cobra kirjutas:
Ideaalne AFR siis on 14.7, Palju tühikäigul olema peaks? Mul bmwl 2 kraadi külmemad küünlad peal, ning sellise 13.0 AFR piires käib mootor kõige paremini. On see normaalne? Ning tavasõidul palju olema peaks?
Väga sageli tahavad mootorid mõnusa ühtlase tühikäigu jaoks pisut rikkamat segu ja hilisemat süüdet. Selles plaanis tundub normaalne. Ise prooviksin natuke ikkagi lahjemalt tühikäigul käima panna (14.0..13.5 veel väga hullult ei haise).
Kui tavasõidu all pead silmas, et tahaks ka ülevaatuselt läbi saada, siis seal kontrollitakse tühikäiku ning koormuseta ~3000rpm ning mõlemal juhul võiks segu olla 1:14.7.
Üldiselt tuleb vaadata ikka selle järgi, kuidas mootor paremini käib, ning samuti käib segunumber ning süütenurk alati käsikäes. Aga üldiselt, mis väärtusi mina näinud olen ja keskmisteks/tavapärasteks pean:
- tühikäik võimalikult 1:14.7, kuid rikkamalt käib sageli ühtlasemalt; süütenurk 10..20°
- täisgaasil vabalthingav 1:13.5..13.0; süütenurk 25..30°
- täisgaasil keskmine turbokas võimalikult lahja, aga mitte lahjem kui 1:12.5 (veidi rikkam võib tappa küll hobuseid, aga ei lõhu nii kergesti); süütenurk 15-20° (võimalikult varajane, et ei detoneeriks)
- kruisides võimalikult lahja, aga piisavalt rikas, et vahele ei jätaks, näiteks 1:16.0; süütenurk 35-40°
Ja ülejäänud väärtused on siis kuskil vahepeal selliselt, et mootor käiks erksalt ning ökonoomselt.