Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 16.07.2019 17:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 02.05.2019 11:36 
Eemal

Liitunud: 02.05.2019 11:24
Postitusi: 3
Veidi rumal küsimus vb aga nimelt kuidas ühendada INJ Bank 1 ja INJ Bank 2?
Ajuks on MS2 v3.0 ja mootor on Ford Cosworth 2.9L, v6, 24v.
Originaalis oli ühendatud Bank 1 ühe silindri rea peale ja Bank 2 teisele reale, kas oleks mõistlik nii jätta või saab seda kuidagi paremini teha?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.05.2019 21:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 671
Asukoht: Tallinn
Suurt vahet ei oma, kuidas ühendad. Pane lihtsalt 3 ja 3 silindrit üks ja teine mootori pool kokku, et juhtmeid lihtsam vedada oleks.

Pikem selgitus:
Ideaalis võiks kõikidesse silindritessse jõuda kütus sama kaua sisselaskes istununa ehk nt kõikidesse portidesse pihustada siis, kui sisselaskeklapp on kinni. Kuna Sul on 6 silindrit ning 2 pihustuskorda, siis päris ideaalseks seda loomulikult ei saagi, kuid võime kaaluda variante.

Oletame, et süütejärjekord on nt 1-6-5-4-3-2. Sellisel juhul Megasquirt 2 pihustab hetkel kui käib säde silindris 1 üht "panka" ning teist "panka" hetkel, mil toimub säde 4. silindris.
Aga mitte alati ei toimu pihustus, kui käib säde 1. silindris! Tuleb tähele panna, et Megasquirt 2 puhul kasutad 6 silindri jaoks wasted spark'i ning Megasquirt ei tea, mis asendis on parasjagu nukkvõll.

Ehk tegelikult on kogu mootori tsükkel midagi sellist (tavaliselt 6cyl MS2):
  • 0° (tinglikult) säde cyl1 ja cyl4, pihustus bank1
  • 120° säde cyl3 ja cyl6
  • 240° säde cyl2 ja cyl5
  • 360° säde cyl1 ja cyl4, pihustus bank2
  • 480° säde cyl3 ja cyl6
  • 600° säde cyl2 ja cyl5
Kahe pihustuskorraga võiks teoreetiliselt rihtida näiteks olukorda, kus pihusteid 123 pihustatakse bank1 ja 456 pihustatkse bank2 poolt. Seda lootuses, et kütus pihustataks alati kinnise klapi peale. Kuid tuleb aru saada, et tegelikult bank1 pihustuse ajal võib survetaktis olla hoopis silinder 4, mistõttu silindrid 3 ja 2 võivad saada oma suraka hoopis avatud sisselaskeklapiga, ning nendega samaaegselt pihustatud silinder1 saab ikkagi kinnise klapiga.

Ühesõnaga, olenemata, kui hästi Sa ka pihusteid ei kombineeri, pead alati arvestama, et mootor võib olla hoopis 360° nihkes Su arvutustest ning siis on kogu kinnisele klapile pihustamise loogika sassis.

Mis veidikene võib seda olukorda leevendada, on võimalus pihustust jagada 2 pihustamise peale. Ehk alternating pihustamise asemel kasutada simulatneous pihustamist, 2 korda tsükli jooksul. Sellisel juhul pihustatakse ban1 ja bank2 alati korraga. Kui kasutusel on piisavalt väikesed pihustid, võib see olla kusjuures parim variant võimalikest teemas "wasted spark ja 2 pihustidraiverit". Aga tsükli jooksul 2 korda pihustades vähendad ka 2 korda pihustite juhtimise täpsust, mis on tähtsam näitaja kui pihustusjärjekord (olulisem on, et kõikidesse silindritesse saaks täpselt sama kogus kütus kui see, mis hetkel pihustus toimub).

Aga nagu mainitud, tavaliselt on parim ühendada lihtsalt mootori vasak ja parem pool eraldi kanalite peale ning kasutada suurema täpsuse saamiseks alternating pihustamist.

Ja ära väga muretse, kogu see teema on oluline vaid mootori tühikäigu jaoks, suurematel pööretel on pihustite avamise aeg suurem ja pole üldse oluline, mis hetkel ja järjekorras pihustamine toimub. Ehk saavutatavat mootorivõimsust ei mõjuta kogu see jutt praktiliselt üldse.

P.S: Kogu kirjeldatud häda on ka põhjus, miks nt wasted sparkiga VEMS või EMU töötab üldjuhul tühikäigul ühtlasemalt kui MS2 -- neil toimub iga silindri pihustus eraldi kanalist ning õiges järjekorras (kuigi ka siis ei pruugi aju teada, milline silinder on parasjagu survetaktis, kulub pihustamisest kuni süütamiseni kõikide silindrite puhul sama aeg).

P.P.S: MS2 tühikäigu saad ka ühtlaseks, pead panema vaid segu natuke rikkamaks ning eelsüütenurga natuke väiksemaks.

_________________
Pemmil uued kummid


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.05.2019 22:08 
Eemal

Liitunud: 16.06.2008 20:27
Postitusi: 28
Asukoht: Tartu
1-5; 2-6; 3-4 liiguvad koos sellel mootoril.
Ehk siis kui ühes on töötakt, on teises imemistakt.
Sellel mootoril on originaalis nukaandur iseenesest olemas 4 silindri külje peal.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.05.2019 10:42 
Eemal

Liitunud: 02.05.2019 11:24
Postitusi: 3
Suur tänu asjalikude vastuste eest, kahjuks sai minu kahtlus siiski kinnitust ja mingit paremat lahendust järjekorra osas lihtne teha ei ole.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 4 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11