Raceboy kirjutas:
Mina väidan asju enda ja teiste kogemustest ja lihtsast füüsikast lähtudes: kui põlemisprotsess aeglustub mistahes põhjusel (hiline süüde, rikas segu jpm), siis EGT läheb kõrgemaks. See, et EGT läheb kõrgemaks ei tähenda aga seda, et põlemiskambris temperatuur kõrgemaks läheks, just seetõttu ei saagi ainult EGT-d nt usaldada, vaja on teada ka muid aspekte.
Väga palju umbes juttu jälle ning mitte midagi konkreetset.
Fakt on see, et maailma edukaim autoajude tootja kontrollib EGT-d PID kontrolleriga, mis lisab kütust sõltuvalt EGT-st.
Valdav enamus kogu saksa tehnikast töötab just niimoodi. Nii ME7, MED9, kui ka MED17 töötab sellisel printsiibil.
Tsiteerin kirjandust (MED9 funktionsrahmen, lk. 2569, Audi 2.0 TFSi):
Tsiteeri:
Eine zu hohe Abgastemperatur läßt sich durch Anfettung des Luft-Kraftstoff-Gemischs absenken. Durch diese Anfettung gelangt mehr Kraftstoff in den Zylinder als für eine st öchiometrische
Verbrennung des Kraftstoffs notwendig wäre. Dadurch steigt der CO-Gehalt im Abgas. Da CO energiereicher als CO2 ist, sinkt die Wärmeentwicklung der Verbrennung
und damit die Abgastemperatur.
Elementaarne füüsika, kas pole?
Sa võid jätkuvalt jahuda kogemustest, sinu teooriatest ja sinu interperetatsioonidest. See, kuidas OEM ajus on asi lahendatud näitab, et asi ei pea paika. Ka on naeruväärne sinu väide "mõne mootori" kohta, kuna antud mootorijuhtimissüsteeme kasutatakse väga erinevates mootorites. Alates 1.2 liitristest ökopunnidest kuni Lamborghini ja Ferrarini välja.
Kui sul on mingisugune konkreetne allikas, millele viidata ning mille põhjal sa ütled mulle, et maailma edukaimadel Saksa inseneridel õigus ei ole, siis ma kuulan. Demagoogia "paljude, teiste jne" on aga aja raiskamine.