mitsu_manic kirjutas:
Segan vahele.
Ausalt öelda, siis pumba survet saab ka mitut moodi mõõta. Kõik oleneb toru läbimõõdust.
Pumba survet on korrektne mõõta mitte tühikäigul, vaid ikka tarbimise all.
Näiteks ka pingelangus pööretega pumba peal -> rõhk kukub ära.
VAG-l kõik väga lihtne ning latil on regulaator vahel. Pump käib kogu aeg täie rauaga ning kütus, mida vaja ei ole saadetakse paaki tagasi.
Latist mõõdetuna on praegu kõik OK - regulaator on antud mootoril 4 barine ning tühikäigul 4-0.5=3.5 ja kui toru ei ole regulaatoril taga 4-0=4 on OK.
Samas boosti all, mida siin ilma mootorit ja aju näppimata peaks olema kuskil 0.6 bari, peab surve ulatuma juba 4.6-ni, et kompenseerida ülerõhku ning hoida rõhku pihustiotstel konstantsena.
Tegelikult mis oluline on, on ikkagi rõhk latis, aga see ei ole pumba rõhk. Kuid rõhku latis on täiesti mõttetu mõõta tühikäigul, kuna ka peaaegu täiesti surnud pump suudab seda rõhku piisavalt lüüa, kui mingit tarbimist taga ei ole...
Samuti on alati õhus aju küsimus ning ka see, kuidas seal survetesti tehti. Kui kuskil vaakum lekib või õhulugeja ja turbo vahel lekib või karterituulutus lekib, siis tõmbab see kõik lisaõhku juurde. Kui keegi oskamatu on aju kallal käinud ning sinna mingi suvalise kivi pannud, mis võib-olla ei ole üldse sellele mootorile, sellele õhulugejale ja nendele pihustitele, siis on ka tulemus kergelt käes. 1.8T-d on miljon erinevat varianti, erinevate kaantega, klappide arvuga, pihustitega, regulaatoritega jne.
Kahju on sellest, et enamus eesti nn. "diagnostikute" teadmised piirduvad "fault codes" nupu vajutamisega. Mootori hingeelu jagavad vähesed. Sellel mootoril on jõhkralt infot OBD-s, mille abil on võimalik tuvastada kuidas ja mis töötab.
Punaseks võib vabalt minna asi ka umbes katist jms, igasuguseid variante on, aga neid asju saab ka ilusti diagnoosida arvutiga, üsna suure tõenäosusega. Kui ikka normaalne kütus sees, kütuserõhk boosti all paigas ning knock controlist tõmmatakse sitaks süüdet maha, on ilmselge, et vastusurve mega suur kogu aeg.
Üsna tõenäoline 1.8T puhul on ka see, et rihm on lihtsalt valesti peal. Arvatakse küll, et märgid paigas, kuid olen väga palju ikka neid 1.8T-d punaste kolletega näinud, millel nukad paigast ära ning remondikoht väidab, et märgid paigas. Rihma peaks vahetama spets. vahenditega, mitte silmaga.