Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 15:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 47 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 02.12.2016 15:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
On plaan ehitada üks sõiduk, mida peab käitama võimas ja kerge bensiinimootor. Miinimum näitajad oleks 300 hp`d ja 380 nm. Sellised näitajad viivad mõtted, 2,0 või isegi 2,3 liitrise ecoboosti peale. Mootori saadavus pole probleem. Probleem on kuidas ta käima panna? Nendel mootoritel on otsepritse, nukkvõllide asendi muutmine ja kõik muu, mis tänapäevaste turbomootoritega kaasas käib. Kas keegi teab kedagi siin või üle piiri, kes oleks selle mootori proge ajuga käima pannud ja tehase seadest paremasse seadesse saanud ja samas ära kaotanud hunniku mittevajalikku kraami, mis maailma palju rohelisemaks teevad. Või saab originaali kuskil nii palju ümber seadistada?

Vabalthingava turbotamist selleks projektiks, ei pea ma piisavalt töökindlaks lahenduseks, samuti ei saa väikse kubatuuriga mootorile lamedat väändegraafikut, kui nukkvõlle ei keerata. Nii, et vanemad mootorid ei tule vist kõne alla.

Asjaliku arutelu ja vastuste eest juba ette tänulik.


Viimati muutis erik, 05.12.2016 20:15, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2016 17:19 
Eemal

Liitunud: 30.12.2004 9:49
Postitusi: 13
Mis pööretel sul need parameetrid vajalikud on ja kui suur on eelarve?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.12.2016 20:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Unistus oleks alates tühikäigust. Aga loll ma pole, siis vastus oleks nii madalalt, kui võimalik. Alates 2000 rpm'st peaks 80% väändest olemas olema, võimsus peaks kasvama ühtlaselt, mitte nagu himaalaja. Eelarve võiks olla mõistlik. Olen mõne sellise sõiduki valmis ehitanud ja mu viimast aparaati käitab suht raske BMW V8 mootor. Olekski plaan ehitada nüüd sõiduk, mis oleks oluliselt kergem, aga mootori näitajad oleks V8 mootorile sarnased. No, alates siis 2000 pöördest.


Viimati muutis erik, 04.12.2016 22:04, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.12.2016 21:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
elektrimootorid ei paku huvi?
siis sellise momendi saad 0 RPMist alates. :-D
Mootoripõrina peab lihtsalt kõlarist laskma. Vähemalt ei tüüta ära, saab eri "mootoritega" sõita ja saab maanteel vaiksemaks keerata.

just saying. :roll:

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.12.2016 22:15 
Eemal

Liitunud: 13.03.2016 12:01
Postitusi: 57
Offroad? :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.12.2016 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Jep.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.12.2016 11:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Leidsin surfates UK`st ühe vist sobiliku variandi, eks ma laskun nendega siis kirjavahetusse...

http://www.scs-delta.co.uk/ford-ecoboost-ecu


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.12.2016 16:55 
Eemal

Liitunud: 30.12.2004 9:49
Postitusi: 13
Mõned mõtted turbomootori suunal

Ma ei ole iseenesest väga kindel, kuidas nukkvõllide keeramine väga palju madalatel pööretel väänet tõsta suudab. Kui sisselaske ja väljalaske pikkused on fikseeritud, siis vast paarkümmend protsenti suudab VE'd mõjutada, aga ei usu hästi, et enamat ja turbokatel tihti ei ole just ülemäära pikad sisse-väljalasked.
2.3 l turbomootoriga 2000 rpm juures 300 Nm väänet tähendaks umbes 0,65 bar boosti aga nii väike turbo, mis madalatel pööretel juba rõhu üles võtab, võib jääda üleval otsas piirama.
Sellised numbrid suudab välja käia ka malmplokiga Saab 9.5 aero mootor B235R ilma nukkvõllide keeramiseta (kaaluga interneti andmetel 158 kg). Selle mootori kohta on rohelise kräpi mahaviskamise ja tiba teravamini käima panemise infot väga palju leida ja ei vaja isegi eraldi progeaju soetamist. Tasakaalustusvõllidega seotud kräpi minemaviskamine teeb lisaks veel kergemaks ka.

Fordi 2.3 ecoboosti kaalu ei leidnud, aga 2.0 on (jällegi interneti andmetel) isegi aluplokiga 149 kg, ning vaevalt, et 2.3 kergem on.
Igasugune nukkvõllide keeramise mehhaanika, otsepritse jne, kipuvad mootorile lisaks keerukusele ka kaalu lisama. Turbokal intercooler koos torustiku jms asjadega ka veel lisaks ja neid kilosid kipub lisanduma. Ühes USA foorumis vahetasid tüübid Fordi SN95 Mustangil 5l V8 2.3 ecoboosti vastu ja kurtsid, et loodetud kaalusääst ei tulnud väga suur. näiteks LS376 mootor kaalub ilma starteri, hooratta ja genekata 162 kg (koos nendega 190), ning ei vaja intercoolerit koos torustiku ja juurdekuuluvaga ja täidab nõutud tingimusi kuhjaga.

2.3 turboka karakteristikuid saaks ilmselt parandada VNT turboga, aga bensukatel ei tundu see väga levinud tee olevat.
"Electrical assist" turbole on vist sinu lahendusel kasutamiseks väga toores teema, aga suudaks ka anda lamedamat momendikõverat.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.12.2016 15:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Saabi b235r, selle peale polegi mõelnud... muidugi nende mootrite ja turbode vanus eeldaks kohest väikest remonti, aga see pole kah tegelik takistus... Kuigi lugedes mõnda foorumi postitust, siis originaal sisu kestab maks. need numbrid mis mu target oleks...

Muidugi see fordi 2,0 graafik on päris kena:

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox ... rojector=1

Rääkimata 2,3 omast:

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox ... rojector=1

V8 ei mahuks lihtsalt enam uue vihmavarju alla ära. LS mootorite väike kaal kipub tegelikult olema, kuiv ja paljas, e. võrreldes BMW V8`ga on reaalne kaaluvahe 20 kg. Suuremat väändenumbrit eriti ei sooviks ka, kuna minu käigu ja vahekastid on toimivad kuni 400+ nm. Üle selle on juba loterii.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.12.2016 16:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 24.08.2010 10:15
Postitusi: 33
Asukoht: Tallinn
Aga miks mitte vanemat focust vaadata ehk volvo R5 LPT ja T5. Need on ka päris hea momendiga madalalt, tihti liiga head et originaalkepsud kõveraks keeravad.
Uuematel ühe-kahe VVT-ga on väikese turboga 300+Nm@1500 rpm. Sama originaalföön puhub max 300 jõudu ka ära ilmselt kuskil 5500 pöördel. Suurema turboga 400Nm@2000rpm (näppides juba 500Nm) ja max 400hj lähedale. Boonuseks R5 hääl (Y)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2016 15:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
No need viiepütased on väga pikad ja rasked...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2016 18:02 
Eemal

Liitunud: 30.12.2004 9:49
Postitusi: 13
Sinu mailboxis olevaid pilte kahjuks ei näe.

Mõistlikkus on küllaltki subjektiivne mõiste ja mis on ühe jaoks mõstlik, ei pruugi seda teise jaoks olla.
Pakkusin Saabi mootorit umbes sellistel kaalutlustel:
* Terve turbomootoriga auto peaks kätte saama suurusjärgus 1000 - 1500 €. Sealt saab mootori koos kõigi andurite ja ajuga, mis on sisuliselt open source vahenditega programmeeritav aju, millele olemas väga palju erinevaid mappinguid. aju suudab teha väga hästi Knock sensingut jms asju. Saab hakata rauda kokku laduma projekti külge ja on olemas ka mootor, millega teha ära esimesed funktsionaaltestid ja kui tuuningut metsa ei keera, siis kestab ka soovitud jõu.
* Romulatest on leitavad toorikud hea hinnaga (Kui sisu ja turbo niikuinii vahetusse läheb, ei pea olema ilmtingimata Aero pealt, suvaline 2.3 turbo on OK ), millest paralleelselt ehitada korralik võistlusmootor. Sepiskolvid alla 700.- Kepsud samas suurusjärgus, Mootori ülemine ots kannatab sinu soovitud jõudu standardis, kui tahad pöördeid tõsta on vaja ainult uusi klapivedrusid. 380 Nm kestvad sidurid jms saadaval väga OK hinnaga. Mootorit on Rootsis palju tuunitud ja seega on tuuningtükid lähedal olemas, mitte ei pea ootama ookeani tagant. Leida hea twin-scroll turbo sinna (näiteks mitsu Evo RS turbo peaks andma päris OK response). Arvan, et selle mootori eelarve jääks alla 5000, kui endal kõik näpud pöidlad pole ja sepissisuga kestab see sinu soovitud jõudu vägagi probleemivabalt.
* Mootori laialilendamise korral on uus toorik lihtsalt leitav ja piisavalt odav, et võib ka varuna juba garaazis seista.
* R4 mootor on kergem, kui R5 mootor
* R4 on võimalik teha split-pulse väljalaskekollektor parema spool-up'i tagamiseks, R5 nagu eriti mitte.

Üks kompaktsemaid ja kergemaid mootoreid on VW 1.8 20V Turbo R4, aga sellel jääb vist töömahtu väheks, et madalal sellist väänet saada ilma turboga tõsisemaid trikke tegemata. Mingite diisli väntvõllide ja sarnaste trikkidega saadakse sealt ka muidugi 2.2 ja rohkem liitrit kätte, aga see läheb juba päris keemiaks ära. Samas on mootor vist ligi 30 kg kergem, kui saabi oma.

Ega palju üle 2.3 liitri mootoreid nagu neljasilindrisena (kergena) ei leia tänapäeval. Ei sobi kaasaegete NVH ja emissions parameetritega kokku. Bokser jääb vist liiga laiaks kah.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2016 18:44 
Eemal

Liitunud: 07.04.2015 23:27
Postitusi: 47
Lihtsalt infoks. Evo10 täiskomplektne mootor koos õliga 158kg


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2016 22:00 
Eemal

Liitunud: 30.12.2004 9:49
Postitusi: 13
Audi TTRS 2.5 l R 5 on samuti päris põnev mootor ja üsna kompaktne.
Veidi raskevõitu küll @ 183 kg, aga 335 hp @6500 ja 450 Nm 1600 - 5300 vahemikus.
Väike detune ja oleks 360 Nm 1300 - 6500. See läheb juba päris sinna lähedale, et max vääne on tühikäigust alates olemas :)
http://www.jlosee.com/images/TTRS/PDF/T ... 20TFSI.pdf


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.12.2016 15:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Kui tõesti offroad siis kas seal on üldse liga sees mütates madalalt pöördelt saadav vääne oluline? Seal on laias laastus 2 lähenemist, üks on enam-vähem nice and easy ja teine, rämedalt pähe küll ta siis läheb.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 47 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11