TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

rumalad küsimused...
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=1606
45. leht 50-st

Autor:  mmadis [ 30.11.2015 20:19 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Süütekivi ära põlenud :)
Kust oleks võimalik kiirelt uut transistorit tellida?
http://www.oomipood.ee/product/tme_irfp ... P350%20FET
Sellised sobiks?

Autor:  jeff01 [ 30.11.2015 21:41 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

mmadis kirjutas:
Süütekivi ära põlenud :)
Kust oleks võimalik kiirelt uut transistorit tellida?
http://www.oomipood.ee/product/tme_irfp ... P350%20FET
Sellised sobiks?


Ma pigem arvan, et ei sobi sest lasin ühel elektroonikul kunagi 3-4 kivi koodide järgi otsida võimalikke analooge kuid oomipoe valikust ta ei leidnud....ja ei tea, et keegi ka neid eestist ostaks.

Kui paar tk vaja leian tartus need sulle kindlasti....

Kui on turbokas ja soovid täiesti kindel olla, et kõigis silindrites süütenurk sama siis ehk võiks nad kõik ühest seeriast olla :) Kuid jah, pooltes ajudes on suvalt transid sees ja sõidavad kõik:)

Autor:  soonikx [ 16.01.2016 12:50 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Turbokas. 2.8L R6. 550hp
Kui segavaks jääb kui turbost minna välja 80mm downpipega ning põhja alla jõudes minna üle kahele torule lõpuni välja.

Auto madal ning sillast ka väga raske minna mööda 80mm toruga.

Autor:  jeff01 [ 16.01.2016 18:08 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

soonikx kirjutas:
Turbokas. 2.8L R6. 550hp
Kui segavaks jääb kui turbost minna välja 80mm downpipega ning põhja alla jõudes minna üle kahele torule lõpuni välja.

Auto madal ning sillast ka väga raske minna mööda 80mm toruga.


80mm DP ei jää midagi segama, see ju veidi üle 3" ja see on täiesti normaalne selle jõuga.
Mis toruga põhjaall jätkad? 2x2,5? see on ka OK 2x 2,25 oleks pidalalt veidi väiksem kui 3"

Autor:  mart63 [ 13.02.2016 22:25 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Ehitan väljalaske torukollet (N/A), on 4-2-1 tüüpi. Originaal kolle oli taoline:
Pilt
"Downpipe" siin näha:
http://ci.catcar.info/suzuki_/SWSE4163010140.jpg
Ehk kolle on 4-2 ja üheks kokku alles auto all enne katti. Originaalil on lambda kahe toru vahel ja "võtab" mõlemast. Taoliselt on torukollel keeruline teha, kas pädeks kui lambda oleks 1/4 või 2/3 silindri torul, peale ühinemist, just enne downpipe flantsi? Kui jah, siis kumba paari eelistada?

Autor:  murjam [ 15.02.2016 0:12 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Ühe lambdaga niikuinii eeldatakse, et kõik silindrid käivad täpselt ühtmoodi, ses plaanis sobib mistahes pakutud variant. Et siiski võtta arvesse kõiki silinderid, on hea võtta näit sealt, kus kõik kokku lähevad. Aga toimib sama hästi ka 1/4 või 2/4 toru pealt. Häda on selles, et kui panna 1/4 ja mõni teine silinder ajab jama, ei tuvasta aju seda kuidagi. 2/4 puhul on küll sama võimalus, aga vähemasti 2x väiksem.

Ma ise paneks kas sinna, kus lõpuks kõik 4 kokku saavad, isegi kui see on 50cm kaugemal. See 50cm "viivitust" on märgatav ainult tühikäigul ja aju niikuinii ei korrigeeri esimese näidu peale üldiselt midagi. Tähendab, lambda asukohta näiteks 2m muutes ei muutu üldiselt mootori töös midagi, vähemalt minu kogemuse põhjal.

Kui tahad kindlasti panna 2/4, valiksin sellise pundi, kus oleks ka detoanduri silinder. Enamasti pannakse detoandur mõnele keskmisele silindrile, sest need saavad rohkem kuuma. 2/4 puhul seadistaksin mootori käima lambda näidu järgi igaks juhuks paar komakohta rikkamalt kui tavapäraselt.

Ühesõnaga, senikaua, kui midagi väga nihu pole, sobivad kõik variandid, aga mina soovitaks 4/4 võimalusel, kui ei õnnestu, siis 2/4 keskmised silindrid ja 1/4 ei soovitaks (kuigi pmst toimib).

Autor:  mart63 [ 15.02.2016 0:55 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Tänud põhjaliku vastuse eest!
Ühine toru on kaugel põhja all, seega panin siis lambda 2.+ 3. silindri ühistoru peale. Elame näeme, kuidas ülal peab.

Autor:  erxx [ 12.03.2016 1:50 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Kui suur tähtsus on kolvi õlipihustitel? Mõtlen neid mis ploki küljes ja pihustavad altpoolt vastu kolbi, kasutatakse vist põhiliselt kolvi jahutuse eesmärgil?

Autor:  onesuspect [ 12.03.2016 14:43 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

erxx kirjutas:
Kui suur tähtsus on kolvi õlipihustitel? Mõtlen neid mis ploki küljes ja pihustavad altpoolt vastu kolbi, kasutatakse vist põhiliselt kolvi jahutuse eesmärgil?

Ja ölitamisel

Autor:  ftmotiv [ 18.04.2016 9:58 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Tere

ühest teisest keskkonnast ja teemast ajendatuna tahaksin küsida teadjamate meeste käest taolise cooleri lahenduse ja selle seaduslikkuse kohta.

Kas pildil oleva cooleriga tekib TÜV'le minnes probleeme? Kuidas üldse suhtutakse järelturu coolerite paigaldusse TÜV'is?
Ise olen aru saanud, et kui ta mahub Sul ilusti põrkeraua taha ja auto välimus on võimalikult originaalilähedane (s.t põrkerauas alles udutuled ja/või võred), siis probleemi ei teki. Või ma eksin?
Kuidas on põrkerauaavadest väljaulatuvate osadega ehk põlvedega? Stangest eemale nad ju ei ulatu, s.t et auto pikkus sellest ei muutu. Samuti puudub oht kaasliiklejatele.

Pilt

Sai natuke palju küsimusi ja võib olla vähe lollid, kuid endal selliste asjadega seni kogemus puudub. Linnaliikluses olen selliselt ehitatud autosi näinud küll ja veel ning pole ka näinud/kuulnud, et miilits kedagi seetõtu kotiks. Rohkem huvitab see TÜVi teema. Äkki keegi oskab kommenteerida, kellel vastav kogemus olemas.

Autor:  ahto42 [ 18.04.2016 22:55 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

erxx kirjutas:
Kui suur tähtsus on kolvi õlipihustitel? Mõtlen neid mis ploki küljes ja pihustavad altpoolt vastu kolbi, kasutatakse vist põhiliselt kolvi jahutuse eesmärgil?

Nad vist ikka suht tähtsad kolvigruppi säilimisel.

Autor:  kilplane [ 19.04.2016 19:07 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

ftmotiv kirjutas:
Tere

ühest teisest keskkonnast ja teemast ajendatuna tahaksin küsida teadjamate meeste käest taolise cooleri lahenduse ja selle seaduslikkuse kohta.

Kas pildil oleva cooleriga tekib TÜV'le minnes probleeme? Kuidas üldse suhtutakse järelturu coolerite paigaldusse TÜV'is?
Ise olen aru saanud, et kui ta mahub Sul ilusti põrkeraua taha ja auto välimus on võimalikult originaalilähedane (s.t põrkerauas alles udutuled ja/või võred), siis probleemi ei teki. Või ma eksin?
Kuidas on põrkerauaavadest väljaulatuvate osadega ehk põlvedega? Stangest eemale nad ju ei ulatu, s.t et auto pikkus sellest ei muutu. Samuti puudub oht kaasliiklejatele.

Pilt

Sai natuke palju küsimusi ja võib olla vähe lollid, kuid endal selliste asjadega seni kogemus puudub. Linnaliikluses olen selliselt ehitatud autosi näinud küll ja veel ning pole ka näinud/kuulnud, et miilits kedagi seetõtu kotiks. Rohkem huvitab see TÜVi teema. Äkki keegi oskab kommenteerida, kellel vastav kogemus olemas.



Viimaste uudiste kohapealt vist võib auto sisselaske poolt muuta aga iseasi, kas nad lubavad nii välja seda tuua.
Et kui normaalne ÜV tegelane, siis ei pane ta seda tähelegi.
iseenesest võib panna aftermarket coolereid aga paigaldus peab olema korralik.

stiilis väljapoole bumperit ei tohi tuua, kuna see juba jalakäiale ohtlik.
lihtsaim viis, värvi mustaks ja jäta plast ribid ette kui põhjakate, siis alt ei paista ka.

Autor:  rosco [ 19.04.2016 19:33 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

Segusiibrist kuni õhufiltri kopsikuni (ka.) võib muuta.

Tsiteeri:
Kood 702. Üldnõuded toitesüsteemile
Nõuded:
1) mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule.
Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini
(kaasa arvatud);



https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf


Kood 702, lõige 1

Autor:  erxx [ 20.04.2016 19:59 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

rosco kirjutas:
Segusiibrist kuni õhufiltri kopsikuni (ka.) võib muuta.

Tsiteeri:
Kood 702. Üldnõuded toitesüsteemile
Nõuded:
1) mootorsõiduki toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule.
Erandina võib mootorsõiduki toitesüsteemi muuta õhu sissevõtu avast kuni õhufiltrini
(kaasa arvatud);



https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf


Kood 702, lõige 1

Kuna sisselaske juures mingeid direktiivi vastavusi ei nõuta, siis saan aru et sisuliselt võib siibrile hiina koonuka klambriga otsa pista ja ülevaatusel on kõik okei?
Aga kui seadust uuesti lugeda, siis mis on õhu sissevõtu ava? Äkki on mõeldud õhufiltri kopsiku sissevõtu ava, avast kuni filtrini tuleb mulle esimese hooga pähe kohe maasturite snorkel, äkki hoopis selles kontekstis muudatus tehtud.

Autor:  murjam [ 20.04.2016 23:03 ]
Teema pealkiri:  Re: rumalad küsimused...

erxx kirjutas:
Aga kui seadust uuesti lugeda, siis mis on õhu sissevõtu ava? Äkki on mõeldud õhufiltri kopsiku sissevõtu ava, avast kuni filtrini tuleb mulle esimese hooga pähe kohe maasturite snorkel, äkki hoopis selles kontekstis muudatus tehtud.

Ma arvan samuti, et seaduselooja on tegelikult silmas pidanud sissevõtu ava kuskilt kapoti servast kuni filtrini (k.a). Filtrist edasi enam seaduse järgi muuta ei tohi. Ehk koonuse võid panna stock filtri asemele, aga kui peaks juba enne segusiibrit olevaid lõdvikuid muuta, siis justkui ei tohiks.

Tore on muidugi lugeda, et sellisedki muudatused seadustesse on tehtud, pole kursiski olnud.

Selge on see, et normaalsed inimesed ei hakka kottima, kui vahetad mõne sisselaskelõdviku või paned cooleri teise kohta, aga väga pahasse ülevaatuspunkti juhtudes võidakse teoreetiliselt jebida küll. Siit juba läbikäinud soovitus on ka minul: mida tagasihoidlikuma teed (värvi mustaks, näieks), seda vähem kellelegi ette jääb.

45. leht 50-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/