Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 8:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 05.05.2013 13:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Autolab kirjutas:
marion96 kirjutas:
kas lisapihustite asemel lihtsalt originaalpihustite vahetamisele ei mõelnud suuremate vastu?
millal VEMS peale plaanis panna ja kas surveaste ikka 11.0:1 nagu originaalis? See isegi 0,5 bar-i jaoks jõhker ju :shock:


Ise sõitsin 10.8:1 surveastmega 1bar-iga ilma probleemideta. Tõsi minu mootoril läks kolb katki 1,2bar-iga, kuid mingeid detonatsiooni jälgi polnud ;)


Hõõgsüüde vist ei jätagi jälge ja kolb läheb ikka sellest katki, et siiski on probleem kui staatiline surveaste on suur + sinu mootoril on ka kõrge dünaamiline surveaste mis samuti kõrge surveastmega kokku ei käi. Kui juurde liita see, et inimene tahaks suvel 5-10k km läbi lasta ja ka siis kui õues on kahel päeval aastas +30 kraadi boostida oleks see mootor ilmselt ka 1 bari all aastaga saba andnud arvesse võttes ka seda mis toimub meie kütuse kvaliteediga jne.

Sellise surveastme korral sõidaksin e85ga aga jah vana kulunud mootori korral poleks see ikka õige kui just ise miski õli maaletooja pole sest õlivarda välja tõmbamine võib ebameeldivaid emotsioone esile kutsuda. Lisaks oleks siis progemine juba must have ja vedelat kuluks kah oluliselt rohkem.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Viimati muutis jeff01, 15.05.2013 17:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 09.05.2013 0:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.06.2011 21:15
Postitusi: 200
Lihtsalt huupi põhjuseid pakkuda on muidugi jube lihtne, kuid enda auto purunenud kolbi olen näidanud mitmele inimesele kelle seas on ka parimad Eesti mootori ehitajad ja kõigilt on vastus olnud " kolb oli lihtsalt nõrgeim lüli ja mingeid jälgi halvast seadest, ega detost pole".
Mis puudutab hõõgsüüdet siis selles vaevalt, et minu puhul asi oli, samuti ei saanud asi olla kütuse kvaliteedis, sest tangin alati täispaagi ja kui kolb katki läks oli alles veerand paaki( ehk siis ilmselt oleks kolb varem juba katki läinud kui kütus oleks kehv olnud).
Minu mootori puhul oli üsna kindlalt tegu lihtsalt liiga nõrga kolviga :lol:

_________________
BMW M3 Touring 870hp & 892nm @ 1,4bar boost
"With great power, comes great responsibility"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 09.05.2013 16:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Autolab kirjutas:
Mis puudutab hõõgsüüdet siis selles vaevalt, et minu puhul asi oli, samuti ei saanud asi olla kütuse kvaliteedis, sest tangin alati täispaagi ja kui kolb katki läks oli alles veerand paaki( ehk siis ilmselt oleks kolb varem juba katki läinud kui kütus oleks kehv olnud).
Minu mootori puhul oli üsna kindlalt tegu lihtsalt liiga nõrga kolviga :lol:

Kui võtad kuskilt 5+ tanklast kütust, siis rohkem ei pruugi vaja ollagi, kui veerandpaagiga kiirenduse pealt väike õhumull vahele ja eelnevalt kuumaks aetud mootor näeb elu halvimat olukorda.
Korduvalt aetakse segamini 2 sarnast asja...
Hõõgsüütega ei puutu muud tegurid eriti muud moodi asjasse, kui vaid selle hõõgumise põhjustajatena. Hõõgsüütega süttib segu küünla, väljalaskeklapi vms ülekuumenemise tõttu, siis kui kolb pole veel süütehetkeni jõudnud ja mootori/auto inertsi tõttu lükatakse ta ikkagi üles ja ka kõige tugevam kolb läheb katki, kui just keps järgi ei anna, kuna gaasid lihtsalt peavad kuskilt välja saama.
Detonatsioon on teine asi. See tekib peale sädet! Üksikud "leegi-nurgad" ei levi 25 vaid 2500m/s mis omakorda tekitab põemiskambri enne kolvi ülesjõudmist juba liiga suure rõhu ja temperatuuri, mis põhjustab ka juba leegi-frondist kaugemal iseeneslikke plahvatuskoldeid. ülemisessurnudseisus võib rõhk juba olla nii kõrge, et hakkab midagi kahjustama, aga igal juhul pressib see n.ö. selle kuumuse põlemiskambri-seintesse, mida aga jahutussüsteem enam nii kiirelt vastuvõtta ei suuda ja varsti on hõõgsüüde tulemas (deto on tihtipeale hõõgsüüte põhjuseks aga võib olla ka mingi jahutusprobleem vms).
Kui a la ~15ATDC peaks olema 50% põlenud, võib juhtuda, et on juba 90% põlenud, aga see kahekordne staatilinerõhk veel ei tohiks midagi ära lõhkuda, kõigel on varu. Too võib lükata originaalkolvil-rõngaservast tükikese, rõngast või kaanetihendit.
Sepiskolvid on üldiselt pehmemad (vähem räni jms iirc) et nad ei murduks deto või kõvema rõhu peale - küll aga kui pikalt lasta detoneerida või muud moodi üle kuumutada - tuleb hõõgsüüde appi ja lükatakse auk sisse. Nagu ma aru saan on stock-kolvid ka kõrgema sulamistemperatuuriga, aga seetõttu ka hapramad. Pole ka välistatud, et kui deto lööb rõnga või tihendi ära, siis alles õli (mille oktaanarv pole 98 :) ) silindris ja ka teiste silindrite sisselaskes olukorra nii hulluks, et kolvid lähvad paari kaupa järgi.
Ja imo pandi tavaautodele seepärast deto-andurid, et eriolukorras kus sitaks hea kütust sees :D võiks süüte normaalsesse kohta keerata, et sellest >10:1 surveastmest maksimum võtta. Tavakütusega on see isegi turbota natuke palju. Kui just jah mingid suured nukid jms pole mis dünaamilise surveastme alla viib jne (Nascaris pandi vist 17:1 spets põlemiskambrite keeris-portide jne'ga) aga see keerulisem teema.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 10.05.2013 10:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Miks ma seda pakkusin on seetõttu, et olen 2 korda nii oma kolvist / kolbidest lahti saanud.... mõlemal juhul ilmselt liigkuuma IAT tõttu sest cooleris polnud jääd ja IAT tõusis 89kraadini. Väidan samuti, et seade viga polnud kui just IAT korrektsiooni 100c ni ei vii :-D
Kõik halvad asjad kokku teevadki asjad katki ja kui sa sita kütuse, selle loksumise ja liiga kõrged temperatuurid välistad kisubki sinnapoole, et nii dünaamiline kui staatiline CR on sellise boosti jaoks liig kui kasutatakse just sellist kütust.
Selles mõttes, et tugevama kolviga käiks asi muidugi mõned ajad ka hullema pinge all (kahjuks pole ka sepiskolb imeasi) kuid miski sel momendil osutus liiga haiget tegevaks sest enne seda olid sa ju sõitnud sama boosti all...

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Viimati muutis jeff01, 15.05.2013 17:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 11.05.2013 19:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.06.2011 21:15
Postitusi: 200
Kes teab mis seal tegelikult juhtus, aga katki ta läks :-D . Rõhk ei olnud sama mis muidu, sellel õhtul sai ta ca 1,2bar-i(muidu sai sõidetud 0,8bar-iga) ja IAT oli 27c(EGT kuskil 750c kandis).

_________________
BMW M3 Touring 870hp & 892nm @ 1,4bar boost
"With great power, comes great responsibility"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 12.05.2013 12:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Keegi võik selle kolvi purunemise osa siit eraldada uude teemasse ja selle kohta ka tõe välja selgitada.
Huvitab väga miks kolvid rõngaste vahelt purunevad, et seda tulevikus proovida vältida.
Miks ma seda ei usu, et kolb on lihtsalt nõrk põhineb nüüd veel lisa alustoel.....nimelt sellel, et puhmase NA V8 mootoril sai dünos küte otsa ja purunesid 5 kolbi 8 sast niiviisi.....see ju välistab selle variandi, et kolb oli lihtsalt nõrk sest nondel kolbidel elavad teised ka 1 bari ja2x suurema jõuga seljas ja siis ei lähe nad katki kui kõik paigas on.
Lihtsalt huvitab.....

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 12.05.2013 20:57 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
M3 mootoril ei purunenud kolvid (2tk oli näha mõrasid) rõngaste vahelt. Rõngaste vahed olid perfektsed. Mõrad olid ülevalt alla, sõrme juurest.

Mis muidugi ei tähenda, et mu seade oli väga sitt, kui nüüd selleni taheti jõuda.

Läbi lillede ütlemise asemel võiks seda otse teha, oleks elu palju lihtsam.... :)
Ega ma mingi võltsportselan pole, mis lihtsalt katki läheb.

Kusjuures, stock kolb on oluliselt kergem ja vähema "lihaga", kui näiteks CP oma....muudel mootoritel kipub vastupidi olema.

Ehk turvaliselt tehes 500hp pole probleem. Üle selle pole väga kusagil (nt Rootsis) mindud terve mootoriga. Meie puhul oligi küsimus selles, kuhuni saab minna, teadsime ju algusest saati, et läheb katki.

Nagu iga modifitseeritud mootoriga. Küsimus pole selles, kas läheb katki, vaid selles, kunas katki läheb. Pole veel kunagi vastupidist praktikat näinud.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 13.05.2013 19:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
(täpselt samamoodi purunesid) mõlemal juhul ilmselt liigkuuma IAT tõttu sest cooleris polnud jääd ja IAT tõusis 89kraadini. Väidan samuti, et seade viga polnud kui just IAT korrektsiooni 100c ni ei vii :-D
See kui sul üle normi IAT peale kütusega ära ei uputata on minu arust seade viga. Muidugi 0.01% on süüdi ka sitt ilm ja naine, kes krt ei valanud salaja octane-boosterit paaki :D

hents99 kirjutas:
Nagu iga modifitseeritud mootoriga. Küsimus pole selles, kas läheb katki, vaid selles, kunas katki läheb. Pole veel kunagi vastupidist praktikat näinud.
Ja siin on kõvasti kasuks, et omanik teaks ja lepib selle riskiga et see mootori ei käi 200000km vaid 50...5000km, ning naudib iga sekudnit :)

1 asi on seadistuse viga, teine on juhtimise puudumise viga, kui lihtsalt keeratakse nii palju, et sekunditki ei või detoneerida, siis peavad ka vastavad kaitsesüsteemid olema. Kui pole, siis on selle riski võtmine omaniku teadlik või teadmatu valik - ehk 1. põhjus on omanik ise, kes tapab ju mootori, mitte vastupidi - ammugi mitte pole kolb süüdi oma nõrkuses :).
Kui seadistus oleks tahtnud veel tegemist, siis on kah enamasti omanik mitte seadistaja süüdi, et koonerdas sellise koha pealt.
Kütuserõhu mitte vastamisega antud boostile tuleks näiteks süüde katkestada või kiirelt boosti alandada. Enamus mootorid on kallimad kui see lihtne süsteem, ei pea selleks kohe 3000eurist aju ostma, aga paraku valitakse risk (endalgi on see kaugel ToDo Listis). Järsu EGT kukkumise, toimiva deto-anduri või silindrirõhuanduri peale võiks kah näiteks süüte katkestada. Viimane süsteem maksab aga üldiselt rohkem kui enamus siinsed autod.
Lisapihustid, benarõhutõstmine suuremate pihustite asemel, ulme CR ja "sinine bensu ving" (mis tegelikult on pekkis kompressori puksi tihendist) viitabki juba eelarvele, mille puhul võiks rahule jääda igasuguse boostiga ja 1 bar on soovitud kiire ja kindel lõpp.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW 520iT 96a :heicom52
PostitusPostitatud: 13.05.2013 22:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kui on midagi otse öelda siis ütlen. Kas seade oli sitt või mitte seda mina ei tea ja ühtset tõde pole selles ka kunagi. Siis purunesid kolvid ikkagi erinevalt ja on võimalik, et purunesid tõesti jõust.
Endiselt huvitab siiski see rõngaste vahelt purunemine millega ma ise olen hakkama saanud.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 15.05.2013 18:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Mille tõttu siis purunevad kolvid rõngaste vahelt? on see siis hõõgsüüde või ei? on see seadega välditav või pigem mehhaaniline viga?

Raigo autot ei saa arvesse võtta (Purunes siiski hoopis teistmoodi)
Minu kärakat ei saa samuti aluseks võtta.... 40a vana mootor algaja seadistaja käes..... aga teised??? Kui ma ei eksi siis Soots purustas mitukümmend kolbi nii nagu mina kuid sepissisuga Sander´i mootor jäi pidama? Samamoodi puru siis ka Puhmase kolvid ja olen samamoodi purunenuna näinud ka kaht m50 mootorit :roll: Ilmselt on neid hädalisi veel ja veel. :roll: Lisaks huvitab see mis võiks purustada rõngaid....Sai lahti võetud suitsev M50 millel ülemised rõngad kaheks kuni kuueks tükiks kuid rõngaste vahed terved :?:

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 17.05.2013 0:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Ma saan aru, et deto on sama hea kui haamriga kolbi ja kaanetihendit taguda, täksud tulevad ja lähevad lõpuks katki. Võib deto anduri korras olekut testida ka haamriga vasta plokki lüües. Kui tihend ei lähe, läheb kolb, aga kepsu see ei tohiks lõhkuda ja kolbi auku kah ei sulata. Sepiskolb pikendaks eluiga, oma paksema krooniga ja pehmema seguga. Aga kui juht ikka ei kuula, tuleb hõõgsüüde külla, ja siis ei sütti 50% kütust 10 kraadi võrra liiga vara, vaid 180 kraadi ja 100%.
Aga kuna deto puhul peale sädet rõhk tõuseb liiga kiiresti, siis kuumus kambrist veesärki ei jõua kaduda ja lõpuks küünal või väljalaskeklapiserv jääb hõõguma, ning süütab alumise surnud seisu ajal segu (a.s.s. sest mida väiksem rõhk seda lihtsam süttida). Ja kui nüüd peaks originaalkeps olema, siis võib isegi see enne kõveraks minna kui kolb augu saab.
Detot on nagu liiga varajane süüde, peale selle, et ta tekib sellest, EGT kukub. 11:1 seguga ei pidavat kuulda olemagi kui detob, Aga 13.5:1 seguga käristab hirmsalt. Süüte timmimisel võiks segu lahjemaks keerata, otsiks deto-piiri üles, laseks süüdet 1-2 tagasi, ja tõmbaks see 20% jahutust (kütet) peale, mis omakorda oma aeglasema põlemisega annab sama efekti mis hilisem süüde.
Pilt

Minu 2008a annetus kiiruse jumalale.
Pilt
... see oli nagu hõõgsüütega läinud. Väiksed valged täpid võisid olla deto märgid, ei mäleta.
Pilt
aga kogu silinder ja kolb paistab, et olid juba liiga kuumad, nii et kolb paisus üle ja mäkerdas juba alumiiniumi silindriseinale. Võimalik, et nii üle kuumenes 2 sekki hiljem, peale seda kui auguga kolvi kaudu kõik silindrid juba õli põletasid. Kuna ok müra oli nii vali, et kiivriga midagi ei kuulnud, siis kui 400hj asemel 210kmh juures 300hj alles jäi, oli tunne, nagu lihtsalt jätaks vahele nagu bens hakkaks otsa saama, aga nagu tahaks peaaegu veel minna. Tallasin vist veel paarkorda pedaali :D kui alles peeglist taha vaatasin ja lont järgi oli. Dünos eelmine päev Maxim üle 7200rpm ei julgenud, aga võistluseks panin 7700 pihustid jäid vist väikseks, sest dünograafiku segust oli hiljem näha, et tegelikutl 6500-7200 läks segu aina paremaks, muidu oli 10.8 aga tõusis 12.0'ini, mis võis tähendada piirajas 14:1 mis võis siis CAS andruiga mootorile antud süütenurgaga liiga lahja 1.5bar juures. Vesi polnud veel nii soojakski läinud, et termostaatki avaneks, mingi 75-80 vist oli.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 04.06.2013 11:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Astronal siin ikka räme sulamine....ja selle põhjuse arvan milleski muus olema kui selles mis mind eriti huvitab....
Leidsin parima näite enda äpardustest....ühel jasamal pildil siis 2 äärmust mis on juhtunud:
Pilt


Tõenäolised põhjused:
¤Korraga sees olnud kolvid
¤IAT kuni 89c sest unustasin jääd lisada
¤1 pihusti teistest väiksema läbilaskega
¤ kuumalt käiv õhkjahtusega mootor.
¤ 2bar suva diisli turboga

Mitte ainsatki täpikest ei küünlal, ega kolbidel aga katki siis sedamoodi

ja teine purunemise viis mis eriti huvitab on see, kui rõngad purunevad kuid kolvid jäävad terveks. Nimelt on 1 selline M50 mingi aeg tagasi lahti võetud....kõige hullemas silinris ülemine rõngas kuueks ja parimas silindris kaheks jupiks. Auto tarbis sedasi sõites 5000 km kohta 20L õli ja süüde sai kõrvaga detot kuuldes järjest allapoole tiritud vähemalt kolmes osas kuni enne lahti võtmist oli see vaid 12 kraadi 1 bari all. Kokku oli detot kuulda MINUTEID :-D

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 04.06.2013 20:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
Endal oli kunagi sarnane keiss, puhas seade viga ehk lambi chip, kõrge surveaste ja boosti nii palju peale kui kannatas. Jõud olid mingi 120kw juures ilmselt, stock kone 79kw. Reaalse seade korral poleks elu sees need kolvid puruks läinud. Samas ka täkkeid ei olnud, rõngaste vahelt tükid väljas konkreetselt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 04.06.2013 21:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Seade viga kindlasti. Hea seade peab kõik võimaliku paha korral kütte ja süütega asja niipalju ära kompenseerima, et katkiei läheks......Kui pole just päris jõu tõttu purunemine mida Raigo auto kohta pakutakse. Mida ma selle teemaga tahaks omale selgeks teha on see, kas saab paralleele tõmmata selliste asjade vahele:

Kõrge IAT / Lahja segu / vale süüde
rõngad katki / rõngaste vahelt katki / konkreetne sulamine ja silindrile mähkimine / deto täpid


Või ongi vaid 2 purustavat jõudu : Deto ja päris hõõgsüüde ning teise rea tulemused sõltuvad vaid ajast kui pikalt üht või teist nähakse.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kolbide purunemine
PostitusPostitatud: 05.06.2013 12:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Võiks jah mingi konkreetne tabel olla, kus põhjused ja tagajärjed piltidega - nii nagu see pilt...
Siis saaks kolbide järgi hästi seadistada :D

Pilt

Ei maksa väga aega raisata absurdsete olukordade täpsele uurimisele, kui just ise kolbe ei tooda. Sul lihtne, vead on teada, vaja temperatuurid paika saada ja et sama ei juhtuks.

Palju huvitavam ja kasulikum info oleks purunemispõhjused kui
IAT on 10-50C,
segu 10.0...11.9:1,
CLT ja OilT 75-85C,
süütenurk paigas 100% (deto piir a la 4 kraadi eemal),
CR 6.5...8.9:1
1-4bar boosti vastavalt kütusele ja muule.

Seal on ka see keiss, et kui kütus on hea, siis suurt detonatsiooni ei pruugi tekkidagi. Võib ka olla, et isegi VL klapp ja küünal veel ei hõõgu ja hõõgsüüdet samuti ei teki. Aga kuna olukord on nii vale, siis peale sädet on üss'is juba enamus ära põlenud, rõhk silindris 2x kõrgem, kui peaks, ja surub lihtsalt hapra stock kolvi, mille sulamistemperatuur on kõrge, katki. Ega nad ju üldiselt tehases raiska (v.a. MB ja võibolla mõned veel)... insenerid valivad odavaima lahendusega, millega üksikud 200% kõvemad paugud üle elaks. Aga kui sul juba stock-kolviga krutitud normaalpauk 200% peale, siis isegi 2x kiirem põlemine BTDC põhjustab 4x suurema rõhu võrreldes normaalrõhuga - ja selgubki et inseneril oli õige materiali valik - ei jäänud liialt tugevusvaru.

Kui nüüd võtta sepiskolb, mille tugevusvaru on 2x suurem ja kannataks normaalolukorras 4x suuremat pauku, kui stock, siis selles kiir-süttimise olukorras on rõhk aga jällegi 2x suurem ehk 8x rohkem kui stock, ning ka tugevam kolb annab järgi. See "vale-rõhu" tõus võib olla isegi progresseeruv, mitte lineaarne sellega palju jõudu peale keerasid. No ja kuna sepiskolb naljalt ei murdu ja 10x rohkem rõhku ja temperatuuri on silindris, siis paisutab krooni laiali, see hõõrdub vastu silindrit, ja üles liikudes korjab rõngad kinni, hõõrdumine kah suurenenud ja tekitab lisasoojust ja järgmisel pöördel käib korralik litakas, ja kui ei käi siis ülejärgmisel on juba õli kah mängus ja korralik kütus õli seguga on nagu detonaator...
Sama pilt uuesti... NB! seal on vaid pehme deto graafik, mis pole 2x suurem kui "normal high-power". See on pigem, liiga varajase süüte graafik ilma detonatsioonita. Need teravad sakid pole seal välja joonistatud, need peaks vast ikka hetkeliselt olema 2x kõrgemad. Graafik näitab silindri keskmist rõhku, mitte rõhku teatud punktides - kuna deto liigub ~10x helikiirusega, siis see jõuab enne üheskohas juba augu sisse lammutada kui ta terve silindri rõhku mõjutama hakkab. Peale selle Võiks olla ka korralik deto-graafik.
Pilt


Ühesõnaga stock kolvi võib hea tahtmise juures ka stock võimsusel laiali lasta ja sepiskolvi kerge alla 200% võimsuse juures ära sulatada.
Ehk näiteks CA sepiskolvid on ~1000hj/4tk, aga ~300hj pealt on ka neid korduvalt laiali lastud. Piisab sellest kui 1 eelpool mainitud parameetrist on vale ja seade sellega vastavalt kaasa ei muutu.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 38 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11