TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Turbo spekid
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=134
2. leht 2-st

Autor:  Astrona [ 08.10.2009 20:19 ]
Teema pealkiri: 

Miq kirjutas:
mõtled et, TIP tõuseb, rõhk tõuseb aga mootori effektiivsus langeb TIP'i pärast nii võrd palju, et võimsus läheb kaduma - ei tule esile - kui nt madalama TIP puhul rõhgemate pööretega?
Küsimus pole võimsuse kaos. Vastavalt võimsuse soovile valitakse ka turbiin ja koda.
Kõige pealt hakkab ju boost tõusma, ja siis alles TIP, aga TIP tõuseb lõpus väga kiirelt, kui just WG'iga TIPi maha ei lase. Sisene WG laseb ehk mingi 35-100hj ( ? ) jagu välja, aga kui pöörete kasvades on võimsus juba kasvanud nii palju lisaks, siis peaks TIP jälle kasvama hakkama ja plahvatuslikult, boost peaks küll kah kasvama hakkama, aga võlli pöörded ei tõuse nii kiirelt kui mootori omad, kuna turbiin rohkem gaase ei näe. Peale selle sisemise WG puhul segab too ka turbiini taguse õhuvoolu ära, nii, et selle PR tõuseb veelgi....
Kui TIP on laes, turbiinil rõhk tõuseb, aga sellest enam voolavus (lb/min ~= HP) ei parane siis peaks olema ka TIP juba nii kõrgel et 5-15sek pärast klapid hõõguvad ja kolbide sulamine on sekundite küsimus. Siin kohal oleks abiks vesipritse, alkohol-kütus, jahedam sisselase, ja ka jahedam kollektor (teibitud kollega juhtub see kõik natuke varem) jms, varasem süüde aitaks kah, aga eeldame, et see on juba deto piiri lähedal. Ülirikkas segu jahutaks kah kolbe klappe, ja arvatavasti "jahutaks" ka tip'i (hapniku kollektoris alles ei tohiks enam olla, kui just vahele jätmisi rikastuse tõttu ei toimu, mis puhul põleks kütus üldse kollektoris edasi, mis on vast hullem kui hiline süüde). siuke mõttekäik

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/