TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

torukollektor
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=1&t=114
1. leht 2-st

Autor:  creese [ 12.01.2005 21:35 ]
Teema pealkiri:  torukollektor

kas turbo mootoril on ka väga oluline torukollektori torude pikkus nagu seda on vabalthingatavatel. kui pikad ma peaks need torud tegema. mul mingi valem ka nende arvutamiseks, aga ei saa sellest hästi aru. oma valemi järgi sain toru pikkuseks 73 cm, aga see kolle tuleb sel juhul hirmus suur. oskab keegi midagi tarka rääkida?
autoks supra 3.0 turbo 173KW

Autor:  xjan [ 13.01.2005 1:14 ]
Teema pealkiri: 

pikkust 73cm ei oska otseselt kommenteerida, kuid....

ühepikkuste runneritega manifold vs log type annab esimesele suurema eelise põhiliselt ringraja ja tänavasõidu tingimustes, turbo spool-up gaasijaotuste parenemisele etem, hj-de vahet eriti ei ole. Lihtsalt turbo responce time...

Lisaks on võimalik log-type kolle teha väga valesti :) seega võib öelda, et parem kesine ühepikkuste runneritega kolle kui kesine log-type

Autor:  Hylas [ 15.01.2005 15:19 ]
Teema pealkiri: 

rusikareegel ütleb:
mida lühemad torud seda parem turbo puhul.
need 73cm said sa ilmselt vabalthingava puhul.

Autor:  creese [ 15.01.2005 18:35 ]
Teema pealkiri: 

vabalthingava puhul jah. kas siis ei ole vaja mingeid kindlaid pikkusi, et teen lihtsalt mingi suvalise pikkusega need torud ja väga hea vä?

Autor:  Hylas [ 15.01.2005 22:18 ]
Teema pealkiri: 

creese kirjutas:
vabalthingava puhul jah. kas siis ei ole vaja mingeid kindlaid pikkusi, et teen lihtsalt mingi suvalise pikkusega need torud ja väga hea vä?


no lugesid sa selle lause läbi ? "rusikareegel ütleb: mida lühemad torud seda parem turbo puhul"
Vaata kuidas sul ära mahub kogu kupatus ja nii teedki, torud üritad enamvähem sama pikkusega ikka teha.

Autor:  creese [ 16.01.2005 15:54 ]
Teema pealkiri: 

hylas ma vaatasin, et sinu autol on see kollektori teip või mingi asi ümber kolle torude keeratud, mida see juurde annab või miks see vajalik on :oops:

Autor:  zoom1 [ 16.01.2005 17:16 ]
Teema pealkiri: 

Kas see nüüd midagi juurde annab aga see aitab kapoti alust õhu temp. madalaml hoida

Autor:  Kuuno [ 17.01.2005 11:52 ]
Teema pealkiri: 

juurde annab ka seda et väham kuumust eraldub torust mis aitab turbol ka paremini yles spoolida!

Autor:  GSI [ 03.02.2005 21:28 ]
Teema pealkiri: 

see rusikareegel ehk ei pruugi tõde olla.....
üx illustreeriv pilt ka juurde
Pilt
tegu Lisa Kubo autoga
ja mdx kõigil Pro klassi autodel on turbodel headerid pikad

Autor:  creese [ 03.02.2005 21:48 ]
Teema pealkiri: 

nüüd läheb juba asi keeruliseks. millised ma siis tegema pean, kas pikad või lühikesed torud. kui pikad siis millise pikkusega :?

Autor:  riceboy [ 03.02.2005 22:06 ]
Teema pealkiri: 

Pilt

Minu kolle seal ja see on selline disain mida kõik firmad müüvad 200SX-le 2.0 Turbo. Torud nagu näha pole lühikesed vaid on disainitud et tekiks võimalikult ümarad nurgad ja sujavam gaasi läbilaskvus

2,3mm toru seina paksus
42,7 mm toru läbimõõt
materjal teras SUS304

Sobib nii 250hj masinale kui 500+hj

Autor:  creese [ 03.02.2005 22:12 ]
Teema pealkiri: 

põhimõtteliselt võib siis neid igasuguseid teha turbo autodele ja erilisi arvutusi ei pea tegema, peaasi et torud oleks ühe pikkused. või olen ma millestki valesti aru saanud?

Autor:  Hylas [ 03.02.2005 22:56 ]
Teema pealkiri: 

ühepikkused ja võimalikult lühikesed :)
selguski kogu tõde :)

Autor:  Kuuno [ 04.02.2005 10:38 ]
Teema pealkiri: 

asi on turbo asetuses...gsi sinu näites on turbo pandud sellisesse kohta kuhu saab..sellel pildidl oleks ma arvan downpipega raskusi tulnud kui turbo oleks ligemal olnud. Kui turbot lihtsalt ei saa sobitada võimalikutl ligidale siis tehakse veidi kaugemale aga ikka yhepikkuste torudega nagu riceboy pildil! :)

Autor:  GSI [ 04.02.2005 12:46 ]
Teema pealkiri: 

kui vaadata Pro klassi autode kollesid ,siis on näha ,et isegi ruumi olemasolul on tehtud pikad torud , tõsi on muidugi ka see,et need mootorid annavad üle 1000hj!

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/