Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 23.06.2018 5:10

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 26.06.2017 22:59 
Eemal

Liitunud: 08.11.2014 16:48
Postitusi: 18
Tere,

Nimelt oman Opelit mootoriga Z20LET. Jäi aasta tagasi seisma mootori vea tõttu, kolvist tükk väljas, saaled läbi (eelnevalt esines aegajalt ka õlirõhu probleeme), kaelad kulunud, silindri pind kergelt kahjustatud. Kuna antud mootorit Eesti pea et võimatu leida; Inglismaalt 1000€+ euri, siis sai kerge googeldamisega niivõrd palju targemaks, et X20XEV koodiga mootori alumine osa - plokk, vänt ja kepsud on samad, seega sai osta selline ideaalses seisus mootor endale doonoriks.
Oli mõte, et jätan mootorisse vabalthingava kõrge surveastmega kolvid, ning kasutan kahte plokikaane tihendit ja asi saab toimima.
Sai mootor juba nõnda palju kokku pandud, et plokki turbo õli tagasivoolutoru auk puuritud - keermestatud; alumine ots uute saalte - simmeritega - tihenditega kokku laotud; vanad, kuid väga heas seisukorras X20XEV kolvid ning rõngad mootoris ja asi hetkel ongi plokikaane tihendi taga. Tekkis aga mõte üle kontrollida, mis taolise kombinatsiooniga surveaste tuleks, ning minu arvutuste kohaselt oleks selleks ~10:1 võrreldes originaali 8.8-ga. Seda siis kasutades kahte 1.2mm LET mootori metalltihendit. Saadaval on ka XEV mootori tihendid, paksusega 1.3mm, kuid selle liigiks on kirjas pehme-metall tihend, milles seisneb nende erinevus?

Siinkohal sooviksingi teada, kas ja kui hästi mootor sellises seades töötab, ilma midagi muud näppimata.
Turbomootorite kohapealt olen veel üsna roheline. Surveastme tõusmisega suureneb detonatsioonioht, kuid kas sellise erinevuse puhul on see oht reaalne? Aitab seda ohtu vähendada vist ka süütemomendi muutmine?

Lisaks veel selline küsimus, et kuna kasutan vabalthingava kolbe, surveaste on kõrgem ning sai ka kaant lihvitud, ega ei ole võimalus et klapid kolbi käivad? Kolvil küll klapi süvised, kuid kas on need piisavalt suured. Kas selle teada saamiseks on mingisugused matemaatilised valemid või tuleb asi puhtalt ära katsetada, kaan paari poldiga peale ja nukka keerata?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 28.06.2017 23:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 664
Asukoht: Tallinn
Surveastme 1:8.8 pealt 1:10-le tõstes võib mootor hakata sama kütusekoguse ja süütenurgaga detoneerima küll. Muus osas on tegelikult surveastme tõstmine ainult hea - pöördemoment suureneb.
Eeldusel, et ajul on originaalis detonatsiooniandur ning Z20LET on ette nähtud 95-ga sõitmiseks, tuleks lihtsalt tankida 98t ning usun, et probleeme ei teki. Kui sisselaske rõhku originaalist kõrgemaks hakata kruttima või muudmoodi mootori võimsust veel ja veel tõstma, siis muidugi võib tekkida vajadus ka süüte hilisemaks sättimise järele. Ehk kui jõunumbrit on plaanis kõvasti kasvatada, on mõistlik tee ikkagi programmeeritav mootori juhtaju paigaldada.

Selle kohta, kas klapid kolbidega kokku saavad, võib küll valemid välja mõelda, aga reaalselt tuleb ikkagi proovida, sest kaas võib olla lihvitud, nuka ajastus võib kergelt erineda arvutustest jne jne, rääkimata sellest, et mõnikord võivad klapid kolbidega kokku saada väga kõrgel pöördel, mil klapivedrud ei pruugi piisavalt kiiresti klappe sulgeda. Mu point on selles, et üht universaalset alati toimivat valemit kõikide võimalike juhtude ja pisierinevuste jaoks on pea võimatu leiutada.

_________________
Pemmil uued kummid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 30.06.2017 22:04 
Eemal

Liitunud: 30.09.2006 1:57
Postitusi: 198
Asukoht: Tartu
pane juba siis sepis sisu sisse!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 08.07.2017 21:56 
Eemal

Liitunud: 08.11.2014 16:48
Postitusi: 18
Esialgu ei näinud pointi osta uusi kolbe, kuna vabalthingaval doonormootoril müüja sõnul kõikides silindrites ühtlaselt ~14bar komp. Kolvid välisel vaatlusel heas seisukorras.
Probleemi/küsimuse tekkides sai uuritud ka uute turboka kolbide hindu .. ca 150€/tk mis on umbes sama, kui sepis kolbidel. Kuna hetkel plaanis pole võimsust juurde keerata, siis otsustasin raha sellele siiski mitte kulutada, seega sai vahele pandud 3 tihendit, nii peaks surveaste tulema umbes 9.0:1, millega kohe kindlasti ei tohiks mingeid probleeme esineda.
Peagi saab mootori täiesti kokku ära pandud, eks siis näeb mis tulemus on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 15.07.2017 19:55 
Eemal

Liitunud: 08.11.2014 16:48
Postitusi: 18
3 tihendi tulemusel on rihm poole hamba võrra paigast, kas ja kui väga hakkab see mootori tööd mõjutama? Või oleks mõistlik osta reguleeritavad nukarattad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 16.07.2017 23:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.11.2015 23:30
Postitusi: 7
HrElmo kirjutas:
3 tihendi tulemusel on rihm poole hamba võrra paigast, kas ja kui väga hakkab see mootori tööd mõjutama? Või oleks mõistlik osta reguleeritavad nukarattad?



3 tihendit?? :O Edu...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 19.07.2017 9:50 
Eemal

Liitunud: 29.04.2011 1:03
Postitusi: 10
Kasutasin audi 2.0 dohc mootoril 2 ja pool tihendit. Ilmselt oli ka veits mööda märgid aga ei täheldanud mootori töös midagi negatiivset. Olen kohanud ka autosi mis sõidavad 1..2 hammast mööda :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 28.07.2017 9:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2775
Asukoht: tartu
Tegelesin hiljuti sama probleemiga.
140kw astra G Turbo Coupe mootor läks tehaseajuga jahedaks kui turbost õli mootori detoma pani. Seega ma pole kindel kas ta detoandurid end õigustavad süüte keeramise osas. Mulle tundub, et nende abil saab ta vaid boosti maha tõmmata.
Siis otsin omega 100kw mootori mis oli seest neljandasse remonti kulunud :D (Omegad on tööautod)
Siis ostsin terve 100kw vectra, kuid kolvi krooni mõõtes otsustasin NA kolvid surveastmelt kusagile 9 kanti treida.
Ka kaas sai NA oma....erinevused mis märkasin:
Ploki otsas kinnitusavade mõõt teine, plokikaanes EGRi osa teine ja keevitasime kaanel need avad kinni (igas pordis), turboka süütepoolile polnud plokikaanes kinnituskohti. Turbo õli tagasivool oli vaja tekitada. Muu vist enamvähem sobis...auto taas sõidukorras.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Opel X20XEV x Z20LET
PostitusPostitatud: 26.08.2017 21:36 
Eemal

Liitunud: 08.11.2014 16:48
Postitusi: 18
Endalegi sai Vectra mootor võetud doonoriks. Tegu oli gaasi pealt sõitva masinaga, ehk ka sellest tingitult oli kolvid ja hülsid nii heas seisukorras. Ploki otsas olid tõesti vist et rullikute augud vähe teist mõõtu, sai suuremaks tehtud.
Samuti sai lahti Z20LET mootoril olevatest tasakaalustusvõllidest (balancer shafts), inglismaalt näiteks nende eemaldus kit maksab 175£ + trans.

Sai täna lõpuks autole hääled ka sisse puhutud, ning töötas ideaalselt - see, et rihm natukene nihkes, ei näi küll mingit mõju avaldamas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11