Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 14:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 25.07.2013 19:07 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Nii, lajatan oma rumala küsimuse ka nüüd siia. Olen uurinud ja vaadanud ja olen jõudnud järeldusele, et diisli turbo sobib bensukale. Küll mitte päris lihtlabaselt, aga sobib. Ehk siis - kui on olemas K16 turbo, Audi R5 TDI mootori küljest ja soov on see külge aretada ilusti Moskvichi 1,5 liitrisele R4 mootorile, mille kaas ei voola just ideaalselt, siis oleks see reaalne või K16 jääks väheks? Hetkel lihtsalt selline turbo vedeleb ja plaan on lihtne: best bang for buck. Ehk siis võimalikult soodsalt asi jooksma saada ja et kestaks ka pisut. Arvestades, et Moskvichi mootor käib umbes 6000 pöördeni, vahel ka pisut rohkem, ja Audi mootor on liitri jagu suurem ning käib umbes 4000 pöördeni, siis peaks ju sellest turbost täitsa piisama?

Asi oli plaanis lahendada nii: Karburaatorile on plaan karp ümber teha, teine kamber, mis muidu avaneb vaakumiga, teha rõhu all avanevaks ja jagaja ka ümber teha, et rõhu all lükkaks süüte pisut hilisemaks. Cooler läheb vahele (ilmselt vanast hästi voolavast autoradiaatorist tehtud, näiteks Moskvichi enda oma on lihtne ümber teha), väljalaske kollektori keerab tagurpidi ja kõikvõimalikud flantsid ja jubinad teeb käepärastest metallijubinatest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 25.07.2013 19:23 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Mosse karpa ei tööta rõhu all,lahendus oleks kasutada karpa enne turbot ja puhta metanooliga sõitma,seda saab mingi 60-80 senti liiter.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 25.07.2013 19:42 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
_siim_ kirjutas:
Mosse karpa ei tööta rõhu all,lahendus oleks kasutada karpa enne turbot ja puhta metanooliga sõitma,seda saab mingi 60-80 senti liiter.


Selles asja mõte ongi, kui õhukindel karp karburaatorile ümber teha - karpa sees on sama rõhk, mis karpa ümber, seega kannatab rõhku. Peaks olema vist nii?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 26.07.2013 0:27 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Selle turboga võib täitsa proovida, on ju sel audil ka mõningad kilovatid :)
Mosse mootor peaks tunduvalt rohkempöördeid kannatama. Olen näinud, kuidas ca. 8000 käib, aga siis ilmselt korralikult tasakaalustatult.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 26.07.2013 10:20 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Siis läheb ilmselt katsetamiseks. PS. Mootor kannatab neid pöördeid küll, aga säästumasinal ei hakka mootorit lahti võtma - on nii nagu on ja lendab laiali, siis lendab. Tean omast käest, et mosse mootor jookseb välja 8-9K, korralike klapivedrudega ja hästi tasakaalus mootori alumise otsaga. Tähtis on ka süüde - kontaktidega süütega on see väga raskesti saavutatav, kontaktivabaga aga täitsa võimalik. Sport-rallis esinevad Moskvichid käivad kuni 11K pöördeni, aga siis hakkavad juba nookurid purunema.

Originaalkorras ja lahtivõtmata mootorit ei ole väga mõtetki lasta üle 6-7 tuhande pöörde, turboga või turbota, sest see lihtsalt lõppeb saalekolksu või siis esitab keps järgmised laused:"Knock-knock. Who's there?" :axe

Kellelgi mingeid soovitusi või arvamusi veel? Hea meelega kuulaks!

Selle radiaatori intercooleriks tegemise kohta näiteks? Kui teha suured avad, kus õhk läbi pääseb, siis peaks ju piisama? Radikal endal peaks neid väiksemaid kanaleid piisavalt olema ja need piisavalt jämedad, et ei tohiks olla takistuseks õhule... Aga ega seda vist enne teada ei saa, kui katsetatud on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 26.07.2013 13:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Kui oled karpadega väga kodus ja tõesti tahad asja kuidagi eriti kiiresti ja odavalt käima panna, siis kindlasti tasub katsetamist.

Ma ise investeeriks ilmselt selle 150-300€ ning paneks asja Megasquirtiga käima. Pritsungi jaoks küll vaja üht-teist juurde aretada, kuid vajalikke vidinaid leiab iga romulas vedeleva pritsungiga masina küljest. Kui laiali läheb, saab Megasquirti edukalt mõne teise masina peal kasutada või maha müüa. Ja kui ei lähe laiali või on plaanis edasi ehitada, saab sedasi päris kenasti kestvaks ning sõidetavaks asja timmida.

Progeaju kasutamine on kindlasti hea mõte ka selles plaanis, et süües kasvab isu ja kunagi veidi kaasaegsemat masinat ehitama hakates oleks kogemus juba olemas.

Jaksu igal juhul!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 26.07.2013 18:30 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Ma saan aru et paned turbo karbi sisse et ei hakkaks igaltpoolt võllipuksidest jne bensu/õhku välja ajama,aga mõtle mis vägi sunnib bensul sinna mootorisse siis minema?

Praegu on ju vaakum ja segukoonused selle jaoks.

Odav see karpa turbotamine pole ja roppu bensiini hakkab neelama,kõige mõistlikum lahendus on kas dellorto turbokarpad(ca 600-.) või originaal enne turbot et asi üldse natukenegi töötaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 27.07.2013 10:30 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
murjam kirjutas:
Kui oled karpadega väga kodus ja tõesti tahad asja kuidagi eriti kiiresti ja odavalt käima panna, siis kindlasti tasub katsetamist.

Ma ise investeeriks ilmselt selle 150-300€ ning paneks asja Megasquirtiga käima. Pritsungi jaoks küll vaja üht-teist juurde aretada, kuid vajalikke vidinaid leiab iga romulas vedeleva pritsungiga masina küljest. Kui laiali läheb, saab Megasquirti edukalt mõne teise masina peal kasutada või maha müüa. Ja kui ei lähe laiali või on plaanis edasi ehitada, saab sedasi päris kenasti kestvaks ning sõidetavaks asja timmida.

Progeaju kasutamine on kindlasti hea mõte ka selles plaanis, et süües kasvab isu ja kunagi veidi kaasaegsemat masinat ehitama hakates oleks kogemus juba olemas.

Jaksu igal juhul!


Ega enne teada ei saa, kas karpaga saab asja või mitte, kui pole proovinud. Ei ütleks, et karpadega väga kodus olen, aga ei ütleks ka seda, et ei saaks hakkama. Lahti on neid võetud küll ja küll - tööpöhimõte on selge.

MS on tulevikus teisel masinal plaanis nagunii, aga see konkreetne säästumasin ei ole seda väärt. Enne seda on katsetamiseks veel tsiklikarpad, mida on lihtsam rõhu all tööle panna, kui tavalist DAAZ karbussi. Kui tsiklikarpadest ära tüdineb, siis on olemas juba pihustid, pump ja muu kola, mis vajab ainult kokku sättimist ja juhtimist.

_siim_ kirjutas:
Ma saan aru et paned turbo karbi sisse et ei hakkaks igaltpoolt võllipuksidest jne bensu/õhku välja ajama,aga mõtle mis vägi sunnib bensul sinna mootorisse siis minema?

Praegu on ju vaakum ja segukoonused selle jaoks.

Odav see karpa turbotamine pole ja roppu bensiini hakkab neelama,kõige mõistlikum lahendus on kas dellorto turbokarpad(ca 600-.) või originaal enne turbot et asi üldse natukenegi töötaks.


Eiei, karburaatori ikka karbi sisse. Karbil siis jääb üks avaus, mis ongi sisselase - ühenduses otse turboga või läbi cooleri. Gaasimehanismi jaoks kasutab õhu ja veetihedat "marine" gaasitrossi. Ja bensiin läheb mootorisse ikka ju samamoodi - kus tal mujale minna on? See on sama, kui väljas õhurõhk muutub, ega sellest siis karpal kuskilt lekkima ei hakka segu ja kui mootor töötab, siis läheb kütus ikka sinna, kuhu ta minema peab. Pump peab olema lihtsalt elektriline ja rõhuregulaatoriga. :)

Või sain millestki hetkel valesti aru?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 27.07.2013 10:49 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Saad täiesti valesti aru :D ja karpa tööpõhimõttest samamoodi :D

Selle karpaga töötaks ainult draw through süsteem.

Bensiin imetakse vaakumiga mootorisse,kui sa sinna kasvõi 0,1bar rõhku tekitad siis pole ju enam vaakumi ja mitte mingit bensiini imemist ei toimu,vaid puhast õhku pumpad mootorisse,olgu mis pump seal tahes.

Räägin uuesti et selle jaoks on olemas turbokarpad millele on sisse ehitatud rõhukompensaatorid jne,odavamad peaks olema maserati biturbo omad ebays ja kallimad dellortod


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 28.07.2013 10:01 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Need DAAZ karburaatorid on tööle saadud ka blow-through süsteemiga. Rõhku küll palju ei saa peale anda, sest karpa lihtsalt hakkab lekkima igast august. See on juba vastuolus sinu väitega. Samal ajal, kui võtta õhurõhk - see muutub üles-alla. Kui karburaatoril on karp ümber, siis tema jaoks on turbo lihtsalt üks suur õhurõhu muutus, ei hakka lekkima kuskilt. Kütusel pole ka ju kuskile mujale minna, kui vaid mootorisse - muidu läheks ka lihtsalt atmosfäärirõhu juures mootorisse ainult õhk...

Odav karburaator on Weber DCOE32, leiab suvalise Sierra pealt. Kummitihendit ja paari muud jubinat vaja ja ongi kõik.

Või siis.. Selgitad ehk, kuidas karburaatori tööpõhimõte on, nii et ma asjale pihta saan? :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 28.07.2013 12:36 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Aga tee ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 28.07.2013 19:22 
Eemal

Liitunud: 11.01.2009 2:58
Postitusi: 52
Aga miks sa läbi tahad puhuda, miks mitte imeda?

_________________
E32 M30B30


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 29.07.2013 9:58 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Sest draw-through süsteem on suhtkoht algeline ja rõhku sellega palju kasutada ei saa. Lisaks ei pruugi see turbole hästi mõjuda, ei saa kasutada intercoolerit jm probleemid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 29.07.2013 11:33 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Ja blow truuu selle karpaga on mingi hitekk w? mingit karpat on palju keerulisem rõhuga käima saada kui pritset.

Usu mind pooled selle foorumi kasutajad on vist alguses tahtnud karpat yle laadida :D ehk 1% on seda ka proovinud ning seejärel karpa nurka visanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 20.08.2013 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
_siim_ kirjutas:
Ja blow truuu selle karpaga on mingi hitekk w? mingit karpat on palju keerulisem rõhuga käima saada kui pritset.

Usu mind pooled selle foorumi kasutajad on vist alguses tahtnud karpat yle laadida :D ehk 1% on seda ka proovinud ning seejärel karpa nurka visanud.


Ühinen arvamusega sest eestis ei ole neile ei düüsikomplekte, mida vajaksid vist karbitäit + knowhow on limiteeritud ja 90% limiteeritud knowhowst USandA suunas millest pole abi mingi sierra weberi käima saamiseks.

Variant on ka kasutada analoogse töömahuga auto täispritse süsteemi.....lihtsuse mõttes soovitavalt siis ühe pööretelugemisega (Vanadel volkaritel näiteks jagajast pööre....või fordil EDIS ajudega vändalt 36-1 triggeriga.....reguleerid pmt kütterõhuga asja talutavaks juba on sul ilma boostita tuntav jõuvahe.

Kuigi enne kodeeriks ise MS1 prose ja joodaks selle kingakarbi kaanele :-D (Juhul kui 200€ ületab kõik võimalused)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 33  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 39 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11