TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

MAP ei lähe üle 2.95V
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=15562
1. leht 1-st

Autor:  t6nis1234 [ 28.07.2016 8:14 ]
Teema pealkiri:  MAP ei lähe üle 2.95V

Ei suuda leida viga, miks Subaru WRX originaal MAP andur üle 2.95V (ca 0.45bar) ei lähe.
MAP anduri vahetasin teise vastu, kuid näitab samu numbreid.
Kuna mootori juhtmestik sai vahetatud, siis arvasime, et selles viga. Panin nõelad MAP anduri pistikusse ning mõõtsin rõhu all pinged üle- maandus olemas, 5V toide ajust OK, signaal kuni 2.9 voldini ok. Sama test teisel autol töötas (1bari rõhuga tõusis pinge 4 voldini).

Ja kuna logist on näha, et aju näeb samu numbreid, mis testriga otse anduri pistikust mõõtes, siis on mõtted otsas, et kuidas mida edasi teha.

Autor:  murjam [ 28.07.2016 12:26 ]
Teema pealkiri:  Re: MAP ei lähe üle 2.95V

Kui panna MAP-ile laua peal eraldi +5V ja mass peale ning kompressoriga rõhku lüüa, kas siis näitab õigeid numbreid?

Kas rõhk on 2.95V puhul 0.4bar või on juba tegelikult rohkem? Äkki on ajus mingi sisemine takisti, mis tekitab "voltage divider" efekti sellele sisendile.

Autor:  t6nis1234 [ 28.07.2016 12:40 ]
Teema pealkiri:  Re: MAP ei lähe üle 2.95V

Ma arvan, et laua peal näitab õigeid numbreid, sest panin sama anduri teisele autole, tekitasin 1bar ülerõhku ning näitas õiget pinget. Aga saan seda proovida, kuid ei näe, miks ei peaks töötama sedasi.

2.95V puhul on 0.4bari, rõhu kasvamise korral üle 2.95V ei näita. Kui ajus mingi sisemine takisti oleks, siis peaks MAP andurist välja ikkagi 3+volti minema ning pinge muutuma alates takistist? Saan vajadusel teiselt autolt aju ümber tõsta.

Autor:  t6nis1234 [ 28.07.2016 21:15 ]
Teema pealkiri:  Re: MAP ei lähe üle 2.95V

Testisin eraldi ahelaga (arvuti USB) ja töötas nii nagu peab.
Võtsin 5V MAF anduri pistikust, kuid sellega ka tööle ei hakanud.

Vean MAP anduri pistikust otse maanduse kere külge ja vaatan kas on õnne.

Autor:  murjam [ 29.07.2016 0:38 ]
Teema pealkiri:  Re: MAP ei lähe üle 2.95V

Mõõda kindlasti MAP-anduri sisendpinget (et oleks ikka 5V talle antava massi suhtes) ja proovi jah lisamass panna.

Autor:  Mihkel [ 29.07.2016 18:02 ]
Teema pealkiri:  Re: MAP ei lähe üle 2.95V

Nii tehase, kui aftermarket ajud kasutavad andurite tarbeks eraldi sensor groundi, seega äärmisel juhul kasuta mootori massi, kui muud võimalust pole.
Vaata ka tehase elektriskeemilt järgi, mis andurid veel sama toidet ja groundi jagavad.
Kas ajus või mõne anduri näol on sul ilmselt süsteemis nn. "piiraja" ees. Võimalik, et keegi on ka dioodiga soovinud MAP sensori näitu manipuleerida juhtmestikus, et see ei näitakski rohkem kui sinu poolt nähtav.
Nii tehakse, kui soovitakse MAP signaali põhist CUT-i vältida.

Autor:  t6nis1234 [ 03.08.2016 21:33 ]
Teema pealkiri:  Re: MAP ei lähe üle 2.95V

MAP andur jagab tõesti 5V toidet ja maandust mitme teise anduriga (TGV'd, TPS jne).

Saime asja tööle, kui pistikust MAPi juhtmega toite vedasime. Sellega eeldasime, et ju siis pistik ei andnud piisavalt head ühendust. Kuid pistiku vahetus ei andnud tulemust ja tuli välja, et signaalpinge ei lähe üle 2.95V ainult juhul, kui signaali kaabel on ahelasse ühendatud.
Ehk siis eeldasime, et tõesti on kuhugile diood vahele pandud, et pinge rohkem ei tõuseks ning saaks rõhku tõsta, ilma fuel cutti tegemata. Kuna juhtmestikust dioodi ei leidnud, vedasime andurist otse signaali ajusse. Kuid meie üllatuseks ei andnud see tulemust.

Selle peale jooksis juba suht kokku ja saime aru, et viga peab ajus olema. Võtsin teiselt autolt aju ning asi töötas laitmatult.
Oleks kohe ajult kaane maha võtnud, oleks 5 minutiga lahendatud olnud :) Samas sai kogemuse võrra rikkamaks :)
Manus:
IMG_20160801_202539.png
IMG_20160801_202539.png [ 353.02 KB | Vaadatud 5698 korda ]

Tänud kaasa mõtlemast!

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/