Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 14:18

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vw transporter
PostitusPostitatud: 22.08.2018 21:02 
Eemal

Liitunud: 22.08.2018 20:54
Postitusi: 5
Tere,
Soov panna 1.9td 55kw suurem turbo, hetkel peal 85kw oma, kuid paneks veelgi suurema. Aga järgmine turbo on juba “muutuva geomeetriaga”, lugesin ja kammisin foorumit, kuid ei leidnud kuskilt kuidas see asi õigesti tööle saada?
Nagu aru sain pean kuskilt kusagilt leidma selle vaakumklapi asemele rõhuklapi, siis sisselaskest võtma rõhuklappi vooliku ja siis see reguleerib seda varrast?
Ühesõnaga olen asjast vâga kaugel, kuid õppimis eesmârgil tahaks selgust saada :).
Aitäh ette!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vw transporter
PostitusPostitatud: 22.08.2018 22:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Olen muutuva geomeetriaga turbo juhtimisega kokku puutunud - tõsi küll, bensiinimootoril, aga usun, et ideed on samad.

Muutuva geomeetria juhtimiseks ei piisa ainult "rõhuvoolikust". Jah, tõsi, et niimoodi on võimalik saada asi põhimõtteliselt justkui toimima ning õiget boost'i hoidma (proovitud), kuid seal on mitmed olulised puudused.

Täpsemalt, muutuva geomeetriaga turbo hingab kinnises olekus labadega väga halvasti (kuid toodab samas väga kiiresti rõhku). Kui juhtida seda vaid rõhuga, on vaakumi-alas labad kinnises asendis ning mootor vabalthingavas alas ei toimi üldse kuigi hästi. Kui labad hoida aga spool'i ajal (nt 100-200kPa) lahti, on spool äärmiselt laisk, mis on halb.

Hea tulemuse saavutamiseks (vähemalt sellel autol, kus seda muutuvat geomeetriat kasutasime) on vaja vabalthingavas alas labad lahti hoida ning alles suurema gaasi andmise korral labad korraks kinni tõmmata, et spool oleks kiire ning seejärel jälle labad lahti teha, et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks. Selliselt toimib auto väga erksalt nii tühikäigul, kruisides kui ka gaasi andes. Mootori hingamine on sedasi pisut kehvem tavapärasest süšteemist vaid spool'imise hetkel, kuid rõhk kasvab niivõrd kiiresti, et see ei ole üldse probleem.

Oluline erinevus on ka see, et labade juhtimiseks kasutatakse muutuva geomeetria puhul vaakumit, mitte rõhku, mis tähendab veidi teistsugust süsteemi lihtsalt rõhuga juhtimisega võrreldes. Tehasepillidel on selle jaoks eraldi elektriline vaakumpump. Konkreetse bensiinimootori puhul kasutame sisselaske vaakumit, mille ühesuunaklapi abil piisavalt suurde kanistrisse talletame, et spool'imise ajal oleks vaakum alati võtta.

Samas ei laida ma üldse ideed muutuva geomeetriaga turbot kasutada - efekt on metsik. Konkreetsel mootoril näiteks toodab turbo rõhku ebareaalselt varakult - 1bar isegi madalate käikudega juba ca 2200 pöördel - ning samas kestab 1bar piirajani. Tehniliselt, nagu juba aru ilmselt said, tuleb hea tulemuse saamiseks labasid juhtida mingitsorti kontrolleri abiga, mis võimaldaks määrata vähemalt rõhu ja pöörete kaupa, kui palju labasid lahti hoida.

Jaksu!

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vw transporter
PostitusPostitatud: 23.08.2018 6:54 
Eemal

Liitunud: 22.08.2018 20:54
Postitusi: 5
Suured tänus vastamast. Asi lähen ainult keerulisemaks nagu “pudru ja kapsad”.
Saan aru, et siiski ainult vaakumklapi vaheyusest eõhuklapi vastu ei piisa, vaid peab ikkagist selle vaakumi kätte saama ning siis edasi vaatama hakkama.
Eriti keeruline on seda niiviisi ehitada ja mõelda mida teha, kui ise asjast peaaegu, et võhik :shock:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vw transporter
PostitusPostitatud: 23.08.2018 8:52 
Eemal

Liitunud: 08.12.2009 23:19
Postitusi: 23
Asukoht: Pärnu
Lihtsam on soetada juba kas 66/81kw mootori kõrgsurvepump koos juhtmestikuga millel juba originaalis muutuv geomeetria. Ise otsiks juba 111kw ridaviis diiselmootori juhtmestiku ning teeks mootori vahetuse. Neid liigub vähe müügis aga on saada.

_________________
VW Golf III 1.9 Tdi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Vw transporter
PostitusPostitatud: 23.08.2018 20:59 
Eemal

Liitunud: 22.08.2018 20:54
Postitusi: 5
AZsport kirjutas:
Lihtsam on soetada juba kas 66/81kw mootori kõrgsurvepump koos juhtmestikuga millel juba originaalis muutuv geomeetria. Ise otsiks juba 111kw ridaviis diiselmootori juhtmestiku ning teeks mootori vahetuse. Neid liigub vähe müügis aga on saada.



No seda kindlasti, kuid just nagu tahaks natukene ka õppida ise kuidas seda keerukamat varianti hetkel minna.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11