ahto10 kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:
Nimeta üks tehase mootor, millel on turbo õlitusel filter vahel...
Siis saab edasi "arutada" selle vajalikkusest.
Nimeta üks mootor millel kasutatakse tehasest kuulaager turbot.
Novot. Järelikult pole vaja ratast leiutada ka. Miljonid autod sõidavad liuglaager turbodega-muretult. Tuhanded sõidavad dragi kuul-laager turbodega-muretult. Ühelgi kuul-laager turbo tootja lehelt pole veel lugenud ,et kohustuslik, või veel enam-soovituslik- oleks kasutada lisafiltrit.
Kui liuglaager turbo vajab kõrgemat õlirõhku, kvaliteetsemat õli-õlitust ning kuul-laager turbo vajab eelmisest veel vähem kõike, siis ilmselgelt on kuul-laager nii töökindlam ning tal pole midagi juurde vaja aretada.
Pigem näen mina seda asja nii, et on ostetud viimase raha eest kallis turbo (olgu või tavaline hiinakas). Üks lasti kehva paigaldustöö või kehva õlituse või mis iganes kokkusattumise tagajärjel kotti, ning nüüd on vaja järjekordselt olematutele probleemidele lahendusi leida.
Tsiteeri:
Reduced Oil Flow – The ball bearing design reduces the required amount of oil required to provide adequate lubrication. This lower oil volume reduces the chance for seal leakage. Also, the ball bearing is more tolerant of marginal lube conditions, and diminishes the possibility of turbocharger failure on engine shut down.
Improved Rotordynamics and Durability – The ball bearing cartridge gives better damping and control over shaft motion, allowing enhanced reliability for both everyday and extreme driving conditions. In addition, the opposed angular contact bearing cartridge eliminates the need for the thrust bearing commonly a weak link in the turbo bearing system.
Competitor Ball Bearing Options – Another option one will find is a hybrid ball bearing. This consists of replacing only the compressor side journal bearing with a single angular contact ball bearing. Since the single bearing can only take thrust in one direction, a thrust bearing is still necessary and drag in the turbine side journal bearing is unchanged. With the Garrett ball bearing cartridge the rotor-group is entirely supported by the ball bearings, maximizing efficiency, performance, and durability.