Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 16:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 12.03.2018 10:07 
Eemal

Liitunud: 13.04.2011 12:04
Postitusi: 42
Olen ehitamas M52(TU)B28 mootoriga masinat, mis hiljem plaanis ka turboga varustada, kuid pigem madala rõhuga <1bar.

Olen pikalt vaaginud, kuidas teha summuti selline, et oleks vaikne aga liiga palju ei takistaks.

Mõte on midagi sellist:

Pilt

2,5tolli toru, keskel üks reso ja taga kaks pütti. Kuna kere on Volvo 245, siis seal ruumi toimetamiseks on.
Rohkem show elemendina teeks setupi selliselt, et vajadusel saab bypassida tagumised pütid.

Soov on, et ka vabalthingavana oleks auto kasutatav igapäevasteks, suvisteks sõitudeks. BMW r6 mootoritel on tuunitud summutite puhul levinud cruisimise kiirustel ebameeldiv mõmin, mis võib hulluks ajada. Tahaks kindlasti seda vältida.

Küsimus, milliseid pütte kasutada? Universaalsed, (nt simons) pütid on otseläbi ja olen nende summutusefektiivsuse osas natuke skeptiline. Alternatiivne variant on summutipoest osta ehkupeale mingi pütt. M50 peal, pikk ümmargune simonsi reso + ovaalne taga, ei ole just eriti vaikne.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.03.2018 8:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2005 23:06
Postitusi: 536
Asukoht: Põlva
Mina kasutaksin tagumisteks pottideks mõne suure mootoriga masina tehase potte. Poest naid ostma ei kipiks, pigem lammutusest, tehase originaal on ikka hoopis midagi muud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.03.2018 12:48 
Eemal

Liitunud: 13.03.2016 12:01
Postitusi: 57
just....sellele mootorile tehasest ettenähtud pütte kasutada.Ülelaadidses saad tagumist pütti bypassida. Röhuga röögib aaga tavakasutuses vaikne. Endale just sai tehtud 8)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.03.2018 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.10.2012 1:22
Postitusi: 130
Üks variant, mida kaaluda on see, et pütt jätta originaal ja otsad ära vahetada. Nii oli rahulikult sõites nagu ikka hääle poolest originaal, kuid gaasi andes oli meeldivalt lärmakas hääl.

_________________
M50 stroker


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.03.2018 17:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.01.2007 20:53
Postitusi: 59
Asukoht: Harku
Turbo ise juba võtab häält üsna palju maha. Mu autol 3" toru, lõpus mingi simonsi pütt. Vaikselt sõites täiesti vait, maante ka ei kumise sisse.
https://www.youtube.com/watch?v=Kx1T31XdtF0
Oleks keskel üks reso veel siis vast oleks juba liiga vaikne. :-D
Kui pikemalt n/a siis nõustuks selle mõttega, et mingi suurema mootoriga auto alt pütt ja enne seda by bass kui naabreid tahad äratada.

_________________
MB 300CE turbo '88


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.03.2018 19:54 
Eemal

Liitunud: 13.03.2016 12:01
Postitusi: 57
Ilmselt mängib siin rolli ka mootori kubatuur , kollektori ja downpipe materjal jne. Mul kasutuses simonsi reso,subaru reso ja originaal 2,0 85kw audi originaal tagumine pütt. 3500 pöörde juures on ilge kumin. Aaga muidu nagu stock hääl. Viimase püti bypass algab kuskil 0,2 bari juures. Ei saagi aru,miks see kumin tekib. Mootor on stock patjadel.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 24.03.2018 20:50 
Eemal

Liitunud: 15.04.2006 22:14
Postitusi: 18
Asukoht: Viljandimaa
Kas siit foorumist keegi on maanteel teatud pööretel tekkiva kumina vastu ka Helmholtzi resonaatorit proovinud ehitada?

https://www.performancetrucks.net/forums/gm-engine-exhaust-performance-21/how-build-exhaust-resonator-tube-eliminate-drone-489463/
https://classicmotorsports.com/forum/grm/problem-exhaust-drone-solution-side-branch-aka-14-wave-resonator-or-helmholtz-resonator/129212/page1/


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.07.2018 18:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Formula Studentis kunagi tegime, toimis ideaalselt selle kindla pöörde peal, kus heli mõõdeti ja millele toru projekteeritud oli :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.07.2018 19:24 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
2x3” torud + olematu takistusega ise aretatud pütt.
Parempoolne ots on drosseliga ja saab otse häälitseda.

https://m.youtube.com/watch?v=Cr4_tGySltg&feature=youtu.be

https://youtu.be/4McgN9DB7S8

750 pöördega käib väga vaikselt.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11