Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 13.05.2024 21:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 0:23 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Astrona kirjutas:
Üsna avarad pordid - ja igalpool kirjutatakse enamasti vastupidist :)
Saan aru, et Cossi kaaned on enamvähem jaapani omadega samal tasemel.
Ot panen varsti enda pooliku töö pilte kah siia.



Mismõttes enamvähem samal tasemel ? :-D

Mitsu EVO kaas on tasemel, ülejäänud jäävad kauguele maha. See pole 100% minu väide, pole ise kõike näind aga netiavarustest on silma jäänud.

200SX`i 2.0 mootori kaas oli küll paras käkakts, meie oma on nüüd küll juba porditud ja üle käidud. Mitte koduste nippidega, vaid päris professionaalse käe alt läbi käinud (võidusõidu tehnikaga ikkagi tegemist).

Sina modid 1.8 kaant ? Kas need on peaaegu samad 2.0 kaanega?



Peep, mälu järgi tegi MB kaane valmis, ei olnud tulemustega rahul ja lasi cossiel üle krõhvitseda.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 3:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Modin jah 1.8 kaant, mis on 2.0 kaanest erinev. 2.0 on nookuritega 1.8 ilma jne. 2.4 kaas on enam vähem sama aga see usa teema.
Kui räägime liitrivõimsustest, siis ülelaadimise puhul võiks selle vähemalt rõhuga läbi jagada. 550hj/3.6L NA on kõva sõna. See praktiliselt sama mis ligi 300hj/2L Opeli ja Honda mootoritega tehtud - see tähendab, et masin hingab veel 9000rpm peal korralikult. Ma sihin 7500-8000rpm'i, ja kui 100hj/L saaks, siis see 1.8 annaks 1bar boostiga mingi 360hj :) (enne portimist ja teiste nukkide väiksema turboga ~300@1bar) 2bariga ~540 :)

Põlemiskamber enne ja pärast...
PiltPilt
Ma veel mõtlen, kas need swirl-aread alles jätta. Silinder on 83 asemel 84mm, nii et see kambri serva vigastamine antakse vist andeks. Tõmban niikuinii tihendi järgi kambri laiemaks.
Stock kamber ja minu kaane klapikõri ja tööpinna näide:
PiltPilt

Sisselase. Seal plaanin veel väikse raadiuse vähe maha tõmmata ja külgesid õgvendada, ja kõri avaradada, aga muidu jääb suht nii, kuna bench näitas päris hästi. See on kunagi LakiTuningus tehtud vms.
PiltPilt
PiltPilt
Viimane on stock port.
Pilt
Alumine on stock.

Täna sai jälle paar tundi kaant lõhutud... Käisin üle ainult vasakpoolsed VL pordid... Natuke pordi poolt lähenedes puksi poole sai seinasid võetud, eriti vaheseina. Tihendi ava ei puutunud, aga sealt praktiliselt otse (sirge kiviga) klappide poole laiemaks-sirgemaks. Pordi põhja suunaga alla poole.
PiltPilt
Pilt
Pildid on natuke viltu, tegelikult on vasaku klapi poolt vahe sein 2mm õhem (pildil paremal).
Lihtsalt pordid 1-4...
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
Ja std VL pordid
PiltPilt

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 9:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
F1 mootorid olid 1.5l, sõltuvalt seadest (kvali või race) ja tootjast 800-1500 hj, boost 3-4.5bar.

Võimsaim Can-Am'i auto oli Porsche 917/30 Can-Am Spyder, 5.4l bokser 12, twin-turbo, 1700 hj @ 1.7 bar. EDIT: Need kaaned olid 2V hemi-põlemiskambriga.

Markuse (Audiophile) 3.0 16v turbo (sama port, mille pildi ma panin) oli 500 hj rattast @ 1.3bar.

Astrona võiks matemaatika osa teha :)

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Viimati muutis Raceboy, 20.11.2009 11:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 11:17 
Eemal

Liitunud: 30.12.2007 20:46
Postitusi: 78
Asukoht: Tallinn
Ma arvan, et sellest kaanest saab ilma suuremate klappide ja kanalite vastava suurendamiseta rohkem tegemisrõõm. Kui mõelda segu liikumistrajektoorile, siis selleks on vaja teha kanalit eelkõige laiemaks ka panna vastava suurusega klapid. Pole mõtet teha sealt, kus segu tegelikult ei liigu.

Mingit swirli pole seal mõtet ju tekitada, neljaklapikaantes on keeris teise põhimõttega (horisonaaltelje ümber) ja selle nimi on tumble ja see töötab ainuüksi klappide-kanalite planeeringust lähtuvalt. Vertikaalne keeris ehk swirl on ainult kaheklapikaantes ja see saavutatakse sedasi, et SL klapp asub silindri teljest natuke kõrval ning segule antakse sedas langev keeris.

Üldiselt peitub moodsates neljaklapikaantes suht vähe arenguruumi, arenguruum on seeriamootoril harilikult nukkvõllides. Neljaklapimootori nukad on märksa "rahulikumad", sest tehas on rakendanud 4v kaane suuremat curtain aread sedapidi, on pandud lahjemad nukad - see venitab powerbandi allapoole pikemaks, säästab kütust ja vähendab heitgaase. See paistab hästi välja nuka katalooge vaadates - 16v sport nukad on tihti väiksema durationiga kui 8v seerianukad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20.11.2009 20:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Aare kirjutas:
Mingit swirli pole seal mõtet ju tekitada, neljaklapikaantes on keeris teise põhimõttega (horisonaaltelje ümber) ja selle nimi on tumble ja see töötab ainuüksi klappide-kanalite planeeringust lähtuvalt. Vertikaalne keeris ehk swirl on ainult kaheklapikaantes ja see saavutatakse sedasi, et SL klapp asub silindri teljest natuke kõrval ning segule antakse sedas langev keeris.
Sry, mõtlesin SQUISH-area, loomulikult ei hakka ma swirlitama jne see kõrgem teadus.
VL suuremad klapid pole välistatud, aga enne lõpetan muu töö ära, teen vist vahe-mõõtmise, ja siis teen uutega veel kõri natuke vms. eks näis.
Segu ei liigu ka seina pinnal, aga ikka töödeldakse seina pinda :lol: Kõik on interaktiivne: ühte kohta muudad, kõik muutub.
Mõnes kohas mainitakse nippe, millega suunatakse mingi mõtetu "joa-osa" põhijukka, et kaasata teda voolus zzz.
1 mõte on see, et kuna materiali juurde panna ei saa, aga tahaks näiteks juga suunata klapisääreümbrusest siseraadiusel rohkem vertikaali, siis võiks tekitada kerge hüpeka pordi sisendisse, mis tõstaks n.ö. joa kõrgemale, enne kui see läheneb siseraadiusele, et see saaks siis sujuvamalt (kui siseraadiuse enda pind)sealt alla keerata... Noh iga takistus tekitab turbulentsi mis takistab, nagu nimigi ütleb :lol: aga noh parem pidurdame enne kurvi :) - Lihtsalt mõte.

Raceboy kirjutas:
F1 mootorid olid 1.5l, sõltuvalt seadest (kvali või race) ja tootjast 800-1500 hj, boost 3-4.5bar.

Võimsaim Can-Am'i auto oli Porsche 917/30 Can-Am Spyder, 5.4l bokser 12, twin-turbo, 1700 hj @ 1.7 bar. EDIT: Need kaaned olid 2V hemi-põlemiskambriga.

Markuse (Audiophile) 3.0 16v turbo (sama port, mille pildi ma panin) oli 500 hj rattast @ 1.3bar.

Astrona võiks matemaatika osa teha :)
NA liitrivõimsused
F1 800hj/3bar => 133hj/L
F1 1500hj/4,5bar => 182hj/L
CanAm 1700hj => 116hj/L
3.0 16v 590hj => 86hj/L
RFL CA 490hj => 95hj/L (kui see oli 1,8bar)
Hayabusa '99 => 132hj/L
Yamaha R1 '09 => 179hj/L
Yamaha R6 '08/09 => 223hj/L
F1 900hj 3L NA => 300hj/L
Noh see liitrivõimsus sõltub suht otseselt ka pööretest. Aga eks lõpuks pöörded jäävadki tihtipeale hingamise taha. Turbokate puhul muidugi pigem kepsu taha, kuna sõbralikum on madalama pöördel rohkem boostida. Suht mõtetu võrdlus kah tegelt. Ega 1.6L 250hj suht väikse vormeli kaaned ei hinga kah oluliselt paremini, ja nad saavad 156hj/L, kui sama kaas 2L mootori peal annaks võibolla 130hj/L. Kui näiteks nüüd need nr'id rpm'iga läbi jagada, siis tulemus näitab hoopis midagi muud, näiteks surveastet ja kütusekvaliteeti :) mõtetu :)

Eks näis kas täna kah veic hakib :) Ausalt öelda, on see portimine väga rahustav ajaviide :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.11.2009 2:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Aga mis te muidu arvate nendest Opeli väljalaskeklappidest? Pole uurind kas turbo ecotec'idel on samad klapid, et äkki ei kannata need nii palju kuuma + rõhku vms.
Mis material on üldse CA klapp ja opeli XEV klapp? Soodiumiga? Roostavaba?

EDIT: .

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.01.2011 16:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.11.2005 20:32
Postitusi: 29
http://570sx.blogspot.com/2009/09/in-de ... s-ls3.html
kena artikkel ls seeria mootorist ja portidest.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.01.2011 17:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Kusjuures mul ongi plaanis see kaas jälle ette võtta. Jäi ta ootamatu kevade tulekuga eelmine hooaeg lõpetamata :)
Viimistlen ühe püti vl-pordid ära, paar pintslitõmmet ka SL poolele, kus tundub, et pole ideaalne, siis lasen voolavuse ära mõõta, ja siis lõpetan ka teised pordid... eeldusel, et voolavus oluliselt ei langenud :lol: Ja siis lasen arvatavasti ikkagi uued pesad panna ja võtab need Opeli VL-klapid, laseb õige pikkuse treida, sooned sisse, ning teeb kõik kõrid veel korra üle. Eesmärk oleks siis maksimaalne hingamine 7-9K vahel, sellest olenemata võiks portimisega voolavus kasvada nii väikestel kui suurtel klapitõusudel. Esimene neist peaks sõltuma siis kõigerohkem klapipesa ja klapi enda voolujoonelisusest.

Teine mõte: Kuna 2. 3. pütt antud mootoritel saab kõige vähem jahutust - või muul põhjusel kipuvad esimesena sulama, kas poleks mõtekas, siis sisselaset neil "vähem portida" või isegi mingi segunemist soodustab turbulentsi tekitaja sinna jätta? no tekib väheke rohkem vibratsiooni kuna neil püttidesl siis näiteks 1-2hj vähem, aga keegi ei tea, võibolla need pütid saavadki stockis sisselaskest parema laksu ja piiramine üldse vähendaks vibrat. Küünalde pealt pole nagu sellist vahet täheldanud, aga ega sealt vist alla 5% vahet näegi..

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.05.2011 10:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
1 pilt räägib rohkem kui....
F1 Ferrari 2000
http://www.alfagtv6.com/discus/messages/199/5028.jpg

Tekkis 1 mõte: et kuna tahm on praktiliselt soojus-isolaator, siis võiks ju teha kõik nii karedaks, et kõik ilusti ära tahmaks.
Selle asemel, et ise keraamikaga mökerdama hakata :)

Ja üldse, kui tahm kipub hõõguma hakkama ja siis eelsüttimist tekitama, et kas siis ise peale mätsitud keraamika ei tee seda?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.11.2011 16:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Kas on pointi investeerida 250€ sisse/vl klappidesse, mille mõlema diameetr on +1mm. Teema lihtsustamiseks, et see on 3900eek+, paugutan niisama enda rõõmuks ja mingit 0,01 sekundit kiirendusel taga ei aja. Samas kaas läheb anyway tegemisse ja nüüd küsimus, et kas selle raha eest saab üldse midagi juurde või jääb lihtsalt teadmine, et kindlasti on ägedam.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.11.2011 18:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Jaan kirjutas:
Kas on pointi investeerida 250€ sisse/vl klappidesse, mille mõlema diameetr on +1mm. Teema lihtsustamiseks, et see on 3900eek+, paugutan niisama enda rõõmuks ja mingit 0,01 sekundit kiirendusel taga ei aja. Samas kaas läheb anyway tegemisse ja nüüd küsimus, et kas selle raha eest saab üldse midagi juurde või jääb lihtsalt teadmine, et kindlasti on ägedam.

Klapid sulavad hiljem... Kui mul hallil sx sisse sulas, oli ka klapp sulanud, ja sealt võis asi üldsegi alata.

Kui logid EGT'd ja hoiad kõigel silma peal ning viimast välja ei võta, siis on 10x tähtsamaid kohti kuhu see 4000eek lükata. Kasvõi investeerid sellesse samasse logimise süsteemi, paremasse ajusse jne. Või näiteks sõidad 4000eek võrra parema kütusega :) Sinu olukorras mõtetu.

Kui sul aga näiteks 2 bariga EGT 950C ja üle põhimõtteliselt ei taha üle 10s nii kõrge EGT'ga lasta. Aga 3bariga saaksid oma ET 10s pealt 9s peale, aga krt iga kord 350m peal klapid sulavad, ning pead sõitma 1s aeglasemalt ning leppima 1. koha asemel 10. kohaga, siis see 4000eek on nuusata.

Parem kaane jahutus, õlijahutus, kapotialune ventilatsioon, jahutusvedeliku-jahutus, intercooler, vesipriste, alkoholkütus, väiksem nukkvõll, või lihtsalt suuremad klapivahed, õige turbiin, õige kompressor, õige kollektor, õige kuumkoda, õige WG - kõik võivad selle sekundi anda. Aga kõige eelduseks on muidugi, et seadistusega ei saanud enam aidata.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.11.2011 15:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Seda ma arvasin ise ka, et ilmselt väga otstarbekas ei ole, sest kaas voolab anyway rohkem kui rattale pidamist on antud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.11.2011 17:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Jaan kirjutas:
Seda ma arvasin ise ka, et ilmselt väga otstarbekas ei ole, sest kaas voolab anyway rohkem kui rattale pidamist on antud.
No kui 50-100 vahel pidamist pole, aga põhiliselt linnasõiduk, siis loomulikult investeeri pidamisse.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 25 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11