Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 08.05.2024 17:38

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 15.09.2009 8:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Turboks GT2876R.64
Probleemiks: ta puhub mul kuni 1.4 ja heal päeval 1.45bar aga rohkem juurde ei saagi.
* Keerasin MBC põhja.
* Ühendasin vooliku aktuaatori küljest üldse laht.
* Viskasin bovi minema
* Keerasin ic torustiku klambreid peale - leket pole leidnud

Aktuaator ise on CA T25'e originaal, 0.7bar vedruga. Hoob on korralikult kerges pinges.

Selle turboga teise CA peal sain kuni 1.55bar aga ma rohkem ei proovinudki keerata - ei teagi kas oleks läinud, aga sinna maani tuli iga MBC pöördega juurde.

Kui rahulikult veereda 2500RPM siis spoolib 1barini
II - 4550RPM (5000 tahhol) - 1.4 jõuab kohale alles 6600RPM (7000tah)
III - 4250RPM (4650 tahhol)
IV - 4000RPM (4350 tahhol)
Mis on, kui ainult tahhosid vaadata, sama spool mis teise CA peal oli, aga tolle tahho ei valetanud, vähemalt mitte nii palju - seega spool on isegi tiba parem.
Üldse boost tuleb liiga sujuvalt taha - a la 0-0.5 võtab sama kaua kui 0.5-1bar. Spoolimine võiks ju ennast kiirendada. Mõnel tõmbel tundus, et kiirendus tuleb nagu noodi kaupa :lol: do-re mi-fa :lol:

Noh ja teise CAga võrreldes on mootoril paar erinevust. Hetkel IN-nukk on meh-tõukuritega, väidetavalt jäikade klapivedrudega, ja tõusu ~0.5mm rohkem. EX nukk on sama. Nuki ajastus peaks olema nullis, kuigi HKS nukiratta asemel on EX nukil praegu stock nuki ratas, ja meh-nukil HKS nukiratas 0-pos'is. Süüde peaks olema varasem - pole päris kindel kuidas nissani stock ign-map kraadideks arvutada ja kas tal on veel mõni airtemp-ignmap vms. Segu, noojah ok, oli enne max boosti hetkel 10.5:1, eile aga 12.7:1 (just keerasin 12.0:1 peale - pole veel proovinud). IC torustik on suht sama. Summuti, downpipe, kollektorid, TB jne on samad. Väljalaskes lekked ei kuule. Nüri on see, et eelmise turbo+kolle+sumpaga sai proovitud kuni 1.7bar, aga tekkis kah boosti probleem, et üle 1.1bar ei tule (spaikis 1.25) - hakkas flantsi vahelt lekkima ja kahtlustasin seda. Aga võibolla jääbki turbiin nõrgaks, tahaks mitte uskuda. EDIT: Seda kah, et eile liikus EGT nagu tahhokas a la 600/6000, 700/7000, 800/8000 ja max mis nägin oli 820 kanti ja pikalt 4.daga lastes 830c - egt-kell oli parajalt uimane kah, ja eile oli veel uimasem - juhe vist anduri küljest lahti.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 9:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 01.02.2005 20:48
Postitusi: 735
Asukoht: Western Australia
sumpa suurus?

_________________
TurboLestaKala | JAM Racing


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 9:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
TIP?
Minu GT2860RS-il kukkus boost piiraja lähedal 1.5bar pealt 1.2bar peale, kuna TIP oli selleks hetkeks juba 2.5bar ja ma eeldan, et sisemine WG aktuaator ei suutnud enam lihtsalt klappi kinni hoida.
Peale summuti tagumise püti vahetust kukkus TIP 2.1bar peale aga tol hetkel ma muidugi boosti ei vaadanud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 9:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
mart154 kirjutas:
sumpa suurus?
Piisav. 3" alates turbost ja viimane ots on 4.5" :evil:
Mihkel kirjutas:
TIP?
Minu GT2860RS-il kukkus boost piiraja lähedal 1.5bar pealt 1.2bar peale, kuna TIP oli selleks hetkeks juba 2.5bar ja ma eeldan, et sisemine WG aktuaator ei suutnud enam lihtsalt klappi kinni hoida.
Peale summuti tagumise püti vahetust kukkus TIP 2.1bar peale aga tol hetkel ma muidugi boosti ei vaadanud.
Boost ei kuku, hetkel isegi ei spaigi - otse üles ja nii piirajani, aga vähe :P
TIP võib hetkel ainult oletada EGT järgi, kui too veel töötas :lol:.
Tahad mul selle ära mõõta? Mul peaks isegi EGT auku käiv stuts olemas, aga ega sinna ju voolikut kohe otsa ei tõmba.

Ma pole kindel, et WG üldse avaneb - võib olla viga ka mujal. Selge on see, et tõenäoliselt lükkab TIP WG lahti. Peaks hoova jäigaks tegema - siis saaks teada kas viga äkki mujal.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
No mul on TIP ja BP mõõtmis seadmed endale ammu tekitatud, muidu ei ole ju huvitav.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
No mul on TIP ja BP mõõtmis seadmed endale ammu tekitatud, muidu ei ole ju huvitav.
BP'ks kutsud sa siis mitte väljalaske klapitagust rõhku vaid turbiini väljundi tagust rõhku?
Selle võimsuse juures turbo taga küll mingit üle 0.2bar rõhku ei tohiks olla - 23cm2 turbiin ja 63cm2 downpipe.
OT: aga kas TIP-mõõtmistoru tegid põhimõtteliselt nagu piduritoru? Ei tea kas piduritel äkki ongi see 1/8 NPT keere?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 14:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
Seletage lihtrahvale ka mõisted lahti. Ma eeldan, et TIP on turbo intake pressure, ehk rõhk enne turbiini ehk väljalaske kollektoris?

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 14:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.09.2007 20:50
Postitusi: 279
Asukoht: Talsinki
jk kirjutas:
Seletage lihtrahvale ka mõisted lahti. Ma eeldan, et TIP on turbo intake pressure, ehk rõhk enne turbiini ehk väljalaske kollektoris?

Täpselt. TIP on rõhk enne turbot ja BP pärast turbot.

_________________
Peletis: 12.30 @ 185
Jubetis: 9.74 @ 233


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Fog kirjutas:
jk kirjutas:
Seletage lihtrahvale ka mõisted lahti. Ma eeldan, et TIP on turbo intake pressure, ehk rõhk enne turbiini ehk väljalaske kollektoris?
Täpselt. TIP on rõhk enne turbot ja BP pärast turbot.
Täpsemalt oleks vist "turbiini sisend-rõhk" - "turbine inlet pressure". Siiani olen kasutanud terminit BP näitamaks rõhku väljalaskeklapi taga - nii see ongi NA mootorite puhul. Lihtsam oleks äkki kasutada terminit "kollektori rõhk" (KR :lol:) või "turbiinirõhk" (TR) ja "downpipe'i rõhk" (DR) või "põlve rõhk" (PR) :lol: Saab kiiremini rääkida :lol: TPR = TIP-TOP
Valed terminid vist ei segagi nii palju, kui terminite lahti seletamine :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 15:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Väga õiged väljendid on TIP e. turbine inlet pressure ja BP e. exhaust backpressure.
Mis siin keerulist on?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 17:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 833
Asukoht: Tartu
Mina otsiksin viga esialgu ikka sealt samast wg klapist. Tundub täpselt nii nagu TIP lükkaks selle lahti. Pane lisavedru või tõmba klapp jäigalt kinni proovimise eesmärgil, aga siis ole proovimisel ettevaatlik, kuna rõhk võib 3 barini laksata :o

_________________
CA18DET best et 11.1s 205kmh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.09.2009 17:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Väga õiged väljendid on TIP e. turbine inlet pressure ja BP e. exhaust backpressure.
Mis siin keerulist on?
Keerulist pole midagi lihtsalt termineid on palju ja neid kasutatakse ülekattega. Asi selles, et terminit "back pressure" kasutatakse vahelduva eduga nii väljalaske klapi-taguse ehk turbiini-sisend-rõhuna kui ka turbiini-taguse vastusurvena. Selles mõttes on termin "TIP" hea samm edasi segaduste vältimiseks.
Või siis võtame kasutusele TIP'iga sama levinud väljendi TOP - "turbine outlet pressure". Ega asjatult pole veel olemas ka terminid "pre turbine pressure", "engine exhaust back pressure", "turbine exhaust pressure", "post turbine pressure" ja kindlasti on neid termineid veel - heal lapsel mitu nime, aga krt kui vennal on sama nimi õelgi, siis....

zoom1 kirjutas:
Mina otsiksin viga esialgu ikka sealt samast wg klapist. Tundub täpselt nii nagu TIP lükkaks selle lahti. Pane lisavedru või tõmba klapp jäigalt kinni proovimise eesmärgil, aga siis ole proovimisel ettevaatlik, kuna rõhk võib 3 barini laksata :o
Antud kompressori max-rõhk peaks olema 2bar - siis peaks labad olema juba üle helikiiruse :) Aga jah, ettevaatlik peab ka 1.7 bariga olema :) kuna pidamine on kerge kaduma ja see rõhk tuleks üles alles 140 pealt. Mootori turvalisusega on muidugi halvad lood kuni selle sõidu pealt ei jõua rohkem kui ühte kella korraga keskkonsoolist vaadata, isegi kõrvalistujal on tegemist.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.10.2009 0:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Kuiv tuim tekst täis informatsiooni ;) ....
Tõmbasin testimiseks WG hoova traadiga kinni - ladus mingi 1.5+ bar ette, aga ülejärgmisel proovimisel oli jälle 1.0 bar.
Panin asja korralikult traadiga kinni...
juba spoolist oli aru saada, et nüüd asi õige - ming 4000 peal on 1bar peal, aga nii tahho kui boosti seier liigub nii kiirelt et täpselt ei oska öelda. Ja peale seda 2.ga tõmbab ringi, ja 3.ga on kiirus liiga suur, et pidamise piiril kellasid jälgida... Võtsin sõbra kaasa ja ta fikseeris ära, et boosti kell käis põhja, numbrid lõpevad 2.0 pealt aga seier käis hetkega sealt üle ja seda juba 5000-5500RPM juures... Arvatavasti mingi 2.2bar ja segu kell näitas 11.8:1 vms. Ilma boostikella vaatamata on juba kuulda, et turbo läheb korralikult pöördesse, mida 1.4bariga ei kuulnud. Edaspidi lasin muidugi gaasi maha kohe kui boost hakkas tõusma, kuna üle 1.8 esialgu ei tahakski :) 0.6-2bar võtab 3. käiguga mingi 1-2sek. Hea et midagi selle apsaka peale laiali ei lennanud, ja huvitav, et arvatavalt pool-pidune eelnevalt tõrkunud süütesüsteem pani ka kõik paugud põlema.
Uskumatu, aga ka see hübriid läheb pöördesse ja toodab rõhku.
Nüüd vaja siis veel korralik mbc+wg-aktuaator teha/leida. Väidetavalt oli sel masinal 436whp 1.7bariga (475hp mootorist) - hetkel peaks see 2.2bar andma ligi 600hp, kuna stock nukid asendatud karmimatega, süüde 1bar peal +11kraadi ja 1.5bar peal +9deg, 1.9bar peal 6deg ja 2.1 peal puudus enne seadistus üldse. Võrdluseks 1.9bar peal on 19deg/5500 ja 20.3deg/6500RPM. Ning 1.22bar/6500RPM = 27deg. Nii palju kui siin teiste süütenurkasid olen kuulnud, tundub, et süüde on sel masinal nüüd päris varajane. Antud jaheda suht niiske ilmaga igastahes detot kuulda veel polnud, kuigi tundub, et max-tq punkt on juba käes - eks seda peab dünos tõestama (kuigi kuulsin, et see dynomaxi düno pole viimasel ajal enam nii lahke). Ja noh ei tea ka mis häält ta kuuma ilmaga fooritagant pääsedes teeks.
Sellega tõestasin mõneti ka (lollusest enda rahakoti peal), et see 2008a 1.5bariga sulatamine polnud vales süüte seadistuses - äärmisel juhul liiga hiline(kuna läks ka VL klapp), vaid pigem jamavas termostaadis + ebatäpses CAS anduris ja võibolla ka liiga soojades (aste 6) küünaldes (hetkel iq24, ja sellise ilmaga ei tahtnud hästi käimagi minna). Kui 17.10 tartu rajapäeval ilma lubatakse, siis tahaks audidragil 1bariga äpardunud 13.6s aja kah 1-2sekundiga MT ja õige boostiga ära paranda - viimane võimalus sel hooajal kui sedagi, et kevadel oleks vähem üllatusi, suurema turbo, -100kg jms'ga.

Keegi just ütles, et garret ei spooli kiirelt... Praktiliselt T4 kompressor 1.8 mootori otsas spoolib nagu vaja, kui boost-controller ja WG töötavad nagu peab. Ühesõnaga MOTT.
Jääb veel küsimus, miks WG ikkagi avaneb - TIP vaja kindlasti üle mõõta, loodame, et tuleb veel kuiva teed... Tegelt oleks pidanud selle auto teema kah tegema, muidu risustan siin Tehnilist. Sry ülemeelikult hea tuju pärast. Head laupäeva õhtu jätku :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.10.2009 11:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Väga suure tõenäosusega on TIP kõrge ja sellepärast avaneb WG.
Eks sa tule siis näita, kuidas see GT2876R spoolib 1.8 peal, tean mida oodata sellest turbost.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.10.2009 14:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Väga suure tõenäosusega on TIP kõrge ja sellepärast avaneb WG.
Eks sa tule siis näita, kuidas see GT2876R spoolib 1.8 peal, tean mida oodata sellest turbost.

Selle teadmise nimel teed endale äkki 1/8npt TIP otsiku :) ?
Kui garaazi satun mõõdan kaaluga üle, palju see aktuaator oma vanaduses veel hoiab. Asi ei saa olla ainult TIP'is, aktuaator peab kah kehv olema, et juba gaasivajutuse hetkel enne kui 0.5bar ette lõi oli aru saada, et spoolib paremini.
EDIT: Tuleks juba sellepärast dünos ära käia, et eelmine kord oli 1.5bar 6000RPM koda nagu võimsue piirajaks olenemata boosti püsimisest. 1 teooria oli see, et kõrgema algrõhuga on turbo ja seega ka turbiini kiirus ja tänu sellele ka läbilase suurem, mis tähendaks ka suuremat võimsust. Samas siis oli ka süüde hilisem, mis võis põhjustada kiirem TIP tõusu.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11