TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

K:Turbo minu autole
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=589
1. leht 33-st

Autor:  Kuuno [ 12.09.2005 8:14 ]
Teema pealkiri:  K:Turbo minu autole

Proovin vastata üldiselt üldlevinud küsimusele: "kas minu autole saab turbot panna!

Jah tõenäoliselt saab küll! On ta siis sissepritse või karburaator, esimesel juhul on seadistus märksa kergem üldiselt!

Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub ja seda kasulikum mootorile, aga seda hiljem hakkab turbo ka tööle!

Mis on ja kas on vaja wastegate't-wg laseb turbosse minevad väljalaske gaasid turbost mööde piirates sellega turbo rõhku-jah seda on vaja!

Blow Off-blow off laseb tekkinud ülerõhu käiguvahetusel atmsofääri ja tekitab seda pshhht :P heli. Väikese rõhu puhul ei ole ta vajalik, aga võiks olemas olla!

Autor:  JP [ 16.09.2005 20:52 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Turbo minu autole

Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub

seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb? :?

Autor:  Kuuno [ 16.09.2005 21:03 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Turbo minu autole

JP kirjutas:
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub

seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb? :?


suuremal turbol on suurem tiivik mis puhub rohkem õhku vähema töö tegemise juures. Väike turbo peab kiiremini ringi käima, et sama kogus õhku puhuda = õhu temperatuur sealjuures tõuseb.
selleks ongi igal turbol oma flowmap mida sobitada oma mootoriga et välja valida kõige efektiivsem!

Autor:  KatZ [ 16.09.2005 21:33 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Turbo minu autole

Pane GT42VNT, siis pole vaja WG osta :)

Autor:  henri [ 17.09.2005 11:06 ]
Teema pealkiri:  Re: K:Turbo minu autole

panter kirjutas:
JP kirjutas:
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub

seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb? :?


suuremal turbol on suurem tiivik mis puhub rohkem õhku vähema töö tegemise juures. Väike turbo peab kiiremini ringi käima, et sama kogus õhku puhuda = õhu temperatuur sealjuures tõuseb.
selleks ongi igal turbol oma flowmap mida sobitada oma mootoriga et välja valida kõige efektiivsem!


Võibolla soovisid sa mainida compressor map mitte flowmap (ega see teine nimi ka nii väga vale ei ole, lihtsalt üldjuhul kasutatakse seda plokikaane kirjedamisel)

Ja compressor map on ka ainuõige asi turbo valimiseks, ideaaljuhul on langeb sinu soovitud rõhk* mootori poolt tarbitav õhuhulk kõige efektiivsemasse vahemikku. Väga palju vajalikku on kirjas raamatus Maximum Boost mis ON kohustuslik kirjandus.

Neile kes valivad suva järgi:
On võimalus et sinu turbo on mootori kohta liiga suur või on graafikust väljas mõnes teises suunas ning sellega kaasneb nähtus nimega surge ehk turbo praktiliselt ei hakkagi boostima. Diisliturbod on üldjuhul ehitatud taluma palju madalamaid temperatuure ning seega ei talu nad isegi keskmist boosti ning eluiga peaks väiksem olema, rääkimata väga valest compressormapist ja turbine mapist.

Õieti projekteeritud autol on lag minimaalne ning seda kaotusteta lõppvõimsuses. Ala Disco Potato nissani SR20det-l.


Natuke reklaami ka :) . OÜ Proparts on nüüd performance orientated ning kui millegiga probleeme tekib saab kindlasti nõu küsida (ja ka juppe osta ala kollektorid, bov, ebc-d, wastgate-d), ingliskeeles info@proparts.ee (Ubbe vastab) ning kui soov eestikeeles kõneleda siis võib alati mulle mailida.

Autor:  Kuuno [ 17.09.2005 11:31 ]
Teema pealkiri: 

tänud :) compressor map ikka jah..kell oli palju juba :P
flow map on siis jah kirjeldamaks kui hea "voolavusega" on kaane kanalid
ntx saab võrrelda enne pärast portimist

Autor:  poko [ 09.10.2005 13:28 ]
Teema pealkiri: 

Kas 2.0 74kw karpale saab mingit turbot panna :-D kui saab siis palju see annab ja palju see ka maksab? plz

Autor:  Ragnar [ 09.10.2005 14:05 ]
Teema pealkiri: 

poko kirjutas:
Kas 2.0 74kw karpale saab mingit turbot panna :-D kui saab siis palju see annab ja palju see ka maksab? plz


muidugi saab. palju juurde saab oleneb seadistusest ja palju maksab oleneb tegijast ja detailide hinnast.

Autor:  Mardo [ 26.10.2005 0:17 ]
Teema pealkiri: 

ntks kui võtta keskmine turbo seadistus siis mis oleks maksumus
võtame algmaterialiks BMW 520i mootori........

Autor:  Kuuno [ 26.10.2005 8:38 ]
Teema pealkiri: 

Mardo kirjutas:
ntks kui võtta keskmine turbo seadistus siis mis oleks maksumus
võtame algmaterialiks BMW 520i mootori........


misasi on keskmine turbo seadistus?

Autor:  Cr6zz [ 01.11.2005 15:47 ]
Teema pealkiri: 

mis asi on madala surveastmega mootor?

Autor:  Kuuno [ 01.11.2005 16:36 ]
Teema pealkiri: 

Cr6zz kirjutas:
mis asi on madala surveastmega mootor?


surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10 :)

Autor:  Ruga [ 04.11.2005 18:19 ]
Teema pealkiri: 

panter kirjutas:

surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10 :)


SURVEASTE:
Surveaste on silindri mahu ja põlemiskambri mahu summa suhe põlemiskambri mahtu.
Kuidas arvutada surveastet?
Näiteks. Silindri maht on 440 cm3
Põlemiskambri maht on 58cm3
Kui suur on surveaste ?

Surveaste=440cm3+58cm3/58cm3=8.5
NB! Surveaste pole võrdne silindri rõhuga, mis tekib survetakti lõpul.

Autor:  Kuuno [ 05.11.2005 3:41 ]
Teema pealkiri: 

Ruga kirjutas:
panter kirjutas:

surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10 :)


SURVEASTE:
Surveaste on silindri mahu ja põlemiskambri mahu summa suhe põlemiskambri mahtu.
Kuidas arvutada surveastet?
Näiteks. Silindri maht on 440 cm3
Põlemiskambri maht on 58cm3
Kui suur on surveaste ?

Surveaste=440cm3+58cm3/58cm3=8.5
NB! Surveaste pole võrdne silindri rõhuga, mis tekib survetakti lõpul.


jep pms sama...kui kolb all siis silidnri maht pluss põlemiskambri maht ja kui kolb üleval siis aint põlemiskambri maht ja nende sii suhe... :P

Autor:  lamp [ 23.11.2005 0:00 ]
Teema pealkiri: 

Oleks keegi nii kena ja seletaks täpselt ära, kuidas teha turbole õlitus, kust võtta turbosse minev õli ja kuhu peaks õli pärast turbot minema?
Kui saaks siis ka väike joonis oleks tore?
Milliseid torusid/voolikuid kasutada, kui jämedaid?

PS Kasutasin otsingut aga täpset vastust ei leidnud, tehnilist inglisekeelt niipalju ei jaga, et kuskilt lääne lehelt seda otsida.
Vabandan, kui valesse topikusse läks, eraldi teemat ka teha ei tahtnud.

1. leht 33-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/