TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Opel X20XEV x Z20LET
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=16538
1. leht 1-st

Autor:  HrElmo [ 26.06.2017 22:59 ]
Teema pealkiri:  Opel X20XEV x Z20LET

Tere,

Nimelt oman Opelit mootoriga Z20LET. Jäi aasta tagasi seisma mootori vea tõttu, kolvist tükk väljas, saaled läbi (eelnevalt esines aegajalt ka õlirõhu probleeme), kaelad kulunud, silindri pind kergelt kahjustatud. Kuna antud mootorit Eesti pea et võimatu leida; Inglismaalt 1000€+ euri, siis sai kerge googeldamisega niivõrd palju targemaks, et X20XEV koodiga mootori alumine osa - plokk, vänt ja kepsud on samad, seega sai osta selline ideaalses seisus mootor endale doonoriks.
Oli mõte, et jätan mootorisse vabalthingava kõrge surveastmega kolvid, ning kasutan kahte plokikaane tihendit ja asi saab toimima.
Sai mootor juba nõnda palju kokku pandud, et plokki turbo õli tagasivoolutoru auk puuritud - keermestatud; alumine ots uute saalte - simmeritega - tihenditega kokku laotud; vanad, kuid väga heas seisukorras X20XEV kolvid ning rõngad mootoris ja asi hetkel ongi plokikaane tihendi taga. Tekkis aga mõte üle kontrollida, mis taolise kombinatsiooniga surveaste tuleks, ning minu arvutuste kohaselt oleks selleks ~10:1 võrreldes originaali 8.8-ga. Seda siis kasutades kahte 1.2mm LET mootori metalltihendit. Saadaval on ka XEV mootori tihendid, paksusega 1.3mm, kuid selle liigiks on kirjas pehme-metall tihend, milles seisneb nende erinevus?

Siinkohal sooviksingi teada, kas ja kui hästi mootor sellises seades töötab, ilma midagi muud näppimata.
Turbomootorite kohapealt olen veel üsna roheline. Surveastme tõusmisega suureneb detonatsioonioht, kuid kas sellise erinevuse puhul on see oht reaalne? Aitab seda ohtu vähendada vist ka süütemomendi muutmine?

Lisaks veel selline küsimus, et kuna kasutan vabalthingava kolbe, surveaste on kõrgem ning sai ka kaant lihvitud, ega ei ole võimalus et klapid kolbi käivad? Kolvil küll klapi süvised, kuid kas on need piisavalt suured. Kas selle teada saamiseks on mingisugused matemaatilised valemid või tuleb asi puhtalt ära katsetada, kaan paari poldiga peale ja nukka keerata?

Autor:  murjam [ 28.06.2017 23:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

Surveastme 1:8.8 pealt 1:10-le tõstes võib mootor hakata sama kütusekoguse ja süütenurgaga detoneerima küll. Muus osas on tegelikult surveastme tõstmine ainult hea - pöördemoment suureneb.
Eeldusel, et ajul on originaalis detonatsiooniandur ning Z20LET on ette nähtud 95-ga sõitmiseks, tuleks lihtsalt tankida 98t ning usun, et probleeme ei teki. Kui sisselaske rõhku originaalist kõrgemaks hakata kruttima või muudmoodi mootori võimsust veel ja veel tõstma, siis muidugi võib tekkida vajadus ka süüte hilisemaks sättimise järele. Ehk kui jõunumbrit on plaanis kõvasti kasvatada, on mõistlik tee ikkagi programmeeritav mootori juhtaju paigaldada.

Selle kohta, kas klapid kolbidega kokku saavad, võib küll valemid välja mõelda, aga reaalselt tuleb ikkagi proovida, sest kaas võib olla lihvitud, nuka ajastus võib kergelt erineda arvutustest jne jne, rääkimata sellest, et mõnikord võivad klapid kolbidega kokku saada väga kõrgel pöördel, mil klapivedrud ei pruugi piisavalt kiiresti klappe sulgeda. Mu point on selles, et üht universaalset alati toimivat valemit kõikide võimalike juhtude ja pisierinevuste jaoks on pea võimatu leiutada.

Autor:  stryk3r [ 30.06.2017 22:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

pane juba siis sepis sisu sisse!

Autor:  HrElmo [ 08.07.2017 21:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

Esialgu ei näinud pointi osta uusi kolbe, kuna vabalthingaval doonormootoril müüja sõnul kõikides silindrites ühtlaselt ~14bar komp. Kolvid välisel vaatlusel heas seisukorras.
Probleemi/küsimuse tekkides sai uuritud ka uute turboka kolbide hindu .. ca 150€/tk mis on umbes sama, kui sepis kolbidel. Kuna hetkel plaanis pole võimsust juurde keerata, siis otsustasin raha sellele siiski mitte kulutada, seega sai vahele pandud 3 tihendit, nii peaks surveaste tulema umbes 9.0:1, millega kohe kindlasti ei tohiks mingeid probleeme esineda.
Peagi saab mootori täiesti kokku ära pandud, eks siis näeb mis tulemus on.

Autor:  HrElmo [ 15.07.2017 19:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

3 tihendi tulemusel on rihm poole hamba võrra paigast, kas ja kui väga hakkab see mootori tööd mõjutama? Või oleks mõistlik osta reguleeritavad nukarattad?

Autor:  -sharan- [ 16.07.2017 23:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

HrElmo kirjutas:
3 tihendi tulemusel on rihm poole hamba võrra paigast, kas ja kui väga hakkab see mootori tööd mõjutama? Või oleks mõistlik osta reguleeritavad nukarattad?



3 tihendit?? :O Edu...

Autor:  Sn00p [ 19.07.2017 9:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

Kasutasin audi 2.0 dohc mootoril 2 ja pool tihendit. Ilmselt oli ka veits mööda märgid aga ei täheldanud mootori töös midagi negatiivset. Olen kohanud ka autosi mis sõidavad 1..2 hammast mööda :lol:

Autor:  jeff01 [ 28.07.2017 9:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

Tegelesin hiljuti sama probleemiga.
140kw astra G Turbo Coupe mootor läks tehaseajuga jahedaks kui turbost õli mootori detoma pani. Seega ma pole kindel kas ta detoandurid end õigustavad süüte keeramise osas. Mulle tundub, et nende abil saab ta vaid boosti maha tõmmata.
Siis otsin omega 100kw mootori mis oli seest neljandasse remonti kulunud :D (Omegad on tööautod)
Siis ostsin terve 100kw vectra, kuid kolvi krooni mõõtes otsustasin NA kolvid surveastmelt kusagile 9 kanti treida.
Ka kaas sai NA oma....erinevused mis märkasin:
Ploki otsas kinnitusavade mõõt teine, plokikaanes EGRi osa teine ja keevitasime kaanel need avad kinni (igas pordis), turboka süütepoolile polnud plokikaanes kinnituskohti. Turbo õli tagasivool oli vaja tekitada. Muu vist enamvähem sobis...auto taas sõidukorras.

Autor:  HrElmo [ 26.08.2017 21:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Opel X20XEV x Z20LET

Endalegi sai Vectra mootor võetud doonoriks. Tegu oli gaasi pealt sõitva masinaga, ehk ka sellest tingitult oli kolvid ja hülsid nii heas seisukorras. Ploki otsas olid tõesti vist et rullikute augud vähe teist mõõtu, sai suuremaks tehtud.
Samuti sai lahti Z20LET mootoril olevatest tasakaalustusvõllidest (balancer shafts), inglismaalt näiteks nende eemaldus kit maksab 175£ + trans.

Sai täna lõpuks autole hääled ka sisse puhutud, ning töötas ideaalselt - see, et rihm natukene nihkes, ei näi küll mingit mõju avaldamas.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/