Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 06.05.2024 7:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 09.03.2011 21:54 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
veedler kirjutas:
STREET A - Autod töömahuga kuni 3000cm3. Võistleja peab sõitma vahemikku 21.000 kuni 15.000 sek

STREET B - Autod töömahuga 3001 kuni ...... cm3. Võistleja peab mahtuma ajavahemikku 15.000 kuni 11.500 sek.

- Mõlamas klassis on keelatud kasutada ükskõik milliseid slikkrehve. Ka rinkaslikk ja tänavalegaalsed slikid on keelatud. Ainult need rehvid, millega tänaval igapäevaselt sõidad.

- Auto salong ei tohi olla tühjaks tõstetud.

- Autol peab olema kehtiv riiklik ülevaatus ja kehtiv liikluskindlustuse poliis.


Ülevaatus ja kindlustus ei saa olla nõutud - saad sa aru ?
Klasse peab reguleerima tehniliste reeglitega.

Mootori poole pealt lubatud:

Chip
Progeaju
Summutisüsteemi ümberehitus peale turbot (n/a peale väljalaskekollektorit)
Sisselaske ümberehitus enne turbot (n/a enne drosselit)
Kaanetööd
Surveastme tõstmine/langetamine

Muu keelatud.

Vedrustus lubatud:

Amortisaatorite vedrude vahetus
Coiloverid

Muu keelatud

Jõuülekanne:

LSD lubada või mitte ?

Muu keelatud

Rehvid

Kõik tänavalegaalsed rehvid

Muu keelatud

Rohkem praegu ei mõelnud - lisage


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2011 16:05 
Eemal

Liitunud: 06.02.2009 12:31
Postitusi: 491
Asukoht: Tallinn
LSD kohapealt ütleks ma ka sõna sekka, et mida teevad need autod kellel see juba tehasest peal? Kas peaksin ekstra sellepärast hakkama nüüd lahtist diffrit ostma??
Teiseks Kas auto on enam tänavalegaalne(streetman) Kui ma oma V6 mootoril ainult screamer piibud jätaks mõlemalt poolt peale rattaid välja. Kogu see klass võiks platseeruda ikkagi tänavakonditsioonile või siis nii ,et teh. passi andmetest ala 100kg kergem , mitte rohkem.

_________________
Silvia...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2011 20:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Need stock kollede nõuded on ka pointless, kes progeaju paneb see ju ei timmi seda identseks stock ajule ja võimsusele.
Seega milleks siis progeajule kulutus teha üldse kui mingid pornod on kohustus alles jätta, kust muidu saaks just hingamise paremaks.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2011 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Street A ja B koos "rahvaspordi" arvestusega 8)

Reeglitesse tuleks panna need reaalsed punktid, mis eristab tänava- ja treila-pilli. Reegleid nii vähe kui võimalik. Siis kõigil pilt selge, ja tehniline kontroll kah kiirem.
Osadel näiteks ongi auto ka suveperioodil igapäeva auto, millega siis aegajalt rajal käia, ning sõidetakse tänava-legaalsete pool-rinkaslikkidega. Naljakas oleks enne võistlust Toyo vms asemel pereautorehve alla hakata keerama ning taha neid 3kg nalja-istmeid panema.
* * Street klassis peaks lubama kõiki tänavalegaalseid rehve s.h. Toyod (ära kulunud pastel pole legaalne!). "Come as you are"!
Kohapeal rehvide vahetamine keelata. Ei usu, et keegi "M/T Street"iga (mis vist on jokk)Tartust Haapsi sõidab? Ja ega sellega võrreldes super tänavarehviga üle 0.1sek ka ei võida. (Võib M/T ja Hoosier jne üldse bännida ntx). Ma ei tahaks näha kuidas tänavarehviga 11.5s sõidetakse - see eeldab ikkagi dragrehviga sõites 10.8s masinat. Toyo R888 ma ei bänniks, tõesti hea igapäevane rehv (15000km pole probleemi).
* * Üldiselt kasutatakse reeglit (AC Drag): Et juhi seljatagant võib polstrid ja istmed eemaldada vms. Üritaks AC Drag'i klasse ja reegleid kah vaadata, seal juba pro js street eraldatud ja sealt võib päris mitu masinat tulla.
Rehv on juba korralik piirang. Tänava-toyoga tugevalt kehvem aeg (mul +0.8sek). Ja sellest juba piisaks, et pooled kiired PRO klassidesse lükata, kuna ei viitsi ju 12.7 uisutada, kui saaks 11.9 korraliku rehviga tõsiste vastaste vastu sõita.
* * Tuleb kohale omal jõul! (Ei usu, et keegi metsavahel enne Kiltsit masina kongist välja lükkab).
* * liikluskindlustus - Treila pillidele ei viitsita seda, ja jumal hoidku kui mõni omal jõul ilma selleta tuleb.
* * Lubatud bensiin ja diisel ka lisanditega. Reegel, kui on karta, et tänaval etanooli-püssid tulevad. Hoiab Maximi eemale :lol:
Kas on vaja rohkem piirata?
* * "Kojamehed, tuled, viled", kindlasti peaks olema, kuni tullakse omal jõul, aga kui on vähe "tuunitud", pigem las olla, selle võrra reegleid pikemaks teha et see 0.1-0.9% massi võrra võrdustada, ei tasu segadust ära.
* * ülevaatus - jokk oleks, kui kõigil see puudub, kui vähegi midagi muudetud on. Seega seda ei soovita kontrollida.
* * keevitatud differ keelatud, muud diffrid lubatud. Aga pole väga oluline. Reeglite lihtsuse huvides võiks isegi välja jätta.
* * Polster ja istmed on maitse asi. Las need uued kah saavad tunde sisse ja ise otsustavad, kas viitsivad iga võistlus tagant vaipasid välja tõmmata, et see 0.01s aega parandada. Võiks hoida seal "nii-nagu-tuli" meetodit, et kui tahetakse siis võivad kodus salaja välja visata, aga kohapeal enam ei tohi vms.

S.t. Street klassidele boxi ala ei tule. On parkla :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2011 22:44 
Eemal

Liitunud: 10.09.2005 21:47
Postitusi: 398
Asukoht: Harjumaa
Suht sama meelt, va kohapealse rehvivahetuse ja auto ruumikamaks tegemise keelud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2011 23:01 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Mul ka hiljem tuli pähe, et mõnedel autodel see stockis ja seega peaks lubama.
Keevitatud differ keelatud.

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=36172
Sama teema mikimasinate foorumis.
Kirjutasin sinna ka, ei viitsi kõike kopeerida.
Tsiteeri:
KaroK:
Dragrace ilma autode ehitamiseta on sirge rahvasprint.
Mina ei viitsiks vaadata mitte ühtegi üle 15 sekundi sõitu.
Dragis peabki "tuunima", autosid ehitama, muidu ei teki võistlejal hasarti ja ta ei taha saada kiiremaks.

Legaalse ülevaatusega autodel on koht ainult bracketis.
Vanad A,B,C on juba Pro klassid.

Et siis Streeetmani tarbeks peaks hoopis A,B ja C klasse piirama.

Bracket
A
B
C
PS
OL


jne


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2011 23:53 
Eemal

Liitunud: 18.02.2005 18:08
Postitusi: 87
Asukoht: Tartu
Siin on tekkinud ilus arutelu ning seega lisan ka siia ettepaneku, mis sai selle foorumi ja tikutaku baasil kokku klopsitud.
--------------
Lähtuvalt siin ja ka teistes foorumites välja käidud ideedest teeks järgneva ettepaneku 2011 hooaja suhtes. Suuresti kattub see Fog'i nägemusega asjast.

1. Lükata kokku A, B ja C klass - tekiks Pro A klass. Tehnilised reeglid jääksid kõik samaks, mis hetkel. Siin klassides võivad osaleda kõik sõidukid mille ET on suurem kui 10.0. Lisaks on ports üldiseid lisanõudeid, mis põhimõtteliselt ei erine hetkel kehtivatest. Rehvi nõue jääks vähemalt see hooaeg ikka kasutusse - st, et Täisslikk-rehvide (nt. Mickey Thompson „ET Drag“) kasutamine ei ole lubatud. DOT-märgistusega tänavaslikk-rehvide (nt. Mickey Thompson „ET Street“ jms.) kontaktpinna laius võib olla maksimaalselt 10.5". Kontaktpinna laius võib ületada 10.5“ juhul, kui tegemist on sõiduki valmistaja poolt ette nähtud rehvimõõduga tänavasõidu rehvidega.

2. Lükata kokku PS ja OL klassid - tekiks Pro B klass. Tehnilised reeglid jääksid kõik samaks, mis hetkel.

3. Bracket jääb eraldi klassina alles - muudatusi plaanis pole

4. Luua uued indeksi põhised klassid - Street A ja Street B. Siia klassi läheksid tänavalegaalsed sõidukid ja need klassid oleks mõeldud kasvulavaks Pro klassidele. Tehniliste piirangute üle peaks ilmselt veel arutlema, et mis lubatud ja mis mitte, aga eelistaks lähenemist, et nendest klassides võistlevad siiski autod tänavalt ja mis vastavad kehtivatele tehnonõuetele. Kuigi ka see arutelu tuleb läbi pidada, sest hetkel on ka koonusfilter keelatud vastavalt meie seadustele. Eks arutelu tulemusena peavad tekkima üheselt mõistetavad lihtsad reeglid. Samuti võib nendes klassides kasutada ainult tänavalegaalseid rehve - piisava mustrisügavuse ning õige tähistusega.
Indeksid võiksid olla näiteks Street A - 15 kuni 19 ja Street B - 11,5 kuni 15. Aga see on ka arutelu teema.

Street klassid oleks siis rahvaspordi sari, mis tähendab automaatselt väiksemaid litsentsikulusid. Põhimõtteliselt ainult rahvaspordikaart.

Kokkuvõtteks oleks see hooaeg 5 klassi - Pro A, Pro B, Bracket, Street A ja Street B.

Palun sõitjate arvamust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 1:04 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Carla kirjutas:
Siin on tekkinud ilus arutelu ....

Ise räägid enda vastu.
Tänavalegaalsed autod sõidavad bracketis.
Koonusfiltriga auto ei ole tänavalegaalne.
Kui lisaks koonusfiltrile muuks raha ei jätku - sõidad papist paneelfiltriga bracketit ja kulutad raha Toyo rehvidele vedaval sillal.
Burgerisöömise aega on võistluspauside ajal isegi piisavalt - pole tarvis selleks uut klassi (Street A) tegema hakata.
Tehasekonditsioonis masinate 1/4 miili ajad on kirjas : http://carfolio.com/

Lükata liiga "Prod" autod A,B ja C klassidest piirangutega PS'i ja vajadusel PS'ist edasi OL'i.

Turvapuuri/kaare puudumise tõttu jäävad A,B ja C indeksiklassideks.
Indeks 11,5 sek.

Tuleb palju vähem muudatusi teha reeglites - ainult A,B ja C klassil keelata mõned eelpoolmainitud ümberehitused.

See ei ole küll argument, kuid siiski:
Vanasti oli ju nii 12 sekundit sõitev kiireaudi oli Eesti kiireim masin ja pealtvaatajaid oli kümnetes tuhandetes võistluse kohta. 11,5 sekundi lõhkisõitmine tegi tänavaautost puuriga(Pro) auto.
D ja Outlaw autod olid esialgu ainult põhjanaabritel - hiljem kodumaised punane ja must meeriklane.

Mõnele meeldib liigselt sõna Street, kuigi sisulist tähendust sellel ei ole.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 1:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
ABC street klassidele võib teha olenemata võistlejate arvust näiteks max 8'sed ellikad. Tulevad kohale võtavad publikut rohkem kaasa kui ära ajavad, ja on ise kah hiljem publiku eest kui näevad, et koonusest ei piisa ja 8 hulka ellikasse ei pääse ning on järgmine kord kiiremad, või ei tule üldse. Kui vanem publik kohale hakkab laekuma, siis on juba ellikad, ja seal juba suht kiired masinad. Kui 15seki masinaid pole, siis 12-13 seki masinad ei viitsi kah sinna kõigeaeglasemateks tulla, ja kui neid pole, siis ei ole ka mingi motiiv 11-12 tulla venima, ja kui neid pole siis peamegi leppima 3-4tk 9-10s masinaga.
Korduvatele tehnilistele ja mitte tehnilistele pausidele tuleb kah lahendus leida, aga siin kahjuks sõitjad eriti aidata ei saa. Sõitjana, kel pool auto valmib boxi alas, pooldan igasuguseid pause ja seisakuid, seni kuni publik ära ei jookse - seega las vähemalt seni aeglased sõidavad.

Tänavalegaalsusest pole mõtet rääkida - on masinad, mis tulevad kohale ja mida veetakse kohale. Ses mõttes sobiks "tänava" klassi nimeks "automobile", "fast road", "jokk", aga mitte "streetman" - samm nõmitamise poole edasi oleks kui nimeks panna "streetboy", või siis "metropoliit" või lihtsalt "streetgay".

Teadjamehed olid ka BHRA's, see on abiks 8-10s teemas, aga nende teadmistest piiratud silmaringist ja lühikesest mälust tekib kiire areng pigem kiiretele. Ja võibki ootama jääda, et kellelgi valmib garaazis 9-10s masin enne kui ta välja julgeb tulla.
Mina arvan, et kõigil, kes tahavad sõita sama kiiresti, kui Kristo Post sõitis 2 aastat enne tuntuks saamist, peaks olema ka selline "soodus" võimalus. Kasvulava võiks piirama hakata naiivselt mõeldes 2-4 hooajapärast, kui tulemused juba taga ja tõesti 2 päeva peale üritus ära ei mahu.
Kellele 15-17seki masinad ei meeldi, võivad ise selliseid värava taga näiteks 50euriga "välja osta" - kasvõi korraldada oksjon, või siis leppida sellega, et korraldajad saavad oma miinust tänu neile 50 võrra vähendada. Avalaksul käib palju veel aeglasemaid, ja publikut see tagasi ei hoia.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 8:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Mina ei piiraks Street autode arendamist kiiremaks ja teeks:
Street A - tehasekonditsioonis autod
Street B - näpitud autod
Mõlemil 11,5 sekki piirang.

Ja olekski minumeelest olukord, kus Street A osalejal viskab sama aja nühkimine hooaja lõpuks üle ja liigub edasi Street B-sse ning seal auto arenedes piisavalt kiireks, hakkab ABC klassis võistlema EMV karikale.

_________________
0,5 MW


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 14:19 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
Street B: tänavarehv? Piisavalt näpitud mootor ja 4wd võidab... tagavedu uisutab ja esiveost pole mõtet üldse rääkida. Aitäh.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 14:44 
Eemal

Liitunud: 18.02.2005 18:08
Postitusi: 87
Asukoht: Tartu
Dc85 kirjutas:
Street B: tänavarehv? Piisavalt näpitud mootor ja 4wd võidab... tagavedu uisutab ja esiveost pole mõtet üldse rääkida. Aitäh.


Kui tegu on indeksklassiga, siis mis vahe on veoskeemil ja rehvil? Palun.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 14:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
"Street A - tehasekonditsioonis autod" - see oleks raiskamine ja ei muuda otseselt midagi kiiremaks. Nagu Fog mainis, siis selleks leiutati autokataloogid. Progressi tekitab see, kui mitte sama aja nühkimine vaid kaotamine viskab üle.
Rahvaspordi masinad võiks ikka kahte "Näpitud" klassi jagada, ühes siis ruuliks a la small ja big-blockid ning Suprad. Teises a la GSi vs S2000 vs 1993 M3.

Indeksi klassid = kiiresti sõitmise võistlusel kiirusepiirang = fail. Isegi see, et kui street klassis keelata turvakaared tähendaks suht otsest indeksit. Igaühe oma-asi kui ta nii ettevaatlik on, et 10 airbagi, 6-punkti-rihmad, turvakaare ja 2 eslukindlustust teeb - pealegi auto muutub sellest ju aeglasemaks. Turvalisust tuleb nõuda, mitte piirata.

Näiteks: võistlus Stock M3 300hj/1500kg vs 200SX 1.8T "Stage 2" 280hj/1275kg võiks minu nägemuse järgi napi kaotusega korrigeerida 1. võistleja ego niivõrd, et juba järgmine etapp on tal 315hj, mis ongi soovitud progress.

Võistlus-rehvi keeld garanteerib suhteliselt selle, et üldiselt 11.5 ei sõideta.
Samas GTR jms pillid ka peale kerget näppimist peaks ikkagi Street B klassi mahtuma, sõitku siis kasvõi puuriga 10.6s.

See, et esiveolised 5L mootoritega pole Street B's konkurentsis näitab vaid antud kombinatsiooni mõtekust.
Tagaveoline võimas auto sõidab 11s ka vihmaga! Enamus 4wd masinad seda ei suuda.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 15:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2006 9:45
Postitusi: 769
Asukoht: Tallinn
Street klasside eliminaatorskeemid võiks ka ringi teha, et juba esimestest ringidest tekiks pinge, kui suht võrdsed kokku lähevad ja juhi osa oleks duellis suurem.
Ka oleks suurem võimalus, et favoriidid kukuvad kohe välja ja hooaja karikat oleks seega raskem saavutada.
Oleks palju parem idee, kui klassipiirangutega proovida võrdseid autosid paari panna.
Muidu õpuks jõutakse samasse kohta välja, kui eelmise aasta vaidluses, et 1,8t ja 2,2t ei tohiks ühes klassis olla jne, jne.

Street B peaks rehvivalik vaba olema ja Street A-s kõiksugused slikid keelatud.

Astrona kirjutas:
"Street A - tehasekonditsioonis autod" - see oleks raiskamine ja ei muuda otseselt midagi kiiremaks. Nagu Fog mainis, siis selleks leiutati autokataloogid. Progressi tekitab see, kui mitte sama aja nühkimine vaid kaotamine viskab üle.


Minumeelest küll ei oleks stock klass raiskamine, sest erinevaid autosid on ikka väga palju ka meie väikses Eestis ja võib tekkida vägagi huvitavaid paare. Ma usun, et oleks palju dragihuvilisi, kes ei taha aga autot näppida. Samas ei taheta sellise autoga aga järeleaidatute vastu sõitma minna.

_________________
0,5 MW


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.03.2011 16:35 
Eemal

Liitunud: 29.08.2005 19:56
Postitusi: 259
Carla kirjutas:
Dc85 kirjutas:
Street B: tänavarehv? Piisavalt näpitud mootor ja 4wd võidab... tagavedu uisutab ja esiveost pole mõtet üldse rääkida. Aitäh.


Kui tegu on indeksklassiga, siis mis vahe on veoskeemil ja rehvil? Palun.


Pigem teha siis 11.5-12.5 klass? Enamus ikka teab milleks auto suuteline. Sõitjate arv sellest ei muutuks.(Eesmärk oli ju rohkem sõitjaid, huvilisi = rohkem raha?) Sest ülejäänud -15sek ei tule just sellepärast, et puuduvad võrdsed võimalused. Auto 400m aega saab mujal ka proovida kui EMV´l.

Veoskeem sõidabki võidu siis. 60 jala aegades on juba nii meeletud vahed, kui kasutada tavarehvi, et head aega ei saakski tulla millega konkureerida. Ja puhtalt jõu peale lootma jääda 4 käiguga on juba hilja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 54 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11