Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 18:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 17.11.2009 12:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
On kellegil kuskil mingit elektrilist õli taluvat pumpa silma hakanud?
Stiilis nagu Audidel ja VW-del on vesijahutusele järeljahutuspumbad.
Äkki mõnel autol kasutatakse stockis sellist pumpa õli jaoks?

Oleks vaja proovida, kas nö. sund äravoolust on kasu kuna õli äravoolu turbost on võimatu teha ideaaltingimustel ning ka kõrgustevahe turbol ja õlitasemel on väga väike.
Hetkel probleemiks see, et turbo kuumaosa lekib õli aga pukside lõtk oli vähemalt paigaldades nagu tutikal turbol.
Ainuke probleem on asja juures õli tagasivool, kuna pelevoolul on juba 0.8mm restrictor, mis on puksidel turbole päris radikaalne niigi.
Samas puksid on veel korras, seega on õlitus piisav.

Tegin tagasivoolule breather otsa ja see aitas asjale tunduvalt kaasa, suitsemine jäi tunduvalt vähemaks ja kuumaosa pole väljast ka enam nii märg kui varem.
Peaks muidugi pikema otsa sõitma veel maha, et summuti puhtaks põleks korralikult.
Ruumipuuduse tõttu sai selle breatheri installida vaid kõige õlirohkemasse seina ning vaid 8mm kuuse, hetkel see luristab kui mootor käib.
Järelikult vahepeal õli siiski ummistab selle breatheri augu ära ja võib ka sellest ikkagi veel piisavalt õli lekkida.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.11.2009 12:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
uuri neid projekte, kus turbosid "tagaistme alla" paigaldatakse, neil peavad mingid pumbad olema ju ometigi.

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.11.2009 12:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Olengi uurinud neid ja kasutavad üldjuhul special pumpasid, mida suht vähesed müüvad ja hinnad jäävad neil pumpadel sina 3000+ eek kanti.
Tahaks esialgu proovida, kas see lahendab probleemi.

Vaatasin veidi õli tagasivoolu rõhu mõõtmise videosid ka ja suht ulme.
Kohati on seal 1.5bar vasturõhku kõrgel pöördel. :shock:
Muidugi just tuli idee, et saan ju endal ka seda mõõta kuna eile tegin 8mm vooliku väljavõtte tagasivoolule.
Varsti lähen proovin järgi, TIP ja BP kell peaks selleks ideaalne olema.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.11.2009 12:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Mihkel kirjutas:
Olengi uurinud neid ja kasutavad üldjuhul special pumpasid, mida suht vähesed müüvad ja hinnad jäävad neil pumpadel sina 3000+ eek kanti.


Minul on ebayst ostetud spets pump ja töötab probleemideta. hinne oli vist alla 2k koos transaga UK-st (maru odav nael oli sellel ajal).

Hiljem avastasin Hydroscandi riiulilt mingi diisli-õli pumpamise seadme, mis koosnes samast 12v pumbast, paarist juhtmest ja metallkattest.

Pump on selline:
Pilt

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.11.2009 13:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
tee normaalne kolle ja pane turbo kõrgemale! :lol:

Polost käib muidu jutt jah?

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.11.2009 15:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 833
Asukoht: Tartu
Mihkel kirjutas:
Olengi uurinud neid ja kasutavad üldjuhul special pumpasid, mida suht vähesed müüvad ja hinnad jäävad neil pumpadel sina 3000+ eek kanti.
Tahaks esialgu proovida, kas see lahendab probleemi.

Vaatasin veidi õli tagasivoolu rõhu mõõtmise videosid ka ja suht ulme.
Kohati on seal 1.5bar vasturõhku kõrgel pöördel. :shock:
Muidugi just tuli idee, et saan ju endal ka seda mõõta kuna eile tegin 8mm vooliku väljavõtte tagasivoolule.
Varsti lähen proovin järgi, TIP ja BP kell peaks selleks ideaalne olema.


Ehk siis see 1,5bar on karteri surve mis tekib blow through´st? Peaks olema lihtne lahendada, muutes karteri tuulutussüsteemi.

_________________
CA18DET best et 11.1s 205kmh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.11.2009 16:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Ei tahaks uskuda, et ta päris karteri surve on. Pigem voolikute takistus, kui vabavoolu pole.

Endal mõõtsin ära ja ei tekkinud seal mingit survet.
Seega viimane variant on testida seal äravoolul mingit pumpa.
Kui ikka suitseb siis on turbo vigane lihtsalt.

Kolle ringi ehitamine ei aita, kuna mootor on ette poole kaldu.
Arva ära, kas õlitase on siis kõrgemal kui karteri ja ploki ühenduskoht? ;)
Hädaga saaks veel karterit veidi modida aga ma ei viitsi tõesti seda uuesti alt ära võtta auto küljes, kuna käigukast on osaliselt karteripõhja peal alt poolt vaadates.
2 polti tuleb sisuliselt sidurikojast lahti keerata.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.11.2009 17:50 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Pumba valikuks peab mõõtma ka seda, kuipalju maksimaalsel õlirõhul õli turbost läbi käib.
Pisikesi pumpasid peaks leidma igalt poolt(autod, tsiklid, tööpingid jne ), iseasi kuidas keegi aretada viitsib.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.11.2009 20:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Meenus, et 1 tuttav proovib BMW M6 robotkasti õlipumpa lähitulevikus mootoriõli pumpamiseks kasutada. Välja näeb koos radikaga umbes selline:

Pilt

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.11.2009 21:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2007 20:38
Postitusi: 134
Asukoht: rapla-tallinn
kas midagi sellist ei annaks aretada:
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 19.11.2009 21:05 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Sellisel lahendusel puudub point,õli jääb ju ikka samapalju alla torusse minuarust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 0:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
Minu praktika on näidanud, et õli tagasivoolu toru/voolik ei tohi oma tee jooksul karterisse mitte kordagi jõuda horisontaal asendisse ning allapoole õlitaset. Koguaeg peab olema väikegi nurk alla poole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 0:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2007 20:38
Postitusi: 134
Asukoht: rapla-tallinn
ega need nurgad joonisel on lambist pandud, ei tea ju täpselt mis nurga all mootor ise on. lihtsalt üks mõte kuidas saaks tuhandeid kokku hoida, kui sedasi võimalik teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 1:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Ma ei ehita ju päris esimest turboprojekti, tean isegi kuidas õli tee tegelikult kulgema peab.
Lihtsalt ei ole paljudel autodel võimalik ideaalkonditsioonis tagasivoolu teha.
Enne õige pumba ostmist tuleb loomulikult turbost tulev õlikogus ära mõõta aga antud hetkel on küsimus selles, et saaks tühikäigulgi suitsemisest lahti.

Ma üritan lihtsalt selgeks teha kas on tõesti turbo vigane või on ikkagi tagasivoolu kala.
E30-nel on tagasivool samamoodi ketikattesse alla nurga all, kuna karterit väljalaskekolle pool üldse pole sellises kohas, kus õlitase oleks alla tagasivoolu augu.
Seega oli ainuke variant ketikate aga E30 mootor on veel suurema nurga all kui Polol.
Ja 10k km mitte just tutikate puksidega turbo töötas täiesti probleemideta.
Ka Polo sõitis esimesed 3000km täiesti probleemideta selle sama tagasivooluga, ei mingit suitsu.

Sellel antud joonisel on üks viga, õli torus on koguaeg loodis, seega ei ole sellisest lahendusest ju kasu.
Enne turbot on originaal subaru banjopolt 0.8mm restrictoriga, seega ei saa see õlikogus ka kõrgel pöördel väga suur olla.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 2:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
lase siis õli anumasse voolata mis turbost tuleb ja on ju näha kas tühikäigul suitsemine kaob ära või mitte ? :?:

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 32 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11