Turbo küsimused, probleemid... Om606 ja spool

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
freelander
Postitusi: 24
Liitunud: 07.07.2010 23:59
Asukoht: järvamaa

Turbo küsimused, probleemid... Om606 ja spool

Postitus Postitas freelander »

Tere,
Käsil üks om606 projekt, sain tuttavalt compturbo CT4 6062 peaks olema. Keegi täpselt ei tea ja compturbo väga kehva suhtleja. Lootus on et saan sealt mingit infot veel. Kas leidub tarka kes oskab öelda, vaadata kas sinna sobib mõne garreti kuumakoda näiteks. Ilmselt hetkel liiga suur kuumakoda. Korralik rõhk seal 3700 juures. Sooviks seda saada tunduvalt madalamaks.
Kellegi head ideed? Kojapealt vähemalt kiiresti vaadates ei leidnud mingeid kirjasid.
Või lihtsam kohe muu turbo vaadata?
Viimati muutis freelander, 17.09.2019 15:42, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
sm. pelle
Postitusi: 59
Liitunud: 21.01.2007 20:53
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas sm. pelle »

Turbo juba auto küljes?
Kodulehel sellele turbole annab kodade suuruseks
.36/.48/.63/.82.

Selle järgi tundub, et kui sobiks midagi siis see kõige suurem ainult.
MB 300CE turbo '88
freelander
Postitusi: 24
Liitunud: 07.07.2010 23:59
Asukoht: järvamaa

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas freelander »

Turbo auto küljes hetkel. Pole probleemi ka maha võtta.
Praegu tuleb järgi kusagil 3700-4000 juures.
Sama pöörde juures tuli evo 2l mootori küljes korralik rõhk. Kui 1.5 saavutab siis läheb päris kiiresti 2.5 peale.
Sisuliselt mingi 3000 pöördeni seisab rõhk nullis.
Päris täpselt ei oska öelda pöördeid, kuna läbi konverteri ja geneka signaali. Mingi 200 siia sinna.
Kasutaja avatar
sm. pelle
Postitusi: 59
Liitunud: 21.01.2007 20:53
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas sm. pelle »

Vaatasin korra erxi 606 teemat, tal oli hx40 super, see suht samade mõõtudega aga kuumpool (16cm2) peaks tunduvalt suurem olema kui sul ja tal oli 3000 juures 1 bar.
Lekkeid ei ole, wg peab ikka?
Missugust kollektorit kasutad?
MB 300CE turbo '88
freelander
Postitusi: 24
Liitunud: 07.07.2010 23:59
Asukoht: järvamaa

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas freelander »

Lekkeid ei suutnud küll tuvastada, kui seal väljalaske poolel oleks, siis oleks korralik tahma jälg näha kohe. Kolle lastud teha. Võin muidugi veel auto ligi sattudes otsida.
Wg tiali originaal. Ühendasin ka lahti korra. Rõhk läheb ilusti 2.5 bar peale. Aga lihtsalt liiga hilja.
Koormuse all võib seal 3000 natuke peale olla küll 0.7 kuni 1 bar. Aga korralik liikumine hakkab alles 4000.
freelander
Postitusi: 24
Liitunud: 07.07.2010 23:59
Asukoht: järvamaa

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas freelander »

Kus juures hakkasin, nüüd uurima vaatama otsima. Kuna mul enamus kogemust esmakordne siis kohati ei tea asju. Hakkasin seda wastegate asja uurima, mõtlesin et äkki see valve seat puudu.
Ennast auto ligidal pole aga lasin maha võtta ja hetkel tundub, et see wastegate ikkagi lekib klapi ja pesa vahelt.
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas erxx »

Mul oli alguses HX35 super ja hiljem tavaline HX40. HX40 suurune turbo ei saagi 3000 pöörde juures veel midagi teha ja korralik liikumine tulebki labidaga kuklasse ca 4000 pöörde juures. 8 kojaga HX35 toimis veel asulas sees ka, aga 16 kojaga hx40 tuleb normaalselt järgi ainult maanteekiirusel.
freelander
Postitusi: 24
Liitunud: 07.07.2010 23:59
Asukoht: järvamaa

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas freelander »

Noh samas võrrelda hx40 ja seda compturbo siis üks on tehnika mõttes ajalugu teine ikkagi kõvasti rohkem arenenud. Praegu aint probleem et keegi ei tea selle Turbo ar ega koja suurust. Custom värkide probleem. Praegu igatahes üritan panna wg pimedaks ja teha katsed. Kui ei siis ilmselt garret või borg warner peale.


Keegi tark oskab seletada, kas on mingi teoreetiline vahe olemas ka et kui turbo x saavutab rõhu 2l bensuka puhul näiteks 3000 peal, mis pöördel võiks 3ldiisli peal olla? Või on ikkagi seal veel miljon muud asja?


Ja kui juba küsimiseks läks, kas keegi oskab öelda, millise AR-ga turbo oleks siit valikust kõige parem antud mootorile.

https://www.full-race.com/store/garrett ... 071r-gen2/" onclick="window.open(this.href);return false;
freelander
Postitusi: 24
Liitunud: 07.07.2010 23:59
Asukoht: järvamaa

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas freelander »

Ühesõnaga peale igast katsetusi see turbo ei sobinud.

Tellitud borg warner ja peaks hea saama.
Siit aga üks küsimus, kuna süsteem oli juba valmis ehitatud 3" torude peale, intercooler jne...
Kas on probleeme ka tekkimas ju nüüd uue Turbo outlet on 2" ja sealt kõik edasi 3" peale?
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Compturbo aeglane spool, kuumakoja suurus? Otsin tarka.

Postitus Postitas murjam »

freelander kirjutas:Kas on probleeme ka tekkimas ju nüüd uue Turbo outlet on 2" ja sealt kõik edasi 3" peale?
Ei ole probleem. 3" on eeldatavasti saavutatava jõu jaoks overkill, paras on tõenäoliselt alla 2.5". Aga isenesest ei ole see probleem ja kaotad spoolis suuremate torude pärast mingi 100rpm jagu vast.
Lauda nitro
Serzz2010
Postitusi: 1
Liitunud: 16.04.2021 19:42

Re: Turbo küsimused, probleemid... Om606 ja spool

Postitus Postitas Serzz2010 »

Tere. Värskendan see teema.
Mul on hetkel om606 küljes keevitatud kolle ja masterpower turbo 545 koos väliwasgeitiga. Pump koos 7mm plunsrriga. Selle turboga spool algab alates 3000rpm (2500-3000 summutist must suits käib aga spooli pole) ja rõhk seadistatud 2 bar. Manteel sõita ja kiirendada meeldib, aga linnas tahaks et madal pöördes oleks piisav jõud ka alates 1500rpm.

Netis leidsin compaund lahendus: originaal kolle külge paigaldavad holset 211 või 221 turbo, aga järgmine turbo juba suurem turbo. Mõlemal turbol on oma wastgetid. Elektroonika neid ei juhi. Kas keegi proovinud need väiksemad turbod, ja oskab öelda millal spol algab neil?
See lahendus mulle meeldib, et elektroonika aju ja tarkvara pole vaja.

Kuna auto kasutan hobbiautona, mitte võistlusauto siis max võimus võiks jääda 400hp juures nagu praegu.

Keegi saab soovitada/jagada kogemused: missugune esimene turbo koos integreeritud wastgetiga sobib madala spoli jaoks ja missugune suur turbo integreeritud wastgetiga sobib et saada soovitud max võimus saada originaal kollektoriga?
Vasta