Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 13:05

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 12.09.2005 8:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Proovin vastata üldiselt üldlevinud küsimusele: "kas minu autole saab turbot panna!

Jah tõenäoliselt saab küll! On ta siis sissepritse või karburaator, esimesel juhul on seadistus märksa kergem üldiselt!

Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub ja seda kasulikum mootorile, aga seda hiljem hakkab turbo ka tööle!

Mis on ja kas on vaja wastegate't-wg laseb turbosse minevad väljalaske gaasid turbost mööde piirates sellega turbo rõhku-jah seda on vaja!

Blow Off-blow off laseb tekkinud ülerõhu käiguvahetusel atmsofääri ja tekitab seda pshhht :P heli. Väikese rõhu puhul ei ole ta vajalik, aga võiks olemas olla!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 16.09.2005 20:52 
Eemal

Liitunud: 25.05.2005 10:53
Postitusi: 22
Asukoht: Tallinn
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub

seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb? :?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 16.09.2005 21:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
JP kirjutas:
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub

seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb? :?


suuremal turbol on suurem tiivik mis puhub rohkem õhku vähema töö tegemise juures. Väike turbo peab kiiremini ringi käima, et sama kogus õhku puhuda = õhu temperatuur sealjuures tõuseb.
selleks ongi igal turbol oma flowmap mida sobitada oma mootoriga et välja valida kõige efektiivsem!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 16.09.2005 21:33 
Eemal

Liitunud: 29.11.2004 17:26
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn
Pane GT42VNT, siis pole vaja WG osta :)

_________________
PSI stands for PUSSY


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Turbo minu autole
PostitusPostitatud: 17.09.2005 11:06 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
panter kirjutas:
JP kirjutas:
Mis turbo valida - Laias joones võid sa ükskõik mis turbo panna, mida suurem turbo seda külmemat õhku puhub

seletage võhikule kuidas suurem turbo külmemat õhku puhub kui väiksem? siiamaani olen arusaamisel, et suurem turbo suudab rohkem õhku silindrisse suruda...ja mida rohkem õhku kokku surutakse seda rohkem ta soojeneb? :?


suuremal turbol on suurem tiivik mis puhub rohkem õhku vähema töö tegemise juures. Väike turbo peab kiiremini ringi käima, et sama kogus õhku puhuda = õhu temperatuur sealjuures tõuseb.
selleks ongi igal turbol oma flowmap mida sobitada oma mootoriga et välja valida kõige efektiivsem!


Võibolla soovisid sa mainida compressor map mitte flowmap (ega see teine nimi ka nii väga vale ei ole, lihtsalt üldjuhul kasutatakse seda plokikaane kirjedamisel)

Ja compressor map on ka ainuõige asi turbo valimiseks, ideaaljuhul on langeb sinu soovitud rõhk* mootori poolt tarbitav õhuhulk kõige efektiivsemasse vahemikku. Väga palju vajalikku on kirjas raamatus Maximum Boost mis ON kohustuslik kirjandus.

Neile kes valivad suva järgi:
On võimalus et sinu turbo on mootori kohta liiga suur või on graafikust väljas mõnes teises suunas ning sellega kaasneb nähtus nimega surge ehk turbo praktiliselt ei hakkagi boostima. Diisliturbod on üldjuhul ehitatud taluma palju madalamaid temperatuure ning seega ei talu nad isegi keskmist boosti ning eluiga peaks väiksem olema, rääkimata väga valest compressormapist ja turbine mapist.

Õieti projekteeritud autol on lag minimaalne ning seda kaotusteta lõppvõimsuses. Ala Disco Potato nissani SR20det-l.


Natuke reklaami ka :) . OÜ Proparts on nüüd performance orientated ning kui millegiga probleeme tekib saab kindlasti nõu küsida (ja ka juppe osta ala kollektorid, bov, ebc-d, wastgate-d), ingliskeeles info@proparts.ee (Ubbe vastab) ning kui soov eestikeeles kõneleda siis võib alati mulle mailida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 17.09.2005 11:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
tänud :) compressor map ikka jah..kell oli palju juba :P
flow map on siis jah kirjeldamaks kui hea "voolavusega" on kaane kanalid
ntx saab võrrelda enne pärast portimist


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.10.2005 13:28 
Eemal

Liitunud: 09.10.2005 13:26
Postitusi: 9
Kas 2.0 74kw karpale saab mingit turbot panna :-D kui saab siis palju see annab ja palju see ka maksab? plz


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.10.2005 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
poko kirjutas:
Kas 2.0 74kw karpale saab mingit turbot panna :-D kui saab siis palju see annab ja palju see ka maksab? plz


muidugi saab. palju juurde saab oleneb seadistusest ja palju maksab oleneb tegijast ja detailide hinnast.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.10.2005 0:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
ntks kui võtta keskmine turbo seadistus siis mis oleks maksumus
võtame algmaterialiks BMW 520i mootori........

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.10.2005 8:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Mardo kirjutas:
ntks kui võtta keskmine turbo seadistus siis mis oleks maksumus
võtame algmaterialiks BMW 520i mootori........


misasi on keskmine turbo seadistus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.11.2005 15:47 
Eemal

Liitunud: 01.11.2005 15:46
Postitusi: 1
mis asi on madala surveastmega mootor?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 01.11.2005 16:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Cr6zz kirjutas:
mis asi on madala surveastmega mootor?


surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10 :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.11.2005 18:19 
Eemal

Liitunud: 28.05.2005 19:50
Postitusi: 4
panter kirjutas:

surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10 :)


SURVEASTE:
Surveaste on silindri mahu ja põlemiskambri mahu summa suhe põlemiskambri mahtu.
Kuidas arvutada surveastet?
Näiteks. Silindri maht on 440 cm3
Põlemiskambri maht on 58cm3
Kui suur on surveaste ?

Surveaste=440cm3+58cm3/58cm3=8.5
NB! Surveaste pole võrdne silindri rõhuga, mis tekib survetakti lõpul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.11.2005 3:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:24
Postitusi: 1750
Asukoht: tallinn, kopli
Ruga kirjutas:
panter kirjutas:

surveaste on kahe kambri mahu suhe ehk selle kui kolb on yleval ja selle kui kolb on all.
tänavasõidu autodel on se suhe kuskil 10.1:1 aga turboautodel nt 8.8:1
ei oska öelda kust maald algab madal surveaste aga pms alla 10 :)


SURVEASTE:
Surveaste on silindri mahu ja põlemiskambri mahu summa suhe põlemiskambri mahtu.
Kuidas arvutada surveastet?
Näiteks. Silindri maht on 440 cm3
Põlemiskambri maht on 58cm3
Kui suur on surveaste ?

Surveaste=440cm3+58cm3/58cm3=8.5
NB! Surveaste pole võrdne silindri rõhuga, mis tekib survetakti lõpul.


jep pms sama...kui kolb all siis silidnri maht pluss põlemiskambri maht ja kui kolb üleval siis aint põlemiskambri maht ja nende sii suhe... :P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23.11.2005 0:00 
Eemal

Liitunud: 11.09.2005 0:52
Postitusi: 12
Oleks keegi nii kena ja seletaks täpselt ära, kuidas teha turbole õlitus, kust võtta turbosse minev õli ja kuhu peaks õli pärast turbot minema?
Kui saaks siis ka väike joonis oleks tore?
Milliseid torusid/voolikuid kasutada, kui jämedaid?

PS Kasutasin otsingut aga täpset vastust ei leidnud, tehnilist inglisekeelt niipalju ei jaga, et kuskilt lääne lehelt seda otsida.
Vabandan, kui valesse topikusse läks, eraldi teemat ka teha ei tahtnud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 495 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11