Tere,
Sai hangitud ülalmainitud auto. Tegemist on antud mootori seeria (M271) kõige lahjema versiooniga 1,8 liitrit, 4 cyl - 143 hj (teised kaks 163 ja 192 hj), mis on üle laetud Eaton m45 kompressoriga (osades kohtades viidatud ka kui m65).
Ise veel ei ole mõõtnud, aga standard laaderõhk erinevates foorumites on välja toodud ca 0,5 bar. Mis eristab teda järgmisest kahest võimamast mudelist on kindlasti tehase soft, aga ka surveaste. Minu mootoril on see 10,0 (teistel mudelitel vastavalt 9,5 ja 8,5). Võimasimal versioonil on lisaks väiksem kompressori rihmaratas (laaderõhk ca 0,7-0,8 bar).
Lihtsaim viis kompressormootori puhul lisajõudu saada, olekski rihmaratta kallale minna. Ebays on üsna soodsa hinnaga saada aftermarket kompressori rihmaratas, mis tõstab laaderõhu kuhugi 0,9-1,0 bari kanti. Ajab näpud sügelema kohe. Mis mind tagasi hoiab, on originaalmootori suhteliselt kõrge surveaste. Kas sellise surveastmega on 0,9-1,0 bar rõhu kasutamine mõeldav ilma mootorit kotti laskmata? Plaan oleks pärast rihmaratta vahetust ka dynos chippimine teha. Palju orig pihustitel ressurssi on? Kas peab kütuse rõhku tõstma hakkama?
Või tuleb kõigepealt surveaste, siis rihmaratasratas ja siis chip? Kui peab seda teed minema, siis mis oleks sobilik viis surveastet langetada? Jääb veel midagi jalgu? Pihustid, IC, kütusepump?
Ma pole meelega hakanud igast rattaid, kellasid ja coolereid ja asju kokku ostma, otsustasin, et küsin enne siit nõu. Äkki tuleb välja et ei olegi üldse mõtet...
Iseenesest on saksa tuuningfirmad pakkunud igasuguseid rihmarataste kitte, aga igal pool on viidatud ainult kahele võimsamale mudelile ja täpseid andmeid ülelaaderõhkude ja kompressori rpm-de kohta keegi välja ei anna. Ainult väidetav hj kasv. Muudest foormitest saadud info on ka selline naised saunas rääkisid ja spekulatsioonide tasemel.
Autoga ei ole plaanis võistlema, kiirendama ega rajale minna, auto on mõeldud igapäeva kasutusse, mitte viimase piiri peale viimiseks.
Ootaksin heameelega mõtteid.
|