud VEMSi rauast kordades isasemate asjadega mängivad tänapäeval lapsed liivakastis (Arduino Due).

Eks muidugi seal on mõned asjalikud põhjused ka taga, aga kui kogu see MS/VEMS kommuun viitsiks võtta kasutusele mingi enamvähem inimliku ja tänapäevase platvormi, siis esiteks hinnad kukuks kordades, teiseks on prosedel tänapäeval võhma nii palju, et sama klots võib seal samal ajal kududa, keeta, küpsetada ja muuhulgas, kui aeg-ajalt triggerilt mingi signaal tuleb, siis ka sortsu kütust välja pursata või mõne sädeme lendu lasta. Aga noh kuna inimesed on miskipärast nõus selle kräpiga kalli raha eest nussima, siis puudub edasiviiv surve.

Tänapäevased OEM ajud on neist valgusaastate võrra ees ja niikaua kui MS/VEMSi fanboyd foorumites jätkuvalt populaarsed on, see ka nii jääb. Peep, sa hakkad kohe inimest tampima ja "millegi müümises" süüdistama, kes
a) vaevub foorumisse kirjutama ÕIGESSE TEEMASSE oma tarkusi
b) ei suru neid peale kui absoluutset tõde, vaid pigem suht viisakalt laiendab teemat
c) pole isegi ilmselt su konkurent (OEM ajude ässadel on järts uksest välja iga riigikorra ajal afaik).

Reaalselt oled sina see, kes on saanud aastaid foorumites oma teenustele tasuta promo teha, seda kusjuures suht kriitikavabalt, sest sõna on see relv mida sa hästi valdad ja keegi ei hakka sulle proovimagi midagi vastu ajada - kohe ärkab kari jeff01-tesid 02-tesid ja 069-said ning tormavad paljastatud rinnaga sinu vemsikiriku nimel lahingusse. Sa ei ole üldse rumal inimene ja oma tööriistu sa oskad, aga ära palun lambist kuku tampima inimesi, kes tegutsevad ja on eksperdid sinust vähe teiste tööriistadega.

Sain südame pealt ära öelda ja tänan tähelepanu eest. Ühtlasi ärgitan kodanik prj-i veel pikemalt ja täpsemalt kirjutama.

Täiendus: Krt, kuu aega vanad postid juba :) aga noh kustutama ka ei hakka kui juba kord kirjasõna lendu sai lastud.

_________________
Vineda Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 14:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2241
Asukoht: Tartu
Rõhutaks seda, et VEMS'iga (ja üldse aftermarket ajudega) tegelemine pole minu jaoks mingi elatusallikas, vaid puhtalt hobi. Ja ma pole iialgi kellelegi seetõttu midagi vastu postitanud, et see mu "äri" kuidagi mõjutaks, vaid seetõttu, et mingile asjale tehakse ülekohut.

Ma pole kordagi eitanud, et tänapäevased OEM ajud aftermarket omadest ees poleks, vaid seda, et tava-entusiastil on lihtsam ja odavam paigaldada aftermarket aju, kui lasta iga kord uue raha eest originaalaju ümber progeda kui mingit muutust vaja on või endale programmi nt 1000+ euro eest ostma.

Kui keegi suudaks mulle nt põhjendada, miks peaks tõsisele hot rodile hakkama peale aretama mingitsorti kaasaegsemat OEM aju koos selle jaoks hädavajalike pudinatega, et originaal immo ei blokeeriks tööd, siis ma oleks palju positiivsemalt meelestatud. Mõistagi kui suhteliselt kaasaegse ja keeruka tehnikaga auto omanik tahab masinat järgi aidata, tal on ettekujutus, mida ta saada tahab ja endale aru annab, mis on piirid, siis on OEM aju ümberhäälestamine igati arukas valik.

prj jutu järgi võiks igale masinale aga vaevata originaalaju paigaldada ja siis seda programmeerida, kuid 99% OEM ajudest puudub selline asi, nagu reaalajas häälestamise võimalus. Minu isiklikuks minemine oli ajendatud sellest, et vavealt aasta-kaks tagasi palus toosama prj minult abi, et ma teda häälestama õpetaksin ja mul polnud selle vastu midagi, ja nüüd on äkitselt tegemist elukogenud seadistajaga, kes teisi kõiki saamatuteks ja rumalateks tembeldab. Lase natuke auru välja, sellise ründava suhtumisega saavutadki ainult seda, mis minult tuli: samasugust suhtumist.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 16:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
Okei, ma prj tausta ja kogemustega pole kursis, lähtusin puhtalt tema poolt kirjutatust, mis tehnilise poole pealt ei sisaldanud ühtegi karjuvalt valet väidet (ma ei ole finesside üle otsustamiseks teemaga piisavalt kursis).

Küll aga olen omal käel väikest viisi siin üritanud end OEM ECUde hinge- ja sugueluga kurssi viia. Sul on põhimõtteliselt sõnu sõnadena võttes õigus, aga keegi ei loe neid sõnu sedasi, vaid tehakse ideoloogiline järeldus, et "kui tahad tuunida siis pane VEMS". See on ühel ajal õige ja vale korraga - OEM ajude põhiline keerukus seisneb selles, et ega keegi mingit dokumentatsiooni nende kohta väga lahkelt ei jaga, info on kõigil ässadel suure valu ja vaevaga kokku kogutud ning sellega teenitakse raha. Samas kui vaadata puhtalt sellest vaatevinklist, et milline tummine tükk rauda ja R&D-d on sul suvalise 2000+a. auto kapoti all juba tasuta olemas ning mis imeasju see kõik toetab, siis mul on lihtsalt füüsiliselt valus vaadata kui "DIY community" kulutab meeletutes kogustes raha ja ajutsükleid nende juura-aegsete EMS-idega jändamiseks, selle asemel et tegeleda levinud Boschi/Motorola raua peale "open source" lahenduste välja nuputamisega (Saab Trionicu kodustamise projekt on väga vinge näiteks).

Ma ei räägi sellest, kuidas mingi suvaline auto võimalikult kiiresti ja mugavalt 400m läbima õpetada. Pigem et kus kivi all on perspektiivi ja võimalusi reaalselt tänavakõlbulike tänavaautode ehitamiseks (think Euro 5) ning kus neid pole. Põhimõtteliselt, riskides analoogiaga, ega keegi peast normaalne inimene ei hakka ju endale ise PC-d kokku tinutama - asi käib mugavalt ja kiiresti nii et lähed poodi, ostad mingi PC-ühilduva kasti, roogid kaasatulnud pasa kettalt maha ja lased Linuxi peale.

Anyway, midagi sisulist mul siia teemasse lisada ei ole, pole veel jõudnud piisavalt uurida. Kirjutama ärgitas lihtsalt see foorumis üldlevinud ja igati tagant utsitatud seisukoht, mille kohaselt OEM ajudega jändajad puhta peast sodid on. Sest normaalne inimene paneb igale poole VEMSi, sest see lihtsalt on nii boss aju ja lauake kata end ja igavene õnn nii Taevas, Maa peal kui mujal. Ususõja asemel võiks panna infot ja linke OEM ajude kohta ning tampimise miinimumini maha keerata, VEMSi ja MSi kohta on nagunii juba miljoneid teemasid ja kiidulaulu.

* tekst sisaldab demagoogilise efekti maksimeerimise eesmärgil mõningaid liialdusi :)

_________________
Vineda Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 16:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
Mis puudutab reaalajas häälestamist, siis põhimõtteliselt suvalise tänapäevase MCU jaoks on see aeg, mis jääb kahe mootoripöörde vahele, nii pikk et need parameetrid võib tellida a'la postituviga Pärnust kui vaja peaks olema. See ei ole tehniline probleem. Probleem on OEMide aktiivne tegevus oma süsteemide lukustamisel, et saaks a'la traction controli eest lisavarustuse listis ikka oma neljakohalise summa küsida, kuigi reaalselt see funktsionaalsus võib olla paari biti flippimise vaev.

_________________
Vineda Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 21:28 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1338
Asukoht: Tartu
Mõni on maailma peale pahaseks saanud. :)

Aga milles on probleem, et nii äkiliseks minema peab? Kas selles, et progeaju on mõttetult lahja prosega?
Kas võimalusi millegi juhtimiseks jääb väheseks?

Jesper, kas sul on paha kogemus mõne progeajuga, et sa nii pööresse läksid?

Hind on ju odavam kui seeriatoodangus oleva ümberkirjutatava aju oma.


Point on selles, et kui autol on olmas juba aju, mia annab ümber kirjutada, siis miks mitte. Mingil määral on lihtsam, kui asja oskad või jõuad maksta mehele, kes asja valdab ja omab tehnikat.
Aga kui nüüd jutt käib projektist, millele projekteeritakse sisuliselt nullist uus tehnika, juhtaju, moodulid jne, siis mina küll ei usu, et mõistlik on minna mingisse margiesindusse ja osta tutikas originaalaju, juhtmestik ja seda ümber kirjutama hakata, sest progeaju ei suuda nii kiiresti arvutada ja prose jääb nõrgaks....Seni ei usu, kui näind/kuulnud pole.

_________________
C126 ; W203 ; W201


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 22:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2810
Asukoht: tartu
Jesper sa kui ise püüad isiklikuks minna siin niiviisi provotseerides. Kui sul midagi öelda on siis tule mõnel üritusel ligi, helista või kirjuta. See oli kuidagi lame. Mul on lihtsalt sitaauguni sellest üksteisele kaela kusemisest mis hetkel seadistajate vahel käib. Las ma tegelen oma MSidega ja veel lampraadiote näol MS1tedega enamasti, mis see sinu perset torgib ja kas see on kellegiga koos sõdimine kui sarnastel arvamustel ollakse, et miski bemmi motronicu karpaga volkarile või meh pritsega porschele pookimine oleks idiootsus. Ma vähemalt tean mis mida põhjustab ja kui on probleem siis selle põhjuse diagnoosimine on sekundite küsimus mitte ei pea hakkama koodi sobrama, et kas hall andur saab audi ajus boosti cuttida või ei. Muide, mul on umbes 100 juhtaju pakkuda kui keegi soovib kuid peale väärismetallide välja sulatamise ja pistikute eemaldamise P&P juhtmestiku adapterite tarbeks pole nendega ju reaalselt mitte midagi muud teha ja tormi neile ei joosta.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 22:43 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Sellegipoolest on kamp neid, kes pooldavad AINULT progreajusid, ning 1-2 neid, kes soosivad OEM omi.
Selle asemel, et oma targad pead kampas kokku panna ja üksteise mõttemaailm ja teguviisid üle vaadata, miks üks või teine kumbagi eelistab, kukute vastastikku lahmima. Seda siis ,te kõik progrejad (kirjutan, kui täiesti eelistuste vaba kõrvaltseisja).

Pooldan mõlemaid, ühelt poolt on Jesperil totaalselt õigus, KUID, kui ehitada autot, mis erinev tavaliikluse omast (isegi 3x ümber tuunitust) (hetke näite põhjal siis dragster), tuleb eelistata "progreaju". Ühel või teisel moel, kasutatakse Bosch vms tootja andureid, ilma milleta see mootor ei tööta. Ning 99% Bosch ajusid on progretavad (pinnapealselt lähtudes, antud teema algusest võttes).

Nii või naa sa dragi ajal ju süütenurka ei muuda. Sõidad oma 400m ära ja siis kirjutad palju jaksad.
Ning kui antud mudelile ei olegi võimalik OEM progretavat aju saada, siis võetaksegi juba kohustuslikult VEMS või mis iganes jupstik. Ise pooldan ka, just OEM mitte-saadavuse tõttu, progreaju.

Või tehke ise 0-ist alates progreaju, kui nii kõvad progrejad olete, jootekolvid igas säästukas olemas (võtke kui Eesti nokiat)

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 23:22 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1338
Asukoht: Tartu
Mina küsiks lihtsalt, suurema problemaatikata: Mille jaoks on tarvis mootori juhtimist (muuta)? Kui suures ulatuses on vaja teha korrektuure? Kui kiiresti on vaja mootor käima saada? ehk mis on kogu asja mõte.
Kas teha midagi, mis on keeruline, ehk teha tegemise pärast, või teha tulemusest/eesmärgist lähtuvalt.

Progeaju eesmärk on juhtia kütust ja süüdet. Võimalus muuta seda ülikiiresti ja mugavalt. Muu pole ju oluline.

Tavalist igapäevasõidu autot on üldse ebaotstarbekas ümber sättida. Või siis väikse modimise korral (suurem turbo/rõhk vms, mitte näiteks teine mootor, millel on erinev arv silindreid või kasvõi topelt arv pihusteid ja näiteks lisaks nitrosüsteem)

Minu arust kõige absurdsem argumnt on see, et progeaju on aeglasem kui standardaju. Teoreetikutele vast paras argument aga reaalselt pole nagu vahet. Nad mõlemad on enam kui kiired.

Kuigi mina tegelen siiani vaid progeajudega, ei laida neid, kes kirjutava ümber standardajusid, erinevalt teisest leerist, kelle arust kõik peale nende endi on emmid.

Aga edu sellise suhtumise peale.

_________________
C126 ; W203 ; W201


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.06.2012 23:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
:) ma ju kirjutasin disclaimeri. Mina pole kellegi peale vihane, igaüks teeb mis tahab. 400m drag olemasolevate reeglitega ei ole nii keeruline distsipliin, kus kõike seda vaja oleks.

Ma isiklikult lihtsalt leian, et teema OEM ajude ümber programmeerimisest ei ole nii absurdne ja mõttetu, et siia kohe tuua jälle 100 põhjust miks VEMS on parem ja kõiki alternatiive täie hooga tampima hakata. Me kõik oleme seda kõike juba 100 korda lugenud. Ma ei tea, vbl ma olen ainuke (poleks mingi uudis), aga minuarust lihtsalt see kahe populaarse aju promo antud teemas on pealetükkiv ja tarbetu.

OEM-ide ridades ei tööta idioodid, väga pehmelt öeldes. Needsamad ajud, mida kõik hoolega võpsikusse lennutavad, juhivad F1, LMP ja WRC mootoreid. Ma tean ka inimesi, kes panevad neid tükke tegema mida iganes ja kuidas iganes, aga neil paraku on suud lukus, osaliselt ka selle pärast, et milleks vaevuda, kui kohe põlvini maa sisse tambitakse (lollpea, VEMS on ju palju parem, mugavam, odavam jne). Parem on vait olla ja teadmisi mitte just väga halva kursiga sularaha vastu kaubelda.

_________________
Vineda Racing


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11