Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 19:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 03.01.2005 23:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2004 1:04
Postitusi: 79
Asukoht: Viljandi
Olles lugenud, et paljude seeriaautode aju softi lugemine - muutmine - kirjutamine on täiesti teostatav, tunnen huvi, mis stuff`i on Audi 28-pin EPROM-i progemiseks vaja.
Eesmärk oleks näiteks vajadusel erinevate komponentide kasutamise võimalus (näiteks õhulugeja või pihustid, vms).
Minu andmetel näiteks Nissani soft on lihtsalt üle kirjutatav jne.

_________________
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...


Viimati muutis quattromees, 04.01.2005 22:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 03.01.2005 23:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Selleks on vaja spetsiaalset programmi arvutisse ja ka kirjutajat. Kui tahad vanad epromid puhtaks saada siis ka uv lampi on vaja. Kui varem eprome kirjutanud ei ole siis oma auto peal seda teha ei soovita - eriti sel moel, kus alguses oma originaal kivid tühjaks tõmbad.

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.01.2005 0:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2004 1:04
Postitusi: 79
Asukoht: Viljandi
Silwer kirjutas:
Selleks on vaja spetsiaalset programmi arvutisse ja ka kirjutajat. Kui tahad vanad epromid puhtaks saada siis ka uv lampi on vaja. Kui varem eprome kirjutanud ei ole siis oma auto peal seda teha ei soovita - eriti sel moel, kus alguses oma originaal kivid tühjaks tõmbad.


Midagi kustutama ei kipuks, kirjutamiseks võtaks uued kivid.


Selleks on vaja spetsiaalset programmi arvutisse ja ka kirjutajat. Kui tahad vanad epromid puhtaks saada siis ka uv lampi on vaja..[/quote]

Jah, nii palju ma tean. Kui kallis on chip`i kirjutamiseks vajalik vidinas? Ja kust saab? Mis softi selleks vaja on? (Mingis skandinaavia foorumis oli allalaadimiseks chipi progemise soft tasuta allalaadimiseks pandud, aga hetkel ei leidnud üles...)


Kui varem eprome kirjutanud ei ole siis oma auto peal seda teha ei soovita[/quote]

Pimesi midagi muutma ei tormaks. Katsetada oleks kellegi teise auto peal tõesti parem... :-D

_________________
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.01.2005 1:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
quattromees kirjutas:
Minu andmetel näiteks Nissani soft on lihtsalt üle kirjutatav jne.


No kas lihtsalt, aga seda saab teha. Vanematel Nissani sportautodel on see lihtsam (s13 (CA18), z32 (VG30) mootorid, Skyline (RB20)), uuematel on vaja lisakaarti ajusse (SR mootorid). Teoorias olen endale selgeks teinud, kuidas näiteks pihustite või õhulugeja ringi progemine Nissanile käib. Praktikas tahan ka asja ära proovida, kui jupid kohale tulevad ja Laki Tuning oma dyno püsti saab.

Kui sul kivi soft (bin fail) olemas, siis lähed kuhugi elektroonika parandusse ja lased kivi uue softiga ära vahetada. Hea tulemuse saamiseks on siiski vaja asja dynol teha ja kirjutada hunnikus kive või osta EPROMi emulaator ja teha tuunimist lives nagu after market ajugagi. Mida sel viisil teha saab on tõestanud näiteks Jeremy Horsham, kelle standard ajuga S13 mootorist (CA) on võetud 420 hobust tagaratastel, mis on yle kolme korra rohkem kui standardis.

Softi on sul vaja kahte, ühte millega EPROMil olevat hex koodi muuta ja softi ja riistvara (EPROMi kirjutajat), millega seda kivile kirjutada. Lisaks hex koodi muutmise softile on vaja kõvasti veebis tuhnida ja uurida, mis mingi map tähendab. Kui uus kivi olemas, siis joodad vana kivi välja ja uue asemele.

Lisaks on minu teada sel viisil võimalik standaraju progeda Honda performance mootoritel ja osadel GM autodel.

Silwer kirjutas:
Kui tahad vanad epromid puhtaks saada siis ka uv lampi on vaja.


UV lambiga kustutad sa seda EPROMi aasta aega, kui suvel päikse kätte vedelema jätta, siis saab kahe-kolme nädalaga hakkama :). Õigete vahenditega saab poole tunniga kivi tühjaks

Viiteid kuidas asi Nissanil käib on kirjas http://nscw.kolhoos.ee

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.01.2005 1:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Ise ei kirjuta, kuid Eestis tavaliselt kasutatakse vene päritolu programaatoreid ja ka neile sobivat softi.

Probleem võib tekkida näiteks hoopis kividega. S4 ajus on üks selline kivi mida on väga keeruline kuskilt mujalt leida ja kui ka leiad selle kuskilt Austraaliast siis siia seda 1 kaupa ei saadeta - osta 100tk korraga ja see ei ole odav.

Ja see kah veel - kivid mis näevad samasugused välja ja ka mille maht on sama ei pruugi tegelikult üldse sisu poolest sarnased olla.

Aga kui sul õnnestub see soft kivi pealt kätte saada siis näed ilma õige progeta seal vaid üht suurt nullide ja ühtede rada milles sa suure tõenäosusega mitte midagi muuta ei oska.

PS! Lambiga tehti mul kivid tühjaks ja seda vähem, kui poole tunniga. Võib olla ei olnud päris tavaline UV lamp aga lamp oli ta siiski...

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.01.2005 11:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
üks asi on chipe ümberprogeda ja teine on softi modifitseerimine. Juba esimene on piisav teadus, rääkimata teisest. Näide andmetest, mis VAG 1.8T chipil salvestatud
http://www.es-tuning.org/img/reprograming.jpg
vanemate chipide, ehk tavaliste epromide kustutamine UV lambiga võtab aega 5min ning neid võib kustutada/kirjutada 4-5korda. Muideks veel rajum näide stock ajuga saavutatud tulemusest on Nosevic`i S2, mis on 560hj.

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.01.2005 12:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2004 1:04
Postitusi: 79
Asukoht: Viljandi
Kui uus kivi olemas, siis joodad vana kivi välja ja uue asemele.[/quote]

Õnneks jootmise vajadus puudub, originaalis on kivid juba socket`ites, kivide kätte saamiseks koos aju eemaldamisega kulub ca 10 minutit. Mõttes on nende socketite dubleerimine aju kaanele, et saaks kivisid eemaldada ilma aju eemaldamata ja avamata .


Pilt

Pilt

Pilt

_________________
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.01.2005 12:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:25
Postitusi: 250
Asukoht: Tallinn
Hex editoriga saab ka põhimõtteliselt EPROMil olevaid mappe muuta (kui tead, kus mingid mapid asuvad), aga Nissanile EPROMi modimise soft näeb välja nii:

Pilt

_________________
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.01.2005 23:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 19:03
Postitusi: 236
Asukoht: Tallinn
keemia :D ja seda ka arvutite, hex häkkerite jt jaoks.

Minu teada on maailmas vaid käputäis inimesi kes suudavad normaalsel, toimival tasemel originaalsofte häkkida ja neid ümber kirjutada.

Lisaks - kui muudad 1-s kohas väärtust, siis üldjuhul tuleb ka mõnes x ja y kohas ka seda veel muuta vastavalt, et ridade/tulpade kontrollsummad õigeks jääksid (osad progemissoftid teevad seda ise), muidu ei lae aju softi korralikult sissegi. Lisaks on oht minna üle kivile mahtuva piiri jms.

Mina kas:

a) ostaks progetava aju
b) ostaks chipi
c) või sõidaks niisama

Milleks te jalgratast leiutama tahate hakata? Softikirjutamine ei ole ikka päris nii lihtne asi, millega niisama mängida... lisaks veel mootoril/autol mis ka midagi maksab. Mõttetu inimressursi kulutus :D

_________________
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2005 0:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2004 1:04
Postitusi: 79
Asukoht: Viljandi
E-Bay`s programmaator, mis võiks antud tööks sobiv olla:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... otohosting

Pilt

Xjan: Aastaid tagasi tuttav valmistas kodus erinevatest komponentidest teleri ja SAT-tv vastuvõtja, need ometi ju müügis...
Ütleme nii, et asja vastu on HUVI, mitte vajadus. Pole kunagi arvanud, et lõunapausi ajal kribaks autole järsema softi, et peale tööd kiiresti koju saaks.

_________________
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2005 1:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 03.12.2004 20:27
Postitusi: 833
Asukoht: Tartu
teeme siis nii et sa ostad selle ära, õpid asja selgeks(loomulikult oma auto peal :-D ) ja me hakkame kõik sinu juures chippe tegemas käima :)

_________________
CA18DET best et 11.1s 205kmh


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2005 11:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Kopeerimise saaks ta suure tõenäosusega selgeks, kuid chipi softi muutmist küll selgeks ei saa - see on nagu hiina keele õppimine ilma abivahenditeta.

Kui kellegil lihtsalt chipi kopeerida on vaja siis võin aidata.

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2005 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.12.2004 1:04
Postitusi: 79
Asukoht: Viljandi
EPROM`i olemuse info:

http://www.market.croadria.com/isa_card ... shtml#book
Märkide tähendused kividel:

Marks for EPROM chips
27128: first two numbers tells us that it's UV-erasable EPROM, other three numbers are capacity of EPROM in Kbits:128Kbits=16384 x 8bit (16Kbyte). Note: EPROM can be also organized as 16bit matrix or 4bit matrix.
27C512: "C" means that EPROM is manufactured in CMOS technology.
Example:
HN27C64G-15: 8Kb (8192x8bit) UV-erasable EPROM in CMOS technology made by HITACHI (mark "HN") with 150ns access time (mark "-15").

_________________
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2005 13:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
see pole mingi know-how informatsioon. Probleem on softi arusaamises.

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05.01.2005 14:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
quattromees kirjutas:
EPROM`i olemuse info:

http://www.market.croadria.com/isa_card ... shtml#book
Märkide tähendused kividel:

Marks for EPROM chips
27128: first two numbers tells us that it's UV-erasable EPROM, other three numbers are capacity of EPROM in Kbits:128Kbits=16384 x 8bit (16Kbyte). Note: EPROM can be also organized as 16bit matrix or 4bit matrix.
27C512: "C" means that EPROM is manufactured in CMOS technology.
Example:
HN27C64G-15: 8Kb (8192x8bit) UV-erasable EPROM in CMOS technology made by HITACHI (mark "HN") with 150ns access time (mark "-15").


Võta teadmiseks, et tavaliselt ei ole eprom-idel peal kivi markeering vaid hoopis aju tootja, ntx. BOSCH / Siemens, tootekood.

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 40 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11