Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 1:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 19:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
100% tasa või mõni kümnendik ülespoole allapoole plokki? (see loeb omajagu)
Mootori keerasid väntvõlli märgi järgi paika või tunde järgi?
Lisaks palju on kolvi ja klapi vahe praegu? On kolvid klapipesadega?

2mm kaanest maha võtmist võib põlemiskambrit kõvasti muuta ja detonatsiooni esinemise tunduvalt varasemaks tuua.
Kunagi ühe VW 82kw GTI mootoriga oli selline juhus, et isegi 98 kütusega ei saanud enam stock süütega sõita.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 20:53 
Eemal

Liitunud: 15.10.2006 21:51
Postitusi: 92
Asukoht: Tallinn,lasnamägi
Sellesmõttes et oleks vaja ainult arvutused nende nr-ga ära teha.
Kuna olen õpilane,sisi on vaja see ära teha,aga juhe kipub koguaeg kokku jooksma.
Oleks lihtsalt arvutusi vaja ja selgitusi et see endale selgeks teha.
Lugupidamisega Erik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 21:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Er!k kirjutas:
PõlemisKambriMaht(Pkm)=122 mm2

Kuidas sul mahu ühik saab mm2 olla?

Tihendi läbimõõtu ja kokkupressitud paksust pole antud?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 21:33 
Eemal

Liitunud: 15.10.2006 21:51
Postitusi: 92
Asukoht: Tallinn,lasnamägi
Ega ei saa jah mahuühikuks olla mm2,vb õpetaja näpukas.
Ei ole tihendi läbimõõtu ega kokkupressitud paksust antud.
Lihtsalt anti need andmed mis ma eespool kirjutasin ja anti küsimus,
et kui palju surveaste muutub,kui 2mm plokikaanest maha võtta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 21:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kuna sa põlemiskambri kuju ei tea, kuidas sa peaksid siis teadma põlemiskambri ruumala ja pindala muutust kaane lihvimisel.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 22:33 
Eemal

Liitunud: 19.03.2006 20:57
Postitusi: 231
Mihkel, ära aja asja keeruliseks, oletage et põlemiskamber on silindri kujuga. :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.03.2009 23:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Oled sa reaalselt sellist põlemiskambrit näinud? :-D

Mingid täpsustused ilmselt puudu siit jah, võimalik, et arvutuse mõttena see nii arvestati.
Siiski oleks ka siis põlemiskambri kõrgust vaja teda, kuna pindalast saab vaid diameetri.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.03.2009 0:03 
Eemal

Liitunud: 19.03.2006 20:57
Postitusi: 231
no võtke aluseks ikka see: PõlemisKambriMaht(Pkm)=122 mm2
mm2 lihtsalt mm3 mõeldud. maru väike see põlemiskamber vis :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16.03.2009 3:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.03.2005 22:48
Postitusi: 131
Asukoht: Tallinn
Er!k kirjutas:
Tere.
Mul on segadus ja ma ei saa oma arvutustest jagu mis mul teha tuleb.
Äkki keegi hea inimene aitab lahendusega ja lahenduse käiguga.
Andmed:
Kolvi d=70mm/r=35mm
KK=80mm
PõlemisKambriMaht(Pkm)=122 mm2
4 silindrit
Ülesanne on siuke et , kui palju suveaste muutub kui 2mm plokikaanest maha võtta?
Et siis äkki keegi soovib ka ennast proovile panna.


Niisiis. Lihtne ülesanne aga ilmselt on sul lähteandmetes vead sees. Nimelt sellise mahuga põlemiskamber ei ole üldse 2mm kõrgegi. Oletades siis, et ta on silindri kujuline ning sama diameetriga, mis kolvidki:

Silindri ruumala Vs=h*Sp, milles h= silindri kõrgus ning Sp=põhjapindala

Sp=Pi*r2 (ruudus)

Saame:

Vs= 2*3,14*(35)2 (ruudus)= 2*3846,5=7693mm3

Ehk siis 2mm kõrgune põlemiskamber on ikka kordades suurem juba kui ette antud suurus.

Seda saab lahendada siis kui ette antud suurus oleks mitte mm3 vaid 122cm3

See teeb silindrikujulise põlemiskambri kõrguseks

Vp=h*Sp, Vp=Põlemiskambri ruumala

122=h*3,14*(35)2 (ruudus)
122=h*3846,5
h=3846,5/122
h=31,5mm

Ümardasin vastuse 1 koma kohani, kuna see on hetkel piisav täpsusklass.

Arvutame nüüd 2mm maha lihvitud kõrgusega põlemiskambri mahu:

H=29,5mm

Saame Vp1=29,5*3846,5=113471,75mm3=113,5cm3

Arvutame silindri ruumala KK=80mm r=35mm

Vs2=80*3846,5=307720mm3=307,7cm3

Surveaste=(Vs+Vp)/Vp, milles Vs= Silindri ruumala ning Vp=põlemiskambri ruumala

Algne SA=(307,7+122)/122=3,5
Uus SA=(307,7+113,5)/113,5=3,7

Nagu näha saame vastuseks ka cm3 kasutades ebaloogilised numbrid. Samuti on meil kasutamata ka teave, et tegemist on 4 silindrilise mootoriga. Sul on kirjas põlemiskambri ruumala aga loogilised arvud tulevad siis kui sinu antud arv cm3 ühikutes on kõigi nelja põlemiskambri kogumaht. Näited on olemas, natuke tuleb oma pead ka kasutada. Loogilised surveastmed arvutad ise välja. :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.03.2009 10:50 
Eemal

Liitunud: 06.01.2008 19:21
Postitusi: 168
Asukoht: Tallinn
veider kirjutas:
Silwer kirjutas:
Siin on ka link kuidas seda täpsemalt arvutada: http://www.imperialclub.com/Repair/Engi ... ession.htm

Mulle jäi üks asi sellelt lehelt selgusetuks. Nimelt mida kujutab endast DHV = deck height volume ?

Ma eeldan, et mõeldakse, kas kolb on "augus" või plokist väljas.

Näiteks wedge mootoritel (kiilukujuline kamber) on madalamas osas oluline kaane ja kolvi vaheline pilu (quench), mis peab olema teatud vahemikus. Sageli tuleb seetõttu plokki mill'ida, et kolb oleks väljas näiteks 0.010 tolli (0.25 mm).

Plokiga tasa on "zero deck".


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.03.2009 17:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 20.01.2008 22:31
Postitusi: 437
Asukoht: Tallinn
Sama asi jah:
Deck Height Volume: This is the area of bore between the top of the piston and the top surface of the block when the piston is at the very top of its stroke. The formula for calculating this value is: bore x bore x .7854 x measured deck height.

_________________
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.03.2012 17:00 
Eemal

Liitunud: 06.03.2012 20:45
Postitusi: 10
Sorry vana teema äratamisest aga ei hakanud ka uut tegema kuna vana olemas:) Kas keegi äkki kontrollib üle kas sain ikka õieti hakkama?

Mootori surveaste 10,4
Silindri diameeter 82,5mm
Mootori kubatuur: 1984cc
Ühe silindri ruumala: 496cc
Soovitud surveaste: 8,5
Ülemise osa ruumala originaalis: 52,765cc
Uus ülemise osa ruumala: 66,133cc
Järelikult on vaja suurendada ruumala:52,765 - 66,133=5,613
pool silindri läbimõõdust = 82,5mm/2 = 41,25mm
1 mm freesimise puhul: 3.141593 * 41,25*41,25 * 1mm / 1000 = 5,345

5,613cc / 5,345 = 1,.05

Järelikult on vaja antud mootorile tihendit juurde vaja1,05mm.

Loodan, et sain ikka asja õigesti. :bb


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.09.2014 19:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.06.2014 20:33
Postitusi: 166
Kas on siin kedagi kes asja natuke paremini taipab ja arvutaks mulle surveastme välja?
Nimelt M50B25 mootor ilma vanoseta, millele pandud M52B28 väntvõll ja M20 kepsud.
Kolve on maha võetud 2.5mm ning kaanetihend on 2.05.

Pilt
Pilt
Pilt

_________________
E30 2.8L turbo. 480 rwhp. Drifti auto
E30 2.8L turbo. 430 rwhp. Tänava/ kiirendus auto.
2013 Audi S4 440 whp.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 42 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11