Jaan kirjutas:
Kui tõesti offroad siis kas seal on üldse liga sees mütates madalalt pöördelt saadav vääne oluline? Seal on laias laastus 2 lähenemist, üks on enam-vähem nice and easy ja teine, rämedalt pähe küll ta siis läheb.
Eks see internet on ikka tarkust täis, eriti see, mis offroadi puutub... Tegelt on neid lähenemisi ikka oluliselt rohkem, see sõltub peamiselt ikka pinnasest ja lähenemisnurgast, kas on safari sõit, või võidusõit aja peale ja mis peamine, sõidustiili määrab tehnika, millega sa asjale asud. Näit. tava maastur vs ATV. Limusiin vs ralliauto.
Lihtsalt üks koolkond ja vananenud tõekspidamised hakkavad ümber saama. Kuna eestlased sõidavad offroadi kodus ja ka välismaal, siis peab ka auto olema väga universaalne. Näit. soos ja rabas liikudes peab vahel saama liikuda üliaeglaselt ja meelitades, vales kohas ratast ringi lastes oled maa all ja tegeled enda välja vintsimisega. Ehk vaja aeglast ülekannet, sidurit mis kannatab libistamist ja hea väändega mootorit, et masin kätte ära ei sureks. Teisaks on vaja metsaveo mädarööpas full trottle minna anda kiirete käikudega, kuna aeglaste käikude kiirusest jääb väheks ja polegi aega seda aeglast poolt vahekastist valida. Kolmandas situatsioonis ründad pikemat nõlva puude vahel, mängid gaasiga, et oleks rattakiirust, vaheldumisi kontrollitud veojõuga, muidu pole mingit roolitavust.
Jõudu on palju vaja, et rattakiirust tõsta, eriti kui kasutavad rattad on meeter kõrged, väänet on vaja, et rattakiirust hoida ja ennast liikuma meelitada. Kuna autod on aja jooksul u. poole või rohkem massi kaotanud, pole vaja enam traktori mootoriga metsa minna. Kerged, hea vedrustusega, kiired pillid sõidavad traktoritest nagu postist mööda.