Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 26.04.2024 9:06

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 17.08.2016 9:57 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Uurin ka siit laia silmaringiga inimestelt, et millest võib olla tingitud see, et minu Typhoonil tühikäigult kuni ~3500 rpm'ni õlirõhk tõuseb ja siis hakkab jälle langema. Või õigem oleks isegi öelda, et hakkab hüplikult kõikuma üles-alla ja seda pöörete tõustes järjest madalamale. Soojalt tühikäigul ~1, 3500 peal ~3.5 aga 4500 peal juba ~2.5. Õlivann on suuremaks ehitatud ja kasutusel on high-volume pump. Mootor on Chevy V6 Turbo.
Kas põhjus võiks olla-
- liiga "vedel" õli? (täissünt 5W-30)
- high volume pump ajab õli liiga kuumaks ja seetõttu muutub liiga vedelaks?
- high volume pump tõmbab karteri kuivaks (samas ülevalt klabikambrist vaadates oli seal kerged pritsmed, nagu ikka. Seega kus see õli siis on?)
- õlitase on liiga kõrge ja peksab õli laiali/vahtu ja tõmbab õhku vahele (sellele võiks viidata rõhu kõikumine pööretel?)
- saaled kulunud ja lihtsalt ei hoia enam rõhku (pigem loodan et mitte, mootor on peale kap. remonti ~4000km vast sõitnud)
- midagi muud?

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.08.2016 22:29 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Ma alustaks: rõhuandur ise? Anduri pistik? Kella pistik/mass? Mõõdaks manuaalselt rõhku (eeldan, et sul elektrooniline tehase kell salongis)

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.08.2016 10:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Ilmselt sul läheb 0-10bar andurist info otse EMU-sse?
Kui nii, siis mina korra prooviks andurit vahetada, kuna enamasti on need Hiinakad, seega ehk komistasid kahtlase otsa.
See ilmselt 90% tõenäosusega su muret ei lahenda aga tundub esimeseks asjaks mõistlikum, kui tunde/päevi lammutades kohe mujalt viga otsida.

Teine asi on õli ehk pigem vesi. Mina 5W-30 õliga väga sõita ei taha enda turbo autodega. Palju konkreetse õli tihedus 100 kraadi juures on?
Õli koolitustelt on mulle küsimuse peale, miks need longlife õlid 30 on vastatud, et muidu peaks 30+k km pärast tavotti mootoris ringi ajama.
Ka nende 5W-30 longlife õlide head omadused kaovad ~7000-8000km pärast. Sellise solgi tõttu on ka uute mootorite kestvus väga kesine.
Pigem loovuta mõni hobujõud ja kasuta 5W-50 õli, kui 10W-60 või 20W-60 liiga paks tundub.

Kriitilise pilguga tasuks üle vaadata pumba reduktsioonklapp.
Nii uskumatu, kui see pole, on mulle sattunud tutikaid õlipumpasid, millel töötlusjäägid sees.
Selle tõttu ei julge ma ühtegi uut pumpa ka ilma lahti võtmata ja läbi pesemata külge panna.
Mulle tuli see teadmine õnneks esimese ostetud tutika made in germany pumbaga, mis vahepeal näpuvahel takerdus.
Võtsin lahti ja sees olid veel freesimise laastud :)

Õlisööturi ja pumba vahelise ühenduse 100% tiheduses tasuks samuti veenduda.
Taaskord on elu oma õppetunni selles osas andnud ning kui sealt vahelt on leke, saad ka sakilise õlirõhu näidu.
Lisaks üldjuhul tuleb külma mootoriga esimest korda käivitades õlirõhk kauem üles, kui peaks.

Kas dynos oli see konkreetne probleem väiksem, kui reaalselt sõites või mitte?

Kaugel sul söötur õlivanni põhjast on?
Minu viimaseks üllatuseks oli see, et 2008a Hemi 6.1 SRT8 mootoril on söötur põhjast pea 30mm :shock:
Normaalsetel autodel ~3mm, et õli kurvides kiiret sõitu harrastades sööturi eest ära ei sõidaks ilma lisa usteta.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.08.2016 11:00 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Tänan põhjaliku vastuse eest. Kirjutan pikemalt juurde.

Logides on näha rõhu kiire kõikumine ~0.3 bar ulatuses mis siis pöörete kasvades langeb järjest madalamale. Mehaaniline korralik manomeeter näitas sama. Seega andurit võib usaldada küll. Seda "originaalkella", mis armatuuris on väga usaldada ei saa tavaliselt aga sel korral käitub ka see samamoodi. Seega "triple check" sel korral.
Jama on selles, et ma just vahetult enne seda vahetasin õli ja vana õliga ei taibanud selliseid pööretel teste teha enne - muidu oleks kohe võrdlusmoment, et kas enne oli või tekkis õlivahetusega. Aga samas, kuna vana õliga "fuel cut'i" ei teinud, siis pidi rõhk olema kindlasti kõrgem.
Ma ise arvan, et lähenen asjale sellises järjekorras ja vaaatan iga kord, kas ja mis muutus:
- lõikan kõigepealt vana filtri lahti, et vaadata mis seal sees (Tegin seda eile ja seal oli kõik puhas ja korras)
- lasen osa õli välja kuni normini (panin ka prooviks nati üle normi, et näha kas see tegi asja paremaks aga mulle tundus, et mitte)
- lasen veel õli alla alla normi
- panen paksema õli
- ja kui ükski eelmine asi ei anna tulemusi, siis peab ikka maha võtma ja õlipumba kontrollima/vahetama.

Õlivõtt on panni põhjast 7-8mm, nii mälu järgi pakkudes. Ühesõanaga, sai tehtud nii nagu vaja.
(Õlifilter on muide väline ja kapoti all, mitte siin ploki küljes, kus koht on näha)

Pilt

Pilt

Hetkeseisuga tundub mulle kõige rohkem ikkagi asi viitavat kõige rohkem õlile endale. Uus õli sai Gulf GMX 5W-30, mille viskoossus on 100C juures 11.1 cSt. Gulf Racing 5W-50'l on see 18 cSt. Kui tasemega mängimine tulemusi ei anna, siis proovin seda.
Pumba enda kontrollimine eeldab mootori mahavõtmist sellel autol.

Nagu eelpool kirjutasin, siis reaalselt sõites (veel enne õlivahetust) ei tulnud ühtegi fuel-cut olukorda ette ja seetõttu ei olnudka vajadust kontrollida rõhku nii grammipealt. Seega pigem julgeks väita, et enne õlivahetust oli olukord OK. Või vähemalt üle normi, sest alates ~3500 pööretest oli õli min rõhuks 3.xx midagi. Täpselt ei saa järgi vaadata aju settingutest praegu.

Edit.
Eile proovisin jahedama mootoriga (vee temp ~60C) ja rõhud on kohe tunduvalt kõrgemad. 3500rpm juures isegi 5+ bar.
Töösoojalt on nt. tühikäigul ilma koormuseta ~1bar, 25C juures aga üle 3bar.
Ainuke asi mis mind murelikuks teeb on see, et miks see rõhk hüppab kõrgematel pööretel? Vahet pole, mis temp - ikka kõigub üles-alla kiiresti.
Kui seda ei oleks, oleks juba suht kindel, et vaja paksemat õli.

Edit 2.
Sööturi ja pumba vahel peaks kõik olema OK, kuna need on omavahel keevitatud ja modifitseeritud seoses sügavama panniga. Tüüpviga neil mootoritel on, et kipub keevituse lahti väristama-murdma ja selle kaitseks keevitasime lisatoe. Seega kõik võiks olla OK seal. Külmalt tuleb õlirõhk kohe ilusti üles ka. (Kui kaua see "kauem" on sinu arvates?)

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.08.2016 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
See õlirõhu kauem üles tulek seisnes ikka selles, et õlituli põles peale käivitamist vähemalt 5+ sekundit.
Selline vahe jääb suhteliselt kergelt silma, kuna mitte väga auto kauge inimese jaoks põleb õlituli ebanormaalselt kaua.

Kui jämedad on filtri relocation kit-i voolikud? (eeldan, et tehases ikka ploki küljes voolikud).
Mis tootja õlifilter on?

Mina paneks korraliku kvaliteet filtri nagu Mann või Knecht ja prooviks näiteks soodsama otsa Liqui Moly 10W-60 õli.
Just selleks, et näha vahet praeguse olukorra ja uue õli/filtri olukorra vahel, kuna sa väitsid, et varem nii suurt probleemi ei olnud õlirõhuga.

Mulle kõlab antud kaasus hetkel kui reduktsioonklapi probleem või väga kehv õli.
Võimalik muidugi, et ka pumbal on mingi kahtlane mehhaaniline vigastus (pragu?, hammaste defekt?).
Aga isiklikult alustaksin kõige odavamast otsast, kuna selle uue õli ja filtri saad alles jätta ka peale pumba vahetust.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.08.2016 23:34 
Eemal

Liitunud: 03.09.2013 16:04
Postitusi: 17
Ma endiselt arvan, et esimese asjana võiks liiter või isegi kuni 2 liitrit õli välja lasta ja kiire test teha.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.08.2016 11:05 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Vahetasin õli Gulf Racing 10W-50 vastu välja ja kõik on peale seda tip-top ja täpselt nagu vaja!
Aga aru ma ei saa, miks see eelmine (vedelam) õli pööretel rõhu kiiret kõikumist tekitas?

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 31.08.2016 22:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
vanasti oli Gulfil 5w50 ja 10w60 aga ehk olen ajast maas.
Igatahes ei sa ma aru miks keegi tahab vanas mootoris 5w30 õli kasutada kui selle 100c viskoossus on a-la 8 kuid 10w60 gulfil näiteks 24.5 kui mälu ei peta.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.09.2016 9:55 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
*Gulfi kvaliteet pidi suht laineline olema, et viimasel ajal müüdavat vana nime pealt. Toodet saadakse aga sealt liinilt, kust odavam.

_________________
ECI


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.09.2016 15:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.03.2011 11:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tln
jeff01 kirjutas:
vanasti oli Gulfil 5w50 ja 10w60 aga ehk olen ajast maas.
Igatahes ei sa ma aru miks keegi tahab vanas mootoris 5w30 õli kasutada kui selle 100c viskoossus on a-la 8 kuid 10w60 gulfil näiteks 24.5 kui mälu ei peta.

kütusesääst ntx :kill

_________________
Nissan 200SX S14


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2016 9:48 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Jaa muidugi, 5W-50 ikka, mitte 10W. Tänan parandamast!

jeff01 kirjutas:
Igatahes ei sa ma aru miks keegi tahab vanas mootoris 5w30 õli kasutada kui selle 100c viskoossus on a-la 8 kuid 10w60 gulfil näiteks 24.5 kui mälu ei peta.

Aga imelik on see, et eelmine õli oli üleüldse mul Gulf Ultrasynth 0W-20 ja sellega selliseid probleeme ei olnud. See oleks pidanud ju veelgi vedelam olema?

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2016 10:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.03.2011 11:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tln
oh jummel, sellist vett vanasse mootorisse panna :kill

_________________
Nissan 200SX S14


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.09.2016 9:51 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Aga miks see halb on, kui õlirõhk on korralik? Ja "vana" on antud juhul suhteline - sest tegelikult on kõik uus ja remonditud.

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.10.2016 23:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Kallim on ma pakuks ja otsest vajadust pole ja seega eeliseid ka mitte.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11