TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=13757
1. leht 1-st

Autor:  magnus008 [ 17.01.2015 16:32 ]
Teema pealkiri:  K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Tervist, Kuna on olnud juuba pikemalt plaan ajada oma E28le peale turbolaadur, olen teinud iseseisvalt väheke uurimus tööd ja olen kokku saanud sellise osade listi:
stock sisu, mootoril kõik tihendid ja simmerid vahetusse
ARP poldid
väljalaske adapter
k26 turbo iveco pealt
440cc pihustid
044 boch pump
Ms 3, Vems, Link või mingi muu aju (sooviks kuulda inimeste kogemusi taolise kompoti peal)
wideband lambda
kuumtraat tüüpi õhulugeja
kangem sidur
iveco või mingi muu kaubiku cooler

Sooviks teadjamatelt teada, kuidas selline kompott töötaks, mis võimsusi kätte saaks, ja mida veel juurde soovitataks

loodan et väga kõvasti näkku ei lööda
Magnus.

Autor:  jeff01 [ 17.01.2015 17:06 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

kui k26 pole väga kindlalt paigas vaataks ma veidi suuremat. Just kuumakoja osa....oleks hea kui 8" leiaksid kuid see suht vähe saada.
Imselt panustaksin ka sellesse, et plokikaas saaks 2.5se oma mille nukkvõll ka pöördesse laseb käia. Ideaalis 885 lõpuga kuid iga 2,5se kaas on parem kui 2,7se oma.
Kas õhulugeja + progeaju on taotuslik parema täpsuse huvides vms? Iseenesest saks selle õhulugeja ära jätta sest MAP on niikuinii olemas.

k26 piirab sul 300st edasi liikuda (Kui sa kaant ja nukka ei vaheta siis on ehk sobiv kuid jah mõistlik piir on 300hp kandis)
440nesed pihustid on piiriks 400hp kandis


Nii vemsi kui MSiga pole käima saamine kindlasti mitte mingi probleem ja enamus seadistajatel on selle moorori baasseade juba olemas. Usun, et Linkiga täpselt sama kuid ehk seadistajaid veidi vähem. MSi puhul vajad kogu widebandi kitti, VEMSI puhul vaid andurit. Aju vali selle järgi kes sul seadistama hakkab.

Autor:  magnus008 [ 17.01.2015 17:17 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

no esialgu oleks 300 päris sobiv number, kuna siis ei pea hankima suuremat tigu ja kaaned jms saab samaks jätta, õhulugejad ja progeajud tahaks sellepärast pale panna, sest mu autol on seismisest tingitud anomaaliaid mootorielektroonikas suht palju ja siis oleks need olemas selle jaoks kui kunagi edasi aretama hakata.
Tänud igatahes, nüüd on mõned asjad vähe selgemad.

väga tore oleks kui keegi natukene soovitada kuidas õlitussüsteem lahendada, näiteks kas on vajadus õlijahuti järgi, õlipüüdjapaagi, kust surve võtta jne.

Autor:  murjam [ 17.01.2015 19:56 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Üldiselt pole tõesti mõtet õhulugejat (MAF) kasutada, sisselaskerõhk (MAP) + temperatuur (IAT) on piisavad, MAF on ainult üks ülearune sageli piirav vidin sisselaskes.

Seismisest tingitud elektroonika-anomaaliad tuleb ikka välja ravida (muuhulgas ei saa ma aru, kuidas see õhulugeja kasutamisega seotud on). Progeaju paigaldamisel sageli tehakse juhtmestik niipalju ümber, et kõik saab üle vaadatud.

Õlipüüdurpaagi vajadus sõltub mootori tihedusest, turbole õlituse saab kõige lihtsamini võtta kolmikuga õlirõhuanduri juurest.

Autor:  magnus008 [ 17.01.2015 21:44 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

siiani olen vaadanud et enamik projekt kasutab uuemat maf sensorit sest see on oluliselt pisem ja vähemate liikuvate osadega (arvatavasti ka töökindlam). seda ma mõtlesingi anomaaliate kohapealt, et kui uus moto juhtmestik teha, siis saaks neist lahti...

tänud harivate vastuste eest siiani !

Autor:  jeff01 [ 17.01.2015 22:25 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Ma ei teeks juhtmestikku ümber vaid teeks uue. 30 aastat ja kümned tuhanded kuumatsüklid on oma töö teinud.
mitte toimiva M20b27 squirtimine on viimati sügisel läbikäidud tee sest mina ei viitsinud originaalpritse viga leida kui omanik oli oma jutu järgi juba kõike proovinud vahetada. Reeglina annavad neil saba kastipealsed pööreteandurid või kuluvad läbi õhulugejate kontaktplaadid. õnneks neil on ees ka 60-2 trigger mille lugemisega pole küll mingeid probleeme ka 30 aastat vanal anduril. Jahutusvedeliku temp andur on samuti reeglina korras, lisaks vajad vaid õhutemp andurit ja gaasisiibri potekat.
Tundub, et driftimehed on M50ned ära raisanud sest mul 2 tk m20ne squirtimisi ja ülelaadimisi sel kevadel ees :-D

Autor:  magnus008 [ 17.01.2015 23:42 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Nagu ma siis aru sain ei ole squirdile vaja enam neid andureid mis asuvad sidurikojal, piisab ainult sellest esimesest väntvõlliandurist ? ja siis õhulugejat pole ka tarvis kuna piisab õhutemp näidikust ?
ja kas nende anduritega saab ka orig taho tööle ?
küsimusi tundub kindlasti palju, aga tahaks üritada asja selgeks saada enne kui ehitama hakata, sest siis on aja ja rahakulu pärast vähem...

Autor:  jeff01 [ 18.01.2015 9:47 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Jah just nii. Vaja sisendina vaid ajus juba sees olev MAP andur, õhu temp, vee temp, gaasisiibri asend, pöörded eest triggerilt ja saad väljundiks kõik mis vaja, et kenasti kasutatavalt käima saada....sh ka tahhoka.
Kui ma viimast tegin rookisin maha kasti andurid, kõik mootori juhtmed ja aju, jagaja kaane ja rootori, süütepooli, õhulugeja, originaal tps lüliti, lambda jne asjad mis kõik võisid probleeme tekitada miks auto käis halvasti ja alustasin nö puhtalt lehelt.

Autor:  Raceboy [ 26.01.2015 8:49 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Bemmil on jah see hea variant, et saad bolt on lahendusena ette 60-2 ratta panna.

Aga turbo osas vaata eelkõige infot, mis selle turbo peal on. K26 ise ei ütle midagi, esimesena vaata turbiinikoja suurust, selle järgi näed palju sealt reaalselt gaase läbi mahub.
Kui see on mingi 2-3liitrine Iveco diisel, siis võin öelda juba praegu, et jääb väikeseks ja jõudu sealt ei saa, kuna turbiin piirab liigselt.

Lihtsalt näiteks, et nt 911 GT1'l olid ka K26'd, küll aga mitte päris need, mis nt Audidel või Iveco diislil peal on :D

Autor:  magnus008 [ 21.02.2015 17:41 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

okei uurisin siis oma k26 kohta väheke

compressor exducer= 66mm
compressor inducer= 39.6mm
trim = 36

turbo enda peal on KKK OEM kood selline : 5326 970 6082
siiani olen arvanud, et kuna BMW eta on madalapöördeline mootor, mille võimsused saavutatakse näiteks madalamalt kui TDS-l siis võiks isegi dislaka turbo sinna sobida, parandage mind kui ma eksin

Magnus

Autor:  jeff01 [ 21.02.2015 18:47 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

diisli oma ära vaata kuid kui pole kavas nukkvõlli millegi "toimivama" vastu vahetada ja mootorit kaasaegsemate mootorite moodi pöördesse ajada siis max 300hp jaoks võib seda kkk k26te ka kasutada. Hiljuti müüdi kunagi Eero Pesuri poolt ehitatud mootoriga e30 millel oli 2,5se mootori peal k26 ja tegi 490NM ja 317hp....väidetavalt rattast kuid see on absoluutne maksimum sellest turbost ja neljandiku enam tootva 2,5se mootori otsas on ta ikka kindlasti liiga väike vurr.

Autor:  magnus008 [ 22.02.2015 16:38 ]
Teema pealkiri:  Re: K: hunnik lollle küsimusi m20b27 turbotamisel

Tänud, eks siis tuleb suuremat tigu otsima hakata

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/