TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=12583
1. leht 1-st

Autor:  Kaidoj [ 26.01.2014 17:00 ]
Teema pealkiri:  Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Mootoriks siis BMW M30 3,5, HX40 ja 0,9 bar rõhku, juhib MS1.

Sõidetud juba omajagu aega, kõik hea ja toimis. Kuni nüüd ükspäev -20*C temperatuuriga sai vähe piinamas käidud masinat ja lükkas kaanetihendi vahelt. Varem soemate ilmadega mitu tundi järjest paugutatud ja pole midagi juhtunud.

Kas reaalselt on ka mingi vahe sees ja peaks suurte külmadega boosti vähe tagasi tõmbama.
Interneti tarkuse põhjal oli 2.0 200hj masinal 10*C temp langusel +20-30 hj jõulisa.

Autor:  murjam [ 26.01.2014 21:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Võimsuses on reaalne vahe sees vabalt sama rõhu juures. Kui palju täpselt, muidugi sõltub.. Mõnikord kipub külma ilmaga spoolima niipalju paremini, et rõhk spike'ib rohkem.

Kui puhus vahelt kaanetihendi, aga mingeid detonatsioonijälgi pole, võib arvata, et viga lihtsalt liigses jõus/rõhus (saab tugevamalt kinni pannes - kas paremad poldid või tihend - ehk pidama). Kui on ka detonatsioonijälgi märgata, tasuks süütenurka siiski vähemaks kruttida.

Autor:  Kaidoj [ 27.01.2014 9:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Deto jälgi ei ole. Ja just, et varem ka sõidetud ja häda pole olnud. See jäi ka silma jah, et sellise libedaga tuli rõhk ikka kenasti üles.

Autor:  Mihkel [ 27.01.2014 10:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

MS1 air temp fuel correction on ka liigselt agressiivne, seega muutub segu talvel päris palju, kui seade on tehtud suvel.
Uuematel MS-i prosedel on asi juba paremini lahendatud.
Olen kunagi ammu enda autodel ~1.5 ühikut segu muutust täheldanud.
Suvel tehtud seadega talvel sõites läheb segu pigem rikkamaks aga vastupidi puhul läheb kevadel segu kenasti lahjaks.

Lisaks milline on air temp ignition correction? Kas süüdet ei keeranud madala IAT või CLT tõttu liiga varaseks?

Autor:  Kaidoj [ 27.01.2014 11:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Ivar oskab kindlalt öelda, aga see aju enda korrigeerimine vist peaks olema off, et töötab kindlate tabelite järgi ja segu oli okei.

Autor:  Mihkel [ 27.01.2014 13:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Speed density ehk MAP sensori pealt töötamine ilma IAT andurita ei saa kuidagi korrektselt toimida, kuna õhu kogus on õhu temperatuuriga seotud.
MS1-el ei saa IAT-d valemist ka minu teada kuidagi välja lülitada (mitte et see üldse mõistlik tegu oleks).
Uuematel saab IAT correction graafikut ise muuta aga default-ina kasutad ideaalse gaasi valemit.

Autor:  Kaidoj [ 27.01.2014 14:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Ivar oskab öelda mis ja kuidas on. Aga mul käib TPS järgi vist mitte MAP järgi kui ma õigesti aru saan millest sa räägid.

Autor:  jeff01 [ 27.01.2014 20:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Süütenurga kontroll külmema õhuga varasemaks pole vast reaalne kui keegi seda sihilikult nii pole teinud. Kui ma ei eksi siis MS1hel on see deafultis selles suunas, et tempi tõustes langetab aga, et ta külmaga tõstaks vast ei anna pannagi :roll:

No turbokal on pauku oluliselt rohkem ja ehk oli tihend viimasel piiril.
Vb seisis koos seepärast, et tempiga süüte mahakeeramine hoidis suvel turbo puhudes juba süüdet tagasi ja enam mitte.
Vb said kehvemat kütet või kogemata 95te

Kõik võib olla. Vähemalt 1 kord on minu kliendil sama olnud kuid omanik kuulis detot salongi kohe kui paagi täis võttis nii, et võta sa kinni. (Varem paugutas mitu kuud kuumemate ilmadega ringi ja ei midagi)

Autor:  Mihkel [ 28.01.2014 10:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Kõike on võimalik teha, kui vastavalt andmetega manipuleerida.
Piisab, et mõni correction on valel ajal peale jäetud ja siis tehtud seades muudatusi
ning lõpptulemus võibki olla selline mida softis otseselt teha ei saa.

Autor:  IvarR [ 31.01.2014 12:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Muutused mootori töös madalatel välistemperatuuridel

Kaidoj kirjutas:
Ivar oskab öelda mis ja kuidas on. Aga mul käib TPS järgi vist mitte MAP järgi kui ma õigesti aru saan millest sa räägid.


Ei oska öelda, seaded konf kõik sinu arvutis :)
Deto jälgi polnud ja lihtsalt on tihendi minema lükanud 0.95bar juures.

Teistele teadmiseks siis 12kraadi jahedam IAT sama boosti juures on võrdeline ~15-20% boostikasvuga reaalelus.

IvarR

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/