Tere Turbofoorumlased!
Käsil siis esimene taskukohane turbo projekt, hetkel veel ideefaasis ja löön numbreid kokku, aga suve alguseks saan asja valmis ja toimetama. Siinkohal palun teie mõtteavaldusi
Jutuks on Opel Astra F Cabrio C20NE. Kere sai korda tehtud aasta tagasi (v.a. tulemüüris roosteaugud, mille likvideerin ära see aasta), aga kõik muu käis liivapritsist läbi ja vahetasin originaal 1.6 moto 2.0 vastu.
Turbotamise kilovatieesmärk on 150-160kW juures ja sinna selle jätakski, et ei plaani tulevikus suuremaid numbreid taga ajama hakata. Vähemalt mitte selle mootori ja pooleveoga.
Step 1. Võtan lähiajal selle 85kW 8 klapilise 2.0 mootori laiali, puhastan ära, uued tihendid-rõngad ja muud jutud mis seal võib veel mäda olla. Hetkel vabalthingavala toimetab täitsa normaalselt ja suurt viga nagu pole miskit. Plaanin jätta originaalsisu.
Step 2. Tuleb valida turbo. Milline on kõige mõttekam võtta, mida järelturul liigub taskukohase hinnaga? Originaalkollega ei saa midagi teha, sellepärast peaks turbo sobima uue väljalaske kollektoriga, kuna vaheflants mootor-kollektor tuleb teha niikuinii. Päris nullist uut kollet teha lasta ei soovi.
Step 3. Intercooler. Kui suur see peaks olema? Peab muidugi arvestama ka sellega, et see ära mahuks. Õnneks esistanget modida on lihtne. Õlijahutusradikat vast vaja pole?
Step 4. Pihustid ja kütusepump. On palju juttu olnud Saabi pihustitest, mis veel võiks hinnaklassilt pigem keskmisest allapoole jääda ja sobida mulle sinna vahele? Mis näitajatega pump peaks olema?
Step 5. Aju. Ehk on kõige mõttekam osta MegaSquirt?
Step 6. Wideband lambda tuleks kindlasti külge installida, et saaks aru mis toimub.
Step 7. Blow-off. Selle valimine peaks toimuma siis selle järgi et palju umbkaudselt turbo rõhku on? Et seal vedrud ei jääks nõrgaks ega tugevaks. Mille järgi veel võiks eelistada mingit BOV´i - hääle?
Niisiis, sinna juurde veel igasugu voolikud ja torud ja ühendused. Ja veel, kuidas peaks toimima õhu lugemine - sinna on ka kindlasti vaja mingisugust andurit...
VÕI,
teine variant on võtta C20LET originaal aju, turbo koos kollega, sinna juurde pihustid ja suurem pump, lambda, blow-off. Olen ma õigesti aru saanud, et C20LET´il on Bypass Blow-offi asemel? On üldse mõistlik blowoff sinna vahele pista kui bypass lahti ühendada?