Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 22:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 738 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 50  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 19.06.2015 8:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
freelander kirjutas:
Tere, kuna ma väga sinapeal ei ole vanade masinate turbodega, siis tekkis küsimusi.
Nimelt on mul üks metsamasin nissan terrano I , mida vaja erksamaks muuta.
Peal om mehaanilise juhtimisega küttepump ja elektroonikat mootori ruumis sisuliselt polegi.
Küsimus nüüd selline, kuidas turborõhku tõsta? Kas ma olen õigesti aru saanud, kui ütlen et muudetakse turbo ja wastegate vahelise vooliku takistus et saada rohkem rohku?
Kusagil oli kirjas ( usa foorumid ), et puuri 2mm auk sinna voolikusse ja saad rõhku juurde?
Kui ma nüüd õigesti aru saan, siis kui sinna sama vooliku vahele panna manual boost controller, siis seda reguleerides saab rohkem rõhku?
Mis siis saab kui ma selle wastegate varda üldse ära võtan?
Tavaasendis on rõhk kogu aeg peal ja maha lastakse siis, kui wastegate klapp liigub? Või vastupidi?

Vabandan võhiklike küsimuste pärast, auto ja tehnikaga sinapeal aga selline turborõhu muutmise viis ei ole päris arusaadav.

Madis


USA arusaamad võib enamasti kõrvust mööda lasta...
jah augu tegemine voolikusse töötab aga sellise lahenduse täpsus on küll olematu!
boost controller on esialgu ainuõige lahendus.

varda ära võtmine pole kah kuigi hea mõte.
see varras hoiab wastegate klappi kinni. kui ära võtad siis ei saa üldse rõhku enam.

klapiga turbodel jah hoiab kinni kuni rõhk aktuaatoris klapi avab.
geomeetriaga turbodel juhitakse mangetklapiga vaakumit, millega omakorda siis geomeetria labasid. keerulisem kontrillisüsteem enamasti.

Kuid enne kui midagi keerama hakkad kusagilt, palun tutvu turbo töö põhimõtetega ja ülelaadimise tulemustega.
pikalt ei seletaks aga rõhu keeramine võib sul paja kiirelt laiali lasta.
mõtle sedaspidi, et kui ei tea täpselt mida teed, siis ole valmis ka uue mootori ostuks.

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 26.06.2015 2:07 
Eemal

Liitunud: 23.12.2008 3:13
Postitusi: 47
Asukoht: viljandi
Kas keegi on neid väikseid koonusfiltreid ka lammutanud? Näiteks nagu need karterituulutuse filter. Selline küsimus, et kas võin tühikäigu mootori otsa panna selle koonusfiltri või on see nii hõre, et peaksin vedama ikkagist sisselaske süsteemist õhu. Ja kas sellel on mingi vahe ka nüüd kas tellida ebayst või peaks kuskilt korralikumast kohast selle tellima kui jah, siis kust?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 26.06.2015 10:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Filtreerimisvõime kohta ei oska öelda, aga olen tühikäiguklapi otsas sellist asja kasutanud küll. Turboka puhul pead panema vahele ka ühesuunaklapi, et boost sealt välja ei kargaks. Kusjuures see ühesuunaklapp ei tohi olla liiga kiire reageerimisega, muidu hakkab tühikäigul plärisema (avaneb-sulgub iga silindri tõmbega).

Üldiselt on tunduvalt lihtsam ja mõistlikum lahendus ikkagi vedada väike voolik kuskile enne gaasiklappi.

Ja pane ka tähele, et õhukulumõõtjaga mootori puhul ei saa tühikäiku eraldi ühendada.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 16.07.2015 14:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2005 19:26
Postitusi: 246
Kas 15c välistemp erinevust võib mõjutada boosti 0,1bar kanti? Jahedamaga 0,1 rohkem, 15c soojem, 01,bar vähem? Või boost kui surve ei muutu ja muutub ainult õhukogus? Külma õhku mahub ju rohkem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 16.07.2015 20:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
ideaalses maailmas ei tohiks rõhk muutuda. sest regullitakse ju suhtes välis rõhuga ja temperatuuril ei tohiks sellega mingit pistmist olla.
tõsi, külma ilmaga natu suurem kogus, õhk on "viskoossem" ehk turbolabadel on millegi vastu vajutada, et efektiivsem peaks olema. et võimalik, et kui turbo piiripeal et siis suudab rohkem puhuda.

aga 15C ei tohiks nii palju mõjutada küll tegelikult...

millega sul turbo on juhitud?
ja millega rõhku mõõdame?

kui MAP anduriga, siis uuri koodi järgi kas too kompenseerib ka temperatuuri erinevusest tingitud hälvet.
tavaliselt on kompensaatorid neil peal, mis kuumemat õhku näevad.
mis ajudes on, seal pole suurt pointi neil aga see võib olla üks põhjus, kuid jällegi nii suurt erinevust ei tohiks olla.

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 16.07.2015 23:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.02.2008 1:28
Postitusi: 461
Asukoht: tallinn
Tegu kompressoriga ja rõhku juhib rihmaratta läbimõõt. Usun, et see on normaalne nähtus.

_________________
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 23.07.2015 13:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2005 19:26
Postitusi: 246
Kompressor jah. Rõhku näeb MS map anduriga.

Mida paremini ma asja liikuma saan, seda vähemaks boosti jääb. Kui kehvema süütega puhus 1.4, siis siis varasema süütega tuleb 1.25 umbes. Jah, vabalt võib olla kerge leke, või eaton ise alla vanduda juba, kuna suht maksimumpööretel asi töötamas.
Saan aru, et hingavamas mootoris boost langeb, kuna õhk liigub kergemini. Aga kas süütekaart võib kah rõhku mõjutada, kui põlemine effektiivsem? Samas jälle õhu liikumist piiravad füüsilised osad, nagu kaan, klapid, pordid. Või loeb ka paugu effektiivsus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 23.07.2015 20:14 
Eemal

Liitunud: 07.06.2015 1:46
Postitusi: 21
Kas on võimalik ka stock turboga sellist häält saada? Ja mis peaks tegema kui on võimalik. sama masin 2.8 mootor
https://www.youtube.com/watch?v=B5K8pMq8S2w
https://www.youtube.com/watch?v=K7pmQJ9AybM see vähe uuem mudel aga idee sama..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 24.07.2015 20:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
rosco kirjutas:
Kompressor jah. Rõhku näeb MS map anduriga.

Mida paremini ma asja liikuma saan, seda vähemaks boosti jääb. Kui kehvema süütega puhus 1.4, siis siis varasema süütega tuleb 1.25 umbes. Jah, vabalt võib olla kerge leke, või eaton ise alla vanduda juba, kuna suht maksimumpööretel asi töötamas.
Saan aru, et hingavamas mootoris boost langeb, kuna õhk liigub kergemini. Aga kas süütekaart võib kah rõhku mõjutada, kui põlemine effektiivsem? Samas jälle õhu liikumist piiravad füüsilised osad, nagu kaan, klapid, pordid. Või loeb ka paugu effektiivsus?


Pakun, et täpsemast süütest tekkiv suurem silindrirõhk võib veidi VE-d veidi parandada kui väljalase on optimaalne kuid see vahe pole märkimisväärne (0,15bari ilmselt mitte) kuid tee proovi ja tõmba süüdet 5 kraadi alla tagasi ja on selge :)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 06.08.2015 15:59 
Eemal

Liitunud: 23.11.2006 20:42
Postitusi: 31
Väljalaskekollektorile on tehtud flantsid, et kollektor tagurpidi keerata kaane külge. Flantsid on alumiiniumist, sulamistemperatuur (melting point) antud materjalil peaks olema 555 kraadi. Kas on ohutu kasutada neid flantse? Sulama nad ei tohiks hakata, arvestades, et nad on ka plokikaane vastus, mis hoiab temperatuuri madalamana.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 09.08.2015 21:02 
Eemal

Liitunud: 09.05.2009 15:50
Postitusi: 136
Asukoht: Eesti
Mure selline, et sre korv on 0.8mm kõver. Kes lihvib sirgeks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 11.08.2015 9:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.05.2007 7:45
Postitusi: 256
Asukoht: võru
Kiin.kui kasutad orig.ketast siis võib läbi libisemis oht tekkida.0,8 on minu silmis tiba palju aga jah kui nüüd sama võrra paksem ketas teha ei näe probleemi.kõik lihvimis tööd lasen teha tartus astromotos.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=50RuKyrcc3k


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 13.08.2015 21:51 
Eemal

Liitunud: 09.05.2009 15:50
Postitusi: 136
Asukoht: Eesti
Plaan on jah org ketast kasutada selle korviga. Kunagi on mul ühel audil selline komplekt olnud ja pidas ilusti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 16.08.2015 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2013 14:47
Postitusi: 40
Kas on keegi selliste n2o süsteemidega kokku puutunud? Mida arvata sellisest kompotist? Kas piisab nitro juhtimisest sisselaskesse või tuleks eraldi runneritesse pihustid panna? Motoks n/a 1.6
Sobiks ka kasutatud asjad kui on kellelgi pakkuda..
http://www.ebay.com/itm/ZEX-82021-WET-N ... 3e&vxp=mtr

_________________
Fx164AGE


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: rumalad küsimused...
PostitusPostitatud: 26.08.2015 23:42 
Eemal

Liitunud: 14.01.2015 16:57
Postitusi: 4
Tere! Sellinne küsimus,et kas toyota supral 7mge-l on võimalik,et jagaja teeb häält ja tiksub? Mootoril on klapid reguleeritud,vänt lihvitud ja plokis on uued kolvid peale läbi puurimist. Generaator,roolivõim ja veepump ei tee häält.
Ette tänades...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 738 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 50  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 36 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11