Kõigepealt tulekski otsustada, kui palju meil klasse vaja on.
* E & F & BR jääks endiseks, need nagu toimisid?
* PS - vanad reeglid. 2010 käis igal võistlusel 3: Viljar, Reimo ja Veljo. Mõned kõned teha. Arvestades näiteks, et 2009 vs 2010 OL klass muutus 3 pealt 1 peale. Ennustan 2011 PS'i 1-5 püsi-võistlejat. Ses mõttes võiks ka selle klassi kindlustamisele mõelda (OL'iga liitmine oleks 1 asi).
* OL - Mõned kõned, kas võiks need 0-3 võistlejat PS'i ära "mahutatada".
* Street A - tänavarehviga väiksed (Näiteks <2500cc)? 12-15s. Ellikasse suht odav jõuda. Otsustamisel.
* Street B - tänavarehviga (Näiteks >1.5T ja >2.5L. 11-14s. Ellikasse suht odav jõuda. Otsustamisel.
Mõned BR vennad võivad kah Street kasuks otsustada. -------------
* ABC+Steetman 4 klassi peale oli igakord platsis 4 võistlejat: Tauri, Lauri, Mati ja Artjom. Peale selle käis kahel üritusel ka Andrei, Agris, Elvis ja Peeter. Ja kõik sõitsid suht ühte auku.
ABC kubatuuri limiidid kaotada, muu jääks samaks -
ühesõnaga kokku tõsta. Ja saab tiitli välja jagada! Mis näitab ka natuke, et miinimumkaalunõue toimis. 2011 seega 5 kuni 15 autot kohal.
Vähemalt kahel etapil käisid A,B,C,PS,OL+SM klassides: 2010 - 13, 2009 - 23, 2008 - 34.
s.h. Streetman 2010 praktiliselt puudus, aga 2009 osalesid 3: Mati, Arne ja Eno. Sama jada jätkates langeks 6 klassi püsiosalejate arv 3'ele
Aga õnneks see loogika ei kehti.
ABC+PSOL võistlejate arvuks 2011 pakun 6-20. Ala uuele juhtimisele lootes peaks osalejate arv osalt tänu Street klassidele siiski kasvama. Steetidesse eeldan 6-16 püsiosalejat. Seega ABC+PSOL+SA+SB pakun 15-35 osalejat (2010a 13 võistleja asemel, ehk piltlikult 200%).
2009 ja 2010 oli ABC,PS,OL mõlemil aastal 13 võitslejat, kes puudusid max ühelt võistluselt. 2010 oli ka etappe vähem ja seega statistika, et arv ei langenud, ei pea väga paika. Alles jäid tulihingelised, keda on võimatu ära ajada.------------------------------------------------------------
Põhifookus siiski Street reeglitele.
* Kaared välja - EI
Nõus, et Street võiks lõppeda seal kus PRO algab (väike ülekate on paratamatu), ja nõus, et tänaval just igapäev kaarega masinad ei liigu. Aga klassi reegleid ei peaks sellega piirama, kui keegi soovib kõrgemat turvalisust. Kui ma näiteks kaare sisse panen, sõidan tänaval ikka edasi, ja naljakas oleks omal jõul kohale tulla ja siis kuskil treilapillide klassis maanduda tänu sellele, et elu kalliks pean. Sellist suunatud klassijaotust saab piisavalt hästi piirata ka kaudselt.
Kõigepealt vaataks palju neid kaaretajaid on kes tänavarehviga 11 algust viistivad uisutada, sealjuures omamata soovi sõita õige rehviga 10.6s ja minna PS'i, kus on lubatud omakorda veel massi vähendada ja ka kõvemat kasti kasutada ning üldse järgmine hooaeg siis juba 9s sõita. Neid ei tule nii palju, et peaks neile oma reegli tegema. Seega las jäävad street B ellikad 11 kuni madal 14 vahemikku. Ning Street A siis kõrge 12 kuni madal 15 vahemikku.
* Stock-kast kohustuslikuks?
4-vedustel polegi see madal 11 ei tea mis uisutamine, ja tekib tänavarehviga väikeste võimsuste juures eelis, aga nad ongi ju reaalselt tänaval kiired, mis võibki kajastuda ka võistlusel. Kui panna stockkasti reegel kah, siis julgen kahelda, et kas näiteks Wirx raatsiks oma evo kasti 2 hooaega järjest paar korda sinna rajale jätta, ja seda Street B tiitli nimel. Ja kui raatsib, siis au ja kuulsus temale juba ainuüksi publikumagnetiks olemise eest!
Kui keegi soovib kastisisu kohta valetada, olles ostnud sinna 50-100K maksva gearset'i - palju õnne!
Pealegi stock-kastinõue piirab ka juba mootori swap variante.
Hoiaks eemale enamus 650+hj masinad, keda meil praktiliselt tänaval pole. Ja kui ilmuvad kohale, on see pühaüritusele ainult kasuks.
* Võib kaaluda ka seda, et kast peab olema vaid mootori margi põhine, et lubada huvitavaid swap'e. Näiteks mu Trans Am'il on Chevy mootor ja kast, aga täiesti street-masin.
* Mu ettepanek oleks eranditele vastutulemine või kastipiirang ära jätta, näiteks meil on paar Tänava Turbo Taunust, millel pole vist kast ja mootor ühe margi küljest.
* Kaalusin ka stock alumise poole nõuet, aga selle kontrollimine on keeruline. Ja piirab arengut (nagu ka muidugi stock-kasti nõue)
Kokkuvõtvalt Street:
* kehtivad kõik indeksipõhised BHRA reeglites mainitud turvanõuded
* tänavarehv
* mootoripõhine kast??? Mõned erandid või siiski ikkagi kastipiirang ära jätta.
* kerele sisselõiked keelatud???
Korralduslikult:
* Street võiks toimuda ka vihmaga! Vähemalt Street A. Loodame, et tuleb ilma, ja et Street A "rajakuivatajateks" ei hakata kutsuma.
OT, aga BBC vs väikse turboka ehitamist olen mõlemat omal nahal kogenud - praktilist EUR/ET vahet pole. Arvestada tuleb ka seda, et 7.4L 600hj suuremate ülekandekadudega, suurema tuule- ning veeretakistusega 1370kg masin pole palju kiirem kui väike voolujooneline 1.8T 400hj 1060kg riis. Pea iga aasta on EESTIS müügis 30-50Keek'uga sepissisuga riisi auto, samas kui stock sisuga BigBlock masinat mille vänt 500-600hj pealt krõpsti teeb ei pruugi selle raha eest leida. Pealgi 3K eek eest saaks riisi puhul veel 4 tagavara plokki kaasa. Vahe tekib alles siis kui üle 1000hj võetakse, aga jällegi ei maksa unustada, et meil siin seda üldiselt ei juhtu. Ja ka siis oleks vast sepissisuga turboga SBC soodsam.