TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

kergem hooratas
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=1849
1. leht 9-st

Autor:  enkei [ 15.11.2006 9:29 ]
Teema pealkiri:  kergem hooratas

mis juhtub kui pannna 7,5 kg asemel 4.3 kg kaaluv hooratas.Kas viib mootori väga balansist välja
küsiks siis head ja vead

Autor:  Raceboy [ 15.11.2006 9:56 ]
Teema pealkiri: 

Raskendab kohaltvõttu, teeb mootori veidi gaasipedaalile paremini reageerivaks ja võibolla saad paar hj kõrgematel pööretel juurde. Vabalthingaval tänavaautol mõttetu asi, eriti kui see ainuke modifikatsioon on.

Autor:  Moss [ 15.11.2006 20:19 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Raskendab kohaltvõttu, teeb mootori veidi gaasipedaalile paremini reageerivaks ja võibolla saad paar hj kõrgematel pööretel juurde. Vabalthingaval tänavaautol mõttetu asi, eriti kui see ainuke modifikatsioon on.


Püsival pöörlemissagedusel annab mootor ikka sama võimsuse, pole vahet kui raske see hooratas tal otsas on. Sidurikorv võib ka saba panna üsna kähku kui ratas liiga kerge.

Autor:  henri [ 15.11.2006 21:09 ]
Teema pealkiri: 

samas pöörlevast massist iga ära võetud kilogramm annab kiirendusel kenasti tunda

Autor:  Raceboy [ 15.11.2006 21:19 ]
Teema pealkiri: 

Veidi annab siiski võimsust juurde (kuid momendikõvera liigutab kõrgemale), kuna mootoril vähem massi ringi ajada. Momendikõver liigub kõrgemale, kuna väiksema pöörleva massiga on vähem kineetilist energiat hoorattasse salvestatud ja, et seda puudust korvata (nt mäest üles sõites), on vaja kõrgemaid pöördeid.

Autor:  patrik [ 16.11.2006 10:50 ]
Teema pealkiri: 

kas keegi on konkreetselt proovinud vahetada hooratast raskema vastu ja proovinud sellega ringi sõita? näiteks tänaval, rahulikult? vahe on tuntav ja raskema kasuks. mina tänavale ei sooviks mitte kunagi kergemat hooratast, pigem raskemat. see et vahepeal paar kiiremat ringi teha ei kaalu üles alumise otsa kadu. samas ei ole autot mis sobib nii tänavale kui rajale.
Tsiteeri:
Veidi annab siiski võimsust juurde (kuid momendikõvera liigutab kõrgemale), kuna mootoril vähem massi ringi ajada.


kui mootoris midagi ei muuda siis võimsus jääb ikka samaks. pane näiteks 6000rpm juures koormus peale erinevate massidega hooratastega samavõimsad mootorid, kumb on võimsam?
suuremate pöörete puhul pole enam oluline suurem hooratas mis peaks "siluma" mootoris töötaktide ajal poolt tekitatud "momendijõnkse :-D " samas madalamatel pööretel väikse kaaluga hooratta puhul on "jõnksud" tuntavad ja toimub hooratta pöörete kõikumine mis kindlasti ei aita kiirendusele kaasa.
sellest võiks veel pikalt kirjutada aga üks ootab mind all ja ma pean nüüd minema
niikaua võiks välja mõelda kumb kaalub rohkem kas tonn rauda või vatti?

Autor:  Jaan [ 16.11.2006 14:23 ]
Teema pealkiri: 

oota, aga selgita: kui võtta näiteks tehase hoorattast 1kg raskem, mis võit sellega kaasneb?
1kg kergem võttes saan ma aru, et kaotan tühikäigu sujuvuses, aga mootor peaks gaasipedaalile vajutades paremini reageerima.

Autor:  patrik [ 16.11.2006 16:01 ]
Teema pealkiri: 

võtame konkreetse näite: bmw 325i versus 325e
üks on terav ja järsk pill, teine sujuv, rahulik, ökopill, millega linnas kulgeda(ummikutes) on lausa lust. e hooratas on mitu kilo raskem. e-l on ka muud asjad teised kuid sõidusujuvus tuleb sealt.samas ülalt on e uimasem kui i. kohapealt minnes peab i-l gaasi lisama et välja ei sureks, e-l lihtsalt sujuvalt lased siduri lahti ja sõidad.
point on selles et väiksema hoorattaga on mootoril kergem pöördeid tõsta kui suuremaga. võimsust ei lisandu kuskil. kõik peab olema balansis et asi töötaks, mitte et trein julmalt hoorattast maha ja ongi õudne püss valmis

Autor:  Jaan [ 16.11.2006 17:06 ]
Teema pealkiri: 

max võimsus on mingitel pööretel saadaval, ise väidad ka, et kergema hoorattaga jõuab selle punktini kiiremini ehk on ju siis kergema hoorattaga nö püssim

Autor:  jk [ 16.11.2006 18:43 ]
Teema pealkiri: 

See jutt, et kergendatud hoorattaga tänaval sõita ei saa, on täielik jama (kui me ei räägi täis racing hooratastest, mis kaaluvad alla 3kg). ~5kg hooratas teeb mootori responsi paremaks - mootor läheb paremini pöördesse. Ringrajal on mõnus, stripil eriti kasu ei ole. Tänaval liiklemine jääb enamvähem samaks. Mulle meeldis.

http://www.sportcompactcarweb.com/proje ... index.html

Autor:  freddy002 [ 17.11.2006 0:11 ]
Teema pealkiri: 

mul crx-il 3.4 kg kaaluv hooratas ja kohalt võtu vahet pole peaaegu et tunda a minekus on vahe sees kyll esimese paari käiguga. mingeid töötakte nyyd kyll tunda ei ole. :roll:

Autor:  Mihkel [ 17.11.2006 2:54 ]
Teema pealkiri: 

Minu kogemused sellised, et kohapealt stardist paugutamisel esiveolisega on kergema hoorattta install ainult endale karuteene osutamine.
Ei ole esiveolisel originaal hoorattaga pidamist, veel vähem on seda kergema hoorattaga.

Ise näeks asjal linnasõiduki puhul sisulist mõtet ainult 4WD masinal.
Aga kuna Subarule maksis alu hooratas pea sama palju kui sidurikomplekt, siis ei näinud ma isiklikult asjal mõtet.
See 10k+ saaks mujale otstarbekamalt investeerida.

Ja keegi võiks lahti seletada selle, et mille arvelt need hobujõud täpsemalt tänu kergemale hoorattale lisaks tulevad.
Ja paluks siis füüsikaliste valemitega mingi näidisauto peal tehtud arvutusi.

Autor:  Kuuno [ 17.11.2006 9:48 ]
Teema pealkiri: 

mina tegin endale asja selgeks lolli näitega....
pms kui auto panna rullidele siis jõud arvututakse välja nii kui kiiresti auto suudab oma ratastega rulli ringi ajada
kui nyyd võta 2 samasugust autot ainult 1 on palju kergem hooratas, siis see viimane läheb ju kiiremini pöördesse? ehk suudab rullikut kiiremini ringi ajada (mitte kiiremini aga seisvast asendist mingi kiiruseni kiiremini kui raskema hoorattaga:))
ehk siis tuleb hp suurem kui raskema hoorattaga autol
:D selline varahommikune teooria:D

Autor:  margus [ 17.11.2006 10:05 ]
Teema pealkiri: 

Kuuno -> tsipa vale teooria. Võimsus ei ole see, mis näitab kui kiiresti ta suudab midagi hakata ringi ajama :)

Kuid kergem hooratas ei annagi midagi muud, kui et I ja II käiguga tsipa kiiremini pöördesse astub. Samas inertsi on kergema hoorattaga vähem ja kui on ajutiselt vaja rohkem vedu, siis tuleb pedaali veidi rohkem vajutada. Kui keegi on võrrelda saanud sama autot kergema ja raskema(orig) hoorattaga, siis on selge, et mugavam on liigelda originaaliga. :)

Autor:  Ar21 [ 17.11.2006 10:22 ]
Teema pealkiri: 

Mulle tundub, et väga kergel hooratal pole mujal mõtet, kui ainult kiirendusauto peal. Ringrajal ja rallis on vaja ka käiguga pidurdada, mida libedam pind seda rohkem ja kerge hoorattaga käiguga pidurdaqmine halveneb. Seal on kindlasti mingid omad piirid, millest kergem pole enam mõtekas.

1. leht 9-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/