BMW 1.6 Turbotamine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
kartul678
Postitusi: 3
Liitunud: 06.01.2015 22:02

BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas kartul678 »

Tere, kuna mõtlesin, et teen oma elu esimese säästu turbo projekti siis küsiks teilt veidikene nõu.
Plaan on külge riputada bmw 1.6 73kw mootorile turbo.
Kollektorid ja asjadega saab hakkama.
Kas originaal ajuga saab üldse mingit arvestatavat tulemust?
Õhulugeja tuleb panna enne turbot niipalju kui uurind olen.
Tuleb panna reguleeritav kütusrõhu regulaator, pihustitega peab ka miskit ette võtma? M20B20 95kw omad?
Ilmselt tuleks panna segukell ja pidevalt näitu jälgima et segu õige oleks?
Kuna tahaks teha proovimise jaoks, siis ootan igasuguseid nippe ja asju.
Programeeritava aju jätaks hetkel välja.
Turboks tuleb 525TDSi turbo.
RocketBunny
Postitusi: 8
Liitunud: 01.12.2013 15:58

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas RocketBunny »

Mul oli nii tehtud:Stock m40b16 mootor suure tiksuga, stock aju jne, m40b18 õhulugeja ja sisselase, õhulugeja pärast turbot, 2.5tds-i turbo ja intercooler, rõhk: 0.5 bar, otseläbi väljalase. Kestis 6 kuud vist, kuni nukkvõll sai päris otsa (tüüpviga).
Jõu poolest sain 0-100km/h kuskil kuni 9.x midagi sekundidt ja e36 1.8is ning e30 td 85kw said kiirenduses ära.
Muidugi võis seal korralikult detoneerida, kuid ära ei suutnud ma m40 lõhkuda :D
kartul678
Postitusi: 3
Liitunud: 06.01.2015 22:02

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas kartul678 »

RocketBunny kirjutas:Mul oli nii tehtud:Stock m40b16 mootor suure tiksuga, stock aju jne, m40b18 õhulugeja ja sisselase, õhulugeja pärast turbot, 2.5tds-i turbo ja intercooler, rõhk: 0.5 bar, otseläbi väljalase. Kestis 6 kuud vist, kuni nukkvõll sai päris otsa (tüüpviga).
Jõu poolest sain 0-100km/h kuskil kuni 9.x midagi sekundidt ja e36 1.8is ning e30 td 85kw said kiirenduses ära.
Muidugi võis seal korralikult detoneerida, kuid ära ei suutnud ma m40 lõhkuda :D
Aga miks mitte õhulugejat enne turbot?
On aru ka saada kui turbo järgi tuleb?
RocketBunny
Postitusi: 8
Liitunud: 01.12.2013 15:58

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas RocketBunny »

Kui on õhulugeja pärast turbot, siis saab lisada ka BOV-i. Muidu vist väga vahet pole.
Turbot oli korralikult tunda, tuli kuskil 3000 pöörde juures järgi. Muidugi kollektor oli ka väga hull ning see võis spoolimist segada.
kartul678
Postitusi: 3
Liitunud: 06.01.2015 22:02

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas kartul678 »

RocketBunny kirjutas:Kui on õhulugeja pärast turbot, siis saab lisada ka BOV-i. Muidu vist väga vahet pole.
Turbot oli korralikult tunda, tuli kuskil 3000 pöörde juures järgi. Muidugi kollektor oli ka väga hull ning see võis spoolimist segada.
Mida üldse kollektori tegemisel arvestada tuleb?
Originaal TDS kollest kannatabmiskit teha? Tahaks ikka turbot ülespoole tuua, mitte alla peitu.
Kütuse survet tuleks ma arvan tõsta, et segu lahjaks ei jääks. See eeldab reguleeritavat rõhuregulaatorit.
AnvarV
Postitusi: 27
Liitunud: 10.05.2011 13:15
Asukoht: Rakvere

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas AnvarV »

Seda turbot sa teistpidi tõsta ei saa. Kui tagupidi keerad, lased õli äravoolu august sisse.

Mida pikem on kollektor, seda hilisem on spool.
Omega A 2.0 8v turbo
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas mitsu_manic »

Tegelikult on see nii väike ajaline vahe, pikal ja lühikesel kollektoril.
Pigem: pikk kollektor annab allapoole jõudu, lühike ülespoole.
RocketBunny
Postitusi: 8
Liitunud: 01.12.2013 15:58

Re: BMW 1.6 Turbotamine

Postitus Postitas RocketBunny »

Turbo keskosa saad keerata, ning siis saad ka üles tuua. Muidugi pead siis ka wg kinnitusi muutma.
Kollektori suhtes pidi sobima vist 1.8 tds-i oma m40 külge.
Vasta