3. leht 4-st

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 11.01.2017 10:25
Postitas erik
Pakun puusalt, et 100 kg kaalub 1,6ne durateck. 1,6ne ecoboost kaalub ka alla 100 kg, pole vaja ka midagi rauas muuta, et sealt 240 hp kätte saada... aga minu oma projektile pean seda võrriks, just alumise otsa jõu puudulikuse pärast.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 11.01.2017 10:32
Postitas erik
Puusalt pakkusin vist puusse:
http://www.ricwood.com/duratec.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sigudik kerge jah.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 11.01.2017 20:37
Postitas Cofy
On saanud kahekesi seda mootorit tõsta ja tõesti ei olnud väga raske. Kuigi automaat kast sellel kaalus metsikult :D
Olen ühel mondeol vahetanud 2,3L durateci mootorit, sest sellel lõi kepsu külje pealt välja ja tuttav vahetas cx7-l samasugust 2,3-st mootorit, kuna sel olid märgid paigast läinud ja ka laiali lennanud. Vändaratas on nn lahtiselt otsas. Kui polt õige NM-ga kinni keeratud ning õigel ajal ära vahetatud, ei tohiks probleemi olla sellega, et märgid paigast ajab.
Pole minu tutvusringkonnast eriti kiitmist saanud see mootor. Need võivad ka olla juhulikkusest tingitud asjad.
Kes teab, kuidas nende autodega sõideti, kui väidetavalt enamasti rahulikult.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 14.01.2017 21:57
Postitas erik
Nii palju on teema edasi arenendud, et tõin Poolast selle ecoboosti koju.

Et oleks selge, kui palju see päriselt kaalub panin ta kaalule:

Pilt

Pilt

Selles hunnikus on siis kõik juhtmed, pmst kõik õhutorud ja väiksemad voolikud, suur 160A gene, starter, RV pump, mootoris on õli sees vastavalt normile. Hooratast ja sidurit ja mootori kinnitusi ei ole.
Originaal sidur ja hooratas on eraldi 17 kg. See aga asendub minu projekti puhul customiga, mille kaal saab olema u. 12 kg.
Nüüd hakkan seda mootorit BMW käigukastiga laulatama.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 20.01.2017 11:24
Postitas erik
Aga mul tekkis küsimus, millele siinse foorumi rahvas kindlasti oskab vastata. Kas tavaline cooler, koos sundjahutusega või vesi õhk tüüpi cooler? Mulle tundub, et vesi õhk, asja saaks teha kompaktsemana ja töökindlamana. Õhk-õhk lahendus oleks offroadis natuke komplitseeritud, kuna valdavalt pole meil sõidukiirust, tõenäoliselt saab ta isegi kapotile paigutatult mingi hetk mudast ummistatud. Jahutusradikas on mul aga kabiini taga ja siiani pole see oma tööga hätta jäänud. Äkki on olemas mingi kompaktne valmistoode?

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 20.01.2017 12:37
Postitas hents99
Laminova jahutid töötavad päris hästi ja on kompaktsed.

Pilt

Kompaktne sisselase:
Pilt


Diiselmootoril tegin kompaktsuse mõttes just seda tüüpi lahenduse. Üks soomlane mõõtis samasuguse combo tulemust enne ja pärast jahutit. Tal on 3 pulka, mul 2.
Enne coolerit 100-kraadi, pärast coolerit 40-kraadi.

Pilt

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 20.01.2017 15:35
Postitas erik
Aga selline junn?

http://www.ebay.co.uk/itm/Barrel-interc ... SwuAVWwX-w" onclick="window.open(this.href);return false;

selline voolab vist isegi paremini läbi

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Air ... SwstxVEq2j" onclick="window.open(this.href);return false;

Kui eba tõhus oleks sellest asjast radikast tagastuva vee läbi pumpamine? Ma kuidagi ei tahaks panna lisa radikat, millel oma ventilaator. Või oleks kaval sellest cooleri jahuti radiaatorist teha salongi kütmise radiaator? Suvel saaks kuuma õhu näiteks otse õue suunata. Ukse aknad meil pole.

Mul oleks plaan lisada veel vee ja metanooli sissepritse komplekt:

http://www.morepowertuning.com/AEM-30-3300" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoidmaks sisselaske tempi all ja vältimaks süsiniku sadestumist sisselaske klappidele.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 20.01.2017 17:35
Postitas hents99
Vesi-õhk tüüpi jahuti puhul on ikka eraldi süsteemi vaja. Radikas, pump, paak.

Lisaks õhule saab jahutada veel mistahes muid vedelikke. Mootori õli, kasti õli, hüdroõli või misiganes vaja veel on.
Kasutad üht ja sama jahtussüsteemi, aga pumpad erinevatesse jahutitesse.

Aga võib ka neidsamu hiinakaid kasutada. Voolavuse osas julgen kahelda bar-to-plate tüüpi cooleri paremuses.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 20.01.2017 19:33
Postitas erik
Mootoriõli on parem hoida ikka mootori jahutusvedeliku temperatuuril, või selle ligiduses. Aga mis üldse on normaalne sisselaske temperatuur, boosti all, tänava autol?

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 20.01.2017 22:04
Postitas hents99
Mootori õli temperatuuri hoiab enivei termostaat.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 21.01.2017 0:48
Postitas murjam
Vesi-õhk coolerid töötavad üldiselt päris hästi, aga kui kord juba vee soojaks kütad, on raske seda jälle jahedaks saada. Ehk jah, põhiliselt tavaliselt bottom-line: sobib hästi drag-i, kuid näiteks tänaval tiksudes peaks koguaeg vett täie auruga jahutama, et ta soojaks ei läheks.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 11.01.2019 11:22
Postitas erik
Et mingi alustatud teema ka kuhugi jõuaks, panen lingi videole:

Siin videos on veel probleem sisselaske temperatuurianduriga ja reaktsioon gaasile pehmelt öeldes kehv.

https://www.youtube.com/watch?v=2_oU41aQwUA" onclick="window.open(this.href);return false;

Nüüd asi korras.

https://www.youtube.com/watch?v=feDC1HtERAQ" onclick="window.open(this.href);return false;



Kui masina sõitma saan, teen fine tuningu dynos. Hetkel käib ajuga kaasa tulnud softil, mis on aju tootja poolt tehtud ja peaks olema igati turvaline. Kas mõnel Dyno omanikul oleks huvi siinkandis uue Delta raud ja pehmevaraga tutvuda ja julgust asja täpsemalt seadesse saada?

Ps mootorist eemaldasin balansiiri, mis tegi siis komplektese mootori, sh RV ja gene, märg kaaluks 137 kg.
Pilt

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 14.01.2019 18:22
Postitas jeff01
On ka teada mis sellel mootoril balanssiiri tõttu pudenema võiks hakata?

Kunagi Porsche mootorist balanssiirvõlle eemaldades sai veidi googeldatud ja 4-5 probleemi vajasid kohest lahendust mis teatud sagedusel vibratsioonile alla pidid vanduma...1 nendest oli näiteks õlivõtturi toru karteris ja teine asi oli kütuselati kinnitused. Mõlemad võivad üsna kurvalt lõppeda, vähemalt tehnika jaoks.

Isiklikult jahutaks õhku hoopis midagi sisse pritsides...ideaalis metanooli kuid jahutavad ka bensiin ja etanool...veelparem kui sõidaksidki kütusega mis ei vaja õhu jahutamist. Lisaradikad, torustik, pump, suurem kogus vett jne kaaluvad kaa miskit. Sõitsin suvel dragi 100-120c IATga ilma vahejahutita märkamata et see tooks esile suuremaid probleeme (kütuseks etanool) Hirm oli suurem kui reaalne vajadus ja huvipärast sai 2 pihustit ja MS3Xil 2 alumise plaadi pihustikanalit pandud suva pihustitega sisselaske torustikku sama kütet pritsima ning IAT vähenes selle väikse katsetamisega 40c jagu.....reaalselt charge temp (mis tegelikult loeb) vähenes kindlasti tunduvalt rohkem.

Aga selle mootori kaal tundub ikka üsna suur, poleks seda arvanud. Mudakollile see kindlasti ei sobi kuid kiirenduseks, lendamiseks, bagidele, hõljukitele, paatidele, rallikrossi autodele, tsiklitele või kurat teab kuhu on volkari boksermootor tihti võimalik lahendus. Suurim pluss on olematu kaal (ilma jautuseta ~70-80kg) Teiseks see, et selle mootori edasiarendamisvõimalus on SBC ja BBC mootorite järel kolmandal kohal maailmas kuna MEELETULT palju tuuningosa tootjaod on selle mootori oma hoolde võtnud. KÕIKE on saada billetina ja sepistatuna ja töömahtudega ka üle 3 liitri fourbangerist aga kuna algne toorik on oma olemuselt täiesti kasutamatu siis IGA tükk selle mootori ehitamiseks tuleb osta ning kokku teeb see siinpool lompi $$$$

Sinu situatsioonis olles ilmselt otsiksin split entry kojaga turbo mille max hp jääb sinu soovitud max hp kanti ning prooviks asja toimima saada quick spool valvega. Lihtsalt split entry on selle kõrval mittemidagi pmt...Kolde runnerid peenemad ja sisselaske torustiku ilma liigse pikkuse ja jämeduseta.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 14.01.2019 23:39
Postitas erik
Oeh, päris palju tarka juttu. Aga katsume siis oma valikuid õigustada.

Balansiiri eemaldamine on sellest Ford - Mazda mootoriplokist väga levinud asi. Googeldamine ei andnud mingeid vihjeid vibraga seotud probleemidele. Karteri sisu tegin ringi, et õlivõttur paremini töötaks ja see oli ka tuunijate "vaja teha" listis. Ilmselgelt vibra mingi jama võib põhjustada, aga seda pikema kasutusaja jooksul. Ma arvan, et mu aparaat sõidab eluajal kokku 1000 tundi. Äkki ei pudene laiali. Hooldused võistluste vahel ja rebuild iga hooaja vahel... äkki märkame ka mingeid halbu arenguid.

Mingi muu kütusega sõitmine ei tule meil kõne alla. Meie tehilised reeglid lubavad ainult tanklas müüdavat kütust. Ja seda, mida võistluse asukoha riigis müükse.
Metha ja vee sissepritse on juba peal ja vesi õhk cooler koos oma radika ja tsirk süsteemiga ka. Lihtsalt veel testimata. Konkurentidel analoogsed asjad töötavad, küll töötab mul ka.
Tänaseks see pill juba sõidab ja esimene võistlus on juba veebruaris.

Mu target ongi selle mootori poolt mõistliku seadega stockis toodetav 210 - 220 kw. Ei näe põhjust kohe turbot vahetama hakata. Hiljem ei välista midagi, kui auto juures enam midagi parendada pole. Nendele ecoboostidele on kõiksugu ilusaid ja läikivaid juppe saada. Üks hübriidturbo mis ilusti 300 kw puhub on päris ahvatlev... hiljem siis.

Re: Ford Ecoboost engine management

Postitatud: 15.01.2019 10:54
Postitas jeff01
Kena, et asi juba ühte tükki on jõudnud ja saate katsetama hakata.
Sellisel mudakollil jõuab sellest 210nest kw umbes 100 vist maha või mudasse :)
Miskit analoogset autot bemmi V8ga sai kunagi dünotud ja see reduktorite, käiste, kasti jne kadu kokku oli ikka massive.