Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 21:33

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 29.06.2012 0:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.10.2006 20:58
Postitusi: 135
Ja mina olen oma elus way liiga vähe saavutanud inimene, et nüüd uuele fleimiringile minna. Ma ei märganud ka alguses, et teema viimastest postitustest juba kuu aega möödas on, muidu poleks hakanud üldse torkima, nagu ma ka kirjutasin. Anoh ma olen viimased kuu aega või nii tegelenud sellise kiviaegse looma nagu Ford EEC-IV hinge- ja suguelu lahti mõttestamisega (arvestades tootmise aega täiesti amazing engineering), seega foorumi lugemine jäi vähe soiku :)

_________________
Vineda Racing


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.06.2012 0:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Raceboy kirjutas:
prj jutu järgi võiks igale masinale aga vaevata originaalaju paigaldada ja siis seda programmeerida, kuid 99% OEM ajudest puudub selline asi, nagu reaalajas häälestamise võimalus.

See on täiesti jama jutt. Vastupidi, 99% OEM ajudest on võimalik reaalajas programmeerida, lihtsalt selleks on emulaatorit vaja, mida ka tehas kasutab selle aju programmeerimiseks.
See pole seal sisse ehitatud kulude kärpimiseks. Väga lihtne.
Tsiteeri:
Minu isiklikuks minemine oli ajendatud sellest, et vavealt aasta-kaks tagasi palus toosama prj minult abi, et ma teda häälestama õpetaksin

Ole hea ja ära räägi täielikke jaburusi. Sinuga sai tollal räägitud ikka täiesti teises võtmes, pigem sai sinult küsitud, kas sul on mõnda Porschet originaalajuga, kuna tahtsin nendega kätt proovida (praeguseks on see juba paari teise auto peal edukalt ära tehtud).
Aga jah, ma olen paari aastaga üle saja auto häälestanud, ju siis asi areneb. Enne seda tegelesin enamasti enda isiklike autodega.

Btw Jesperi jutuga olen täiesti päri. VEMS on igivanal platvormil üles ehitatud ning võiks mingisugune Vems V2 tulla, mis vähe modernsemat tehnikat kasutab, mitte 15a vana. Siis saaks rohkem loogikat ühe prose peale ning kulusid alla viia.
Aju võiks rohkem just nimelt "aju" moodi olla, ehk siis võimalikult palju ise ära teha. Autronic ja MoTeC on head näited selle koha pealt.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.06.2012 9:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
prj kirjutas:
Ole hea ja ära räägi täielikke jaburusi. Sinuga sai tollal räägitud ikka täiesti teises võtmes, pigem sai sinult küsitud, kas sul on mõnda Porschet originaalajuga, kuna tahtsin nendega kätt proovida (praeguseks on see juba paari teise auto peal edukalt ära tehtud).
Aga jah, ma olen paari aastaga üle saja auto häälestanud, ju siis asi areneb. Enne seda tegelesin enamasti enda isiklike autodega.

Ma ei tea, kuidas sina seda võtad, aga allpool on tsitaat sinu U2U'st, loe siis ise ka et meelde tuleks, mida sa kirjutasid mulle.
prj kirjutas:
Ega sa ei oleks huvitatud Motronicu seadistamisest?
Ma olen suure osa asju kätte saanud softi sees - rohkem, kui piisavalt, et masinat jooksva mootoriga seadistada, aga mul puudub sisepõlemismootori seadistamise praktiline kogemus.


prj kirjutas:
Btw Jesperi jutuga olen täiesti päri. VEMS on igivanal platvormil üles ehitatud ning võiks mingisugune Vems V2 tulla, mis vähe modernsemat tehnikat kasutab, mitte 15a vana. Siis saaks rohkem loogikat ühe prose peale ning kulusid alla viia.
Aju võiks rohkem just nimelt "aju" moodi olla, ehk siis võimalikult palju ise ära teha. Autronic ja MoTeC on head näited selle koha pealt.


Kui see kellelegi uudiseks on, siis VEMS v3 plaat praegusel kujul lasti tootmisse aastal 2004 lõpus ja kui see ka kellelegi uudiseks on, siis projekti eesmärgiks oli pakkuda mõistliku hinnaga EMS-i entusiastile. Järgmine VEMS tuleb suure tõenäosusega ARM7 prose baasil.

Sinu väitest et "aju võiks võimalikult palju ise ära teha" kumab välja, et sul vist pole aftermarket ajude seadistusega (nullist käima panna, mitte sõitval autol kaarte kohendada) eriti kogemusi.

Jesper, kust sa välja loed, et kellegi arvates OEM ridades idioodid töötavad? Ma isiklikult töötan autotööstuses ja olen päris mitmes mootoritehases käinud ja asja köögipoolega tuttav. OEM aju eesmärk pole mitte lõppkasutajale modifitseerimise lihtsustamine, vaid raskendamine.
Ja BTW, sinu loetletud sarjades ei ole tegevad ainult OEM mehed oma ajudega, vaid aftermarket ajude nö koorekiht samuti (Life Racing, Marelli, Pectel jne).

Ma ei saa aru nagu, mis selle arutelu point on? Kas keegi on väitnud, et igas olukorras ja alati on õige OEM aju "võpsikusse visata" ja VEMS peale panna või? Minu meelest küll mitte. Küll aga ei saa kuidagi nõustuda väitega, et normaalne on hakata mingile hot rodile originaalaju peale kui kas sama raha eest või odavamalt on võimalik lihtsalt paigaldada mingi aftermarket aju (ei pea uuenagi ostma). Keegi üldse sellisest asjast on mõelnud, nagu triggerite ühildamine? Ja see asjaolu, et know-how on pehmelt öeldes raskesti kättesaadav muudab mõttetuks asjaga tegelemise.
Kui keegi programmeerija tahaks oma tarkvara ja kasutajaliidese mõnele OEM ajule kirjutada, vai not, aga kas seda poleks juba tehtud, kui see nii mõistlik oleks? Ilmselt vist reverse engineering on suhteliselt kulukas ja lihtsam ning odavam on oma riistvara välja töötada.

Mul tekkis mootori juhtimissüsteemide vastu huvi umbes aastal 2000 ja üritasin tookord Porsche 924-le paigaldada Alfa Romeolt pärit pritset (Motronic 1.7 oli vist) kogu kupatusega ümber tõsta kuid asi jäi katki seetõttu, et polnud saada mõistlikku interface'i ja polnud isu binaarväärtustes supelda.

Tsiteeri:
OEM-ide ridades ei tööta idioodid, väga pehmelt öeldes. Needsamad ajud, mida kõik hoolega võpsikusse lennutavad, juhivad F1, LMP ja WRC mootoreid. Ma tean ka inimesi, kes panevad neid tükke tegema mida iganes ja kuidas iganes, aga neil paraku on suud lukus, osaliselt ka selle pärast, et milleks vaevuda, kui kohe põlvini maa sisse tambitakse (lollpea, VEMS on ju palju parem, mugavam, odavam jne). Parem on vait olla ja teadmisi mitte just väga halva kursiga sularaha vastu kaubelda.
:) ma ju kirjutasin disclaimeri. Mina pole kellegi peale vihane, igaüks teeb mis tahab. 400m drag olemasolevate reeglitega ei ole nii keeruline distsipliin, kus kõike seda vaja oleks.


Ma pakuks välja, et eks las igaüks teeb seda edasi, mida ta tahab ja mis meeldib ja kui keegi tahab maailma muuta, siis püüaks alustada millegi ise loomisest, mitte olemasoleva lõhkumisest.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.07.2012 14:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Raceboy kirjutas:
Ma ei tea, kuidas sina seda võtad, aga allpool on tsitaat sinu U2U'st, loe siis ise ka et meelde tuleks, mida sa kirjutasid mulle.

Asjade kontekstist välja võtmine on äge asi. Jah, tollal ei olnud mul kuigi palju kogemusi, kuna olin vaid enda isiklikel autodel midagi teinud, seda ei saanud suuremaks asjaks "kogemuseks" nimetada.
Hetkeks on kogemus üle saja autoga, nagu öeldud. Juulikuus tuleb sinna oma 20tk juurde.
Tsiteeri:
Kui keegi programmeerija tahaks oma tarkvara ja kasutajaliidese mõnele OEM ajule kirjutada, vai not, aga kas seda poleks juba tehtud, kui see nii mõistlik oleks? Ilmselt vist reverse engineering on suhteliselt kulukas ja lihtsam ning odavam on oma riistvara välja töötada.

Hondata-st pole midagi kuulnud? Nistune? Need on täielikult dedicated lahendused antud ajudele.

Muidu päris hea lähenemine sul. Igasuguste müütide korrutamine ning muda loopimine teise lähenemisega inimeste pihta.
Kindlasti kogud nii palju sõpru :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.07.2012 14:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Sa pole ühelegi minu poolt toodud argumentidele ühtki tehnilist vastust andnud peale selle, et ütled, et "see on müüt" jms.

Ma kordan veel siis mitmendat korda juba: ma pole kordagi väitnud, et nt inimene, kes soovib oma kaasaegsele, keerukama tehnikaga masinale jõudu veidi juurde saada originaalaju ümberprogrammeerimise teel, on valel teel või et see oleks jama lahendus. See puudutab tänavamasinaid (nt Audi RS 4, Porsche 997 Turbo vms).
Kuid las keegi palun selgitab mulle, miks peaks suhteliselt vanal autol (10+ a) hakkama jändama originaalaju ümber progemisega, kui vaja rohkem ümber ehitada ja paljud originaalajuga kaasnevad asjad on üleliigsed? Näiteks pärast katalüsaatoreid asuvad lambda sensorid vms?

Näide: tuttav ehitas omale Estfieldi, millele paigaldas Fordi Duratec mootori. Tegu igati kaasaegse mootori ja ajuga, aga ta kasutab sellel ITB'sid ja karmimaid nukkvõlle, miks tal elusees oleks vaja hakata originaalajuga jändama? Et teha ITB'dele veel ühine airbox, et saaks MAF'i kasutada, et õhuvoolu pulseerimise tõttu võidelda MAF'i lugemiga?

Minu argument on see, et tehase aju on hea teatud olukordades ja aftermarket aju jälle teistes olukordades. Mõnes olukorras vajadused kattuvad ja siis taandub asi eelistustesse ja harjumusse. Minul isiklikult aftermarket aju poole, kuna juhtmestiku saab teha sellise nagu endale meeldib.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.07.2012 16:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Raceboy kirjutas:
Sa pole ühelegi minu poolt toodud argumentidele ühtki tehnilist vastust andnud peale selle, et ütled, et "see on müüt" jms.

Ei ole või, no vaatame siis üle:

Müüt 1:
Raceboy kirjutas:
Progeaju tänavaautol on paraku tihti finantsilises osas kordades mõistlikum, kui mingit originaalaju kümme korda häälestamas käia enne kui asi heaks saab. Nt vabalthingavast ülelaadimisega masinaks ehitamise puhul.

Vastus:
prj kirjutas:
Originaalaju ei ole vaja kümme korda üle häälestada - seda peab tegema ainult siis, kui häälestaja oma tööd ei oska teha.

Mis peab täiesti täppi. Ei ole pea mingit vahet, kas mass-flow aju puhul seadistada vabalthingavat või turbokat, sest tehase vabalthingava ja turboka aju vahe on sisuliselt rõhujuhtimise puudumine. Kompressori puhul on sellest ükskõik, turbo puhul on vaja mingit lahendust.
Aga jah, kui esimese korraga ei saanud "hea", siis on see ainult seadistaja viga või siis ei olnud auto tehniliselt korras. Mis see aju siia puutub ei saa ma küll aru.

Müüt 2:
Tsiteeri:
Progeaju saab ostes (mitte kokku jootes) kätte alates 400-500 eurost, see on enamasti ühe originaalaju seadistaja sessioonihind ja enamasti ei suudeta ühe korraga õiget tulemust saada.

VEMS PnP maksab 876 EUR-i. Mitte PnP 468.40 EUR-i. Viimasele lisaks veel juhtmestiku ehitamine, düno rent, seadistajale maksmine.
Lõpuks on summa ikkagi lõppkasutajale 1k EUR-i või üles.
Mis puutub esimese korraga tulemuse saamises - sellest rääkisin juba enne.

Müüt 3:
Raceboy kirjutas:
Ahh, see on tüüpiline jutt, kui keegi püüab midagi müüa. Ma ei viitsiks elusees jännata mingi 20a vana tehnoloogiaga ja selle eest sama raha või rohkemgi maksta kui progeaju eest ja ikka ilge jebimisega häälestada (kergeltöeldes küsitava kasutusmugavusega programmid jne), kui vabalt on saadaval palju etemaid lahendusi.

Lõppkasutajatele on Jaapani ja GM-i ajude puhul olemas kogu soft. GM-i puhul maksad näiteks ca 800€ ning saad kogu tehnoloogia, dokumentatsiooni jne. Sama, mis tehasel olemas on.
Boschi ajudega on vähe keerulisem, kuna andmeid hoitakse rohkem saladuses, kuid kõik, kes asjaga vähegi tõsisemalt tegelevad omavad nii tehase kirjeldusi kui ka normaalset softi. Mitte keegi ei tegele mingisuguses hex redaktoris istumisega.

Müüt 4:
Raceboy kirjutas:
Millegipärast MAF'idega on alati jama kui sisselaset muudad ja/või karmimad nukad on paigaldatud. Taas üks asi, mis katki võib minna.

Kui rääkida niidiga õhulugejatest, siis need pole kuigi töökindlad suure võimsusega mootorites. Samas originaalmootorites käivad nad kõik 10 aastat ja üles. Kuumplaadiga (hot film) lugejatel aga ei ole üldse midagi viga.
Nukad turbokal õhulugejat ei mõjuta üldse, vastupidi väljalaske, vahejahuti, nukkvõllide jms muutmisega suurel hulgal ajast ei ole vaja pea midagi näppida.
See on siis selle pärast, et õhu kogust mõõdetakse otse, mitte ei arvata ja arvutata. Läheb ka rõhuandureid väga eduliselt läbi, eriti, kui sinna mingi niiskus satub või selle juurde viiv toru ajaga ummistub.
Õhulugeja jutt on aktuaalne kuskil ca. aaastani 1995, sealt edasi kasutati uue tehnoloogiaga lugejaid, millega ei juhtu suurt midagi - 10 aastat peavad vastu, kui mitte rohkem, mingit traati ka ei ole, mida puru tõmmata.

Müüt 5:
Raceboy kirjutas:
99% OEM ajudest puudub selline asi, nagu reaalajas häälestamise võimalus.

Boschi ajudel on näiteks isegi spetsiaalsed konfiguratsiooniparameetrid, mis lülitavad välja kontrollsummad ning on spetsiaalselt mõeldud live seadistuse toetamiseks.
Mälukivi asendatakse lihtsalt emulaatoriga ning saab kõike reaalajas mudida, palju süda lustib. Samamoodi teeb seda ka tehas.
Nemad kasutavad näiteks sellist asja boschi 16 bit ajude puhul: http://www.etas.com/de/products/etk7_1-ordering_information.php

Tsiteeri:
Ma kordan veel siis mitmendat korda juba: ma pole kordagi väitnud, et nt inimene, kes soovib oma kaasaegsele, keerukama tehnikaga masinale jõudu veidi juurde saada originaalaju ümberprogrammeerimise teel, on valel teel või et see oleks jama lahendus. See puudutab tänavamasinaid (nt Audi RS 4, Porsche 997 Turbo vms).

A point on selles, et isegi kui tahetakse palju jõudu juurde saada, siis suudab tehaseaju suurepäraselt sellega toime tulla.
Sellesama auto mootorit, mille graafikut jagasin juhib ME7.1 ja ei ole mootoriga mingeid probleeme. Kastide ja veermikuga küll.
Tsiteeri:
Kuid las keegi palun selgitab mulle, miks peaks suhteliselt vanal autol (10+ a) hakkama jändama originaalaju ümber progemisega, kui vaja rohkem ümber ehitada ja paljud originaalajuga kaasnevad asjad on üleliigsed? Näiteks pärast katalüsaatoreid asuvad lambda sensorid vms?

Originaalaju on modulaarne. Minu autol on tagumiste lambda andurite asemel lihtsalt pimedad ees ning ajule on vaja lihtsalt öelda, et ta lülitaks katalüsaatorite kontrolli mooduli välja.
Need on VÕIMALUSED seal, mitte vajadused. Uuemad lairibaga originaalajud suudavad käia nii õhulugeja järgi, kui rõhuanduri järgi (normaaloludes kasutavad mõlemat), omavad kõike feedbacke jne.

Mulle tundub, et suures plaanis me oleme üksteisega nõus ning the devil is in the details.
Ma ei toeta mingile mehpritsele vms ajale jalgu jäänud süsteeemile mingit originaalaju paigaldamist, eriti, kui on vaja triggereid muuta. Samamoodi, nagu ka motorspordi masinate jaoks on motorsport ajud.
Samas on 10a vanad Saksa performance autod juba kõik ME7 peal, millega ei ole mingeid probleeme. Ehk siis mehpritse jms puhul räägima 20a+ vanadest autodest, millel lahendused olid välja töötatud 80ndatel.

Küll aga arvan ma, et kui on olemas hästi toimiv tehasest paigaldatud originaalaju, mida võimalik korralikult seadesse saada, siis tuleks ikka päris kõvasti mõelda, enne, kui seda sealt maha kiskuma hakata. Eriti, kui sinna paigaldatav asendus ei oma elutähtsaid featuure või on neid pea võimatu tööle saada (detonatsioonikontroll jms).

Üldiselt on neid inimesi, kes tahavad läppariga autos istuda ja neid, kes tahavad autoga pigem sõita. Minu klientuuris on enamasti need viimased, kes ei tea seadistusest kuigi palju ning ei tahagi teada. Mina ise aga kuulun esimesse gruppi.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.07.2012 23:31 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Kõik on õige, aga....mis puudused on kasvõi odava otsa progeajul?? Küsimus oli pigem selles, Jesperil oli konkreetselt probleem vems`ga (kurat teab, miks. ju siis keegi ta jalule ajas). Kirjeldas puudusi prose kiiruse osas jne. Kas midagi jääb puudu, mida aju peaks suutma? Mootori juhtaju ju ei pea suutma juhtia muud, kui mootori tööd, või peab? Progeaju vähemalt suudab viimast ja ideaalselt ka igapäevakasutuses oleval autol, kuigi see pole progeaju eesmärk, aga suudab siiski.

Mis osas siis puudused esinevad? Kas mootorit ei saa normaalselt tööle? detonatsiooniandurid on umbes 10a tagasi külge poogitud jne. Minu arust on progeaju vs tehaseaju 2 erineva suunitlusega asja, eelkõige kasjutaja osas, aga kuna võrluseks läks, siis....peab ju miskit asjakohast ütlema, eriti kui ässitaja ei tundu just eriti asjaga kursis olema, vaid lahmib hetke emotsiooni ajel alusetult ja väga teravalt ühe konkreetse aju suunas.

Kindlasti on keskmise progeaju karp odavam kui originaalaju uuena ostes.
Küsimus on minu arust eesmärgis.

Minu puhul on näiteks igapäevatööna eesmärk see, et vahetada mehaaniline jetronic(MB ~1965-1994a) kaasaegse efi pritse vastu. Ma ei näe mõttekust paigaldada mingi muu uue auto originaalaju, just rahalises võtmes. Seadistada oskab progeaju peaaegu igaüks(tehase seade tasemel vähemalt), sest kasutajaliides on vabalt allalaetav ja nt vems`i puhul üliloogiline ja lihtsustatud.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.07.2012 2:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
detonatsiooniandurid on umbes 10a tagasi külge poogitud jne.

Pole ma näinud Eestimaa pinnal mitte ühtegi VEMS-i, millel on *töötav* silindripõhine detokontroll. Mingi teoreetiline võimalus võib ju olemas olla, aga et keegi seadesse selle normaalselt saanud oleks pole ma veel näinud. Minu masin saab näiteks turvaliselt ca 5% jõudu enamustes olukordades juurde tänu sellele ning kui midagi peaks rauaga valesti minema (praak pihusti vms) ei ole kohe tükid ka taga. See ei ole ainult VEMS-i mure, konffisin ühte ViPeC-t nullist ning ka seal oli üsna julmalt tegemist selle asjaga. Tatechil tundus samas töötavat. Põhiprobleem oli see, et viis silindri rõhu andurit koos analüüsi süsteemiga maksid rohkem kui auto ja noh ega mootorid ka tasuta päris pole, mida tehas düno peal detonatsioonikontrolli seadistades sõna otseses mõttes üles sulatab. Ehk siis konffimine käis pigem kõrva järgi.
Tsiteeri:
Minu puhul on näiteks igapäevatööna eesmärk see, et vahetada mehaaniline jetronic(MB ~1965-1994a) kaasaegse efi pritse vastu. Ma ei näe mõttekust paigaldada mingi muu uue auto originaalaju

Ei olegi mõtet paigaldada. Vahet ei ole millises võtmes.
Tsiteeri:
Seadistada oskab progeaju peaaegu igaüks(tehase seade tasemel vähemalt)

Müüt #6 - osta progeaju, igaüks oskab seadistada.
Ega ikka ei oska küll. Enamus, kes isegi oma projekte või mootoreid kokku panevad ei tea põlemiskambris toimuvast EFI vaatevinklist kuigi palju. Minu praktika näitab, et pigem ostetakse aju ning siis hakatakse mingeid kaarte teiste pealt copyma, foorumis lunima või siis makstakse kellelegi. Alati on erandeid, aga selleks, et midagi seadesse saada normaalselt võiks ikkagi kirjandust lugeda ning katsetamine kalli raua peal ei ole ka väga mõtekas, eriti kui sa kõike muuta vabalt võid.
TEHASE tasemele ei suuda peale TEHASE keegi midagi kalibreerida - võtmesõnaks piiramatu ressurss. Ma ei räägi muidugi mingitest Jetronicutest, monopritsetest ja muust jurast, vaid ikkagi täis EFI-st. Ole nii kõva seadistaja kui tahad, sama autoga Saharas sõita, mägiteel gaasi anda ning Bahnil või mingil pikal rajal pikalt gaas põhjas sõita sul kliendi auto peal kohe kindlasti ei õnnestu. Ka külmkäivitust siberis talvel sul reeglina seadistada ei õnnestu. Sa võid vaid aimata, kui palju varu peab asjadele jätma, aga tehasel ei ole vaja aimata - nemad saavad kõike seda reaalse sõiduki või vähemalt mootori peal teha.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.07.2012 11:23 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Probleemid pole enamjaolt kunagi aju enda vead, vaid seadistaja oskamatusest põhjustatud. Ka see, et detonatsiooniandureid ei seadistata.

Ma pigem mõtlesin tehase tasemel jõu kättesaamist. Muud asjad tahavad jah rohkem aega ja tegelemist. Aga saab hakkama.

Mina soovitan "fine tuningu" teha dünopingis koos professionaalse seadistajaga, aga palju teeva sea ise ja väga hästi. ehk kui nad süsteemi ostavad, teavad, millega tegu ja mis neid ees ootab.

Üleüldse ei tasu kõiki peale enda lolliks pidada, teinekord on selline üleolev suhtumine õigustamatu.


Minu poolt kõik siia teemasse, eelmise posti teise tsitaadi vastus andis ka vastuse teemapüstitusele (suvalisele mootorile originaalaju paigalus progeaju asemel).

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.07.2012 11:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
hents99 kirjutas:
Probleemid pole enamjaolt kunagi aju enda vead, vaid seadistaja oskamatusest põhjustatud. Ka see, et detonatsiooniandureid ei seadistata.

Ma ütleks, et kui tootja poolt on vähe informatsiooni ja/või on asi nii keeruliseks aetud/võimalused nadid, et valdav enamus seadistajaid antud featuuri isegi ei ürita seadistada, siis võiks öelda, et probleem võib olla ka aju poolel/dokumentatsioonis/kasutajaliideses jne.
Tsiteeri:
Ma pigem mõtlesin tehase tasemel jõu kättesaamist.

Täisgaasil sõitmine on oluline ainult dragika jaoks ning see on seadistamise kõige lihtsam osa. Aga ilmselt saame sellest mõlemad aru ka.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.07.2012 21:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kas prj viitsiks kuidagi laias laastus seletada kuidas originaalajud toimetavad....Mitte et ma kunagi tahaks neid seadistada või kasvõi neile arvutiga läheneda aga lihtsalt huvitab see osa, et miks neis on terve rida mappe mida nad olude muutusel vist vahetavad, mis juhtub konkreetselt miski anduri kadumisel mis mootorit ei peata kuid MILi süütavad. jne. või on nad liiga erinevad ja lõputute võimalustega et veidigi üldplaani osas harida teisi?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.07.2012 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Alustuseks tuleks valida aju välja, millest rääkida.
Diisli EDC ja bensuka ME7 on näiteks üsna erineva ehitusega.

Muidu on päris palju dokumentatsiooni lekkinud Bosch-st.
http://nefariousmotorsports.com/forum/index.php?topic=400.0
Siin mõned spekid üleval näiteks. Vanemad ilma väändemudelita ajud on hulga lihtsamad.

Igasugused asendusfunktsioonid andurite mittetoimimise puhul üsna lihtsas keeles on vähemalt Audil sellistes raamatukestes kirjas, mida nimetatakse SSP-deks (self-study program).
Näiteks 2.2T Motronicu SSP:
http://gm.mainframe.no/stuff/AAN_ABH_manual.pdf

Kui on mingeid konkreetseid küsimusi konkreetse auto kohta, siis võin vastata...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.07.2012 21:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2005 19:26
Postitusi: 246
Mis arvate sellise kasti kohta? http://www.moates.net/ostrich-2-0-the-new-breed.html

On väärt asi, kui soov ise natuke ecu tabeleid näppida? Kasutust leiaks see Digifant süsteemil.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.07.2012 16:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.08.2010 15:29
Postitusi: 113
Asukoht: Tallinn
Jah, toimib suurepäraselt 8 bit asjade jaoks, mul on 3tk neid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.09.2012 16:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kas keegi originaal ajudega "kodus" olev inimene aitaks hädast välja: http://porsche-foorum.org/viewtopic.php ... 6a9435704a

:|

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 63 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11