Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 12.05.2024 15:08

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Turbo mõju pidurivõimule
PostitusPostitatud: 11.06.2005 3:14 
Eemal

Liitunud: 08.05.2005 17:42
Postitusi: 119
Asukoht: tallinn
Mul tekkis selline huvitav küsimus ükspäev, ja tahan nüüd teada kas mu teooria on õige v ei. Füüsikaseaduste kohaselt peaks turbo suurendama pidurivõimu nö. tugevust, mis te arvate kas mul on õigus v ei?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.06.2005 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 28.12.2004 15:29
Postitusi: 205
minu teada töötab pidurivõim vaakumiga. Kui turbo tekitab sisselaskesse rõhu peaks pidurivõimu töö hoopis halvenema, aga pole asjas kindel :?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.06.2005 12:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.03.2005 22:48
Postitusi: 131
Asukoht: Tallinn
tuleb testida ära sõites :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.06.2005 14:30 
Eemal

Liitunud: 08.05.2005 17:42
Postitusi: 119
Asukoht: tallinn
no minu koolitarkuse järgi peaks teooria olema nii, et mida suurem/kiirem on õhuvool sisselaskes seda suuremat vaakumit see pidurivõimule toodab ja mida suurem on vaakum pidurivõimus seda suurem on ka pidurivõimu sooritusvõime. Sry kui pange panen aga ma pakun, et mul vägagi õigus:P


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.06.2005 20:04 
Eemal

Liitunud: 05.03.2005 13:31
Postitusi: 65
ideepoolest pöörete tõustes pidurivõim saab samamoodi vurtsu juurde.
proovi näiteks vasaku jalaga pidurdada samal ajal gaasiga eri pööretel sõita.

_________________
jou


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.06.2005 20:05 
Eemal

Liitunud: 05.03.2005 13:31
Postitusi: 65
millest selline küsimus üldse tekkis?

_________________
jou


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.06.2005 23:37 
Eemal

Liitunud: 08.05.2005 17:42
Postitusi: 119
Asukoht: tallinn
lihtsalt täiesti juhuslikult. Ma olen selline imelik inimene et pean oma mõistust koguaeg töös hoidma, kasvõi mõtlema kuidas köögikombain töötab:D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12.06.2005 19:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.01.2005 8:17
Postitusi: 12
Asukoht: Juuru
Mõelge hästi järgi mida räägite :idea:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12.06.2005 20:09 
oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)


Üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13.06.2005 0:38 
Eemal

Liitunud: 08.05.2005 17:42
Postitusi: 119
Asukoht: tallinn
Hylas kirjutas:
oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)


mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikult


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 18.06.2005 12:12 
Eemal

Liitunud: 08.05.2005 17:42
Postitusi: 119
Asukoht: tallinn
teema on ennast ammendanud vist. LUKKU


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.06.2005 18:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.12.2004 14:17
Postitusi: 423
Asukoht: Tallinn
Priit Tuning kirjutas:
Hylas kirjutas:
oehh
esiteks kui sul on punn põhjas siis sisselaskes pole sul miskit erilist vaakumit kuna segusiiber on ju lahti !
seda siis vabalthingava puhul.
Turbo masinatel on aga siis rõhk ja tõesti halveneb (ise olen tark tegin turbo jne puhul) pidurivõimu töö.
Nüüd aga points on selline turbokate puhul, et on pidurivõimu vaakumvoolikul tagasijooksu klapp vahel, ehk siis hoitakse koguaeg natuke vaakumit kambris (selleks et kui pidurdamise hetk, poleks vaja oodata enne kui pidurivõim jõuab end koguda).
Ja üleüldiselt siis kui pidurit vajutad ja seda teed sa ju siis kui sa gaasi pealt jala ära võtad ! siis segusiiber läheb ju kinni ja paugust on korralik vaakum sisselaskes olemas, mida siin ikka mõelda ? (küsimus võib olla ainult millisekundites kui kiiresti pidurivõim saavutab maksimaalse sooritusvõime)


mõtlesin ise et left foot brakingu juures peaks sinu jutu järgi pidurivõimul võimsust väheks jääma. Mul ei ole võimalik kuskilt teile joonist näidata sellest aga on üks teatud füüsikaseadus mille järgi see vaakum toimib seal, ja selle järgi peaks pirurivõim sisselaskes oleva õhuvoolu kiirenemisega võimsamaks muutuma. ma sain selle just teada teisest foorumist juhutslikult

Kuna VIST oli mainitud siis jätkaks teemat.
Turbo autol on sisselaskes ju rõhk mitte hõrendus mis annab pidurivõimule tema võimsuse, turbokal on hõrendus ainult tühikäigul kus segusiiber suletud on (mingil määral ka vist nats gaasi andes) kui nüüd täisgaasil lasta on seal rõhk alates 0,5st kuni olenevalt siis masinast väga kõrgele välja. Left foot brakingu puhul kasutatakse ära reservi jäänud vaakum ja peale seda enam vaakumit võtta pole sest miski ju seda juurde ei tooda (sisselaseks on ju turbo poolt surutud rõhk). Minu masinal (küll vabalthingav) on nt jadamisi sisselaske vaakumiga veel vaakumpump (selle mõte seal jääb siiski arusaamatuks, sest suuremalt jaolt võetakse temalt see tõukur tiksumise präast ära ja moto enda vaakumist on küll ja veel) sellisel juhul kui seal oleks nüüd turbo aitaks vaakumpump sind välja. Nt on veel audi 2,2T 20Vdel vaakumreservuaar mis peaks töökorras olekul võimendama ära päris mitu pidurile vajutamist ilma selleta pole ka pidurivõimendist suurt miskit kasu. Kahjuks ma kõikide turbo masinatega kursis küll pole, kuid ma arvan vähemalt et suuremalt jaolt on neilgi see asi suht niimoodi lahendatud, kas siis vaakumpump või miski reservuaar.

_________________
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24.06.2005 0:47 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Kõige nutusem seis vaakumiga on diislitel. Et ikka pidurivõim töötaks on neile paigaldatud vaakmpump.

Kas ma eksin rängalt kui arvan et ka WRC-l on vaakumpump kuna jalg gaasipedaalilt tõuseb harva.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.08.2005 18:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
arvan, et WRC`l ei ole üldse piduri võimu. Üle üldse ei ole võidusõidu autodel piduri võime. Neil on pedalbox e. kummagi kontuuri jaoks oma peasilinder ja palju kolbe sadulas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.08.2005 23:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
WRC's peaks üldiselt elektriga need asjad käima.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11