mitsu_manic kirjutas:
...
Mis mõttega siis üldse boosti kogud, kui lased tal edasi-tagasi töllata sisselaskes ??? Ega ta sul mingi jo-jo ei ole...
Ennem segusiibrit võib see õhk liikuda kuidas soovib, nii edasi kui tagasi, mitte miski ei kulu seal sellest ja mitte kuidagi ei mõjuta see mootori tööd.
Kordan siis uuesti. BOV eesmärk on turbo eluea pikendamine. Kui sa gaasi lahti lased ja segusiibri sellega seoses kinni paned, siis turbo kuumast osast enam õhk läbi ei käi, aga kui nüüd BOV ei ole üldse, siis sisselaskes olev ülerõhk hakkab turbo külmapoole tiivikut teistpidi ringi ajama ja see on ma ütleks kehv variant.
Mida lähemal on BOV turbole seda väiksem on viivitus peale segusiibri sulgemist rõhu alandamisel turbo juurest. Mõtle nii, et sul on BOV 10m kaugusel turbost, siis läheb suhteliselt märkimisväärne aeg juba, ennem kui terves selle torus toimub rõhu ühtlustumine. Kogu see aeg, kui toimub rõhu ühtlustumine, tahab turbo hakkata teistpidi käima.
Tegelikult on see nii, et mõeldes palju käib mootorist õhku läbi 1 sekundi jooksul ja kui lühikesed on enamasti sisselaske süsteemid sõiduautode puhul, praktikas ei ole suurt vahet seal kuhu sa selle BOV paned.
PS! mitsu_manic, sinu kõnepruuk on natukene üleolev.