Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 20:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 2:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Arvestades, et summuti on ilmselt juba meeldivalt õli täis ja antud mootorisse käib vaevu 3L õli, siis ei ole enne õli otsa lõppemist mootori tööaeg ilmselt piisav, et summutis olevast õlist vabaneda.
Ilmselt ei saaks sellisel teel veidi sõitnud autot isegi siis testida, kui mootoris 8L õli käiks, see saab lihtsat päris kiiresti otsa sealt.

Mulle tundub lihtsam mingi suvaline bensiinipump sinna 50km läbimiseks külge visata, kui õlitusega riskida.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 4:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
tehes nati parandusi eelmisele joonisele, kasutades materjale järgmisest postitusest, siis saab füüsika ehk oma heaks tööle panna.
Pilt
et see karp tahab ka siis tuulutust saada ja ilmselt vajab nati tegemisvaeva, kuid töötab. kas nüüd jääva lahendusena, ei oskaks nagu pead anda. :D pmtselt nagu töötaks.

best of luck.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 9:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Ma üritan lihtsalt selgeks teha kas on tõesti turbo vigane või on ikkagi tagasivoolu kala.

Tühikäigul on õli tagasivooli karteri vastusurve väiksem ja keskosa rõhk peaks kah väiksem olema. Madalam õlirõhk tühikäigu ajal ei tohiks mõjutada, kuna õli peale ja äravoolu avade suhe kümnetes või sadades kordades.
Üle tühikäigu tekib summuti vastusurve ja turbiin lükatakse pikilõtku võrra teise asendisse ja suitsemine kaob. Kui müüsin oma mitte suitseva T28, ja see pandi stock sumpa asemel otseläbi süsteemi külge, hakkas ta kohe suitsema ja lõpes 50-100km jooksul.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 11:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
See teie joonis ei ole päris selline nagu minu case.
Kui mootor on viltu, siis karteripõhi on alt ka kalde all, et põhi maaga paralleelne oleks.
Esiteks on mootor väga väikse nurga all, teiseks on õlitase karteris põhimõteliselt karteri ja ploki ühenduspinnani.
Natuke on küll madalam aga arvestage nüüd sellest pinnast 20mm toru võrra madalamaks asi.
Lisaks on turbo äravool ~15mm kõrgem kui ploki ja karteripõhja ühenduskoht.
Õlitasemest karteris on turbo äravool ~25mm kõrgemal.
Need on muidugi mälu järgi pandud suurused.

Astrona, kui mootor on boosti all on tekib ju kollektorisse TIP, mis surub õli keskosa poole tagasi.
Üldiselt olles seda vaadanud nii ja naa pidi, siis pole mina veel peale pumba muud lahendust sinna välja suutnud mõelda.
Üks asi on foorumis mingit lambi joonist vaadata, teine asi on reaalsus, kui see õige ja lootusetu pilt on silmees.
Lisaks ei ole seal ka kergelt tehtava lisa äravoolu anuma jaoks ruumi, mingi ime voolitud kuju mahutaks vast ära.
Arvestage sellega, et turbo paigaldamiseks on juba radikas nii palju edasi tõstetud kui mahub, ning ventika ja turbo külmakoja vahel on ~10mm ruumi.
Nüüd saate ehk mingi pildi ette, kui kitsas seal üldse midagi teha on.

Üldse oli ju algul küsimus, mis pumpa kasutada annaks aga see on sujuvalt üle läinud aruteluks kuidas ilma pumbata saab.
Ma ei oleks ju seda pumba asja uurinudki, kui oleks suutnud oma pea ja netis tuhlamise teel migni parema variandi välja mõelda.
Pumba jaoks peab ka tegelikult turbo all olema väike karter koos tuulutusega, kust pump siis mootori karterisse õli pumpab.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 11:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
924 turbol on sama olukord: turbo asub viltuse mootori külje all. Seal on asi tehasest lahendatud sel viisil, et turbost jookseb jäme voolik väikesesse (50x50x30 mm) paaki, kus edasi läheb karterisse allpool õlitasapinda ja väikesest paagist läheb ots klapikambrikaane alla tuulutuseks.

Väike pilt ka aimu saamiseks:
Pilt

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 11:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Vot just sellist lahendust mõtlesin ka ise aga kindluse mõtteks testiks pumbaga ära enne, et turbo tuksis pole, kuna seal on tõesti paras nokitsemine, et seda paaki teha.
Ainuke variant ongi rõhuda ühendatud anumate süsteemile, eeldades, et turbo äravool on veidi kõrgemal kui karteri õlitase ja et see paak oleks tuulutusega, et ei tekiks tagasivoolus vasturõhku.
Selle sama põhimõttega oli tegelikult ka toru mul kohe algul tehtud ainuke asi, et tuulutust polnud.
Nüüd tegin tuulutuse lisaks aga see on liiga väike ilmselt ja väga halvas kohas.
Tundus samas, et see tuulutus aitas kaasa.

Piltlikult näeb asi mul välja selline:
Pilt

Pump iseenesest võiks ju proovimiseks piisavalt ära imeda eest ka ilma õlianumata?
Hetkel oleks prooviks kasutada üks E30 originaal kütusepump.

Vaatan veel, mis materjali mulle pihku satub, äkki jõuab õhtul siiski mingi anuma all aretada, sinna ka pumpa lihtsam paigaldada.
Mis toobki veel ühe probleemi juurde, et õli tagasivoolu ja karteri otsa vahe on maks 10cm ja nad on väga väikse tasapinna erinevusega.
Teadagi 20mm õlikindlat voolikut sellise distantsi peale eriti mingi imega 90 kraadi nurga alla ei pane nii, et ta volti ei läheks.
Seega pean kuskil kaugemal voolikutega tiirutama ja neid keerama.
Tõesti ei viitsi hakata karterit uuesti ringi tegema.
Karteri ringi tegemine tuleb siis päevakorda, kui see anum või pump tõesti probleemi lahendab.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 11:51
Postitusi: 342
Asukoht: Tln 53 814 024
bensiini pump õli ja diisli jaoks ei kõlba. Pumbatav kogus on nii väike, et jääb pigem piirama äravoolu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 16:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Arvad, et 0.8mm pealevooluavast voolab üle 4 liitri minutis peale?
~4L minutis võiks see pump jõuda vabavoolul bensiini saranse viskoosusega sooja õli läbi pumbata.

Konkreetseks otstarbeks mõeldud pumbad on silma jäänud 5-10L/minutis.
Enamus siiski jäävad sinna 4.5-7 liitri vahele.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Viimati muutis Mihkel, 20.11.2009 16:52, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 16:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
Mihkel kirjutas:
Arvad, et 0.8mm pealevooluavast voolab üle 4 liitri minutis peale?
~4L minutis võiks see pump jõuda vabavoolul bensiini saranse viskoosusega sooja õli läbi pumbata.


Proovimiseks kõlbab küll.
Minu "spets"pump on 590l/h ja imeks ka kahe liuglaager turbo tagasivoolud vaakumisse kui vaja.

0.8 torust ei tule kuidagi üle 3L/min välja.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 19:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
,...Astrona, kui mootor on boosti all on tekib ju kollektorisse TIP, mis surub õli keskosa poole tagasi.
Ma ei avaldanud arvamust, vaid rääkisin praktikast :) Kõva teooriat sinna ei oskagi taha panna.
Küsimus pole ainult õli tagasi surumises. Boosti all surub kompressor võlli summuti poole ja VL poolne tihend enam ei pea. Staatiliste rõhkude vahe tõttu peaks jah õli hoopis summutist turbosse jooksma, aga dünaamiliselt võib seal teoorias tekkida ka väiksem kui karteri rõhk.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.12.2009 0:10 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Surfasin ja leidsin kogemata lingi:

http://www.scavengepump.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.12.2009 0:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Olen selle lingi juba isegi avastanud ja paar tk veel.
Hetkel ei ole veel täpselt otsustanud, millist võtta ja kas üldse on mõtet kohe selle pumbaga tormata.
Bensiinipumba proovisin ära ja sellest polnud abi. Ilmselt turbo õhtal ikka.
Peab asja korra uuesti üle vaatama veel.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.12.2009 0:20 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Mihkel kirjutas:
Olen selle lingi juba isegi avastanud ja paar tk veel...
Miks sa siis teistega oma teadmiseid ei jaga ?
Ma oleks kahe postituse kirjutamisest pääsenud. :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.12.2009 0:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kuna ma neid linke pähe ei õppinud :)
Asjad suht kergelt Google-st leitavad kui "scavenge pump" otsingusõnaks kirjutad.

2 saiti mida veel täpsemalt uurinud olen:
http://www.rbracing-rsr.com/oilsystems.htm
http://www.turbowerx.com/Scavenge_Pumps/Exa-Pump/Exa-Pump.html

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.12.2009 8:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Asjad suht kergelt Google-st leitavad kui "scavenge pump" otsingusõnaks kirjutad.
Scavenge on pigem karterist õli välja, mitte sisse pumpamiseks. Aga eks ta töö teeks ära ikka. Samm edasi ja ongi kuiv-karter. IMO, töökindluse tõstmiseks üldiselt vähendatakse lülisid mille purunemisel võib kõik maha kanda ;)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 30 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11