Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 10:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 33  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 12.09.2013 12:18 
Eemal

Liitunud: 12.09.2013 11:57
Postitusi: 1
tervist,

kuna sai odavalt ostetud omega B, aastast 99. <mootoriks on 2.0, 8v ja 85kw.<(x20se peaks olema)
<mõte siis natukene jõudu juurde saada turbo abiga. eelkõige praktiseerides natukene ennast harida.
Niisiis, olemas on üks turbo. Pärit peaks olema landrover 2.5 diislilt. garrett td02 vist :?:
<esialgseks mõtteks on nö kasutada originaal kollektorit, tuues siis kollest toru ülespoole turbosse.
Kindel on see, et mingeid ulme numbreid saada ei looda ja rõhku eriti kõrgeks ei aja(0.5 bar äkki max)

Pilt
Pilt

et siis, mida mul oleks vaja veel teha, et ta toimima hakkaks :?:

saan aru, et küruserõhku oleks vaja kindlasti tõsta. Ehk siis kütuserõhuregulaator vahetada.
esialgu saab originaal pihustitega :?:

mida veel :?:

tänud ette :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 12.09.2013 14:37 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Loe:
viewtopic.php?f=1&t=589


Terv


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 22.09.2013 11:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Väikseks jääb see turbo, otsi suurem.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 01.01.2014 22:20 
Eemal

Liitunud: 29.07.2007 22:41
Postitusi: 1100
Asukoht: tartumaa nõo lähistel
Oskab keegi mingeid täpsemaid andmeid jagada sellise lolluse kohta nagu seda on bmw M52b20 mootor? Netiavarustest saanud igasugu vasteid, et seda vabalthingavalt raske paremini käima panna kui ta seda seni teeb. Seega mõte jookseb sinnasuunda, et kuna varsti kevad käes siis auto läheb suht puhkusele ja enamus ajast 2 rattalisel liikvel ning on enamuse ilusast soojast ajast võimalik seal kapoti all midagi tarka ette võtta.

Kuna see mootor ripub e39 kahetonnisel kerel siis sinna jõudu juurde vaja kindlalt (jah onvõimalused panna sinna suurem mootor vahele, kuid see pole mul eesmärk) Kas selle 2 liitrise pordid saavad väga suureks takistuseks, kui jõu kasvu soov oleks ikkagilt mõistuse piires.


Peas keerleb hetkel see käima panna originaal ajuga, M52b28 pihustitega ning madala rõhuga(0,5-0,9bar spike) selle setinguga käima saades siis eks areneb edasi, kuid mõtlen just, et kas selle mootori piiratud hingamine võib saada takistuseks?

ning targemad andke nõu mis turbo võiks alguses hästi ära toita? kas TDS'i turbo näiteks annab väheke oomphi juurde või tuleb kohe suuremalt mõtlema hakata? :burn

_________________
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 03.01.2014 1:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.01.2007 18:36
Postitusi: 69
Asukoht: Tallinn
Aigo kirjutas:
.............bmw M52b20 mootor.................kas TDS'i turbo näiteks annab väheke oomphi juurde või tuleb kohe suuremalt mõtlema hakata?.............


Aigo,kas sa pole piisavalt aastaid siin foorumis pesitsenud?Sa peaksid une pealt teadma et kui su m52 teeb 110kw ja TDS 105kw , siis ilmselgelt pole selle tds-i turboga seal midagi teha.Mingise kahe turboga setup-is võibolla jah aga lihtsalt ühe tds-i turboga selle mootori juures midagi peale takistuse ei saavuta.Jah ,hea seadistuse ja suure wastegate´iga võid saada võimsuse madala pöörde pealt kätte,kuid üldiselt on tegemist siiski pidurdava setup-iga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 03.01.2014 19:08 
Eemal

Liitunud: 29.07.2007 22:41
Postitusi: 1100
Asukoht: tartumaa nõo lähistel
Kaarel kirjutas:
Aigo kirjutas:
.............bmw M52b20 mootor.................kas TDS'i turbo näiteks annab väheke oomphi juurde või tuleb kohe suuremalt mõtlema hakata?.............


Aigo,kas sa pole piisavalt aastaid siin foorumis pesitsenud?Sa peaksid une pealt teadma et kui su m52 teeb 110kw ja TDS 105kw , siis ilmselgelt pole selle tds-i turboga seal midagi teha.Mingise kahe turboga setup-is võibolla jah aga lihtsalt ühe tds-i turboga selle mootori juures midagi peale takistuse ei saavuta.Jah ,hea seadistuse ja suure wastegate´iga võid saada võimsuse madala pöörde pealt kätte,kuid üldiselt on tegemist siiski pidurdava setup-iga.


Seda jah arvasin ise ka, kuid igaks juhuks käisin välja küsimuse, sest niiöelda 2 pead on ikka 2 pead. Muidugi jah rohkem pakub huvi see, et kas 2.0'i halvasti hingav kaan saab suureks takistuseks. Ei taha projekti teemat ennem teha kui asja käima saan kõigepealt.

_________________
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 07.05.2014 10:29 
Eemal

Liitunud: 29.07.2007 22:41
Postitusi: 1100
Asukoht: tartumaa nõo lähistel
Nii tuli teine plokk ette juba, kuna "budget build" siis kollektoreid ümber projekteerima hakates avastasin, et sel elukal on 2 lambdat ja mõlemad kollektorite küljes. Loogiliselt topiks ma sinna ühe WB lambda, kuid kuna neid on 2 kas siis pistan need üksteise järele Downpipe külge ja ainult ühe asemele panen WBlambda või saab näiteks innovate "tõlk"(see aju millest kõik läbi käib) hakkama splittimisega?

Edasi järgmine küsimus tühikäigu kohta, tegelikult rohkem just selle kohta, et tahan veojõu kontrolli alles jätta samas setingus hetkel (toimib siis nõnda, et tõmbab ka mootori jõu maha sulgedes segu siibri ees oleva teise siibri ning õhk käib läbi tühikäigu mootori kollektrisse) kas tühikäigu volla tuleb vedada ka siis turbo ette? Kuna sel hetkel on ju sisselaske torustikus rõhk, kuid samas on läbi tühikäigu mootori ikkagi õhu liikumine tõkestatud tänu kordades vähendatud vooliku läbimõõdule ju.


Vabandan kui vales kohas, kuid ei osanud mujale paigaldada küsimust.

_________________
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 08.07.2014 1:13 
Eemal

Liitunud: 26.06.2012 23:16
Postitusi: 2
Nii ... ärge palun mind kohe maha lööge, olen samuti noor ja loll ning auto on piisavalt vana ning kusagilt tuleb ju ka alustada.
Toorikmasinaks siis 525i e28 ( m30b25 110kw ) ning kuna vahendid ning tahtmine on olemas ja käed otsast ei kuku ja kapipealt on võtta kohe 524td 85kw mootori turbo mis on korralik ning ei raatsi teda tolmu kogumas vaadata. Turbol lõtkud peaaegu et puuduvad ning sellest m30b25 mootorist otseselt kahju pole. Jah tean turbomootori tööpõhimõtet ning sellega kaasnevaid lisakulutusi ning ajakadu, kuid küsimus targematele, kogenumatele. Kas on mõtet seda turbot kasutada või tuleks otsida kusagilt mõni asjalikum puhur, jääb see turbo sinna piiravaks elemendiks või on ta suutlik ka midagi saavutama ? On olemas ka vajalik väljalaskekollektor võtta mis teoorias istub selle m30 otsa kuid praktikas ilmselt mitte päris bolt on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 08.07.2014 1:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Ma olen kuulnud häguseid jutte, kuidas nende vanade 85kw mootoritelt pärit turbodega midagi saavutatakse, aga talupoja loogika ütleb, et see turbo on selle mootori jaoks liiga väike. Ilmselt ka on.
Parimal juhul rebib madalal pöördel (näiteks kuni 4000rpm) hästi, kuid kõrgematel pööretel piirab kindlasti. Kui nüüd mõtled, et äkki nii ongi tore, siis võin kinnitada, et ei ole. Väga rõve tunne on, kui mootor kõrgel pöördel piiratud on ja vastupidine kehtib samuti.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 08.07.2014 11:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2011 13:15
Postitusi: 27
Asukoht: Rakvere
algaja kirjutas:
tervist,

kuna sai odavalt ostetud omega B, aastast 99. <mootoriks on 2.0, 8v ja 85kw.<(x20se peaks olema)
<mõte siis natukene jõudu juurde saada turbo abiga. eelkõige praktiseerides natukene ennast harida.
Niisiis, olemas on üks turbo. Pärit peaks olema landrover 2.5 diislilt. garrett td02 vist :?:
<esialgseks mõtteks on nö kasutada originaal kollektorit, tuues siis kollest toru ülespoole turbosse.
Kindel on see, et mingeid ulme numbreid saada ei looda ja rõhku eriti kõrgeks ei aja(0.5 bar äkki max)

et siis, mida mul oleks vaja veel teha, et ta toimima hakkaks :?:

saan aru, et küruserõhku oleks vaja kindlasti tõsta. Ehk siis kütuserõhuregulaator vahetada.
esialgu saab originaal pihustitega :?:

mida veel :?:

tänud ette :)


Pihusteid on suuremaid tarvis, kütusepumpa ka mis rohkem puhuks.
Lisapihusti sisselaskesse oleks vast kõige etem variant, aga kui näiteks C20LET pihustid kusagilt saaks, oleks asi vast korras.
See aju kannatab kuni 0.8bari ilma teist nägu tegemata.
Turbo külge panemine on kõige lihtsam, pane see kompott tühikäigul ja pöördel käima ka.

_________________
Omega A 2.0 8v turbo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 14.07.2014 0:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.09.2010 11:14
Postitusi: 99
Aigo kirjutas:
Nii tuli teine plokk ette juba, kuna "budget build" siis kollektoreid ümber projekteerima hakates avastasin, et sel elukal on 2 lambdat ja mõlemad kollektorite küljes. Loogiliselt topiks ma sinna ühe WB lambda, kuid kuna neid on 2 kas siis pistan need üksteise järele Downpipe külge ja ainult ühe asemele panen WBlambda või saab näiteks innovate "tõlk"(see aju millest kõik läbi käib) hakkama splittimisega?

Edasi järgmine küsimus tühikäigu kohta, tegelikult rohkem just selle kohta, et tahan veojõu kontrolli alles jätta samas setingus hetkel (toimib siis nõnda, et tõmbab ka mootori jõu maha sulgedes segu siibri ees oleva teise siibri ning õhk käib läbi tühikäigu mootori kollektrisse) kas tühikäigu volla tuleb vedada ka siis turbo ette? Kuna sel hetkel on ju sisselaske torustikus rõhk, kuid samas on läbi tühikäigu mootori ikkagi õhu liikumine tõkestatud tänu kordades vähendatud vooliku läbimõõdule ju.


Vabandan kui vales kohas, kuid ei osanud mujale paigaldada küsimust.



Tere. Ma ei saa aru milleks jätta veojõu kontroll? :ohshit
Tühikäigu toru võid jätta samasse kohta muidu.
Mina panin omal ühe lambda,ühendasin lihtsalt signaali kokku :) Sama moodi võid lasta ka innovate signaali ajusse,vist :-D
Mul oli 2.4-jase suure korpusega turbo m52b20 mootoril,mis hoidis ilusti 0.6barri,aga lõpus jäi piirama päris kõvasti.
Peal olid m52b28 pihustid nendega oli 0.6 lagi,suurema rõhuga tuli juba korralik ragin sisse :)
Kasutasin ainult 98 bensiini,95 hakkas kohe detoneerima.

_________________
Vett ei joo ja jala ei käi!
BMW 730i E32/1.8 Turbo Impreza/4.2AudiD2


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 10.12.2014 11:36 
Eemal

Liitunud: 21.05.2014 0:12
Postitusi: 137
viewtopic.php?f=11&t=13638

Kuidas oleks Ca18detile T28 alternatiivina?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 16.02.2015 21:39 
Eemal

Liitunud: 27.05.2005 13:40
Postitusi: 39
Asukoht: Tallinn
k0ll kirjutas:
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=11&t=13638

Kuidas oleks Ca18detile T28 alternatiivina?


Sinu lingil olev väiksem kõrvits seisab juba ammu minu laual ja ootab töötamist. :kill


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 06.03.2015 8:28 
Eemal

Liitunud: 03.12.2008 17:05
Postitusi: 62
Asukoht: simuna
Tervist.
Küsimus siis selline, et millist turbot peaks vaatama kui eesmärgid on järgmised.
Mootor sr20det vvti nn black top
Praegu töötab tehase turboga garret t28 max 1.35bar , aga sooviks oleks kiirem ja varasem spool aga samas võimalikult sarnane max jõunumber.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 06.03.2015 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Arvan, et tehase spoolist madalama saad vaid liiga väikse turboga mille lõpp kukub varem ära ja on ka ohtlik mootorile.
Veendu kas su turbo on ideaalses korras, puuduvad lekked, IC torustik pole overkill jne. Aitab ka kui turbo on kotis ja kolle teibitud. Ka rõhu juhtimises võib teinekord viga olla....st et suurem eelpinge wg klapile + vedru lisamine või tugevam aktuaator on way parem lahendus kui boostcontrolleri kasutamine.

Mina sain ühel juhul spooli varasemaks sellega, kui jätsin kunagi ühel turbol külmapoole tihendi panemata ja kasutasin 0,3mm papptihendi asemel õhukest silikoonikihti. Treides saanuks asja veel lähemale. Loomulikult peavad lõtkud olema selleks minimaalsed. Enamus turbosid on sealt muidugi muudmoodi tihendatud.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 33  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 44 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11