Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 15:04

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 29.04.2013 18:44 
Eemal

Liitunud: 01.04.2011 21:08
Postitusi: 104
Tere, siinkohal küsimus kõigile kellel on kogemusi M52B28 mootoriga ja muidu teadjatele. Soovitage antud mootorile turbot ja pihusteid. Turbo võiks selle peal spoolima hakata kuskil 2000-2500 rpm, et ka tänavapildis võimalikult efektiivne liikuda oleks. Pihustite koha pealt nii palju et turbo rõhk jääb esialgu nagunii kuskil 0,4-0,5 bar juurde ja kerge potentsiaal võiks siiski jääda, kui süües peaks isu kasvama. MS II saab hakkama nii kõrge- kui ka madalaoomiste pihustitega nagu ma aru saan?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 30.04.2013 11:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
kõrge- ja madalaoomiste pihustite juhtimisega saavad hakkama kõik Megasquirti protsessorid, kuid ei saa by default hakkama trükkplaat v2.2. Trükkplaat v3.0 suudab juhtida ka madala takistusega pihusteid. Ühesõnaga, kui tegemist on Megasquirt 2 v3.0-iga, suudab see kenasti madalaoomiseid juhtida, kuid Megasquirt "v2.2" niisama ei suuda. Küll aga saab sellisel puhul vajadusel panna pihustitele vahele takistid ning ikkagi madalaoomiseid edukalt juhtida.

Sai just installeeritud stock M50B25 non-vanos mootorile Garrett GT28R 0.86 kuumakojaga. Turbiinil on labad natuke kahjustatud, samuti ei saa välistada, et kuskil torustikus väikest leket veel alles pole.. vaakumist välja tuleb ~2000rpm ja pisut alla 3000rpm on 0.5 bar ülerõhku. Rõhust olenemata "ärkab" mootor eriti tugevalt alles ~4000 rpm peal (mis on ka väga detonatsioonialdis koht).

Ühesõnaga, mingi analoogne turbo peaks Sulle sobima.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 01.05.2013 2:05 
Eemal

Liitunud: 01.04.2011 21:08
Postitusi: 104
Okei, uurisin veidi selle kohta ja tundub päris mōistlik valik, M52B28 peal ärkaks turbo ilmselt ka veidi varem, aga millised pihustid vōiks olla? Kuskil 550cc? Kunagi oli siia kuskile lingitud ka mingi kalkulaator, mille järgi sai välja arvutada vajalike pihustite suurust. Kahjuks pole seda enam üles leidnud. Aga kui keegi teab, siis vōiks siia linkida viitsimise korral.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 01.05.2013 2:10 
Eemal

Liitunud: 01.04.2011 21:08
Postitusi: 104
Ja veel kas oleks vōimalik MS-i mingi lisaga ka vanost juhtida? Ühes teemas oli siin juttu et saab 12V signaaliga panna teda on/off lihtsalt. Mul single-vanos tüüpi mootor.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 01.05.2013 9:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Mõne väljundi saab vanose jaoks vabalt kuna m50 ja 52 mootoritel on see on/off
Pihustitega 6 silindrilisel bensu korral pmt pihusti cc = hp Kuid meenub, et venna bemmil olid saabi punased 1,1 bariga 100% lahti kuid jõudu oli kindlasti üle 400.
Need mootorid söövad hea meelega ka suuremaid turbosid nii, et valik on üsna lai
Ka ms1 ver 3 juhib madalaoomiseid kuid see selleks.....mina juhiks kõiki madalaoomiseid siiski läbi takistite.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 03.05.2013 10:19 
Eemal

Liitunud: 01.04.2011 21:08
Postitusi: 104
Kuna pole veel MS-iga väga tuttav ja vastavatest teemadest ka vastust ei leidnud, siis siit ka üks OT küsimus: Kui näiteks jätta ka originaalaju alles ja MS-iga juhtida ainult süüdet ja pihusteid, kas siis originaalaju segast ei hakka panema, kuna pihusteid enam üles ei leia. kuskilt lugesin, et selline asi võib täitsa juhtuda. Muidugi ma ei viitsiks sellist porri kokku keevitama hakata, kui teaks et MS-iga võimalus tööle jätta kõik näidikud ( va. ökomeeter ). Ja kui paljud nendest originaalanduritest tuleks välja vahetada kui kõike hakkab juhtima ainult MS. Peamiselt mõtlen siis MS2 V3.0 Väike loetelu siia oleks igati tore. Tänud ette juba, kes viitsib süveneda :bb


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 03.05.2013 19:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Ajust otse tuleb tavapäraselt (võid enda auto jaoks igaks juhuks üle kontrollida kuskilt skeemilt) ainult tahhomeetri signaal. Kindlasti ka ökonomaiser ja n-ö mootorituli (kui on). Tahhomeetrit saab MS-i vabalt juhtima panna.

Ülejäänud näidikud (a la temperatuurid, spido, õlirõhk) vähemalt vanematel masinatel tulevad otse andurist näidikuplokki ning ei muutu originaalaju ära võttes.

Põhiline väljund lisaks pihustitele ja süütele on vaid tühikäigumootori väljund. Tühikäigu klapi PWM-iga juhtimiseks muide tuleb v3.0 plaadile eraldi suurem transistor panna. Samuti tuleb iga süütepooli jaoks panna süütedriver (v3.0 by default evib vaid üht).

Põhilised sisendid ajule:
* Väntvõlli asendi anduri signaal. BMW originaal sobib ideaalselt, kui aeg-ajalt tõrgub, tuleb panna vahele 10-15k takisti.
* Nukkvõlli asendi signaal - võib, kuid ei ole vajalik kasutada (sequential vs wasted spark)
* Õhukulumõõtja - enamasti ei kasutata Megasquirtiga üldse, kuna Megasquirtile sisse ehitatud MAP-andur asendab seda.
* Jahutusvedeliku temperatuur - sobib originaal
* Gaasiklapi asendi andur - sobib originaal
* Sisselaske temperatuur - sobib originaal, kui on eraldi andur (mitte õhukulumõõtjasse integreeritud)
* Vist ongi kõik.

_________________
Lauda nitro


Viimati muutis murjam, 03.05.2013 19:05, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 03.05.2013 19:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
unusta originaal kui ms juba olemas. Kahe aju paralleelselt kasutamine on porr juba seepärast, et mõlemal on vaja pööret lugeda kusagil.

miinimum on käivitamiseks VR ja MAP (1 jääb originaal ja teine on ajus olemas) Et normaalselt käiks vaja lisada temp andurid (originaal sobib) ja TPSi potekas (osadel m50netel vähemalt stockis sobiv)
temp kella jaoks jääb teine andur alles. Tahhoka jaoks teed ajule väljundi.....vähemalt VEMSiga on võimalik kütusekulu näidikust teha boosti näidik, kas ka MSiga ei tea öelda.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 04.05.2013 1:18 
Eemal

Liitunud: 01.04.2011 21:08
Postitusi: 104
Tänud asjalike vastuste eest :bb


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 20.06.2013 14:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2005 22:55
Postitusi: 450
Asukoht: tln
Korrigeeriks pisut kaasvõitlejat:

murjam kirjutas:

Põhilised sisendid ajule:
* Väntvõlli asendi anduri signaal. BMW originaal sobib ideaalselt, kui aeg-ajalt tõrgub, tuleb panna vahele 10-15k takisti.
* Nukkvõlli asendi signaal - võib, kuid ei ole vajalik kasutada (sequential vs wasted spark)
* Õhukulumõõtja - enamasti ei kasutata Megasquirtiga üldse, kuna Megasquirtile sisse ehitatud MAP-andur asendab seda.
* Jahutusvedeliku temperatuur - sobib originaal
* Gaasiklapi asendi andur - sobib originaal
* Sisselaske temperatuur - sobib originaal, kui on eraldi andur (mitte õhukulumõõtjasse integreeritud)
* Vist ongi kõik.


* Väntvõlli asendi anduri signaal. BMW originaal sobib ideaalselt, kui aeg-ajalt tõrgub, tuleb panna vahele 10-15k takisti:
Tegelikult kui tegu on M52 mootoriga, siis väntvõlli andurile ei ole vaja takistit, seda kasutatakse ainult VR tüüpi anduriga, mis oli kasutusel motronic 3.X ajudel vända anduriks, M52 on siemensi taga ja kasutab HALL andurit väntvõllil. St MS'i peal pead lihtsalt seadistama sisendi HALL'i jaoks.

Kui kasutad sequential setupi, siis pead välja vahetama CAM'i anduri, asemele sobib M50 mootori oma, just motronic 3.X pealt, sest neil oli just CAM'i andur HALL tüüpi. (vända andur VR).

* Sisselaske temperatuur - sobib originaal, kui on eraldi andur (mitte õhukulumõõtjasse integreeritud)
Sisselaske temp andur asub sul sisselaske kollektori küljes. ta on sisestatud alt poolt ülesse, pärast drosselklappi. Kui jätad originaal sisselaske kollektori, siis pea pea midagi aretama. Ainuke miinus on selles, et selle anduri jaoks ei ole kuskilt leida termistori tabelit, pead ise mõõtma 3'est punktis takistust ja MS'ile sisestama, sellega on kõik.

Vanosega on väga lihtne, kasuta suvalist vaba väljundit relee juhtimiseks ja esialgu piisab, kui lülitad vanose lihtsalt RPM'i järgi ca 3500 rpm=ON ja 5000 RPM=OFF.

_________________
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 18.03.2014 10:50 
Eemal

Liitunud: 01.04.2011 21:08
Postitusi: 104
Fos, oskad kindlasti ka öelda mis hooratast ja sidurit kasutada m52b28 projektil mis oleks enam-vähem bolt on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 18.03.2014 19:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.10.2012 1:22
Postitusi: 130
mina soovitaks m20 hooratast, mis on enam-vähem bolt on, kui kuskil kellegi tuttaval on treimisvõimalust. Ehk rant, mis jääb mootori poole on vaja maha treida, muidu ei hakka. Ja korv ning ketas panna panna paremad asjad kui m20 originaalid ntx v8 ketas ja S4-ja korv. Ei oska päris öelda, kui palju jõudu need peavad.

_________________
M50 stroker


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 05.04.2014 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
Võrreldes M50 mootoriga on M52 mootoril kõvasti parem põlemiskamber (cnc freesitud versus "valu")

Siduriks kasuta M20B23(M20B20 >85.a.) hooratast või siis vana M30B28 hooratast, paljudel peab maha treima aga
on olemas ka üks versioon sellest hoorattast mille tagakülge ei pea enam maha freesima.
Pilt

Treitud hooratas:
Pilt

Siduri komplekt mis peaks kindlasti selle mootori otsas kestma:
* M20 hooratas
* Audi AAN S4 sidurikorv
* BMW e34 530i V8 ketas (leevendita)


Pihustid võta Siemens Deka 630cc ja peaks kõvasti varu ka jääma ning neid peaks liikuma kasutatult ka

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 06.04.2014 10:55 
Eemal

Liitunud: 29.07.2007 22:41
Postitusi: 1100
Asukoht: tartumaa nõo lähistel
aga kohe vastuseks küsiks Mardo vastusele, et kuna on juttu tänavasõiduks auto tegemisest, siis kas see leevenditeta ketas sõidumugavust (just jõnksude suhtes) ka kannatama paneb?

_________________
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: K: M52B28 turbo
PostitusPostitatud: 06.04.2014 14:13 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Bemmil niigi kardaani muhv ja laager kipuvad osanduma ja tagasilla kinnitused ka - ei julgeks ilma leevendita ketast kasutada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11