Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 14:59

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 09.06.2016 10:01 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Kus saab teostada temperatuuriandurite kalibreerimist?
Või õigemini, kes suudab vahemikus u. -30...+120C vee- ja õhutempi andurite takistused ära mõõta, et kasutada neid programmeeritava ajuga. Mõõtmiseks vajalik aparatuur oleks omal isegi olemas, kuid kodus külmkapp ja praeahi ei tundu väga usaldusväärsed ja ausalt öeldes, ei viitsi mässata ka. Pigem viiks kellegile, kes annaks näiteks iga 5C tagant tulemused vastu.

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.06.2016 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Sellise teenuse idee on huvitav.. Samas
äkki on anduril mingi tootekood, mille järgi saab spetsifikatsiooni leida.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 10.06.2016 10:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Olen hiljuti ühe projekti tõttu vanakooli õhkjahutusega Porsche andureid mõõtnud, täpsuse saavutamiseks parajalt tüütu töö, kuna mängu tuleb inerts.
Mina jebisin talutava täpsusega numbrite saamiseks terve päeva keemialaboris (vajalik tehnika), kuna kuumutamine/jahutamine võtab aega.
Mõõtsin 15-150 kraadi vahemiku, kuna ei viitsinud andureid külmutama hakata. Antud auto on vaid suve kasutuseks enivei, madalamad osad panin tunde järgi.
Mõõta tasub alati nii kuumutamise, kui jahtumise suunas, kuna tulemused erinesid minul märgatavalt (inerts).
Et vedelik oleks vähegi ühtlase temperatuuriga oli ka pidevalt segaja järel.

Ise niipea antud tegevust korrata ei soovi, lihtsalt jagan kogemusi.
Algul tundus lihtne ülesanne aga kokkuvõttes oli tulemust mõjutavaid tegureid päris palju.

Kokkuvõttes oskan enda kogemustest soovitada, et pigem kasutada juba olemasoleva korrektse datasheetiga andureid (vahetada andurid välja).
Vahel on see andurite conversion lihtsalt mõistlikult teostamatu ja siis ei jää muud üle, kui mõõta.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 11.06.2016 18:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Mis seal 964'l mootori temp anduril niiväga erilist oli? Tavaline 2063 nominaaliga NTC andur ju.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.06.2016 20:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Reaalsuses on andurite karakteristikud ikkagi erinevad.
Näiteks 964 kaane temp andurit 150 kraadi juures Bosch default karakteristikuga võrreldes on reaalne temp 10-15 kraadi kõrgem.
Terves vahemikus oli tegelikult temperatuur nihkes umbes sama palju, peast enam väga täpselt ei mäleta.
Testisin 5-6 erinevat andurit kokku ja mitu tükki olid osaliselt Boschi default karakteristiku sarnased aga reaalselt ikkagi suures osas erinevad.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.06.2016 10:27 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Hmmm... Good point, aga kust neid "korrektse datasheet'iga" andureid saab?

Veetemp on selline:
Pilt

Ja õhutemp selline:
Pilt

Keerme mõõte ei oska peast öelda - pean mõõtma. Aga ilmselt "tavalises" GM/Opel'i mõõdus. Aga kui vaja, siis saab ilmselt ka metallosa kasutada ja lihtsalt nö "sisu" vist ära vahetada? Äkki on nii isegi lihtsam ja saab veelgi täpsemad/paremad andurid ehitada?

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.06.2016 10:49 
Eemal

Liitunud: 29.04.2011 1:03
Postitusi: 10
http://www.protoparts.fi/catalog/index. ... 963cb4ef8e

tunduvad samad.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.06.2016 15:44 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Aga seal pole ju specs'e? Tunduvad esmapilgul samad olevat jah.

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.06.2016 19:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Piltidel olevad andurid peaks täiesti tavalised GM/Delphi karakteristikuga olema.

Proovi, kas nendest on abi. Kui auto on vähemalt 8h seisnud ja andurid näitavad reaalse õhutemperatuuri lähedale, siis võiks ilmselt tava GM/Delphi andur olla.

http://www.bmotorsports.com/shop/images/iat-resistance-graph.gif
http://www.bmotorsports.com/shop/images/iat-resistance-chart.gif

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.06.2016 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Ilmselt saan nüüd kohe jalaga näkku, aga minu arvates tegelikult ei olegi väga oluline, et temp andur ideaalselt täpselt näitaks. Kui näit on kuni 10 kraadi tegelikust nihkes, ei teki mingit probleemi.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.06.2016 9:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Jahutusvedeliku temperatuur 90 või 100 kraadi knocki ohu mõistes on IMO päris suur vahe.
Sama teema on ka IAT-ga, 10 kraadi võib olla paras viide sellele, et vahejahuti effektiivsus on vilets.
Oleneb muiduig palju inimesed erinevaid safety correctioneid kasutavad.
Mootori tööd iseenesest see +-10 kraadi tavaautol väga ei mõjuta, küsimus pigem põhimõttes ning milleks antud andurit kasutatakse.

Mulle meeldib, kui andurid on täpsed, kuna siis saab aru, mis täpselt toimub ka.
Paar kraadi ebatäpsust on normaalne aga 10 kraadi minu silmis veidi palju.
See on umbes sama, kui õlirõhu andur näitab +-1bar. Tühikäigul oleks see põhimõtteliselt vahemik kas õlirõhk on või mitte.

Porsche puhul Bosch tava anduri karakteristik lõppes 150 kraadi juures ära aga õhkjahutusega mootor rajal tallates käib palju kõrgemalt.
Kaane temp andur ise omas piisavalt kõrget resolutsiooni ka üle 150 kraadi ja sealt see karakteristiku vahe tuligi tegelikult, anduril oli teine otstarve.
200 kraadi vahetus läheduses 10 kraadi on juba päris suur vahe, kui seisad kriitilise piiri lävel.
Tava bosch andur üle 120 kraadi on juba suhteliselt ebatäpne, kuna takistus on nii madal juba ja takistus versus temp vahe on mõni ohm ainult.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.06.2016 10:24 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Mihkel kirjutas:
Piltidel olevad andurid peaks täiesti tavalised GM/Delphi karakteristikuga olema.
Proovi, kas nendest on abi. Kui auto on vähemalt 8h seisnud ja andurid näitavad reaalse õhutemperatuuri lähedale, siis võiks ilmselt tava GM/Delphi andur olla.
http://www.bmotorsports.com/shop/images/iat-resistance-graph.gif
http://www.bmotorsports.com/shop/images/iat-resistance-chart.gif

Tänan!
Mul on üks komplekt tutikaid andureid mis ostsin - nendega on kohe hea testida!

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.07.2016 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.11.2007 12:21
Postitusi: 341
Asukoht: tln
Näiteks seal
http://www.inspecta.com/et/Meie-teenuse ... eerimine1/

_________________
Nitrous is like a hot girl with an STD. You know you want to hit it, but your scared of the results. If everything seems under control, you're just not moving fast enough.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.12.2016 18:33 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Siin on sobivate Delphi andurite koodid ja spec'id olemas: http://pe-ltd.com/sensors.html

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Viimati muutis anryo, 26.06.2017 12:29, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.06.2017 12:29 
Eemal

Liitunud: 13.01.2015 17:40
Postitusi: 49
Sama teema jätkuks ja link edaspidiseks, kel vaja kahe-kolme antud temp/takistuse baasil kogu curve välja arvutada:
http://www.thinksrs.com/downloads/progr ... ulator.htm

_________________
We live in a poor neighborhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
'68 Ford Thunderbird 429cid BB


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11