TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

sisselaske mure
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=12048
2. leht 2-st

Autor:  Venno [ 23.08.2013 14:53 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Jaan kirjutas:
jeff01 kirjutas:
Jaan kirjutas:
Alustuseks pakun veaks 10:1 surveastet stock kolbidega kui me räägime ikka ise turbotatud 2,0 Duratecist. Kohe peast muid turbo duratec Focuseid ei teagi. Mk1 RS Focus oli Zeteci baasil teadupärast.

Kiirendades puterdab ja paugub surveastme pärast?

Kõrgem surveaste eeldab paremat kütust, väiksemat boosti, täpsemat seadistust. Ilma nendeta tuleb lihtsalt detonatsioon, kõrge rõhk soodustab hõõgsüüdet jne. Kunde ei andnud eriti informatsiooni ka. Rääkis duratec mootorist,reaalsuses on hoopis RS Focus. Need 2 mootorit on nagu siga ja kägu eks. Ma pakkusin ikkagi algselt antud informatsioonile tuginedes. Nagu eelpool kirjutati siis vigu võib olla kümneid. :lol:


Kõik allikad väidavad RS Focuse mootoriks...
Engine type 2.0-litre, 16V Duratec RS

Autor:  murjam [ 23.08.2013 15:58 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Äkki õnnestub see kindlaks teha, kas segu jääb rikkaks või lahjaks? Wideband lambda korra järele.

Kui lahjaks, võib viga olla vabalt ka näiteks selles, et rõhku on palju ja pihustid jäävad väikseks (st üks sajast variandist sellegi poolest).

Autor:  Jaan [ 23.08.2013 18:01 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Venno kirjutas:
Kõik allikad väidavad RS Focuse mootoriks...
Engine type 2.0-litre, 16V Duratec RS

Tegelikult võeti vana Zetec, vahetati jubinad kangemate vastu, tõsteti sinna turbo otsa ja kirjutati kaanele Duratec RS, et ilmselt tavalisi Mondeoid ka müüa kui uhkete Duratec konedega.
Focus RS "Duratec" vs Duratec peamised erinevused:
1. RS hammasrihm vs Duratec kett
2. RS rauast plokk 84,8mm bore, duratec alumiiniumist, bore 87,5mm
3. RS sisselase tulemüüri pool, Duratec väljalase tulemüüri pool.
Mõlemad väga head mootorid, aga Ford on ennegi 8 klapilise mootori 2 nukaga Sierra peale lajatanud ja seda uhkelt DOHC-iks kutsunud. Vaielda ei ole midagi, ongi 2 nukka ja kiri ütleb ka, et on dohlakas.

http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html
Zeteci kohta:
Initially there were 90, 105 and 115bhp 1800cc Escort versions, with 115 and 130bhp 2 litre Mondeo units too. There were also 130bhp RS1800 Fiesta/XR3i variations with revised cams and re-mapped ECU’s. The hottest n/a version was the ST170 with solid lifters, steel rods, waisted valves and variable valve timing (VVT). The motor went on to power the Focus RS but in turbocharged form. Both the ST and RS engines were confusingly re-badged as a Duratec.

ja reaalselt Duratec on selline mootor Mazda vabrikantidelt:

Autor:  Venno [ 28.08.2013 8:42 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Jaan kirjutas:
Venno kirjutas:
Kõik allikad väidavad RS Focuse mootoriks...
Engine type 2.0-litre, 16V Duratec RS

Tegelikult võeti vana Zetec, vahetati jubinad kangemate vastu, tõsteti sinna turbo otsa ja kirjutati kaanele Duratec RS, et ilmselt tavalisi Mondeoid ka müüa kui uhkete Duratec konedega.
Focus RS "Duratec" vs Duratec peamised erinevused:
1. RS hammasrihm vs Duratec kett
2. RS rauast plokk 84,8mm bore, duratec alumiiniumist, bore 87,5mm
3. RS sisselase tulemüüri pool, Duratec väljalase tulemüüri pool.
Mõlemad väga head mootorid, aga Ford on ennegi 8 klapilise mootori 2 nukaga Sierra peale lajatanud ja seda uhkelt DOHC-iks kutsunud. Vaielda ei ole midagi, ongi 2 nukka ja kiri ütleb ka, et on dohlakas.


No mis ma nüüd selle teadmisega peaksid peale hakkama?
Tarbijakaitsesse pöörduma?
Aga murjamile vastuseks, et paukumise ajal näitab, et segu on lahja.

Autor:  Jaan [ 28.08.2013 11:38 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Informatsiooniks lihtsalt, pole vaja kõvatada.

Autor:  murjam [ 29.08.2013 0:41 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Venno kirjutas:
paukumise ajal näitab, et segu on lahja.

Aga kas segu on pisut lahja ka siis, kui veel ei paugu? (paukumise ajal jätab ehk vahele - siis näitab lahjat igal juhul)
Ehk, kui logida sujuvat kiirendust, mis lõpuks paukuma hakkab - kas enne paukuma hakkamist liigub segu sujuvalt lahjema suunas?

Lekkeid ei ole? Detonatsiooni ei ole kuulda olnud?

Mis veel sellist viga täpselt põhjustab, ei oska kohe arvata (variante on liiga palju), aga paukumine tundub mulle üldiselt kas way liiga hiline süüde või lahja või rikas segu.

Autor:  jeff01 [ 06.09.2013 8:07 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

murjam kirjutas:
Venno kirjutas:
paukumise ajal näitab, et segu on lahja.

Aga kas segu on pisut lahja ka siis, kui veel ei paugu? (paukumise ajal jätab ehk vahele - siis näitab lahjat igal juhul.

vastupidi

Autor:  murjam [ 06.09.2013 17:27 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

jeff01 kirjutas:
murjam kirjutas:
Venno kirjutas:
paukumise ajal näitab, et segu on lahja.

Aga kas segu on pisut lahja ka siis, kui veel ei paugu? (paukumise ajal jätab ehk vahele - siis näitab lahjat igal juhul.

vastupidi

Minu kogemuse põhjal isegi väga rikka seguga vahele jättes näitab lambda lahjat. Või eksin sellega?

Autor:  kilplane [ 08.09.2013 11:59 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

arvestades, et lambda loeb hapniku kogust, siis kui vahele jätab, siis olgugi, et küte lühakatse summutise, on hapnik ka kasutamata, seega peaks lahjat näitama.
või eksin?

Autor:  ValgeKotkas [ 08.09.2013 12:33 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Vist ei eksi.

Autor:  Venno [ 08.07.2014 14:48 ]
Teema pealkiri:  Re: sisselaske mure

Venno kirjutas:
Tere!
Minu kätte sattus üks kannatada saanud Ford Focus, mootoriks 2,0 L ülelaadimisega Duratec.
Kuna auto oli osaliselt lahti võetud, oli selle (eriti mootori jahutus- ja sisselaskesüsteemi) kokku panemisega omajagu pusimist. Lisaks sai õhk/vesi vahejahuti asendatud õhk/õhk vahejahutiga ja paigaldatud koonus õhufilter.
Nüüd on asi enam vähem ühes tükis, aga ei leia põhjust, miks mootor hakkab järsul kiirendamisel puterdama ja paukuma. Vaiksel kiirendamisel on enam vähem OK. Proovinud olen nii teist lambdat kui õhulugejat, diagnostika ei näidanud seadmete tasemel midagi erilist. Inimtasemel ei kiidetud heaks pikka sisselaske süsteemi turbo ja mootori vahel ja tauniti koonusfitrist, eriti õhuvõttu mootoriruumist. Viimasega olen igati päri.
Kõik mõtted, mis aitaksid tõele lähemale, on teretulnud!
Tänan


Sai siis originaal õhulugeja ja sellele sobiv korpus otsitud ... originaal oli pilbasteks ja ümberehitamine seda nagunii kasutada ei võimaldanud.
Ei julge väita, et kõik väga hea on, aga muutused paremuse poole olid märgatavad!

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/