Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 16:39

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K: kütuserõhuregulaator
PostitusPostitatud: 21.07.2006 9:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.12.2004 21:49
Postitusi: 186
Asukoht: Harjumaa
Hei!
Teadjad mehed, ehk ütlete, mis moodi reguleeritaval kütuserõhuregulaatoril reguleerida kütusesurvet? Kokkupuutusin asjaga esimest korda, soome tedjad väidavad, et lahtiühendatud vaakumiotsaga, eesti omad, et ühendatud vaakumiotsaga, saab ju mõlematmoodi, peab arvutama.
Mul on vaja saada kütusesurveks 4.2bar, tühikäigul ühendatud vaakumvoolikuga peab seljuhul näitama survet manomeeter mitu bar?
Kasutatavaks ülelaaderõhuks saab olema 1.5 bar puhast üle.
Katsetasin nii üht-, kui ka teisvarianti, hetkel jäi ühendatud vaakumvoolikuga tühikäigul surveks 2.8bar. On see ok? Tean, et ideaali saab kätte segu mõõtes st seadistada, lugedes lambdat.
kuid siiski, mis on õigem nn rusikareegel siinpuhul?
:)

_________________
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 11:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kas see 4.2bar on vaja saada 1.5bar laaderõhu juures? Kas regulaator on RR või tavaline (1:1-le)

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 11:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.12.2004 21:49
Postitusi: 186
Asukoht: Harjumaa
Soft nõuab kütuserõhuks 4.2bar, kas ka tühikäigul, või täisvõimsusel, ei tea. Kuidas on tavaautodega, kui on 4.0bar regulaator, mis peab olema tühikäigul kütusesurve, 4bar? Või mismoodi?
Asi peaks väljanägema, et pihustusajaga suurendatakse hiljem ( boosti lajatades ) kütusekogust.
Kuid ikkagi see surve reguleerimine, mis moodi, lahti ühendatud vaakumiga, või ei? Miskid teadjad rääkisid, et vaakum küljes ning arvutad vajalikust kütusesurvest maha kefitsendi 1.7 ja saadki tühikäigul oleva benasurve, ehk 2.5bar? Teised jälle, et lahutad sellest 4.2 maha soovitud max ülelaaderõhusurve, ehk 4.2-1.5=2.7bar?
Või mis? Esimest korda puutun kokku selle värgiga, ehk peab ka tühikäigul olema 4.2bar? Täisvõimsusel tuleb kütuserõhuks siis msikit 4.2+1.5=5.7bar?
Või siis lahtiühendatud vaakumiga seada 4.2bar ning vaakumiga ühendades kukub surve vajalikule tasemele?


Just on probleemne see, et mis seisukorras/ühenusega tuleb reguleerida soovitud kütuserõhk/etteantud rõhk.
Ei ole ju keeruline.

_________________
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 11:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Antud mootoril käib originaalis peal 4.0bar regulaator?
Seega siis see on ilma vaakumita, ehk atmosfäärirõhul.
Nüüd mootori töödates tühikäigul läheb sealt maha hõrendus (~0.5bar),
ehk siis vaakumiga on regulaator 3.5bar tühikäigul.
Boostiga tõstetakse kütusesurve siis ~5bar peale, kui stockis on rõhk 1bar.
Sinu puhul (1.5bar boost) tõuseks stock regulaatoriga siis rõhk 5.5bar peale ja 4.2bar regulaatoriga 5.7bar peale.

Seega vaakumita asi paika keerates peaksid saama soovitud tulemuse.

Nüüd on küsimus veel selles mis tüüpi regulaator sul on kas 1:1-ele tõstev või midagi muud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 11:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 833
Asukoht: Tartu
Pigem ikka 4,2bar täisvõimsusel ehk 1,5bar boosti all. Kindlasti vaakum voolik külge, sõidu ajal vaatad mis rõhk on, kui vähe keerad juurde.

_________________
CA18DET best et 11.1s 205kmh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 11:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Euroopa autodel on üldiselt kütusesurve stockis juba kõrgem kui Jaapanlastel.

VW-del enamustel 3.0bar regulaator ja see suurus on antud atmosfäärirõhul.
1bar boostiga on mul 4bar kütuserõhk.
Audil peaks olema stockis juba 4.0bar regulaator, ehk siis 1bar peal 5bar kütuserõhk.
Parandage kui eksin.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 12:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.12.2004 21:49
Postitusi: 186
Asukoht: Harjumaa
Stockis on jap 4.0bar regulaator, nüüd vaja rõhk tõsta 4.2bar peale.
Mis tähendab 1:1-le regulaator?
Regulaator läks originaali asemele st kütuselati tagaotsa/tagasivoolupeale, keskelt jookseb lativoolik sisse, ühestotsast on voolik välja ja vastasotsas väljuvale voolikule on manomeeter ning allotsast st vastasotsas, kus on latist sissetulek, on vaakum, ehk ühendus sisselaskekollektoriga.
Niiet tühikäigul ca 3.4-3.5bar koos ühendatud vaakumiga peaks ok olema?

_________________
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 13:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
1:1 regulaator tähendab seda, et pentsu rõhk tõuseb boosti tõustes 1:1 suhtega. Kui boosti lisatakse 0.5 bari, siis pena rõhk tõuseb ka 0.5 bari.

Kui vaakumi ots lahti, siis regulaator avaldab ainult vedru survet. Kui 1:1 regulaatorile panna vaakumi voolik külge tagasi, siis saad surveks vedru poolt avaldatav surve - vaakum. Kui boost tuleb, siis saad surveks vedru surve + boost. See on 1:1 regulaator.

Kui sul on vaja saada 4.2 bari survet, siis mõtle, palju sul turbo maksimaalselt boostib. Ütleme, et kui sõidad 1.2 bariga, saada on vaja 4.2 bari kütuse rõhku, järelikult kui vaakumi lahti ühendad regulaatoril ja seadistad regulaatori vedru nii, et pena rõhk on 3 bari, siis boostides 1,2 bariga saad pena rõhu 4.2 bari.

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
1:1-ele tähendab seda, et kütuserõhku tõstetakse boostiga võrdselt.
RR regulaatorid tõstavad kütuserõhku erinevates suhetes boostile.

Näiteks 1:12-ele on isegi olemas. Ehk siis 0.1bar boosti kohta tõstetakse kütuserõhku 1.2bar.
Ei kujuta ette kus seda kõrgemate rõhkude juures kasutatakse.

Võta regulaatoril vaakum tagant ära ja keera rõhk 4.2bar peale ja siis vaakum külge tagasi.
Nii peaks asi väga hea saama, kontrollida saad ilusti ju manoka pealt, kui vaakum tagasi on.
Vastavalt hõrendusele peab ka kütuserõhk langema, kuna hõrendus imeb sellevõrra kergemalt pihustitest kütuse välja.

Kui testima lähed vea kütuserõhu kell ajutiselt salongi, siis näed ilsuti ka boostimise ajal ära mis täpselt toimub.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 13:38 
Eemal

Liitunud: 16.03.2005 22:55
Postitusi: 276
sorry, et ma su teema all läbustan, aga mul on sama asjaga (kytuserõhuregulaatoriga) selline asi, et mul on kytuserõhuregulaator yldse ilma vaakumita, kuidas ta siis teistmoodi või samamoodi töötab ???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 13:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.12.2004 21:49
Postitusi: 186
Asukoht: Harjumaa
kahes viimases postituses mehed on vasturääkivus, kummal on õigus lõpuks? Üks räägib ühte varianti, teine teist, tulemused erinevad.
Teie variandid:
1) Vaakum lahti: 4.2-1.5=2.7 bar tühikäigul, boostides ilusti 4.2bar
2) Vaakum lahti: 4.2-0.5/0.6= ca 3.6 bar tühikäigul, boostides ca 5.1 bar

PS! nr 2 variant tundub reaalsem;)
Kuna ülelaaderõhku on nendel mootoritel stock bena regulaatori puhul tõstetud ka ca 2.2bar hetkelist puhast üle ning segu oli rikas ikkagi. Järelikult lajatatakse benasurvele ( stock 4bar ) selga 2.2bar, niisiis: tühikäigul on ca 3.4 ja nüüd 2.2bar boosti puhul ca 5.6 bar.
Jap 1:1-le regulaator on, st olemasolevale kütuserõhule lajatatakse peale omkorda boostisurve suusrus.

Samas, tehas annab norm surveks tühikäigul 4.0bar regulaatori puhul 3.8-4.2 bar :-D

_________________
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 14:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Asi läheb vaikselt huvitavaks.
Minu kogemustes on siiani asi nii olnud, et eurooplastel on juba stock regulaator ilma vaakumita alates 3bar.
Aga seda on tegelikult lihtne kontrollida.
Võta originaal regulaator ja ühenda külge tagasi.
Siis silda kütusepumba juhtimine ära ja vaata mis ta sul rõhuks näitab.
Olen 90% kindel, et kui regulaatorile peale kirjutatud 4bar, siis see ka ilma vaakumita 4bar on.

Boosti lisad sa ikka nullist otsa, ehk siis minu variandi puhul 4.2bar 0 rõhul teeb 5.7bar boosti all rõhuks.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 14:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.12.2004 21:49
Postitusi: 186
Asukoht: Harjumaa
M-Tech kirjutas:
Asi läheb vaikselt huvitavaks.
Minu kogemustes on siiani asi nii olnud, et eurooplastel on juba stock regulaator ilma vaakumita alates 3bar.
Aga seda on tegelikult lihtne kontrollida.
Võta originaal regulaator ja ühenda külge tagasi.
Siis silda kütusepumba juhtimine ära ja vaata mis ta sul rõhuks näitab.
Olen 90% kindel, et kui regulaatorile peale kirjutatud 4bar, siis see ka ilma vaakumita 4bar on.

Boosti lisad sa ikka nullist otsa, ehk siis minu variandi puhul 4.2bar 0 rõhul teeb 5.7bar boosti all rõhuks.



Jap, nii ongi. Mul on vaja 4.2bar, seega vaakumiga ühendatuna on näit ca 3.7bar tühikäigul, vaakumita 4.2bar, nüüd max boostiga peab olema rõhk ca 5.2bar.
Tänud.
:)

_________________
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 15.12.2004 21:49
Postitusi: 186
Asukoht: Harjumaa
kuid teema ei anna ikkagi rahu, nimelt: miks on üldse siis piiratud suurustega regulaatoreid vaja?
Näiteks sama 4.0bar. Tühikäigul annab ta ju rõhuks ca 3.5bar, täis boostiga ( ülerõhku 1.5 bar ) ca 5bar. Mida see 4bar piirab/tähendab/näitab?

_________________
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21.07.2006 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Peab andma sul 1.5bar rõhu all 5.7bar.
Ilmselt sul kas boosti või kütuserõhu kell hetkel valetab.
Või ei ole see regulaator nii täpne (huvitav küll miks).

Regulaatoril ongi see 4bar nullrõhul.
Kui on vaakum siis hõrendus imeb kütust kergemini läbi pihustite ja seda tuleb rõhu alandamisega kompenseerida.
Ja jällegi kui on sisselase boosti all, siis vasturõhk takistab kütusel pihustist väljumist.
Mina pakuks välja, et regulaator on selleks, et hoida pihustite "näilist" suurust nii hõrenduse kui rõhu puhul sama suurena.
Boosti puhul muudmoodi ei saakski, kuna vastasel juhul jääks rõhu suurenedes pihusti aina väiksemaks.
Tühikäigul on oht selles, et suurte pihustitega ei saa pihusti lahtioleku aega piisavalt väikseks tõmmata ja seega kütusekogust õigeks seada.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 35 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11