TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Kui kehva spooli oodata kui väljalaske kolle valesti jagada?
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=12297
1. leht 1-st

Autor:  jeff01 [ 26.10.2013 21:57 ]
Teema pealkiri:  Kui kehva spooli oodata kui väljalaske kolle valesti jagada?

On kellelgi kogemust valesti jagatud väljalaske koldega kui autol on 2 turbot?
Mõtlen just seda, et PALJU lihtsama ehituse ja PALJU lühema kolde ja PALJU lihtsama paigalduse / eemalduse nimel sai jagatud pulsid nii, et 1 turbo saab 2 pauku, siis saab teine 2 pauku ja siis jälle esimene jne. Hiljem hakkas aga veidi kripeldama :-D Hetkel, mil asi on veel keraamikaga katmata oleks võimalik uus asi teha kuid need rõhutatud asjad samas tunduvad üsna kaalukad plussid.

Kas võib lisaks spoolile olla vahe ka turbode kestvuse ja jõu osas? Miskit halba juhtub kolde survega?

Näituseautosid oled "disaini pärast" niiviisi lahendatuna näinud kuid on kellelgi ka reaalselt kogemust või on lugenud või kusagil kohanud vms?


Ettetänades.

Autor:  jeff01 [ 30.10.2013 20:01 ]
Teema pealkiri:  Re: Kui kehva spooli oodata kui väljalaske kolle valesti jag

Otsustasin siiski uued kolded teha. Joonistasin paberile tööjärjekorda ja silindrite paarisolu arvestades välja töötaktid ja selguski see, et ühe väljalaske kolde otsas olevates silindrites on samal ajal töö- ja puhastustakt kus töötakti lõpp võiks väljalaskesse teatud rõhu tekitada, mis segaks teise silindri põlenud gaasist puhastumist...aga nii on seis ju kõigil 1 turboga mootoril ???
Olen justkui kogu aeg mõelnud, et 2 turbot EI OLE parem kui 1 AGA nüüd hakkab tunduma, et ehk siiski on? 4 silindrisel võiks sellest tegelikult ikka omajagu jõudu juurde saada ja kindlasti ka detonatsiooniläve tõsta. Samuti paraneks spool ja samuti saan kasutada suurema overlapiga nukkvõlle :roll:
Tänud Peebule (Raceboy) teemale tähelepanu juhtimast.

Autor:  RFL [ 30.10.2013 21:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Kui kehva spooli oodata kui väljalaske kolle valesti jag

Mul r4 divided turbo/kolle.
1,4 lähevad ühte poolde ning 2,3 teise
Väntvõllilt vaadates on samad taktid 360 kraadi lahus.

Ilmselt pead kasutusele võtma 2 väikest divided turbot näiteks Mini Cooperilt, siis on kindel :)

Autor:  jeff01 [ 30.10.2013 21:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Kui kehva spooli oodata kui väljalaske kolle valesti jag

sul vist järjekord 1342 ? Minu mootoril 1432 ja pean tegelikult paari panema veidi teisiti 1+3 2+4 (Paugud mul siis 2 paremalt, 2 vasakult jne :lol: )

2 x divided oleks cool jah :-D Ma ei tea kui palju viitsib õhk turbiinikojast tagasi joosta kuid kuna rõhk jaguneb vedelikes ja gaasides võrdselt siis võiks arvata, et õigesti jagatud lahendusest oleks mulle rohkem kasu kui divided turbodest.....võin muidugi ka eksida.

Väga huupi pakutud arvamine oli selline, et kui 2,5L diislil saavutab 1 selline turbo 1 bari 150 pöördega siis 2 tk umbes 3000 pöördega kuna mul on 500cc vähem töömahtu kuid bensuka gaas veidi vast kuumem siis vähemalt 2800 juures võiks mul ikkagi 1 bar olemas olla, kui tavaliselt loodetakse divided lahendusest 500 RPM madalamat boosti siis mina loodan veel rohkem allapoole tulla sest 2 turbot õigesti jagatuna võiks olla parem lahendus kui divided koda + eraldatud väljalasetest ja teisest kütusest tingituna võiks mu mootor produtseerida vabalthingavana rohkem jõudu kui see diisel loodan need turbod pmt 2200-2400rpm juures puhuma saada kuid kui diislil teeb 1 neist KUNI 150 kw siis piisav maksimumivaru on samuti +30%ga olemas :) (Tundub ulme, nii vara vedama saada kuid samas lõpuni toota aga no eks näis :-D )

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/