Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 22.05.2024 5:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: ...
PostitusPostitatud: 05.02.2006 13:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2006 12:56
Postitusi: 101
.


Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Terv
PostitusPostitatud: 05.02.2006 16:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
Siim-R kirjutas:
Olen ka huvitatud omale Turbo panemisest---kuna siin on ka just selliseid variante-kus on stock autole lisatud Turbo-siis mul oleks mõnele küsimusele abi vaja...
On juba olemas tagavara kollektor-ja Mercedes-Benz Veoka turbo :p -ilus asi siuke :p .
Millest ma peaksin üldse alustama-ja teadma kas liigun õiges suunas-Saan aru et kõigepealt on vaja sobitada kolle ja Turbo-aga samas on ka vaja ju Õlitus turbole.?-Peale selle-on vaja kuskilt romulast Mingi masina "Turbo KIT" maha lammutada...
Muide kas keegi teostab ka mingit Turbo tõõd??


mis mõttes turbo kit? kõigepealt tee selgeks, kuidas asi töötab ja siis pole enam mingeid küsimusi, mida vaja on ja mida mitte.
Tee ka selgeks, mida su aju arvab sellest, kui sisselaskesse tuleb ülerõhk, või on tal ainult õhukogus teada jne...

tekkis küsimus... mis asi on mercedes-benz veoka turbo???
ma saaks aru, kui sa räägid näiteks nissan s13, s14, s15, jne... aga ...
äkki mõni kiri turbo peal? kkk arvatavasti?

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 17:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.04.2005 14:03
Postitusi: 98
Asukoht: tartu
MB kasutab jah kkk ja schwitzer-i turbosid kuid uldjuhul on nad ikka liiga suured tanaval soitva auto jaoks.Sobiks vast selline suur turbo sulle juhul kui teeksid dragi autot.

_________________
www.raituning.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 17:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2006 12:56
Postitusi: 101
.


Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 17:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.04.2005 14:03
Postitusi: 98
Asukoht: tartu
no rohku kull keerad ise aga kui ikka rekka turbo on siis boost tuleb sul alles 5000rpm+suured rekka turbod tootavad hasti alles 1,5-2,0bar-i :idea:

_________________
www.raituning.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 18:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
Siim-R kirjutas:
..Turbo Kit nagu sellesmõttes kõik sellega seonduv-torud,intercooler,jjne---
Mersu veoka turbo on jah...Mina ei tea mis tähendba KKK-või mingi muu markeeringuga turbo :? aga küll ma saan teada,äkki räägite sellest?????????
Mis vahet on Turbo suurusel....(see on lihtslat olemas mul)???Rõhu ma panen ise ju!!
Aju jah...eriti kui tegu on Peukariga :? :? -seda saabki alles siis teada kui see asi tõõtab... 8) ....
Plaanis oleks mitte üle 0.3 või 0.4 rõhku tõsta...


KKK on firma, edasised numbrid omavad juba olenevalt firmale tähendust.
näiteks kiri garrett'i kompressori poolel "a/r.60 m24 e1-1"
= gt28r, Ball-Bearing, .60 a/r, mõõt 60mm, 60 trim, flow 31 lb/min (nissan 200sx s14), oleks "a/r.60 m24 e1-2" oleks juba s15 turbo, ehk siis silvia pealt. aga samuti nn "t28", täpsemalt gt28rs, millel compressori trim juba 62.

Turbo juures on paar tähtsat asja, mida esmalt omale selgeks teha:
1) iga turbo on tehtud teatud litraaziga mootorile = mesa bussi turbo pole sinu autole!
3) Laias laastus on nii, et millal turbo "pöördesse läheb" spoolib, oleneb külma poole (turbine) ja kuuma poole (compressor) labade mõõtudest ja nende omavahelisest suhtest.
4) turbo üldised pöörded olenevad A/R suhtest. Ehk, mida väiksem on a/r, seda kiiremini turbo spoolib. Samas, mida suurem on a/r, seda rohkem väänet avaldatakse turbiini labadele väljalaske gaasi poolt. Siit ka maakeeli öeldes, suurem tigu = ikka suurem jõud. (a- teo ristlõike pindala, r- selle lõike kaugus keskpunktist)
suurem a/r = rohkem jõudu, väiksem a/r = kiirem spoolimine

5)kompressori effektiivsus:
saadakse võrreldes rõhku ja temperatuuri.
suure effektiivsusega turbo on siis näiteks 75% effektiivne turbo, mis tähendab, et näiteks 2.0 bar rõhu juures on väljuva õhu temp 250 kraadi, samas, kui näitex 50% effektiivsusega turbo annab 250 kraadist õhku juba 1,5 bar juures.
mida suurem on effektiivsus, seda parem turbo, seda jahedamat õhku annab

6) õli jahutusega või õli/vesi jahutusega:
õli/vesi jahutusega on pikem eluiga, muud suurt vahet pole

7) BB ehk Ball Bearing ehk siis kuul-laagritega turbo vs puksidega turbo.
kuul-laagrid = kiirem spoolimine, kuna kuullaager avaldab vähem rõõrdetakistust

jne jne jne jne jne..... ;)

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 18:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2006 12:56
Postitusi: 101
....


Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 18:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2006 12:56
Postitusi: 101
.


Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:53, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 20:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.04.2005 14:03
Postitusi: 98
Asukoht: tartu
no rekka mootor on ju 8-16l ja sinul ainult 2l tee omad jareldused miks ta sul nii hilja jargi tuleb :)

_________________
www.raituning.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.02.2006 20:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
ühesõnaga, kui tahad madalat boosti, pane väike turbo.. mingi k26 või midagi sellist, anna kolvid minu kätte, ma lasen sul tsipa madalamaks need, tõmmab kompressiooni alla ja happy boosting....

EDIT:

kõige paremini õpetab praktika...

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2006 0:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2006 12:56
Postitusi: 101
...


Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2006 0:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
k26 on audide peal suht levinud... pole küll audi mees, aga arvan, et audi 10v turbo mootor on k26'ega varustatud.

sepistamisest mai rääkind midagi.... tood 4 kolbi minu kätte, ma lasen nii palju maha, kui soovid, mingi 100 krooni kolb.

arvestades sellega, et sa suurt boosti ega suurt hp gain'i ei taha, siis pole sul sepistatud kolbe vaja.

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2006 0:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2005 19:26
Postitusi: 246
k26 firmalt KKK. See võib iga auto peal olla ,millele sobib.
Aga kui ma ei eksi,siis audi turbo mootoritel k26 kasutatud.

EDIT:: Ette jõuti juba :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2006 0:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.02.2005 17:43
Postitusi: 760
Siim-R kirjutas:
Mul on Peso 405 haruldane 1.9 MI-16 16v 108 kw-neid on eestis ca.8-9 .millest kindlalt sõidavad ainult 5-6 masinat(minu andmete järgi)
Surveaste on 9.7
Palju läheb maksma siis nende kolbide madalamaks tegemine...kas siin on mingi sepistamise teema?
Vist tõesti on mitte just kõige parem mõte veoka turbot peale panna-aga Mis turbo on K26-mis auto oma?



kui kavatsed sõitma hakata kõigest 0,5bari boosti siis kolbide fteesimisel küll mingisugust mõtet pole... vaata ehk on saada vähe paksemat plokikaane tihendit ja OK. K26 on hea kuid sellega pead arvestame et boosti tõstmisega sa eriti üle pingutada ei tohi, lisaks kolbidele on mootoris veel teisigi asju mis saba võivad anda.
Panter kulges samuti originaal kepsu ja kolviga 0,4...0,5bari rõhuga ja mingit probleemi polnud. samas sinu masinad erinevad ja keegi sellise lahenduse peale pead anda ei saa, et midagi saba ei anna ;) nii teed odava lahenduse kuid töökindlust ei ole...
ja kui tõesti odav projekt siis hangi mitte K26 vaid midagi veel väiksemat, saad kiiremini boosti taha...

_________________
Opel Calibra 2.0T 4wd | Subaru Impreza 2.5 WRX | Opel Astra GSI rwd & turbo | Mazda 6 MPS | Autopeatus OÜ - http://www.autopeatus.ee
Autode hooldus, remont ja lisavarustuse paigaldus - masinate ehitamine visioonist teostuseni


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2006 0:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.02.2006 12:56
Postitusi: 101
...


Viimati muutis Siim-R, 10.11.2010 10:54, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11