K:Turbo minu autole
Re: K:Turbo minu autole
Tere!
Hetkel on üks säästukompott käsil - enne kui kollektori kokku keevitan, küsiks üle, kas kalkulatsioonid on enam-vähem korrektsed.
Auto: Ford Sierra 2.0i (SOHC, Pinto, 74kW, EFI)
Turbo: Audi 100 C4 2,5TDI pealt K16-6711
Arvutuslikult tarbib originaalis mootor ~200 CFM õhku, 7000 pöörde juures (5600 liitrit minutis).
Teoreetiliselt tarbib 2,0 turbomootor ~500 CFM õhku, 7000 pöörde juures (14000 liitrit minutis).
Võrreldes seda nüüd 2,5TDI mootoriga, millelt turbo pärit on:
Arvutuslikult tarbib originaalis 2,5TDI mootor 4000 pöörde juures ~530 CFM õhku.
Arvutatud on lihtsa kalkulaatoriga, mis netis vabalt saadaval (Link)
Andmed, mis K16 kohta leidsin:
Turbine wheel inducer 55mm, exducer 49,1mm, blades 12.
Compressor wheel inducer 40,5mm, exducer 60,5mm, blades 6/6. Arvutuste järgi nö. trim = 44.
TurboMaster kataloogis on märgitud A/R 4. Lisaks veel juures kood K16-2467GGB/4.58 (5316-988-6711).
Küsimus on nüüd selles, kas antud turbo jääb väga väikeseks või mitte? Millal umbkaudu spoolima võiks hakata? Kas jõuab, ütleme, ~6000 pöördeni puhuda?
Eesmärgiks 0,6-1bar rõhku. Juurde läheb ka keskmises suuruses IC. Kütuselisa tagavad lisapihustid, mida juhib Arduino.
Map:
Map-i järgi tundub endale okei. Eesmärgiks u. 200-220hp.
Keegi kinnitab/lükkab ümber?
Hetkel on üks säästukompott käsil - enne kui kollektori kokku keevitan, küsiks üle, kas kalkulatsioonid on enam-vähem korrektsed.
Auto: Ford Sierra 2.0i (SOHC, Pinto, 74kW, EFI)
Turbo: Audi 100 C4 2,5TDI pealt K16-6711
Arvutuslikult tarbib originaalis mootor ~200 CFM õhku, 7000 pöörde juures (5600 liitrit minutis).
Teoreetiliselt tarbib 2,0 turbomootor ~500 CFM õhku, 7000 pöörde juures (14000 liitrit minutis).
Võrreldes seda nüüd 2,5TDI mootoriga, millelt turbo pärit on:
Arvutuslikult tarbib originaalis 2,5TDI mootor 4000 pöörde juures ~530 CFM õhku.
Arvutatud on lihtsa kalkulaatoriga, mis netis vabalt saadaval (Link)
Andmed, mis K16 kohta leidsin:
Turbine wheel inducer 55mm, exducer 49,1mm, blades 12.
Compressor wheel inducer 40,5mm, exducer 60,5mm, blades 6/6. Arvutuste järgi nö. trim = 44.
TurboMaster kataloogis on märgitud A/R 4. Lisaks veel juures kood K16-2467GGB/4.58 (5316-988-6711).
Küsimus on nüüd selles, kas antud turbo jääb väga väikeseks või mitte? Millal umbkaudu spoolima võiks hakata? Kas jõuab, ütleme, ~6000 pöördeni puhuda?
Eesmärgiks 0,6-1bar rõhku. Juurde läheb ka keskmises suuruses IC. Kütuselisa tagavad lisapihustid, mida juhib Arduino.
Map:
Map-i järgi tundub endale okei. Eesmärgiks u. 200-220hp.
Keegi kinnitab/lükkab ümber?
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: 24.12.2015 0:35
Re: K:Turbo minu autole
Rohelise küsimus: Olemas Audi V8, mootorik 3.6 (PT). Nüüd plaanis seda turbotada. Siit ka minu küsimus: Kas 2 tükki Holset 35 super´id või midagi suuremat? Soov saada kätte autost 500+ hobust!
Juhtima hakkaks seda pärast MS3
Juhtima hakkaks seda pärast MS3
Re: K:Turbo minu autole
Detailidesse süvenemata julgen arvata, et 2x Holset hx35 super teeks küll selle vajaliku 500+hp lõdvalt ära (1x hx35 super sobib ca 400hp jaoks), kuid pidu algaks suhteliselt kõrgel pöördel (võid proovida leida mõnd näidet 1.8l mootori otsas hx35 super). Ehk minu tagasihoidlik hinnang on, et 2x hx35 super on 500hp jaoks liiga suured turbod. Pigem võiks vaadata turbosid, mille max läbilase on ~300hp.
Kui soov on saada näiteks ~700hp, oleks hx35 turbod parajad.
Kokkuvõttes oleneb muidugi kõik ka sellest, milleks autot kasutada. Kui tahta ainult drag-i sõita, on suurem turbo enamasti parem. Tänaval sõites annab väiksem turbo parema efekti - kuigi hobujõude toodab vähem, saab madalamatel pööretel parema mineku.
Kui soov on saada näiteks ~700hp, oleks hx35 turbod parajad.
Kokkuvõttes oleneb muidugi kõik ka sellest, milleks autot kasutada. Kui tahta ainult drag-i sõita, on suurem turbo enamasti parem. Tänaval sõites annab väiksem turbo parema efekti - kuigi hobujõude toodab vähem, saab madalamatel pööretel parema mineku.
Lauda nitro
Re: K:Turbo minu autole
murjam kirjutas:Detailidesse süvenemata julgen arvata, et 2x Holset hx35 super teeks küll selle vajaliku 500+hp lõdvalt ära (1x hx35 super sobib ca 400hp jaoks), kuid pidu algaks suhteliselt kõrgel pöördel (võid proovida leida mõnd näidet 1.8l mootori otsas hx35 super). Ehk minu tagasihoidlik hinnang on, et 2x hx35 super on 500hp jaoks liiga suured turbod. Pigem võiks vaadata turbosid, mille max läbilase on ~300hp.
Kui soov on saada näiteks ~700hp, oleks hx35 turbod parajad.
Kokkuvõttes oleneb muidugi kõik ka sellest, milleks autot kasutada. Kui tahta ainult drag-i sõita, on suurem turbo enamasti parem. Tänaval sõites annab väiksem turbo parema efekti - kuigi hobujõude toodab vähem, saab madalamatel pööretel parema mineku.
Minu arvates ei oleks kaks HX35 Super'it (8cm kuummakojaga) sellele mootorile liiga suured. Oluline oleks teada kui suurt laaderõhku inimene kasutada tahab. Kui tegemist on stock mootoriga, siis 0,8-1,0bar oleks ilmselt maksimaalne rõhk. Sellisel juhul ongi vaja suurema tootlusega turbot, et ka väiksema rõhu juures vajaliku hp kätte saaks.
Kui sa võtad mingisugused pisikesed max 300hp tootlikusega turbod, siis nende max tootlikus on kindlasti 1,5 või 2,0bar juures mõõdetud, seega väiksema rõhu juures (näiteks 1,0bar) puhuvad nad võibolla 2 x 150hp mida on ilmselgelt liiga vähe.
HX35 Super on ennast väga hästi tõestanud just 1,8-2,2L mootorite peal. Tean ühte projekti, kus 2,0L mootorist saadi 1,0bar rõhuga 165kw rattast, mis teeb arvutuslikuks mootori võimsuseks 258hp. Kusjuures full boost saavutati 3500rpm juures. Sinu mootori litraaši ja kahte HX35 Super'it silmas pidades võiks 1,0bar juures 500hp täitsa reaalne olla.
Teine odavam ja lihtsam alternatiin oleks kasutda ainult ühte HX40 Super turbot kas siis 16cm või pigem 18cm kuumakojaga. Tulemuseks on samaväärne jõunumber praktiliselt sama rõhu juures. Võimalik, et ainult full-boost'i saavutab single-turbo varjant twin-turbost ~500rpm jagu hiljem.
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: 24.12.2015 0:35
Re: K:Turbo minu autole
Ei mõista, kas üks Holset suudab mootori võimsust tõsta ca 500hp võrra? Seega, kui panen 2 tükki, siis peaks hakkama asja kahega korrutama? Teoorias, on mul ju kaks 1.8 liitrist mootorit?murjam kirjutas:Detailidesse süvenemata julgen arvata, et 2x Holset hx35 super teeks küll selle vajaliku 500+hp lõdvalt ära (1x hx35 super sobib ca 400hp jaoks), kuid pidu algaks suhteliselt kõrgel pöördel (võid proovida leida mõnd näidet 1.8l mootori otsas hx35 super). Ehk minu tagasihoidlik hinnang on, et 2x hx35 super on 500hp jaoks liiga suured turbod. Pigem võiks vaadata turbosid, mille max läbilase on ~300hp.
Kui soov on saada näiteks ~700hp, oleks hx35 turbod parajad.
Kokkuvõttes oleneb muidugi kõik ka sellest, milleks autot kasutada. Kui tahta ainult drag-i sõita, on suurem turbo enamasti parem. Tänaval sõites annab väiksem turbo parema efekti - kuigi hobujõude toodab vähem, saab madalamatel pööretel parema mineku.
Stockiks ei jää, eks ikka suuremad pihustid, uus väljalase, ehk ka uus sisselase, cooler, MS3 aju, ehk ka kaante portimine, ülerõhk võiks jääda sinna 2-2,5barini (esilagu), kui võimalik ehk ka rohkem, sest teine mootor tagavaraks olemas! Sest samas, kuuldused räägivad, et sellel Audi V( mootoril on sees sepissisu, seega, peaks rõhku kannatama küll
Ja kas on ka Holsetile alternatiive, sest mingi no name turbosid saab e-bayst ikka soodsamalt?!
Re: K:Turbo minu autole
Sellel mootoril on surveaste 10.4:1 kuidas sa plaanid sinna 2+bari pähe lasta?
Re: K:Turbo minu autole
Üks hx35 on hea umbes 400hp jaoks ja teoorias ongi Sul just kaks 1.8-liitrist mootorit. Ja kahest hx35-st saab tõesti 800 ja rohkemgi hobust läbi lasta, mis on, nagu võid kalkuleerida, lausa 300hp (60% - kas tõesti ei ole see liiga suur varu?!) enam, kui Su seatud eesmärk.kimjongjunker kirjutas:Ei mõista, kas üks Holset suudab mootori võimsust tõsta ca 500hp võrra? Seega, kui panen 2 tükki, siis peaks hakkama asja kahega korrutama? Teoorias, on mul ju kaks 1.8 liitrist mootorit?
See, et suurema turboga saab sama rõhu juures suurema jõu, on kõik õige, kuid minu arvates ei ole sellest tulenevalt siiski põhjendatud suurema turbo kasutamine, vaid pigem peaks mootorit vastavalt modifitseerima, et ta kannatakse edukalt ka näiteks 1.5bar ülerõhku või - seda mitte teha soovides - oma eesmärgiks seadud hobujõudude arvu vähendama.tarzic kirjutas:Minu arvates ei oleks kaks HX35 Super'it (8cm kuummakojaga) sellele mootorile liiga suured. Oluline oleks teada kui suurt laaderõhku inimene kasutada tahab. Kui tegemist on stock mootoriga, siis 0,8-1,0bar oleks ilmselt maksimaalne rõhk. Sellisel juhul ongi vaja suurema tootlusega turbot, et ka väiksema rõhu juures vajaliku hp kätte saaks
Sõnastan selle nüüd kahega jagatult: 250hp masin on 3x parem näiteks Garrett GT25R turboga kui Holset Hx35 turboga.
Ja veelkord: kõik oleneb, milleks autot kasutada. Tänaval sõites võibki see väike turbo ja esialgne võimsusnumber väga piisav olla, kuid dragi sõites tahaks koguaeg natuke juurde keerata, mistõttu on mõistlik kohe alguses valida turbo, mis toodab vajadusel oluliselt rohkem kui esialgu vaja.
Holsetid on nende vastupidavust ja jõudlust silmas pidades väga hea hinnaga turbod, seepärast neid ka palju kasutatakse. Minu kogemusel on enamik noname ebay asju kehvad - kas lähevad kiiresti katki, ei tööta nii efektiivselt kui "originaalid" või on mingi kolmas häda küljes, mida ei oska esialgu uneski näha. Tean tean, et osadel on ebay turbod täiesti toiminud ja vastu pidanud, aga ise pigem vaataks mingi tuntuma tootja turbosid. Näiteks Kinugawa vidinatega on mul endalgi positiivsed kogemused.kimjongjunker kirjutas:Ja kas on ka Holsetile alternatiive, sest mingi no name turbosid saab e-bayst ikka soodsamalt?!
Kindlasti ei tasu valida paarisaja euro pärast kehvemaid turbosid, sest sellise 500hp mootori ehitus koos kõigega maksab kokkuvõttes igal juhul tuhandeid.
Lauda nitro
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: 24.12.2015 0:35
Re: K:Turbo minu autole
Tõde on see, et tänavale see mootor ei lähe ja V8 audi peale ka ei jää. Kuid kas ja mis oleks võimalused teada saada/välja arvutada, et mis rpm-st turbo taha tuleb ja kui pikalt ära toitab enne, kui tagant ära kukub?
Surveastet tuleb vähendada paksema tihendi ja kolbide arvelt
Ja kas mõte liigub mul õiges suunas, et mida lühemad on väljalaske kollektori torud seda väiksem on LAG? ning turboka puhul ei pea need olema kõik sama pikad?
Samas mitte midagi maksvad turbod, näide http://www.ebay.com/itm/REV9-T3-60-1-tu ... 1769336654
http://www.ebay.com/itm/REV9-TX-60-62-T ... 51c955ef0b
Surveastet tuleb vähendada paksema tihendi ja kolbide arvelt
Ja kas mõte liigub mul õiges suunas, et mida lühemad on väljalaske kollektori torud seda väiksem on LAG? ning turboka puhul ei pea need olema kõik sama pikad?
Samas mitte midagi maksvad turbod, näide http://www.ebay.com/itm/REV9-T3-60-1-tu ... 1769336654
http://www.ebay.com/itm/REV9-TX-60-62-T ... 51c955ef0b
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: 24.12.2015 0:35
Re: K:Turbo minu autole
Samas, kas turbo peaks olema westgate´iga või ilma? Sest nagu arusaan, kui on westgate, siis pole blowoff´i vaja?
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 03.12.2009 19:22
Re: K:Turbo minu autole
kimjongjunker kirjutas:Samas, kas turbo peaks olema westgate´iga või ilma? Sest nagu arusaan, kui on westgate, siis pole blowoff´i vaja?
Need on ikka TÄIESTI erinevad asjad.
Wastegate on heitgaaside mööda juhtimiseks, et hoida vastavat heitgaaside kogust, mis läheb turbosse, et ei tekiks over boosti. On sisene wastegate ja on väline wastegate.
Blowoff laseb turbo poolt toodetud ülerõhu, drosselklapi vabastamisel, atmosfääri. Teeb tss-tss häält.
Blowoffi poolvend on bypass, mis laseb turbo poolt toodetud ülerõhu turbo ette tagasi, õhulugejaga mootoritel on see vajalik, vastasel korral lööb segu, gaasi vabastamisel, rikkaks ning tühikäigul võib mootor ka välja surra. Ei tee tss-tss häält.
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: 24.12.2015 0:35
Re: K:Turbo minu autole
Arvamusi nende turbode kohta?kimjongjunker kirjutas:Tõde on see, et tänavale see mootor ei lähe ja V8 audi peale ka ei jää. Kuid kas ja mis oleks võimalused teada saada/välja arvutada, et mis rpm-st turbo taha tuleb ja kui pikalt ära toitab enne, kui tagant ära kukub?
Surveastet tuleb vähendada paksema tihendi ja kolbide arvelt
Ja kas mõte liigub mul õiges suunas, et mida lühemad on väljalaske kollektori torud seda väiksem on LAG? ning turboka puhul ei pea need olema kõik sama pikad?
Samas mitte midagi maksvad turbod, näide http://www.ebay.com/itm/REV9-T3-60-1-tu ... 1769336654
http://www.ebay.com/itm/REV9-TX-60-62-T ... 51c955ef0b
-
- Postitusi: 55
- Liitunud: 25.03.2005 15:01
Re: K:Turbo minu autole
Kas sa mõtled kasutada kahte sellist turbot millele viitasid või üht? Kui kahte siis ilmselgelt liiga suured 500hp jaoks, kui ühte siis kuumakoda ilmselgelt liiga väike, mõlemil. Üleüldse milleks vaadada hiina koopiaid, kui siinsamas foorumis on mitu uut originaal holsetit, mis võiks sinu 500 hp rahuldada? Ja maksavad samapalju, isegi vähem, arvestades seda, et sinu viidatud turbod on USA- st, milele lisandub toll ja muud maksud.
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: 24.12.2015 0:35
Re: K:Turbo minu autole
Ja kas mõte liigub mul õiges suunas, et mida lühemad on väljalaske kollektori torud seda väiksem on LAG? ning turboka puhul ei pea need olema kõik sama pikad?
-
- Postitusi: 55
- Liitunud: 25.03.2005 15:01
Re: K:Turbo minu autole
Lühidalt-Lag ei olene runnerite pikkuses(vaata kasvõi seda, kuidas porsche 944T tehase kollektor on disainitud), vaid turbiinikojast, turbiini labade arvust, suurusest jne. Runnerid võiks olla ideaalis ühepikkused, kuid ei oma säästu projekti puhul nii suurt tähtsust.Kõik oleneb, kui head tulemust soovid. V8 puhul võiksid kasutada divided koda(ühe turbo puhul). Soovitan sul lugeda sellist raamatut nagu maximum boost, saad oma küsimustele vastused.
http://www.turbo-garage.com.ua/garage/t ... _boost.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.turbo-garage.com.ua/garage/t ... _boost.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis turbo diisel, 06.01.2016 23:19, muudetud 1 kord kokku.