Tere!
Hetkel on üks säästukompott käsil - enne kui kollektori kokku keevitan, küsiks üle, kas kalkulatsioonid on enam-vähem korrektsed.
Auto: Ford Sierra 2.0i (SOHC, Pinto, 74kW, EFI)
Turbo: Audi 100 C4 2,5TDI pealt K16-6711
Arvutuslikult tarbib originaalis mootor ~200 CFM õhku, 7000 pöörde juures (5600 liitrit minutis).
Teoreetiliselt tarbib 2,0 turbomootor ~500 CFM õhku, 7000 pöörde juures (14000 liitrit minutis).
Võrreldes seda nüüd 2,5TDI mootoriga, millelt turbo pärit on:
Arvutuslikult tarbib originaalis 2,5TDI mootor 4000 pöörde juures ~530 CFM õhku.
Arvutatud on lihtsa kalkulaatoriga, mis netis vabalt saadaval (
Link)
Andmed, mis K16 kohta leidsin:
Turbine wheel inducer 55mm, exducer 49,1mm, blades 12.
Compressor wheel inducer 40,5mm, exducer 60,5mm, blades 6/6. Arvutuste järgi nö. trim = 44.
TurboMaster kataloogis on märgitud A/R 4. Lisaks veel juures kood K16-2467GGB/4.58 (5316-988-6711).
Küsimus on nüüd selles, kas antud turbo jääb väga väikeseks või mitte? Millal umbkaudu spoolima võiks hakata? Kas jõuab, ütleme, ~6000 pöördeni puhuda?
Eesmärgiks 0,6-1bar rõhku. Juurde läheb ka keskmises suuruses IC. Kütuselisa tagavad lisapihustid, mida juhib Arduino.
Map:
Map-i järgi tundub endale okei. Eesmärgiks u. 200-220hp.
Keegi kinnitab/lükkab ümber?